ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در بلغارستان

کارآفرینی در بلغارستان

یکی از کشورهایی که افراد برای مهاجرت و زندگی انتخاب می کنند و مورد توجه قرار می گیرد، کشور بلغارستان و کارآفرینی در بلغارستان می باشد. بسیاری از سرمایه گذاران و کارآفرینان، ایده راه اندازی کسب و کار جدید را در یک کشور پیشرفته دارند. اما راه اندازی یک کسب و کار آن هم در یک کشور دیگر کار آسانی نمی‌باشد و افراد پیش از اقدام برای کارآفرینی در بلغارستان باید در رابطه با شرایط و قوانین کار در این کشور آگاهی کسب نمایند. کشور بلغارستان در قاره اروپا واقع گردیده و آخرین کشوری می‌باشد که عضو کشور‌های اتحادیه اروپا شده است و از قوانین این اتحادیه پیروی می‌کند. مقاله‌ای که در ادامه مطالعه می‌کنید توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است که می‌تواند اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

  • شرایط کارآفرینی در بلغارستان چیست؟
  • آیا ایجاد شرکت در بلغارستان منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می شود؟
  • برای ثبت شرکت و کارآفرینی در بلغارستان به چه مدارکی نیاز خواهد بود؟
  • مهم ترین امتیاز کارآفرینی در بلغارستان چیست؟

اطلاعات عمومی در رابطه با بلغارستان

این کشور با نام رسمی جمهوری بلغارستان، کشوری است که در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است. شهر صوفیه به عنوان پایتخت کشور بلغارستان شناخته می شود. جمعیت این کشور حدودا 8 میلیون نفر بوده و دارای بیشترین رشد منفی جمعیت در دنیا است. مساحت بلغارستان 110994 کیلومتر مربع می باشد و در میان بزرگترین کشورهای قاره اروپا در رده چهاردهم قرار گرفته است. مردم این کشور به زبان بلغاری با یکدیگر به مکالمه می پردازند.

این کشور محصولاتی را به سایر کشورها صادر می نماید. از محصولات صادراتی این کشور می توان به اسانس گل رز (مهمترین محصول صادراتی)، شراب، کفش، پوشاک، آهن، فولاد، سوخت و ماشین آلات اشاره نمود. پس از فروپاشی بلوک شرقی و علی‌رغم تلاش های دولت بلغارستان، سیستم این کشور وابسته به کشاورزی بوده و صنعت در آن جای ندارد. به همین دلیل فقر در بغارستان وجود دارد. خاک این کشور حاصلخیز بوده و کشاورزی رونق زیادی در این کشور دارد. محصولات کشاورزی بلغارستان شامل گندم، جو، ذرت، میوه انگور و تنباکو می باشد.

شرایط کارآفرینی در بلغارستان

برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در بلغارستان در سال 2023 شما باید ابتدا به میزان تقاضای بازار را بر خدمات یا مورد نظر توجه نمایید. اگر شما متقاضی عزیز به زبان بلغارستانی تسلط دارید، می توانید در مناطقی کار کنید که جاذبه های گردشگری در آن وجود دارد. همچنین شما می توانید در مناطقی مشغول به کار شوید که مهاجران تازه وارد به آن منطقه می روند. شما می توانید در این مناطق رستوران تاسیس نمایید. زیرا رستوران‌داری و مواد غذایی تجارت محبوبی در این کشور می باشد. برای راه اندازی کسب و کار بایستی به موقعیت مکانی و نوع تجارت توجه ویژه ای داشت و آن را به صورت ریز بررسی نمود. بخصوص اگر قصد تاسیس رستوران دارید، مهم ترین عامل مکان و منطقه رستوران شما می باشد. اگر شما قصد دارید رستوران تاسیس نمایید، می توانید مکانی را خریداری و آن را بازسازی کنید. زیرا بازسازی هزینه زیادی ندارد. ولی باید دقت کنید مکانی که خربداری می نمایید، در موقعیت مناسبی قرار داشته باشد.

شرایط کارآفرینی در بلغارستان

سرمایه گذاری در بلغارستان

متقاضی باید در ابتدا یک ویزا بلند مدت تجاری دریافت نماید. با دریافت این ویزا فرد می تواند به کشور خود نیز سفر کرده و در رفت و آمد باشد. برای ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری، فرد باید گواهی تمکن مالی به میزان 35000€ (یورو) ارائه نماید. بعد از آن باید دولت این کشور مدارک فرد را تایید کرده تا متقاضی بتواند کار خود را شروع نماید.

افرادی که کارآفرینی در بلغارستان را شروع کرده و در کارشان موفق باشند، پس از گذشت 5 سال می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. برای ثبت شرکت و کارآفرینی نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. همچنین محدودیت سنی برای افراد متقاضی در نظر گرفته نشده است. برای آشنایی با روش های مختلف مهاجرت به این کشور می توانید به مقاله مهاجرت به بلغارستان رجوع نمایید.

افتتاح شرکت جهت کارآفرینی در بلغارستان

یکی از متداول ترین روش ها جهت کارآفرینی در بلغارستان، افتتاح شرکت در این کشور می باشد. طی سالهای اخیر به دلیل رونق اقتصادی قابل توجه بلغارستان در حوزه های مختلف اقتصادی، افراد بسایر از نقاط مختلف جهان برای کارآفرینی در این کشور مشغول به کار شده اند. به عبارت دیگر، افتتاح شرکت در بلغارستان برای کارآفرنی در این کشور، بهترین گزینه برای تمامی متقایانی است که به دنبال گسترش فعالیت های اقتصادی خود در این کشور هستند. در نمودار زیر می توانید روند افتتاح شرکت جهت کارآفرینی در بلغارستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند افتتاح شرکت جهت کارآفرینی در بلغارستان

اخذ اقامت بلند مدت بلغارستان از طریق کارآفرینی

اعتبار اجازه اقامت بلندمدت برای شهروندان کشورهای غیر اروپایی، به مدت 12 ماه می‌باشد. متقاضیان باید پیش از پایان اعتبار اقامت خود نسبت به تمدید آن اقدام کنند. همچنین باید مراحل اولیه دریافت اقامت را در سفارتخانه و یا کنسولگری بلغارستان در کشور خود انجام دهند. اجازه اقامت بلند مدت به افرادی اعطا می‌گردد که:

  • در صورتی که فرد اجازه کار در این کشور را دریافت کرده باشد.
  • فرد قصد داشته باشد در کشور بلغارستان فعالیت‌های تجاری داشته باشد.
  • در صورتی که فرد خارجی قصد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در بلغارستان را داشته باشد.
  • متقاضی با شهروند این کشور ازدواج رسمی و قانونی داشته باشد.
  • بازنشستگانی که توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود را داشته باشند.
  • افرادی که برای گذراندن دوره درمان وارد این کشور می‌شوند.
  • افرادی که برای ادامه تحصیل در دوره های تمام وقت پذیرش دانشگاه های بلغارستان را دریافت می نمایند.

متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات در رابطه با قوانین و شرایط کارآفرینی در بلغارستان یا سایر کشورهای اروپایی، با مشاوران و کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند و مشاوره دریافت نمایند.

سوالات متداول در باب کارآفرینی در بلغارستان

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • افتتاح شرکت جهت کارآفرینی در بلغارستان به چه صورت است؟ یکی از متداول ترین روش ها جهت کارآفرینی در بلغارستان، افتتاح شرکت در این کشور می باشد. طی سالهای اخیر به دلیل رونق اقتصادی قابل توجه بلغارستان در حوزه های مختلف اقتصادی، افراد بسایر از نقاط مختلف جهان برای کارآفرینی در این کشور مشغول به کار شده اند. به عبارت دیگر، افتتاح شرکت در بلغارستان برای کارآفرنی در این کشور، بهترین گزینه برای تمامی متقاضیانی است که به دنبال گسترش فعالیت های اقتصادی خود در این کشور هستند.
  • شرایط کارآفرینی در بلغارستان چگونه است؟ برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در بلغارستان در سال 2023 شما باید ابتدا به میزان تقاضای بازار را بر خدمات یا مورد نظر توجه نمایید. اگر شما متقاضی عزیز به زبان بلغارستانی تسلط دارید، می توانید در مناطقی کار کنید که جاذبه های گردشگری در آن وجود دارد. همچنین شما می توانید در مناطقی مشغول به کار شوید که مهاجران تازه وارد به آن منطقه می روند. شما می توانید در این مناطق رستوران تاسیس نمایید. زیرا رستوران‌داری و مواد غذایی تجارت محبوبی در این کشور می باشد. برای راه اندازی کسب و کار بایستی به موقعیت مکانی و نوع تجارت توجه ویژه ای داشت و آن را به صورت ریز بررسی نمود. بخصوص اگر قصد تاسیس رستوران دارید، مهم ترین عامل مکان و منطقه رستوران شما می باشد. اگر شما قصد دارید رستوران تاسیس نمایید، می توانید مکانی را خریداری و آن را بازسازی کنید. زیرا بازسازی هزینه زیادی ندارد. ولی باید دقت کنید مکانی که خربداری می نمایید، در موقعیت مناسبی قرار داشته باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *