ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در سوئیس

کارآفرینی در سوئیس

کارآفرینی در سوئیس یک فرصت فوق العاده و بی نظیر برای ایجاد شغل در فعالیت های اقتصادی برای کشورهای اتحادیه اروپا و همچنان سوئیس می باشد. طبق آخرین برآوردهای امسال 137 کشور در 14 ستون اکوسیستم کارآفرینی سالم می باشد. کشور سوئیس رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، کارآفرینی در سوئیس را یکی از بهترین راه های دریافت اقامت در این کشور می داند.

  • مهم ترین مزیت کارآفرینی در سوئیس چیست؟
  • کارآفرینی در سوئیس به چه هزینه هایی نیاز دارد؟
  • آیا برنامه های استارت آپ در سوئیس همان برنامه کارآفرینی است؟
  • آیا دولت سوئیس از برنامه های کارآفرینی توسط شهروندان خارجی حمایت می کند؟

فرصت های کارآفرینی در سوئیس

از موارد مهمی که در باب کارآفرینی در سوئیس می بایست مورد توجه قرار گیرد، زمینه های فعال اقتصادی برای کارآفرینی است. به طور معمول همه زمینه های اقتصادی فرصتی مناسب برای ورود به کشور سوئیس محسوب می شود. با این تفاسیر برخی از بخش ها، شانس بیشتری را برای پیروزی ایجاد خواهند کرد. مهم ترین زمینه های اقتصادی در خصوص فعالیت کشور سوئیس عبارتند از:

  • مهندسی IT
  • شرکت های دارو سازی
  • شرکت های وابسته به امور مالی
  • شرکت های وابسته به امور مهندسی

کشور سوئیس یکی از برترین کشورهای جهان در تربیت نیروی کار حرفه ای در دانشگاه است. از همین رو نیروی کار آماده به کار در این کشور هر ساله از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند. فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئیس با اطمینان از شرایط کار پس از تحصیل می توانند دوره های تحصیلی را با موفقیت سپری نمایند. ناگفته نماند که بررسی شرایط کار کشور سوئیس از موارد حائز اهمیت در همین باب است که نباید از آشنایی با بازار کار سوئیس چشم پوشی کرد.

دوره های کارآفرینی در سوئیس

یکی از فرصت های مناسبی که در کشور سوئیس برای کارآفرینان وجود دارد، شرکت در دوره های کارآفرینی در سوئیس است. هدف از برگزاری این دوره ها آموزش به دانش پژوهان در باب شیوه های کارآفرینی و قوانین حاکم بر آن در زمینه های مختلف اقتصادی می باشد. همچنین در این دوره ها افراد قادر خواهند بود تا با کمک اساتید خود، ایده های خود را اصلاح کرده و طرح بهینه ای طراحی کنند.

شرکت در دوره های کارآفرینی در سوئیس برای متقاضیان بین المللی و یا حتی شهروندان اتحادیه اروپا خالی از لطف نیست. مزیت قابل ذکر در باب شرکت در این دوره ها، آموزش روند انجام کلیه کارهای اداری کارآفرینی به افراد می باشد. آشنایی کارآفرین با دیگر سرمایه گذاران در خصوص ایده های خلاقانه از امتیاز مثبت محسوب می گردد. مدت زمان دوره های کارآفرینی به میزان دو الی یک هفته میباشد. ساعات کلاس های آموزشی در دوره های کارآفرینی در این کشور به میزان 8 الی 9 ساعت در طول روز است و هزینه های دوره ها به میزان 2500€ الی 3500€ (یورو) محاسبه شده است. البته می توان توصیه نمود در صورتی که به کارآفرینی در سوئیس علاقه مند شده اید با مطالعه مقاله کار در سوئیس می توانید اطلاعات مفیدی را بدست آورید.

شرایط کارآفرینی در سوئیس در 2023

کارآفرینی در اتحادیه اروپا در سال 2023، به معنای اقامت در این قاره است. زمانیکه که ایده ای خلاقانه برای کارآفرینی داشته باشید، امکان اخذ اقامت سوئیس را نیز خواهید داشت. متقاضیان برای کارآفرینی در کشور سوئیس به سرمایه قابل توجهی نیاز نخواهند داشت. سرمایه از طریق اسپانسرهای مالی به متقاضیان علاقه مند ارائه و تامین می گردد. در صورت در اختیار داشتن منابع مالی با ثبت شرکت در سوئیس می توان نسبت به پرورش ایده اقدام نمود. اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئیس از دیگر راه های اخذ اقامت سوئیس می باشد.

شرایط کارآفرینی در سوئیس

ثبت شرکت در سوئیس

همان طور که مطالعه داشتید کارآفرینی یکی از راه های اخذ اقامت اتحادیه اروپا به خصوص سوئیس می باشد. ثبت شرکت از مجموع طرق سرمایه گذاری است. متقاضیان کارآفرینی در سوئیس از طریق ثبت شرکت در ابتدای امر می بایست از روند آن آگاهی کامل یابند. انتخاب نام برای شرکت جزو اولین روند محسوب می گردد. این نام باید دارای یگانگی باشد و تشابهی با نام های دیگر شرکت های ثبت شده نداشته باشد. ارائه طرح توجیهی از پیش آماده شده در خصوص ثبت شرکت در سوئیس از دیگر روندی می باشد که نباید چشم پوشی کرد. از جمله مواردی که در خصوص طرح تجاری یا بیزینس پلن قابل ذکر است، معرفی سمت های شرکت است. معرفی مدیر عامل، هیئت مدیره و شرکاء از موارد حائز اهمیت است.

میزان مالیات در سوئیس 2023

مالیات شرکت ها و مشاغل در سوئیس از پایین ترین مالیات ها در اروپا است. با این وجود، درک سیستم مالیاتی آن بسیار مهم است. همه شرکت ها در سوئیس باید مالیات بر درآمد شرکتی (CIT) را به دولت بپردازند. این مالیات مشمول بر سود درآمدی است که توسط یک شرکت در سوئیس  ایجاد شده است. اگر چه نرخ ثابت مالیات بر درآمد فدرال 8.5 درصد است، در واقع حدود 7.8 درصد از درآمد مشمول مالیات در یک سال است.

علاوه بر مالیات بر درآمد شرکتی فدرال، هر شهرستان (کانتون) مالیات بر درآمد مخصوص به خود (Gemeinde) را دارد. این مالیات ها بر اساس نیازهای کانتون تعیین می شود و در هر کانتون سوئیس متفاوت است. نرخ مالیات شرکت ها در کانتون ها و محلات به میزان 11.9 تا 21.6 درصد از درآمد یک شرکت است.

اگر شرکت شما محصولی را بفروشد یا خدماتی ارائه دهد، خود محصولات مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شوند. این معادل 7.7 درصد ارزش محصول به عنوان مالیات بر ارزش افزوده است اما برخی اقلام مانند لوازم بهداشتی، مالیات بر ارزش افزوده آنها به 2.5 درصد از ارزش آنها کاهش می یابد.

سرمایه لازم برای کارآفرینی در سوئیس با ثبت شرکت

افتتاح حساب بانک های رسمی شرکت و امضای اعضای شرکا می بایست به طور کاملا رسمی ثبت گردد. حداقل به میزان CHF50000 (فرانک سوئیس) در حساب های بانکی شرکت سرمایه اولیه نیاز است. حداقل CHF50000 (فرانک سوئیس) دیگر باید در طول سال اول به حساب شرکت واریز شود. متقاضیان می بایست در هنگام تحویل مدارک خود به سفارت برای دریافت ویزای سرمایه گذاری در سوئیس مشخصات فردی و آدرس همه اعضای هیئت مدیره را نیز در اختیار قرار دهند. قوانین اعطای اقامت برای متقاضیان خارجی در باب روند ثبت شرکت متغیر می باشد. متقاضیان می بایست با در نظر گرفتن قوانین اعطای تابعیت در خصوص صدور مجوز ورود نسبت به این روند پر هزینه اقدام داشته باشند.

مزایای کارآفرینی در سوئیس در 2023

سرمایه گذاری در کشور سوئیس به عنوان دوازدهمین اقتصاد امن جهان قطعا یک سرمایه گذاری امن خواهد بود. اطمینان خاطر سرمایه گذاران در خصوص وارد کردن سرمایه به کشوری امن از برجستگی ویژه سوئیس است. سرمایه گذاری در کشور سوئیس در حقیقت باعث اقامت شما در این کشور می شود.

مزیت های سرمایه گذاری در سوئیس در سال 2023 عبارتند از:

  • نرخ بیکاری کم
  • نیروی کار متخصص
  • کسب اقامت موقت در کشور سوئیس
  • امکان ادامه تحصیل در کشور سوئیس
  • کم بودن سطح تورم در این کشور
  • ثبات اقتصادی و سیاسی کشور سوئیس
  • امکان بهره مندی از بیمه درمانی در کشور سوئیس
  • کم بودن سطح مالیات برای شرکت های کوچک مقیاس
  • اجازه سفر به همه کشورهای عضو اتحادیه شینگن بدون نیاز به ویزا
  • امکان کسب تابعیت در کشور سوئیس پس از گذشت مدت مشخص
  • عدم محدودیت برای ملیت های مختلف جهت سرمایه گذاری در کشور سوئیس

از دیگر مزایای کارآفرینی و ثبت شرکت در سوئیس نرخ پایین تورم در این کشور است که درنمودار ذیل نشان داده شده است:

نرخ تورم در سوئیس

کارآفرینی در سوئیس فرصتی برای مهاجرت به سوئیس است که نباید از آن به سادگی گذر کرد، زمانی که شما یک ایده خلاقانه در اختیار دارید می توانید ازبرنامه استارت آپ سوئیس استفاده کنید. در کشور سوئیس دوره های تخصصی کارآفرینی نیز برگزار می شود که مراحل قانونی را به شما یادآور خواهد شد، در این دوره های آموزشی شما این فرصت را خواهید داشت تا با سرمایه داران نیز آشنا شوید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در شرایط و موقعیت های مختلف آماده همراهی شما در پرونده های مهاجرتی مختلف هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *