ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در لیتوانی

کارآفرینی در لیتوانی

برای اخذ اقامت اروپا کارآفرینی در لیتوانی از جمله راه هایی است که می تواند باعث مهاجرت به این کشور و در نهایت کسب اقامت آن شود. اصولا کارآفرینی گونه ای از سرمایه گذاری است که آن نیز به نوبه خود یکی از روش های قانونی و شناخته شده در راستای مهاجرت به یک کشور دیگر می باشد. البته این پروسه چون نیاز به سرمایه و ایده خلاقانه از سوی متقاضی برای موفقیت و کسب اقامت دارد بهتر است از پیش در مورد این پروسه کاملا آگاهانه اقدام نمائید، به این منظور با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

نقش کارآفرینی در مهاجرت در 2021

امروزه کارآفرینی به جهت نقش سازنده ای که در اقتصاد ایفا می کند، جایگاه ویژه ای در دنیا یافته است. وضعیت امروز دنیا، وضعیت جدید و پیچیده ای گردیده است. هم اکنون بیش از 7.5 میلیارد انسان با ملیت های گوناگون و شرایط متفاوت بر روی زمین زندگی می کنند. از سوی دیگر، منابع زمین به شدت محدود و بعضا رو به پایان است. همچنین همین منابع موجود و ثروت تولید شده نیز به نحو بسیار نامتوازن و ناعادلانه تقسیم شده است. در یک کلام، دیگر ساختارها و سازوکارهای کلاسیک، پاسخگوی وضعیت جدید نمی باشند.

از اینرو آشکارا نیاز به بازآفرینی های متعدد در حوزه های متعدد و از جمله اقتصاد و تجارت احساس می گردد. کارآفرینی، یکی از این بازآفرینی ها در عرصه کسب و کار است. این مطلب آن چنان کارکرد مهم و غیر قابل انکاری را در دنیای اقتصاد و پویایی آن دارد که از سوی عمده دولت ها به رسمیت شناخته شده و سیاست های حمایتی در راستای توسعه آن وضع کرده اند. یکی از این سیاست ها، اعطای اقامت به افراد خارجی کارآفرین در سال 2021 است و یکی از این دولت ها نیز دولت لیتوانی است.

درباره کشور لیتوانی

لیتوانی یکی از کشورهای اروپایی است که در شمال شرقی این قاره قرار دارد. لیتوانی از شمال با کشور لتونی، از جنوب با کشور لهستان، از شرق و جنوب شرقی با بلاروس و از جنوب غربی با منطقه گالینینگراد روسیه مرز مشترک دارد. کشور لیتوانی همچنین از غرب، به سواحل دریای بالتیک راه دارد. این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی اش از آب و هواس سرد برخوردار است. جمعیت این کشور چیزی در حدود سه و نیم میلیون نفر است.

پایتخت آن شهر ویلنیوس است که تنها نیم میلیون نفر جمعیت دارد. زبان رسمی آن لیتوانیایی است و حدود 80% مردم پیرو کلیسای کاتولیک هستند. لیتوانی یکی از کشورهایی است که در اواخر جنگ جهانی دوم به اشغال ارتش سرخ شوروی درآمد و یکی از جماهیر شوروی سوسیالیستی خوانده شد. با فروپاشی شوروی نیز مانند سایر جماهیر تحت تسلط و به عنوان اولین کشور از آن مستقل گردید.

همچنین مانند سایر جماهیر، با جدایی از شوروی و یافتن استقلال مجدد، رویکرد کلی این کشور نیز تغییر کرد. رویکرد کلی این کشور مبتنی بر سیاست درهای باز و همراهی با دنیای آزاد و همگرایی با اروپای مدرن شد. لیتوانی در سال 2007 میلادی عملا به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و به معاهده منطقه ای شنگن پیوست. این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی اش، پتانسیل قابل ملاحظه ای در تجارت میان شرق و غرب اروپا دارد.

شرایط کارآفرینی در لیتوانی

شرایط کارآفرینی در لیتوانی

از زمان استقلال لیتوانی در اوایل دهه نود میلادی، اقتصاد این کشور، روند رو به رشدی داشته است. اقتصاد لیتوانی تا قبل از بحران مالی جهانی یعنی حد فاصل 2007 تا 2010 میلادی، یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در اروپا بود. پس از آن و با عضویت در اتحادیه اروپا، سیاست های کلی این اتحادیه را پیشه کرد. پول این کشور به یورو تغییر کرد و اصول کلی اقتصادی و حقوقی اروپا در زمینه سرمایه گذاری و مهاجرت بر آن حاکم شد. یکی از این سیاستها، جذب سرمایه گذار خارجی و حمایت از کارآفرینی در لیتوانی از سوی دولت این کشور بود.

مطابق آمارها و گزارش های منتشره جهانی، نرخ کارآفرینی در لیتوانی روندی صعودی دارد. مثلا در رتبه بندی رقابت جهانی IMD در سال 2015 میلادی، لیتوانی از جایگاه 34 به 28 رسید. مطابق همین گزارش ها، لیتوانی بهتر از تمام همسایگان خود در این زمینه عمل کرده است. رتبه بندی رقابت جهانی شامل داده های آماری به علاوه بررسی مدیران است وکشورها در برابر چهار معیار اصلی قرار می گیرند:

  • عملکرد اقتصادی
  • اثر بخشی دولت
  • اثر بخشی کسب و کار
  • زیرساخت

مراحل کارآفرینی در لیتوانی

از چشم اندازهای کارآفرینی در لیتوانی تا سهولت راه اندازی کسب و کار در آن و فراتر از آن، هر آنچه که انجام آن برای موفقیت در کار لازم است را می توان در قالب پنج موضوع بررسی کرد:

  • بررسی اجمالی وضعیت اقتصادی آن کشور
  • طراحی یک طرح تجاری مفید و منطقی
  • راه اندازی کسب و کار
  • مشوّق های مالی
  • رفتن و مستقر شدن در آن جا

پر واضح است که هر یک از این موارد توضیحات مفصل و مبسوط خود را دارد. ما در اینجا با توجه به گنجایش محدود مقاله و نیز ماهیت کارمان صرفا به بیان مورد آخر اکتفا می کنیم؛ و توصیه می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

اخذ اقامت با کارآفرینی در لیتوانی

و اما این پروسه برای شهروندان اتحادیه اروپا و غیر آنها متفاوت است. اگر شما شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، لازم است که پیش از شروع کسب و کار، گام های زیر را بردارید:

گام مورد نظرتوضیحات
اخذ ویزای شنگن کوتاه مدت Cشما برای انجام امور اولیه و اقدام به راه اندازی یک کسب و کار در لیتوانی باید در گام نخست یک ویزای شنگن کوتاه مدت از تایپ C دریافت کنید. با این ویزا این امکان را خواهید داشت که به لیتوانی آمده و روند اداری کار را آغاز کنید. به یاد داشته باشید که این ویزا به شما اجازه اقامت تنها تا 90 روز را میدهد. با انجام کارهای مقدماتی و تثبیت کسب و کار، به شما مجوز اقامت داده خواهد شد.
اخذ بلوکارت اتحادیه اروپابلوکارت اتحادیه اروپا یا همان کارت آبی عبارت است از مجوز اقامت و کار برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا در اروپا برای آنهایی که مهارت بالایی دارند. این کارت برای مدت 3 سال اعتبار خواهد داشت و برای 3 سال دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود.

شما پس از گذشت 5 سال می توانید برای دریافت اقامت دائم لیتوانی اقدام نمایید. همچنین به موجب این کارت، می توانید اعضای تحت تکفل خانواده تان را نیز به همراه ببرید.

اگر دارای سن مناسب و تخصص و تحصیلات دانشگاهی هستید می توانید برای اخذ ویزای کار کشورهای معتبر اروپایی از جمله کار در کشور آلمان و اتریش اقدام نمائید. پیش از هر اقدام و حتی تصمیمی در امر مهاجرت، در تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوره با وکلای خبره، از موفقیت خود اطمینان حاصل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *