ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در نروژ

کارآفرینی در نروژ

به عنوان یک کارفرمای خارجی برای ایجاد کارآفرینی در نروژ نیاز به ابزاری خواهید داشت که ما سعی کرده ایم به شرایط اخذ این نوع ویزا بپردازیم. قطعا شما نیز بارها شنیده اید که نابرابری اقتصادی در کشور نروژ بسیار کم است، شاید به همین دلیل باشد که مهاجرت و کارآفرینی در نروژ به یک مسئله بین المللی بدل گشته و خواهان بسیار دارد.

  • آیا برای ایجاد کارآفرینی در نروژ نیاز به ارائه یک طرح اقتصادی است؟
  • چه نوع بیزینس هایی می تواند در این کشور به عنوان برنامه های نوین کارآفرینی مطرح گردند؟

این کشور با یک شبکه ایمنی اجتماعی قوی، شروع یک کسب و کار را راحت و امکان شکست در این امر را اندک می کند. البته برای انجام این پروسه در ابتدا بهتر آن است که در این کشور حضور فیزیکی داشته و با ارزیابی شرایط اقدام به این موضوع مهم نمائید. به عنوان یک نتیجه، کارآفرینی در نروژ امری مبتنی بر بخت و اقبال نیست، بلکه یک انتخاب شیوه زندگی است. اگر موفق شوید، می توانید یک شرکت بزرگ و موفق را راه اندازی کنید برای شروع از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

مزایای کارآفرینی در نروژ در 2023

در کشوری مانند نروژ که نرخ بیکاری بسیار کم است و مزایای بیکاری به صورت سخاوتمندانه توسط بیمه و دولت پرداخت می شود، تهدیدی برای عدم موفقیت در شروع کسب و کار وجود ندارد. نرخ بیکاری در نروژ در سال جاری به شرح نمودار ذیل می باشد:

نرخ بیکاری در نروژ در سال جاری

بجورن هولت، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت bMenu، یک شرکت مبتنی بر اسلو که نسخه های تلفن همراه از وب سایت ها را ایجاد می کند، می گوید: “شما باید یک مدیر بسیار دموکراتیک باشید.” دولت کسب و کار خود را به مبلغ 125000$ (دلار آمریکا) در سال رسانده است. لازم به ذکر است که تحصیل کارآفرینی در نروژ نیز یکی از رشته های پر طرفدار برای دانشجویان بین المللی در این دانشگاه محسوب می شود.

انگیزه کارآفرینی در نروژ برای مهاجرت یا درآمد

البته که انگیزه های کارآفرینی در نروژ بسیار مهم هستند. اما همه انگیزه ها صرفا مالی نیستند. اگر شما نیز قصد مهاجرت و برپا کردن شغل در نروژ را دارید باید بدانید که صرف افزایش درآمد نباید انگیزه کارآفرینی شما محسوب شود. در حقیقت خردمندترین و باهوش ترین کارآفرینان نروژی تنها دغدغه آن ها در مورد پول نیست. افزایش مالیات بر کسب و کارهای کوچک به خودی خود به میزان ایجاد کسب و کار کوچک کمک نمی کند، اما در واقع بعید است که به آن صدمه بزند. کارآفرینان نروژی کمک می کنند که شبکه ایمنی اجتماعی بسیار قوی تر باشد، به طوری که کسی که شرکت را شروع می کند نیازی به ترس از زندگی فقیرانه در صورتی که شکست بخورد ندارد.

شواهد بسیار زیادی وجود دارد که نشان می دهد مالیات کم در نروژ برای کارآفرینان و حتی برای کل اقتصاد بسیار مفید بوده است. Joel Slemrod نروژ، که در سال 2009 دارای بالاترین درآمد سرانه در جهان بود، از بحران مالی اجتناب کرد. از سال 2006 تا 2009، اقتصاد آن رشد نزدیک به 3% داشته است. این در حالی است که اقتصاد آمريکا در همان مدت کمتر از يک دهم رشد کرد.

شرایط کارآفرینی در نروژ

یک کارآفرین معمولی در هنگام ایجاد یک شرکت حداقل دارای تحصیلات متوسطه (13-14 ساله تحصیل) است. اکثر کارآفرینان در نروژ دارای پیش زمینه در علوم طبیعی، حرفه ای و فنی (34%)، برنامه های عمومی (23%) و یا کسب و کار و اداری (19%) هستند. در جمعیت مرجع، به ترتیب 13%، 38% و 19% دارای تحصیل در این زمینه هستند. از نظر درآمد اصلی، 75% از کارآفرینان دستمزد پرداخت می کنند و 16% از آنها قبل از تبدیل شدن به کارآفرین، برای خود کار می کنند.

چگونگی کارآفرینی در نروژ برای زنان و مردان

به منظور اشراف در زمینه کارآفرینی در نروژ باید بیان داریم که سهم کارآفرینان زن در تمام دوره 2001-2023 کمتر از 1/5 است. نرخ کارآفرینی برای مردان نسبت به زنان بسیار بیشتر است و نسبت به زمینه های آموزشی بسیار کم است؛ نرخ نسبی کارآفرینی برای مردان در حدود 3-5 برابر بیشتر از زنان در تمام زمینه های اصلی آموزش است. در حالی که شرکت های کارآفرینی تقریبا 3/4 از تمام شرکت های جدید را در یک گروه خاص تشکیل می دهند، سهم آنها از کل دارایی های گروه های خود، درآمد فروش یا اشتغال در هنگام راه اندازی تقریبا 60% است.

البته اگرچه نرخ بیکاری در نروژ بسیار پایین است و فرصت های شغلی زیادی در این کشور هم برای اروپایی ها و هم برای متخصصین جوان خارجی وجود دارد، باز هم حمایت های زیادی از کارآفرینان از سوی دولت نروژ اعمال می شود تا بتوانند نرخ تولید ناخالض ملی (GPD) را بیش از پیش افزایش دهند و بتوانند رتبه  بیست و چهارم کشور را در خصوص تولید ناخالص داخلی که در سه ماهه دوم سال 2022 134752$ میلیون دلار بوده را بهبود بخشد. جالب است بدانید حمایت های دولت نروژ از کارآفرینان زن و مرد برابر است و سبب شده نرخ بیکاری این کشور به مرور کم و کم تر شود.

شرایط کارآفرینی در نروژ

رشد شرکت های کارآفرینی در نروژ

به طور کلی، شرکت های کارآفرینی میزان رشد نسبی پایینی (که از نظر درآمد فروش و تعداد کارکنان اندازه گیری شده است) نسبت به گروه های همسو با همه شرکت های جدید دارند. با این حال، شرکت های پیشرو در سال 2021، 85% از کل درآمد فروش را در تشکیل می دهند. این در حالی است که شرکت هایی که در سال های 2002-2023 تاسیس شده اند 13% و شرکت هایی که در سال 2017 تاسیس شده اند، تنها 2% از درآمد کل فروش را کسب کرده اند. از لحاظ بهره وری کار (ارزش افزوده به ازای هر کارمند)، نرخ رشد در بین شرکت های کارآفرینی و دیگر شرکت های جدید (یا جدید) کاملا مشابه است.

برخی از شرکت هایی که در نروژ بالاترین میزان کارآفرینی را داشته اند عبارت هستند از:

  • Equinor
  • Norsk Hydro asa
  • Telenor asa
  • Aker asa

قانون کار در نروژ در 2023

قوانین سختگیرانه نروژ به این معنی است که اکثر دفاتر در پایتخت اسلو بعد از ساعت 16 بعد از ظهر خالی می شوند، اما تعداد روزافزون کارآفرینان جوان، کارهای جدیدی را در این شهر راه اندازی می کنند. توسعه دهندگان برنامه ها و طراحان وب، طراحان جواهرات، معماران در زمره خبره ترین کارآفرینان در کشور نروژ قرار دارند. سرمایه گذاری با کارآفرینی در نروژ کاملا متفاوت است، در حالی که سرمایه گذاری می تواند امری منفعلانه محسوب شود، در سال 2023 کارآفرینی امری پویا است که نیازمند به روز کردن اطلاعات متقاضی می باشد.

قوانین طلایی برای کار در نروژ

اگر متقاضی ایجاد کار در نروژ هستید باید با قانون طلایی این کشور که همان استراحت در ساعات غیر کاری است آشنا شوید چرا که نروژی ها اعتقاد دارند کار خارج از ساعات کاری به طور منظم می تواند عواقب از جمله بیماری های قلبی عروقی و هضم را در پی داشته باشد و این می تواند سلامت روان شما را تحت تأثیر قرار دهد.

نروژی ها فعالیت های خانوادگی و اوقات فراغت را اولویت بندی می کنند و قوانین دولتی به طور جدی برنامه های منظم مذموم می داند و در مواقع اضطراری اضافه کاری پرداخت می کند. مردم در یک سال به طور متوسط ​​1426 ساعت کار می کنند که یکی از پایین ترین نرخ ها در جهان توسعه یافته است. فقط 3% از نروژی ها بیش از 50 ساعت در هفته سر کار حضور دارند. متوسط پرداخت ​​دستمزد در نروژ خوب است و اکثر مردم می توانند هر آنچه می خواهند خریداری کنند. اینها همه مواردی بودند که در زمینه کارآفرینی در نروژ باید بیان می شد، در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی تر در زمینه ویزای کار در نروژ می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *