ویزای کاری

کاریابی در پروژه آتلانتیک

کاریابی در پروژه آتلانتیک

کاریابی در پروژه آتلانتیک کانادا برای کارگران ماهر و نیمه ماهر خارجی و برای فارغ التحصیلان دانشگاه بسیار مهم تلقی میشود. چراکه متقاضیان از این طریق به راحتی می توانند اقامت دائم کانادا را هم برای خود و هم برای اعضای خانواده خود به دست آورند. جالب اینکه برنامه مهاجرتی آتلانتیک قصد دارد بیش از 7000 مهاجر و خانواده همراه را به منطقه آتلانتیک کانادا دعوت کند. برای همین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با درک اهمیت این موضوع مهاجرتی برای هموطنان سعی کردیم تا فرآیند کاریابی در منطقه آتلانتیک کانادا را در قالب 3 مرحله زیر تشریح کنیم:

  • ارزیابی صلاحیت متقاضی (در قالب 3 دسته مهاجرتی)
  • یافتن کارفرمای معین یا Designated Employer
  • اخذ پیشنهاد کاری یا Job Offer

در ادامه به برخی از مهم ترین پرسش ها در این رابطه پاسخ خواهیم داد که:

  • چگونه می توان در این منطقه کاریابی کرد؟
  • فرایند مهاجرت به این منطقه از طریق کار چگونه است؟
  • بهترین موسسات کاریبای در حوزه آتلانیکت کدامند؟
  • متوسط درآمد در این منطقه چقدر است؟

منطقه آتلانتیک کانادا و مهاجرت به آن

قبل از پرداختن به پروژه مهاجرتی آتلانتیک (AIPP) و تشریح جزئیات این برنامه مهاجرتی به کانادا و نیز شرایط کاریابی در این منطقه، بهتر است ابتداء با این منطقه از کشور کانادا و شرایط زندگی در آن آشنا شویم. منطقه آتلانتیک یا به انگلیسی Atlantic Canada منطقه جغرافیایی متشکل از 4 استان واقع در ساحل اقیانوس اطلس به استثنای استان کبک می باشد. این استان ها همانطوری که در تصویر زیر به رنگ سبز هم مشهود است شامل استان های نیوبرونزویک، نیوفوندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد (PEI) و نوآ اسکوشیا می باشد:

منطقه آتلانتیک کانادا

این منطقه از کانادا یعنی در واقع جزایر شرقی کانادا درکنار هم منطقه آتلانتیک کانادا را با مساحتی حدود 500531 کیلومتر مربع و یک جمعیتی حدودا 2333322 نفری را بوجود می آورند. از جمله شهرهای معروف و اصلی منطقه آتلانتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهر اصلیاستان
هالیفاکسنوآ اسکوشیا
مانکتوننیو برونزویک
سنت جاننیوفاندلند
شارلوت تاوونجزیره پرنس ادوارد

 

اهمیت کاریابی در پروژه آتلانتیک

همان طوری که در مطالب گذشته هم عنوان شد، پروژه مهاجرت به آتلانتیک یا AIP یک برنامه مهاجرتی کارفرما محور در کانادا 2022 محسوب می شود. چراکه در اینجا این کارفرمایان هستند که متقاضی یا کارگر موردنظر خود را انتخاب و به او پیشنهاد کاری یا جاب آفر ارائه می دهند. از سوی دیگر متقاضی نیز بخاطر ارتباط مستقیم با کارفرمای مربوطه و نیز فرآیند آسان جذب از این طریق می تواند از پروژه مهاجرت به آتلانتیک (استان های نیوفوندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرونزویک و نوآ اسکوشیا) منتفع گردد. پس فرآیند کاریابی در پروژه آتلانتیک برای متقاضیان کار در استان های چهارگانه مذکور از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما در ادامه همین مقاله به تحلیل فرآیند کاریابی در پروژه آتلانتیک درطی 3 مرحله اساسی می پردازیم.

فرآیند 3 مرحله ای کاریابی در پروژه آتلانتیک

برنامه مهاجرت به آتلانتیک یا همان AIPP همانند برنامه های مهاجرتی دیگر به کشور کانادا مثل اکسپرس اینترای یا برنامه داوطلب استانی (PNP) یک نوع پروژه مهاجرتی به ابتکار دولت کانادا است. در مجموع، هدف از این برنامه مهاجرتی تکمیل و تامین نیازهای بازار کانادا در 4 استان نیوفوندلند و لابرادور، نیوبرونزویک، نوآ اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد می باشد. در این طرح مهاجرتی نسبتا جدید کارگر خارجی (چه ماهر و چه نیمه ماهر) می تواند در قالب پروژه آتلانتیک با کارفرمای معین ارتباط برقرار کرده و زمینه استخدام مستقیم خود را فراهم کند. پس در این پروژه نه نیازی به LIMA (گزارش ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار در کانادا) و نه نیازی به وب سایت های کاریابی یا موسسات کاریابی نیست! در این طرح شما فقط در قالب 3 مرحله زیر اقدام به کاریابی در پروژه آتلانتیک می نمائید:

مراحل کاریابی در پروژه آتلانتیک

لازم به ذکر است که پروژه آتلانتیک مختص 3 دسته از مهاجران خارجی است و در واقع این 3 دسته صلاحیت اخذ اقامت دائم کانادا را تحت AIPP دارند. اینها عبارتند از:

  • کارگران ماهر خارجی
  • کارگران نیمه ماهر خارجی
  • فارغ التحصیلان از موسسات آموزش عالی از یکی از 4 استان آتلانتیک

شرایط کاریابی در پروژه آتلانتیک

لازم است بدانید که کاریابی در پروژه آتلانتیک شرایط و الزامات خاص خود را دارد که متقاضیان بایستی درپی تامین آن برآیند. بسته به اینکه آیا متقاضی به عنوان یک کارگر درخواست می دهد و یا دانشجوی بین المللی است، ملاک ها و معیارهایی مثل سابقه کاری، تحصیلات، مهارت زبان و حتی تمکن مالی کافی بایستی مدنظر قرار گیرد. این شرایط به طور تفصیلی عبارتند از:

آیتمبرنامه کارگر نیمه ماهر آتلانتیک (AISP)طرح کارگر ماهر (AHSP)برنامه فارغ التحصیل بین المللی آتلانتیک (AIGP)
جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرمای معینفول تایمتمام وقتفول تایم
اینترمدیتقرارداد یک سالهقرارداد یک ساله
NOC O,A,B or C گروه NOC O,A,B or CNOC O,A,B or C
سابقه کار مهارتی1 سال در شغل مرتبط با پیشنهاد کاری1 سال در شغل مرتبط با پیشنهاد کاریلازم نیست
سطح تحصیلاتمدرک دوره متوسطه یا مدرک فنی و حرفه ای معادل مدرک حرفه ای کانادامدرک دیپلم متوسطه یا معادل آن در کانادادو سال مدرک دانشگاهی از موسسات آموزش عالی آتلانتیک
مهارت زبانسطح 4 معیار زبان کانادایی (CLB) در انگلیسی یا Niveau de compétence linguistique Canadienin French در زبان فرانسهمقدار 4 معیار زبان کانادایی (CLB) در انگلیسی یا Niveau de compétence linguistique Canadienin French در زبان فرانسهسطح 4 معیار زبان کانادایی (CLB) در انگلیسی یا Niveau de compétence linguistique Canadienin French در زبان فرانسه
مدرک تمکن مالیالزامی استالزامی استلازم است

شرایط کاریابی در پروژه آتلانتیک

کاریابی در پروژه آتلانتیک از طریق لیست کارفرمایان

همان طوری که ملاحظه گردید برای کاریابی در پروژه آتلانتیک ابتداء تایید صلاحیت و سپس نوبت به مرحله یافتن پیشنهاد کاری یا JOB OFFER می رسد. برای مشاهده لیست کارفرمایان معین شرکت کننده در پروژه آتلانتیک متقاضیان بایستی به لیست های کارفرمایان از 4 استان آتلانتیک توجه نمایند. این لیست ها را می توان در وب سایت اداره مهاجرت کانادا به نشانی https://www.canada.ca/ مشاهده کرد.

برای نمونه ما در جدول زیر به لیست برخی از کارفرمایان معین استان نیوفوندلند اشاره می کنیم:

نام کارفرمامحلتاریخ تعیینNOCNAIC
70535 Newfoundland and Labrador Inc.Stephenville12-Dec-18063172
70838 Newfoundland and Labrador Ltd. o/a U DesignSt. John’s; Grand Falls – Windsor; Gander; Carbonear04-Feb-191431; 0621; 642144-45
71036 Newfoundland and Labrador Ltd. o/a Cabot AutoHappy Valley Goose Bay28-Jul-17732281
74501 Newfoundland and Labrador Inc. o/a St. John’s Fish ExchangeSt. John’s29-Jan-206321; 063172
75961 Newfoundland & Labrador Inc. o/a CynoSt. John’s08-Apr-19217554
77711 Newfoundland and Labrador Inc.St. John’s09-Aug-192173; 416354
77727 Newfoundland and Labrador Inc. o/a Burritos Mexican GrillSt. John’s24-Oct-186322; 631172
78117 Newfoundland and Labrador LimitedDeer Lake17-Sep-19652572
78187 Newfoundland & Labrador Inc. o/a Mucho Burrito Avalon MallSt. John’s26-Feb-206311; 6322; 131172
79109 Newfoundland & Labrador Inc. o/a World Fur ExchangeSt. John’s04-Oct-194163; 0124; 2174; 112354

برای کسب اطلاعات جزئی درباره لیست کارفرمایان معین هر استان از منطقه آتلانتیک کانادا حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات اصلی درباب یافتن کار در پروژه آتلانتیک

پروژه مهاجرت به آتلانتیک AIPP برنامه اقامتی بسیار ساده و راحتی است که در طی سالیان اخیر طرفداران زیادی حتی در ایران نیز بدست آورده است. طرفدارانی که برخی سوالات و ابهاماتی مثل موارد زیر در ذهن خود دارند و به پاسخ آنها در این مقاله می رسند:

  • پروژه مهاجرت به آتلانتیک یا به اختصار AIIP مختص کدام استان های کاناداست؟ استان های نیوبرونزویک، نیوفوندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد (PEI) و نوآ اسکوشیا باهم منطقه آتلانتیک کانادا را تشکیل داده و برنامه مهاجرتی AIIP مختص این استانهاست.
  • هدف از پروژه آتلانتیک چیست؟ هدف از این برنامه مهاجرتی تکمیل و تامین نیازهای بازار کانادا در 4 استان نیوفوندلند و لابرادور، نیوبرونزویک، نوآ اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد می باشد. در این طرح مهاجرتی نسبتا جدید کارگر خارجی (چه ماهر و چه نیمه ماهر) می تواند در قالب پروژه آتلانتیک با کارفرمای معین ارتباط برقرار کرده و زمینه استخدام مستقیم خود را فراهم کند.
  • آیا ارائه مدرک زبان جزء معیارهای پروژه آتلانتیک جهت مهاجرت به کاناداست؟ بله، ارائه مدرک زبان در سطح 4 معیار زبان کانادایی (CLB) در زبان انگلیسی یا Niveau de compétence linguistique Canadienin French در زبان فرانسه برای متقاضیان امری اجباری است.
  • چگونه می توان در پروژه آتلانتیک کاریابی کرد؟ متقاضیان جهت کاریابی بایستی به لیست های کارفرمایان معین یا Designated Employers از 4 استان آتلانتیک مراجعه نمایند.
  • واجدین شرایط برای درخواست پروژه آتلانتیک چه کسانی هستند؟ کارگران ماهر و نیمه ماهر خارجی و نیز فارغ التحصیلان از کالج ها و دانشگاه های منطقه آتلانتیک جزء واجدین شرایط هستند.
4.6/5 - (7 امتیاز)

4 دیدگاه برای “کاریابی در پروژه آتلانتیک

  1. مهاجر گفت:

    سلام
    به فرض دارا بودن شرایط، اولین گام اقدام برای گرفتن ویزای آتلانتیک از طریق موسسه شما چیست؟
    من متاهل 35 ساله بدون فرزند، 7 سال سابقه کار در سطح مدیریتی، تحصیلات کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، و سطح زبان در حد آیلتس 7 هستم.
    در صورت اقدام، حدودا چقدر زمان میبره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد کاریابی در آتلانتیک باید وارد سایت دولت کانادا شده و گزینه پایلوت رو بازکنید و به موسساتی که در این زمینه لیست شده اند برای کار و مصاحبه اسکایپ پیغام بدید

  2. بهزاد عبادی گفت:

    سلام تمکن مالی برای نشان دادن به افسر مهاجرتی برای برنانه اتلانتیک چقدر است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      سوال شما در روال اجرایی ماست که برای برنامه آتلانتیک که با موسسه سفیران اقدام میکنید نیازی به تمکن مالی نخواهید داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *