ویزای کاری

کاریابی رشته های هنری در ایتالیا

کاریابی رشته های هنری در ایتالیا

به جرأت میتوان گفت کشور ایتالیا زیباترین و غنی ترین کشور از لحاظ تاریخ و فرهنگ در قاره اروپا است. ایتالیا از سیستم آموزشی هنری پیشرفته و بازار کار فوق العاده‌ ای برخوردار است. به همین جهت کاریابی رشته های هنری در ایتالیا دشوار نیست. در این مقاله به شرایط تحصیل در هنر در ایتالیا و کاریابی رشته های هنری در این کشور همچنین اخذ ویزای کار در ایتالیا می پردازیم. ایتالیا در جنوب قاره اروپا واقع شده است و جزو 8 قدرت صنعتی جهان محسوب می‌شود.

این کشور بیش از 60 میلیون نفر جمعیت دارد. مساحت آن کمی بیش از 301000 کیلومتر مربع تخمین زده شده است. لازم به ذکر است واحد پول ایتالیا “یورو” و اکثریت قریب به اتفاق جمعیت این کشور کاتولیک هستند. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی شما عزیزان در خصوص کاریابی رشته های هنری در کشور مذکور نگارش شده است.

  • آیا ایتالیا کشور مناسبی برای انجام کارهای هنری است؟
  • آیا تحصیل در ایتالیا به عنوان یک هنرمند گزینه مناسبی است؟
  • بهتین راه برای کاریابی در رشته های هنری در ایتالیا چیست؟
  • آیا مردم ایتالیا آثار هنری زیادی خریداری می کنند؟
  • متوسط درآمد هنرمندان در ایتالیا چقدر است؟

شرایط کاریابی رشته های هنری در ایتالیا در 2024

همانند سایر کشورهای اروپایی برای یافتن کار در ایتالیا در 2024 لازم است که از طرق مختلف از جمله ارسال رزومه برای کارفرمایان یا مراجعه به موسسات کاریابی اقدام کنید. در ایتالیا مجموعه ای از روزنامه های کاریابی وجود دارد که به صورت روزانه، نیازهای کارفرمایان در آن ها نگارش شده است. کار و تحصیل در رشته های هنری در کشور ایتالیا بسیار پر طرفدار است. در میان روش های فوق همواره استفاده از موسسات کاریابی به دلیل وجود دامنه گسترده ای از اطلاعات تصمیم بهتری است. ارائه رزومه قوی کاری و تحصیلی به یافتن شغل در این کشور کمک می کند.

ویزای هنرمندی ایتالیا

ویزای هنرمندی در ایتالیا برای هنرمندان و هنرپیشه ‌ها ارائه می ‌شود. برای دریافت این ویزا، هنرمند باید دارای مدارک و مدارکی باشد که نشان دهد او یک هنرمند حرفه ‌ای است و در زمینه خود تجربه دارد. علاوه بر این، باید نشان داد که فعالیت هنری او به نوعی به کشور ایتالیا سود می ‌آورد. با دریافت ویزای هنرمندی، هنرمند مجاز به کار در ایتالیا می ‌شود و می‌ تواند در فعالیت ‌های خود پیشرفت کند. هزینه‌ های دریافت ویزای هنرمندی در ایتالیا نسبتاً بالاست، اما با توجه به فرصت ‌های شغلی و تجربه ‌های فرهنگی که در این کشور قابل دسترسی است، بسیاری از هنرمندان به دنبال دریافت ویزا هنرمندی در ایتالیا هستند.

تسهیل کاریابی در ایتالیا

نرخ بیکاری 2024 در ایتالیا 7.9% است. هنرمندانی که مدرک تحصیلی خود را در کشوری غیر اروپایی گرفته باشند و دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اند جزو 300 دانشگاه برتر دنیا نباشد، عملا شانسی برای فعالیت در ایتالیا نخواهند داشت. جهت تسهیل کاریابی رشته های هنری در ایتالیا بهتر است افراد علاوه بر تسلط به زبان ایتالیایی، دوره تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه های مطرح این کشور بگذرانند. از آن جمله می توان به این موارد اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته های هنریTHE Ranking
QS Ranking
University of Bologna161167
Sant’Anna School of Advanced Studies Pisa201404
Sapienza University of Rome201171
University of Padua201243
Vita-Salute San Raffaele University251436
University of Trento401457
The University of Milan301325
University of Milano – Bicocca301601

هزینه موسسات برای کاریابی در ایتالیا

ابتدا باید رزومه شخصی خود را به موسسات کاریابی از طریق دفاتر رسمی یا وبسایت‌ها تحویل دهید تا نام شما در سامانه ثبت شود. شغل متناسب مورد نظر خود را در مرحله بعد انتخاب میکنید و موسسات کاریابی با توجه به نیازهای کارفرمایان پل ارتباطی میان شما و آن ها خواهند بود. هر یک از موسسات کاریابی به شیوه خود، هزینه کاریابی را دریافت می کنند. لازم است بدانید که پس از یافتن شغل مورد نظر باید درصدی از حقوق چند ماه اول خود را به موسسه کاریابی مورد بحث پرداخت کنید.

چگونگی کاریابی رشته های هنری در ایتالیا

چگونگی کاریابی رشته های هنری در ایتالیا

کاریابی رشته های هنری در ایتالیا از طریق روزنامه ها نمی تواند انتخاب مناسبی باشد. زیرا روزنامه ها بیشتر در زمینه تبلیغات، مهندسی و معماری نیازهای شغلی ارائه می کنند. وبسایت های تخصصی برای کاریابی وجود دارند که درصد موفقیت در آن ها از مراجعه به روزنامه های کثیرالانتشار بیشتر است. در وبسایت های کاریابی نیز باید شبیه موسسات کاریابی رفتار کنید و رزومه شخصی خود را برای آن ها ارسال و منتظر باشید تا با کارفرمای مربوطه مرتبط شوید.

2 نمونه از سایت های کاریابی رشته های هنری در این کشور عبارت هستند از:

  • Wanted in Rome
  • Porta Portese

ویزای کاری پس از کاریابی رشته های هنری در ایتالیا

اخذ ویزای کاری ایتالیا یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد که می توان بعد از اخذ ویزا و اقامت ایتالیا برای اخذ تابعیت این کشور نیز اقدام کرد. ایتالیا عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن است و با اخذ ویزای این کشور می توان به تمام کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به روادید سفر کرد. اولین مرحله برای اخذ ویزای کاری این کشور برخورداری از یک پیشنهاد کار و دعوت نامه از سوی کارفرما ایتالیایی می باشد. در نظر داشته باشید که شما حداقل باید از مدرک لیسانس بهره‌مند باشید تا بتوانید برای مهاجرت کاری به کشور مزبور اقدام کنید.

  • آن دسته از دانشجویان که تحصیلات خود را در ایتالیا یا اتحادیه اروپا تمام کرده اند
  • پناهندگانی که در کشور ایتالیا مجوز کار دریافت کردند
  • تمام افرادی که اقامت کشورهای اروپایی را دارند

افرادی که یکی از شرایط ذکر شده در لیست فوق را داشته باشند در اولویت جهت دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرمایان ایتالیایی قرار دارند. برای اخذ ویزای کار ایتالیا باید مدارکی مانند پاسپورت معتبر، مدرک تحصیلی با ترجمه رسمی به زبان ایتالیایی، ارائه مدرک تسلط به زبان ایتالیایی ارائه کنید. ارائه مدارک و اسناد مربوط به تمکن مالی افراد نیز از اهمیت ویژه ای برای مهاجرت کاری به ایتالیا برخوردار است.

هزینه های زندگی در ایتالیا در 2024

در صورتی که درآمد شما از داخل ایتالیا و به یورو باشد این کشور برای زندگی گران نیست و در سال 2024 میانگین با ماهانه 800€ (یورو) می توان زندگی خوبی داشت. شما می توانید آپارتمان یک خوابه نوساز را در اطراف شهر‌های این کشور با پرداخت حدود 450€ (یورو) در ماه اجاره کنید. برای اجاره همان آپارتمان در مرکز شهر باید حدود 600€ (یورو) به صورت ماهانه پرداخت کنید. در کل هزینه های زندگی در کشور ایتالیا نسبت به سایر کشورهای بزرگ اروپایی، پایین تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کار در ایتالیا یا اخذ ویزای کاری ایتالیا با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار درباب کاریابی رشته های هنری در ایتالیا

برای کاریابی در رشته های هنر در ایتالیا باید از موارد زیر مطلع بود:

  1. نحوه کاریابی رشته های هنری در ایتالیا چگونه است؟ افرادی که تسلط کافی به رشته های مختلف هنری داشته باشند، می توانند از طریق ارسال آثار خود برای کارفرمایان، در این کشور کاریابی کنند.
  2. مهم ترین رشته های هنری ایتالیا جهت کاریابی کدامند؟ در حال حاضر صنایع مجسمه سازی و مد قدرتمندترین رشته های هنری موجود در ایتالیا هستند.
  3. آیا ایتالیا مکان مناسبی برای کاریابی رشته های هنری است؟ بازار کار رشته های هنری در ایتالیا به شدت اشباع شده است اما افراد خلاق و توانمند همچنان می توانند به ورود به این بازار امید داشته باشند.
  4. اولویت کاریابی رشته های هنری در ایتالیا با چه کسانی است؟ افرادی که دوره های آموزشی خود را در کشور ایتالیا پشت سر گذاشته باشند، بالاترین شانس را جهت کاریابی در این کشور خواهند داشت.
  5. به کمک کارهای هنری می توان ویزای کار ایتالیا را دریافت کرد؟ رشته تحصیلی و حوزه فعالیت افراد نقشی در نوع ویزای دریافتی آنها نخواهد داشت و همه افراد برای کار در ایتالیا، موظف به دریافت ویزای کاری این کشور هستند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *