ویزای کاری

کار آرایشگری در سوئیس

کار آرایشگری در سوئیس

کار آرایشگری در سوئیس برای متقاضیان بین المللی امکان پذیر می باشد؛ البته برای کار در این کشور شرایطی وجود دارد که باید نسبت به آن آگاهی داشت. شغل آرایشگری جزو مشاغل پرطرفدار می باشد و متقاضیان باید پیش از شروع کار دوره های یادگیری و مهارتی را گذرانده و مدارک معتبر را کسب نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت در عرصه مهاجرت در این نوشتار سعی دارد اطلاعاتی در باب کار آرایشگری در سوئیس و شرایط کار در این کشور در اختیار متقاضیان قرار دهد. اگر قصد کار آرایشگری در این کشور را دارید تا پایان با ما همراه باشید.

درآمد آرایشگری در سوئیس

فردی که به عنوان آرایشگر در سوئیس کار می کند معمولاً حدود CHF5700  (فرانک) درآمد دارد. دستمزدها از 29700 CHF (فرانک) (کمترین) تا 87300 CHF (فرانک) (بالاترین) متغیر است. با متوسط ​​حقوق 51900 CHF (فرانک) نیمی از متخصصانی که به عنوان آرایشگر در سوئیس کار می کنند کمتر از این مقدار درآمد دارند و نیمی دیگر بیشتر درآمد دارند. کارمندان با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 33700 CHF (فرانک) درآمد دارند. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 45200CHF (فرانک) کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 58700CHF (فرانک) دریافت می کند که 30% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

شرایط عمومی کار در سوئیس در 2024

متقاضیانی که ساکن کشورهای اتحادیه اروپا نیستند برای کار در سوئیس باید از کارفرمایی سوئیسی دعوت نامه شغلی دریافت نماید. اما برای ارائه دعوت نامه شغلی به افراد خارجی باید قوانینی رعایت شود. کارفرما باید آگهی شغلی را به مدت 3 ماه در کشور سوئیس منتشر نماید، اگر در طول این مدت فردی استخدام نشد باید به مدت 3 ماه دیگر آگهی در کشورهای اتحادیه اروپا منتشر شود اگر همچنان فرد مناسبی برای کار انتخاب نشد، کارفرما می تواند نیروی کار خارجی استخدام نماید.

پس از آنکه موفق به دریافت دعوت نامه شغلی شدید باید اقدامات لازم را جهت دریافت ویزای کاری انجام دهید. برای ارائه مجوز کار در سال 2024 شرایطی تعیین شده است که عبارتند از سن متقاضی باید بین 22 تا 39 سال باشد، متقاضی باید دارای سوابق کاری باشد همچنین فرد باید حداقل مدرک تحصیلی لیسانس ارائه نماید. برای دریافت ویزای کاری لازم است مدارک زیر را آماده کرده و در زمان تعیین شده ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه گواهی بیمه سلامت
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل اعتبار
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • ارائه رزومه کامل و دقیق

بازار کار آرایشگری در سوئیس

برای کار در این کشور به عنوان ارایشگر متقاضیان باید علاوه بر ارائه مدرک معتبر بین المللی دارای حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط باشند. همچنین متقاضیان باید در تمامی زمینه های کار آرایشگری مانند شناخت محصولا آرایشی و بهداشتی، فناوری و انواع تکنیک های به روز و حرفه ای اطلاعات کافی داشته باشند. همچنین درک فنی از روش ها و سبک ها، درک قوانین بهداشتی و ایمنی کار و درک تکنیک آرایش و آرایشگری جزو مسائل الزامی می باشد.

بازار کار آرایشگری در سوئیس

رسیدن به کار آرایشگری در سوئیس

اگرچه بهترین کشور دنیا برای کار به عنوان آرایشگر به جهات مختلف از جمله سطح درآمد، نیوزلند است، سوئیس هم شرایط فوق العاده ای را برای آرایشگران در نظر گرفته است. منتهی در سوئیس علاوه بر این که سطح درآمد آرایشگران همانند سایر مشاغل این کشور بالا می باشد، مخارج آن ها هم بیشتر است. چرا که متوسط هزینه زندگی در سوئیس برای یک نفر 2000$ (دلار آمریکا) می باشد و نرخ اجاره محل کسب و کار نیز همانند اجاره مسکن در سوئیس بالا است. با این وجود افراد زیادی علاقمند به کار به عنوان آرایشگر در سوئیس هستند منتهی باید توجه داشته باشند سوئیس تنها مدارک بین المللی و معتبر را می پذیرد.

به خاطر همین غالب کسانی که می خواهند به عنوان آرایشگر در سوئیس فعالیت کنند ترجیح می دهند از همان ابتدا تحصیلات خود را در سوئیس بگذرانند. بهترین آکادمی های هنری برای آموختن آرایشگری در سوئیس عبارت هستند از:

  • Swiss Beauty Academy
  • Swiss Cosmetology
  • KETS-Make Up Academy Zurich
  • Swiss Fashion Academy
  • Academie Ecole de Coiffure

مهارت های لازم جهت اخذ مجوز کار آرایشگری در سوئیس

برای انجام کار آرایشگری در سوئیس به عنوان یکی شغل پرطرفدار، نیازمند گذراندن دوره های در نظر گرفته شده و دریافت مجوزهای لازم می باشد. متقاضیان با شرکت در دوره های آموزشی با مفاهیمی مانند ایمنی در کار، رعایت نکات بهداشتی برای اصلاح مو و آرایشگری، خشک سازی مو، آموزش پیرامون محیط کار آرایشگری، روش های مدلینگ مو، روش های مراقبت از پوست و مو و کار با ابزار آرایشگری آشنا خواهند شد. طبیعتا داشتن مهارت کاری کافی در زمینه آرایشگری می تواند در رسیدن به شغل مورد نظر بسیار موثر و مفید باشد. چرا که برای کار نیاز به داشتن تخصص کافی خواهد داشت.

وظایف آرایشگران در کشور سوئیس

متقاضیانی که قصد دارند کار آرایشگری در سوئیس را تجربه کنند باید بدانند که وظایفی برای ارایشگران در نظر گفته شده است.

  • یک متخصص آرایش و بهداشتی علاوه بر اینکه هنرمند است به عنوان مشاور نیز باید فعالیت کند. ارایشگر باید در انتخاب مدل مو، رنگ مو و سایر خدمات اطلاعاتی در اختیار مشتری قرار دهد.
  • صرف نظر از نوع خدمات زیبایی که آرایشگر ارائه می دهد، ایمنی مشتری باید در اولویت اصلی ارایشگر باشد. شورای ملی زیبایی بین المللی هیئت آرایشی و بهداشتی استانداردهای سختگیرانه ای در رابطه با مسائل ایمنی و بهداشتی وضع کرده است.
  • یکی دیگر از وظایف آرایشگران داشتن خلاقیت در کار می باشد، آرایشگر باید دارای تخصص باشد و بتواند فرم صورت مشتری را به درستی بشناسد و با توجه به فرم صورت فرد بهترین خدمات را به فرد ارائه نماید.
  • آرایشگر باید توانایی مدیریت زمان را داشته باشد، او باید خواسته های مشتری و تجهیزات آرایشگاه و محصولات آرایشی و بهداشتی را برای ارائه کار آنالیز نماید.

با مطالعه این مقاله که در رابطه با کار آرایشگری در سوئیس می باشد، اطلاعاتی در رابطه با شغل آرایشگری در کشور سوئیس به دست آورید. اگر قصد دارید برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام کنید پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات دقیق و کامل تر مقاله شرایط یافتن کار و شغل در سوئیس را مطالعه نمایید. اگر پس از مطالعه مقالات پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید می توانید با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *