ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کار آفرینی در کانادا

کار آفرینی در کانادا

کار آفرینی در کانادا برای اشخاصی که تمایل به راه اندازی کسب و کار و مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور را دارند، فرصتی ایده آل می باشد. برنامه های کار آفرینی در کانادا برای اشخاصی که تجربه زیاد و حرفه ای در باب شغل خود دارند و تصمیم دارند در کانادا زندگی و کار کنند در نظر گرفته شده است. موسسه سفیران سروش سعادت با بکارگیری برترین راه های مهاجرت و اقامت به کانادا و سایر کشورهای جهان مفتخر به راهنمایی اشخاص در همین باب می باشد. طرح کار آفرینی در کانادا NSNP برنامه ای است که اقامت موقت را به افامت دائم تبدیل می کند که متقاضیان می بایست یک سال به طور مداوم پیش از انتخاب برای اقامت در کانادا از راه اجازه دادن کار قابل اعتماد، اقدام نمایند و می توانند کسب و کار را در استان نوا اسکوشیا ایجاد کند که این برنامه به شیوه علاقمندی (EOI) انجام می شود.

ارائه اظهارنامه (EOI) به استان نوا اسکوشیا

افرادی که قصد مهاجرت از این طریق را دارند می توانند فرم اظهار نامه را به صورت یک نظر سنجی امروزی که علاقه خود را به شروع یک شغل و کار جدید در استان نوا اسکوشیا دارند، بروز بدهند. در این نظرسنجی می بایست کسانی که دواطلب هستند به بعضی از شاخص ها به طور دقیق پاسخ دهند که شامل تجربه مالکیت، سابقه کسب و کار موفق، دانش زبان، میزان تحصیلات، میزان دارایی و سرمایه، سن، سازگاری با محیط و غیره می شود.

لازم به ذکر است متقاضیانی که حداقل امتیاز را کسب کرده اند می توانند از (EOI) تقاضای خود را ارائه بدهند. این داوطلب ها طبق ملاک هایی که نشان داده اند ارزیابی می شود و به آن ها امتیازی داده میشود و به اظهارنامه (EOI) اضافه می شود این امتیازها تا مدت یکسال در پروفایل (EOI) نگه داری می شود که اگر خارج از این مدت باشد این امتیازات پاک می شود.

دعوت به درخواست کار آفرینی در کانادا

متقاضیان می توانند از راه دعوت نامه با امتیاز بالا از اداره مهاجرت نوا اسکوشیا اطلاع یابند که بدین وسیله با نشان دادن یک درخواست رسمی به برنامه مهاجرتی نوا اسکوشیا دعوت می شوند. بعد از اخذ درخواست کامل شده از اشخاصی که دعوت شدند که این درخواست به وسیله (NSOI) مورد بررسی قرار می گیرد.

یک درخواست جامع باید به شکل زیر باشد:

  • یک فرم درخواست جامع باید در طی 90 روز از شروع صدور دعوت نامه ITA نشان داده شود.
  • تمامی استنادات مورد نیاز می بایست در طی 90 روز از شروع صدور دعوت نامه ITA نشان داده شود.
  • یک روش اخذ ویزای کاری کانادا و برقراری کسب و کار که حتما باید طی 90 روز از شروع صدور دعوت نامه ITA نشان داده شود.
  • یک لیست مورد تایید از دارایی های خالص که توسط تایید کنندگان معیین شده که توسط NSOI آماده شده است باید در طی 90 روز از شروع صدور دعوت نامه ITA نشان داده شود.

مصاحبه و توافق نامه کار آفرینی در کانادا

زمانی که فرم درخواست توسط NSOI مورد بررسی قرار گرفت با داوطلبانی که شرایط لازم انجام داده اند در مورد یک مصاحبه شخصی با یکی از مسئولین رسمی NSOI صحبت خواهند کرد. لازم به ذکر است که تمامی مصاحبه ها در استان نوا اسکوشیا صورت می گیرد و می بایست در طی 60 روز بعد از صحبت با شخص داوطلب انجام می گیرد. دفتر NSOI زمانی که توافق نامه عملکرد کسب و کار را دریافت کرد، یک تاییدیه کار آفرینی در کانادا و عملکرد شیوه درخواست به سازمان IRCC برای اجازه گرفتن کار صدور می کند. اشخاص داوطلب در طی 2 ماه از شروع اخذ تاییدیه کار آفرینی در کانادا برای گرفتن اجازه به دفتر IRCC درخواست می دهند که اگر IRCC درخواست اجازه دادن کار را کنسل کند و دیگر نمی تواند در طرح کار آفرینی در کانادا NSNP کار کند.

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا ازطریق راه اندازی استارت آپ

یکی از بهترین گزینه های مهاجرتی ممکنی که در اختیار کارآفرینان خارجی قرار دارد، راه اندازی یک استارت آپ و از آن طریق نیز دریافت اقامت دائمی (PR) این کشور می باشد. برنامه ای که در کانادا با عنوان ویزای SUV نیز شناخته می شود. برنامه ای که درصد موفقیت کارآفرینان در آن بالای 75% اعلام شده و به همین دلیل نیز خیلی از کارآفرینان خارجی مایل به این برنامه مهاجرتی هستند. منتها برای اقدام در قالب این برنامه مهاجرتی، متقاضیان بایستی با رعایت شرایط زیر ابتداء امر شرکت خودشان را در کانادا راه اندازی بکنند.

سپس در صورت اخذ نامه پشتیبان می توانند برای درخواست اقامت دائمی خودشان از اداره مهاجرت کانادا IRCC اقدام کنند:

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا ازطریق راه اندازی استارت آپ

ضمنا از دیگر مزایای کارآفرینی در کانادا از طریق برنامه استارت آپ این است که کارآفرینان برای تامین سرمایه لازم به منظور راه اندازی استارت آپ مورد نظرشان می توانند به صورت زیر عمل کنند.

از همین رو نیز تامین حاقل سرمایه از طرف خود کارآفرینان خارجی الزامی نیست:

  • روش اول: تامین حداقل CA$ 75000 (دلار کانادا) از طریق گروه سرمایه گذار فرشته
  • روش دوم: تامین حداقل سرمایه CA$ 200000 (دلار کانادا) از طریق صندوق سرمایه ریسک پذیر کانادایی

اجازه کار موقت در نوا اسکوشیا

متقاضیانی که موفق شدند اجازه کار را بگیرند می توانند با خانواده خود در استان نوا اسکوشیا زندگی کنند و شغل خود را شروع به راه اندازی کنند. لازم به ذکر است که در مدت یک سال باید تاییدیه مجوز کار خود را دریافت کنند که در صورتی که انجام نشود، پرونده بسته خواهد شد. بهتر است در مدت 6 ماه بعد از ورود خود به استان نوا اسکوشیا از راه کار شغل خود را راه اندازی کنند. متقاضی مورد تایید باید در مدت 60 روز از شروع ورود خود در جلسه اول خود را به یکی از مسئولین NSOI معرفی کند. افسران مسئول این هستند که تمامی پرسش ها و ابهامات متقاضیان را پاسخ بدهند. لازم به ذکر است داوطلبین مدارک و گزارش رسمی خود را به جلسه بیاورند.

شروع و راه اندازی کسب و کار در کانادا

زمانی که متقاضی تمامی شرایط توافق نامه عملکرد را رعایت کند که شامل سرمایه گذاری اجباری، شروع و راه اندازی یک شغل یا کسب و کار دائمی به مدت حداقل یکسال و یک لیست از گزارش کسب و کار می باشد می تواند با نشان دادن یک فرم از درخواست انتخاب از راه برنامه استان نوا اسکوشیا برای گرفتن اقامت دائم درخواست نمایند. NSOI تصمیم نهایی به صورت نوشتاری و کتبی به شخص یا نماینده او اعلام خواهد کرد و متقاضی قبول شده از NSOI نامه ای می گیرد که تاییده انتخاب می باشد. نامه اثبات بعد از 6 ماه از زمان صادر شدن انقضا می شود و به صورت مسقتیم از دفتر NSOI به IRCC فرستاده خواهد شد.

در صورتی که نامه درخواست رد شود، شخص یا نماینده وی نامه عدم قبولی را از NSOI دریافت می کند به متقاضی 10 روز زمان داده می شود که بتواند اطلاعاتی که از شخص خواستند را نشان بدهد که بعد از 10 روز اطلاعات جدید را ارسال کند و مورد بررسی و ارزیابی قرارد گیرد و یک تصمیم کلی گرفته می شود که به صورت نوشتاری و کتبی ارسال می گردد. پس از انتخاب، شخص داوطلب به مدت 6 ماه برای دریافت اقامت دائم به IRCC درخواست می دهد. اشخاص داوطلب باید بدانند که انتخاب NSNP به این معنی نمی باشد که حتما ویزای دائم گرفته می شود.

شرایط لازم کار آفرینی در کانادا

شرایط لازم کار آفرینی در کانادا

از شروط لازم برای کار آفرینی در کانادا نیز می توان به سن و سرمایه افراد اشاره کرد. اشخاص داوطلب برای داشتن شرایط لازم کارآفرینی باید NSNP را داشته باشند.

از سایر شروط لازم برای کار آفرینی در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل 21 سال سن
  • متقاضی باید دارایی و سرمایه خالص 600.000$ (دلار کانادا) داشته باشد که به وسیله مختصصان معین شده توسط NSOI مورد بررسی قرار میگیرد.
  • دارایی و سرمایه فردی خالص رد شده و گزارش از راه های قانونی تعیین شده توسط متخصصان NSOI به دست می آید.
  • فرد باید حداقل 3 سال تجربه مالکیت در این بیزینس و بیشتر از 5 سال تجربه کار در مدیریت کلان و ارشد کسب و کار در مدت 10 سال گذشته داشته باشد.
  • موافقت در سرمایه گذاری حداقل 150000$ (دلار کانادا) برای گرفتن کسب و کار در استان نوا اسکوشیا
  • نشان دادن خلاقیت های زبان انگلیسی و فرانسوی به آژانس های مورد تایید
  • مهارت زبان در 4 بخش ارزیابی می شود (گفتار، نوشتار، شنیدار، خواندن)

معیارهای کار آفرینی در کانادا

همان طور که در قسمت بالا مطالعه داشتید کار آفرینی در کانادا شرایط مختص به خود را داراست. متقاضیان باید با در نظر گرفتن حداقل شرایط لازم جهت راه اندازی کسب و کار نسبت به این امر اقدام نمایند.

معیارهای لازم برای داشتن کمترین شرایط کسب و کار به شرح زیر است:

  • ارائه حداقل یک سوم از سهام کسب و کار
  • کسب و کار باید لزومات کسانی که در آن به کار مشغول هستند را برآورده نماید.
  • شخص باید شرکت کننده فعال در سازمان مدیریت بوده و راه کسب و کار را از استان نوا اسکوشیا انجام دهد.
  • طبق قانون 1985 کانادا، کسب و کار یک نوع تاسیسات دائمی است.
  • کسب و کار باید پتانسیل این را داشته باشد که سودآور باشد مانند تجارت، صادرات، گردشگری، توسعه و تحقیق

راه اندازی کسب و کار برای شهروندان دائمی که ساکن استان نوا اسکوشیا هستند باید حداقل یک فرصت شغلی تمام وقت بوده و به افرادی غیر از فامیل و خویشاوندان تعلق گیرد. شغل باید مرتبط با کسب و کار متقاضی باشد و میزان رایج حقوق و دستمزد در استان رعایت شود.

دلایل بی شمار برای کارآفرینی در کانادا

هر ساله بیش از صدها سرمایه گذار بین المللی از سراسر جهان، به دلایل مختلفی کارآفرینی در کانادا را برای آینده خود انتخاب می کنند. برخی از مهمترین دلایل برای کارآفرینی در کانادا شامل موارد زیر می شود:

دلایل کارآفرینی در کاناداتوضیحات
تنوع جمعیتتنوع جمعیتی کانادا فرصت هایی را برای بازارهای جدید، مشتریان و انواع استعدادها در این کشور فراهم می کند.
محیط تجاری دوستانهکانادا بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، محیط تجاری دوستانه ای دارد که به دلیل مالیات پایین فرآیند کارآفرینی را ساده می کند.
تعهد به نوآوریکانادا تعهدی قوی به نوآوری دارد که در برنامه های دولتی و فرهنگ پویا و نوآورانه در بخش تجاری منعکس شده است.
فرهنگ استقبالفرهنگ استقبال و روحیه کارآفرینی قوی در کانادا محیطی مساعد برای شروع و رشد کسب  و کار متقاضیان در این کشور  ایجاد می کند.

جهت درک عمیق تر از دیگر دلایل کارآفرینی در کانادا به موارد ذکر شده در تصویر زیر توجه فرمایید:

دلایل کارآفرینی در کانادا

شرایط کارآفرینی در کانادا برای زنان

یکی از اصلی ترین مزیت های کارآفرینی در کانادا، شرایط ساده برای کارآفرینی زنان در این کشور می باشد. زیرا بر خلاف  کشورهای مدرن اروپایی، اکثریت کارگران در کانادا را زنان تحصیل کرده تشکیل می دهند. با این حال آنها اکنون تنها 32% از کسب و کارها را در کانادا در اختیار دارند. البته لازم به ذکر است که، درصد شرکت های تحت مالکیت زنان به طرز محسوسی افزایش یافته است. همچنین فدراسیون کسب و کار مستقل کانادا می گوید، که در 20 سال گذشته 60% افزایش در مشاغل متعلق به زنان داشته اند. در نتیجه افزایش دسترسی به آموزش و پرورش، زنان بیشتری در تجارت این کشور حضور دارند. به طور کلی، زنان کارآفرین در کانادا ارزشمند هستند و ظهور الگوهای موفق، الهام بخش صاحبان شرکت های زن مشتاق است.

در این مقاله سعی بر این شد تا اطلاعات کافی در ارتباط با کار آفرینی در کانادا در اختیار متقاضیان گرامی قرار داده شود. در این راستا پیشنهاد می گردد که افرادی که تمایل به مهاجرت به کانادا دارند در ابتدای امر با بررسی شرایط توسط وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نسبت به این امر اقدام نمایند. کار در کانادا فرصتی فوق العاده در خصوص اخذ اقامت از این کشور محسوب می گردد که افراد نیز می توانند در خصوص تکمیل اطلاع از این روند و بررسی امتیازات کاری با موسسه ما تماس بگیرند.

سوالات متداول در خصوص کار آفرینی در کانادا

متقاضیانی که تمایل به کار آفرینی در کانادا دارند با سوالات زیر مواجه می شوند:

  1. افراد با کارآفرینی چقدر حقوق دریافت می کنند؟ متوسط حقوق کارآفرینی در کانادا 76050$ (دلار) در سال یا 39 $ (دلار) در ساعت است. بر اساس جایگاه علمی و تخصصی هر کارآفرین از 55144$ (دلار) در سال شروع می شود در حالی که بیشتر کارآفرینان با تجربه 129092$ (دلار) در سال دریافتی خواهند داشت.
  2. آیا میتوان بدون حضور در کانادا بیزینس راه اندازی کرد؟ در استان های مختلف افراد می توانند با مالکیت شخصی و یا به صورت شراکت خواه شهروند کانادایی باشند یا نه برای شروع یک تجارت در زیر گروه b.c شروع به فعالیت کنند.
  3. منشا پول کارآفرینان چگونه اثبات می شود؟ متدوال ترین روش برای اثبات منشا پول سرمایه پس اندازی خود موکل است که در اختیار بانک های کانادایی قرار می گیرد.
  4. آیا کارآفرینی دارای محدودیت سنی می باشد؟ طبق مطالعات انجام شده از سوی ایالت های مختلف متوسط سن کارآفرینی و راه اندازی بیزینس تا 40 سال و در بعضی از این ایالت ها تا 45 سال گزارش شده است.
  5. متداول ترین برنامه های کارآفرینی کدامند؟ تجارت الکترونیک، مشاور املاک، خدمات مراقب از حیوانات خانگی، مشاوره مالی، خدمات تلفن همراه و رایانه، خدمات پیک، خدمات بهداشت و نظافت خانه.
5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *