ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در فنلاند

اقامت پس از تحصیل در فنلاند

از جمله مواردی که در ذهن متقاضیان تحصیل در فنلاند مورد سوال می باشد اقامت پس از تحصیل در فنلاند در سال 2024 و اخذ اقامت فنلاند می باشد. جمهوری فنلاند از جمله کشورهای اسکاندیناوی می باشد که با پایتختی هلسینگی در شمال اروپا واقع شده است. کشور فنلاند از جمله کشورهای می باشد که از حوزه € (یورو) پیروی می کند. این کشور از لحاظ مساحت هشتمین کشور در اروپا و 65 کشور به رهبری اروپا می باشد.

  • امسال بهترین دانشگاه های فنلاند چیست؟
  • شرایط تحصیل در برترین دانشگاه های فنلاند چیست؟
  • آیا برای تحصیل در فنلاند داشتن مدرک زبان الزامی است؟
  • هزینه تحصیل در فنلاند 2024چقدر است؟
  • آیا دانشجویان در فنلاند از بورس تحصیلی هم برخوردارند؟
  • آیا آنها میتوانند حین تحصیل کار هم بکنند؟
  • شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند چیست؟
  • هزینه درخواست این ویزا چقدر میباشد؟

میزان جمعیت در این کشور بدین صورت می باشد که جزء کم تراکم ترین کشور در اتحادیه اروپا است. فنلاند در باب تحصیلات عمومی و کیفیت زندگی رهبری اتحادیه اروپا را به عهده دارد و درصد بالایی را به خود اختصاص داده است. همین مورد باعث شده است که اقامت پس از تحصیل در فنلاند مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گیرد. در این مقاله سعی داریم شما عزیزان را با شرایط اقامت پس از تحصیل در فنلاند در سال 2024 آشنا سازیم. در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره دارید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تحصیل در کشور فنلاند 2024

در کشور فنلاند برتری در خصوص تحصیلات وجود دارد که باعث می شود که به محلی مناسب برای تحصیل دانشجویان بین المللی باشد. با توجه به گزارش های جهانی در خصوص رقابت انجمن اقتصادی، فنلاند غالبا تحت عنوان یکی از نوآورترین کشورهای جهان از نظر برنامه های آموزشی عالی و آموزش به شمار می رود. در کشور فنلاند حدودا به میزان 31 هزار دانشجویی بین المللی مشغول به تحصیل می باشند که در حال حاضر طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی موجود می باشد. محبوب ترین رشته های تحصیل که به زبان انگلیسی در فنلاند مد نظر دانشجویان بین المللی قرار گرفته است رشته های نظیر مهندسی، پزشکی، کسب و کار و مدیریت می باشد که از شاخص برتری برخوردار می باشد.


در سال 2024 تحصیل در فنلاند و اخذ اقامت پس از تحصیل در فنلاند به طور کلی در پایتخت این کشور مدنظر متقاضیان قرار می گیرد اما شهرهای دانشجویی دیگری نظیر تامپیر، اسپو، کووپیو، اولو موجود می باشند که از این چند کشور هم نباید چشم پوشی کرد. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب ویزای تحصیلی فنلاند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

برخی از حقایق جالب توجه درباره تحصیل در فنلاند نیز از این قرار است:

حقایق جالب توجه درباره تحصیل در فنلاند

هزینه های تحصیل و اقامت پس از تحصیل در فنلاند

یکی از اصلی ترین معیارهایی که در خصوص اخذ اقامت پس از تحصیل در فنلاند مورد ارزیابی دانشجویان بین المللی قرار می گیرد میزان هزینه های تحصیل و زندگی می باشد که در این مقاله اشاره ای هم به این موضوع می شود. هزینه برای متقاضیانی از اتحادیه اروپا یا EEA به صورت تقریبا تحصیل رایگان در فنلاند می باشد. برای افرادی که از خارج اتحادیه اروپا یا EEA اقدام می نماید به میزان 4000€ الی 18000€ (یورو) که با توجه رشته تحصیلی و مقطع متغیر می باشد. میزان هزینه های زندگی به مقدار 700 € الی 900€ (یورو) ماهیانه می باشد.

هزینه های تحصیل و اقامت پس از تحصیل در فنلاند

همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، بیشترین بخش از بودجه مالی دانشجویان در کشور فنلاند صرف هزینه اسکان آنها می شود:

متوسط ماهیانه برخی هزینه های دانشجویی در فنلاند

اقامت پس از تحصیل از دلایل مهم مهاجرت به فنلاند

فنلاند Finland هم از نظر شرایط تحصیلی و هم از نظر شرایط کاری یکی از بهترین مقاصد در اروپا محسوب می شود. مقصدی که در سال های اخیر نیز مورد توجه دانشجویان ایرانی هم قرار گرفته است. یکی از مهمترین دلایل روی آوردن دانشجویان خارجی به ادامه تحصیل در فنلاند نیز امکان اقامت پس از تحصیل است. مطابق گزارش اداره مهاجرت فنلاند migri.fi، شما بر مبنای مدرک تحصیلی اتان از فنلاند و یا کار پژوهشی تکمیلی اتان در این کشور می توانید برای اخذ مجوز اقامتی درخواست دهید، منتها اگر:

  • شما کاری داشته باشید
  • شما تحصیل کنید و یا دوره تحصیلی یا برنامه پژوهشی اتان را در فنلاند به اتمام رسانده باشید

همچنین اگر مجوز اقامت تحصیلی یا پژوهشی دارید، شما می توانید برای اخذ مجوز اقامتی با هدف جستجوی کار و یا شروع یک بیزینس در فنلاند اقدام بکنید. به این شرط که:

  • شما هنوز شغلی نداشته باشید یا
  • شما شغلی داشته باشید ولی حقوق کافی کسب نکنید تا برایتان مجوز کاری صادر شود.

به هر حال مراجعه به سایت های زیر می تواند یاری رسان شما در زمینه اقامت پس از تحصیل در کشور فنلاند باشد:

لینک های مفید برای اخذ اقامت بعد از تحصیل در فنلاند 2024
شروع بیزینس در فنلاندbusinessfinland
مشاغل در فنلاندjobsinfinland
بازار کار فنلاندtyomarkkinatori.fi
تحصیل در فنلاندstudyinfinland
مهاجرت به فنلاند به عنوان محققmigri.fi

بررسی شرایط عمومی اقامت پس از تحصیل در فنلاند

یکی از اصلی ترین چالش هایی که دانشجویان در خصوص اقامت پس از تحصیل در فنلاند با آن مواجه هستند، اقامتگاه های این کشور می باشد. در این بخش از مقاله چندین نکته برای کمک به دانشجویان بین المللی برای یافتن مسکن پس از تحصیل در فنلاند آورده شده که به آنها می پردازیم:

  • بسیار مهم است که هرچه زودتر به دنبال محل اقامت خود در این کشور باشید.
  • از پلتفرم های آنلاین برای جستجوی اقامتگاه خود در این کشور استفاده نمایید.
  • البته لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاه های فنلاند پس از تحصیل دانشجویان نیز به آنها اقامتگاه های مناسبی را ارائه می دهند.
  • پیوستن به گروه های رسانه ای اجتماعی می توانید کمک های بسزایی را برای اقامت در فنلاند به شما عزیزان ارائه دهد.

بازار کار جهت اقامت پس از تحصیل در فنلاند

یکی از مزایا اقامت پس از تحصیل در فنلاند بازار کار متنوع و جذاب این کشور برای اتباع خارجی می باشد. از آنجایی که فنلاند اقتصاد قوی و با ثباتی دارد آینده شغلی برای فارغ التحصیلان بسیار ایده آل است. شرکت ها در سراسر فنلاند به دنبال استخدام افرادی هستند که دارای مدرک از دانشگاه های فنلاند می باشند. به طور کلی میانگین زمان برای شغل برای متقاضیان اقامت پس از تحصیل در فنلاند، حدود 1 هفته کاری می باشد. البته پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی در فنلاند به رشته و صلاحیت متقاضیان اقامت در فنلاند نیز بستگی دارد.

پرتقاضا ترین مشاغل برای دانشجویان فارغ التحصیل که به دنبال اقامت پس از تحصیل در این کشور هستند عبارت اند از:

پرتقاضا ترین مشاغل برای دانشجویان در فنلاند

اخذ ویزای دانشجویی کشور فنلاند

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا یا EEA برای وارد شدن به این کشو نیاز به اخذ روادید دارند و می بایست درنظر بگیرند که اقامت های بیش از 90 روز نیاز به مجوز اقامت دارند که این مجوز معمولا یک ساله صادر می گردد. ارائه پذیرش نهایی و اثبات میزان هزینه های تحصیل و زندگی از جمله مواردی است که می بایست مدنظر متقاضیان مهاجرت به فنلاند و اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور فنلاند قرار گیرد.

فلذا برای اخذ این ویزای فنلاند، دانشجویان ملزم هستند تا مدارک زیر را تهیه و به سفارت کشور فنلاند ارائه دهند:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای بلند مدت فنلاند تایپ D
  • فوتوکپی از صفحه بیودیتای پاسپورت
  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه فنلاندی
  • گواهی تمکن مالی کافی ماهیانه به میزان EUR 560 (یورو) در حساب بانکی
  • رسید واریز شهریه سال اول دانشگاه فنلاندی
  • گواهی رسمی سلامت پزشکی
  • تاییدیه اخذ بورسیه از دانشگاه فنلاندی (در صورت وجود)
  • تاییدیه عدم سوء سابقه
  • فتوکپی کلیه مدارک تحصیلی و شناسایی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا (برای درخواست های آنلاین در حدود EUR350 (یورو) و برای درخواست های کاغذی در حدود EUR450 (یورو)

کار و اقامت پس از تحصیل در فنلاند

دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در فنلاند درخواست یک سال اقامت پس از تحصیل در کشور فنلاند برای جستجوی کار ارائه نمایند که در خصوص مهارت های تکمیلی در خصوص کار می بایست Curriculum vitae یا همان رزومه کاری ارئه نمایند. اما این درخواست هنگامی به ثبت و مورد تائید اداره کار فنلاند خواهد رسید که دانشجویان یک کار به عنوان کار پس از فارغ التحصیلی پیدا نمایند. پس در حالت کلی دانشجویان خارجی برای اقامت پس از تحصیل در فنلاند 2024 سه گزینه زیر را در اختیار خواهند داشت.

با توجه به شرایط و قبل از اتمام اعتبار ویزای تحصیلی خود می توانند یکی از این 3 گزینه را انتخاب کنند:

شرایط کار و اقامت پس از تحصیل در فنلاند

گزینه اول مخصوص فارغ التحصیلانی است که با یک کارفرمای فنلاندی دارای قرارداد کاری هستند. و بدین ترتیب به محض اتمام تحصیلات سریعا می توانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری فنلاند تبدیل کنند. اما آمارها نشانگر این است که بیسش از 80% فارغ التحصیلان خارجی از فنلاند هیچ گونه پیشنهاد کاری (Job Offer) ندارند. بنابراین آنها چند ماه قبل از پایان اعتبار ویزا بایستی از اداره مهاجرت فنلاند درخواست ویزای جاب سیکر دهند.

شرایط ویزای جابسیکر فنلاند

و بالاخره برخی از فارغ التحصیلان نیز ممکن است راه دیگری در پیش بگیرند که همانا درخواست ویزای محقق یا Researcher Visa می باشد. و این در صورتی ممکن است که آنها با یک مرکز پژوهشی در کشور فنلاند دارای قرارداد کاری باشند.

گزینه های شغلی پس از تحصیل در فنلاند

کیفیت بالای زندگی و شرایط کاری ایده آل در فنلاند دانشجویان خارجی را متقاعد می کند که پس از اتمام تحصیلاتشان در این کشور بمانند. مطابق قوانین کشور فنلاند، دانشجویان می توانند چه حین تحصیل و چه پس از اتمام تحصیلاتشان با اخذ ویزای اقامت پسا تحصیل در این کشور کار بکنند. تولید ماشین آلات، محصولات کاغذی و چوبی، تجهیزات الکترونیک، وسایل نقلیه و نیز بخش فناوری اطلاعات (IT) بر بازار کار فنلاند مسلط هستند. از همین رو نیز دانشجویان خارجی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های فنلاند به گزینه های کاری خوبی دسترسی دارند. برخی از محبوب ترین این مشاغل ویژه فارغ التحصیلان از فنلاند شامل:

  • تحویل غذا
  • تحویل تبلیغات
  • دستیار تحقیق
  • تولید محتوا
  • و غیره

کسب اقامت کشور فنلاند توسط فارغ التحصیلان در 2024

اقامت فنلاند در سال 2024 بعد از تمام کردن دوره های تحصیلی با روش های زیر ممکن می باشد:

  • سرمایه گذاری در فنلاند بعد از اتمام دوره تحصیلی
  • مشغول به کار شدن در فنلاند بعد از اتمام دوره تحصیلی
  • ازدواج کردن با فرد فنلاندی در فنلاند
  • ایجاد کسب و کار در خاک کشور فنلاند
  • تاسیس کمپانی در زمینه های مختلف در فنلاند

مدت اعتبار ویزای اقامت پس از تحصیل در فنلاند چقدر است؟

می کند. بد نیست بدانیم که مرجع رسیدگی به این درخواست متقاضیان کیست؟ هزینه درخواست این ویزا فنلاند چقدر است و مدت رسیدگی به درخواست ها چقدر طول می کشد؟ از همه مهمتر مدت اعتبار ویزای اقامت پس از تحصیل درر کشور فنلاند چقدر است؟ آیا اصلا این نوع مجوز اقامتی قابل تمدید است؟ مطابق قانون، مرجع رسیدگی به درخواست مجوز اقامت فارغ التحصیلان خارجی در کشور فنلاند، اداره مهاجرت این کشور است. طبق Linkedin.com، دانشجویان خارجی می توانند از 3 ماه قبل از فارغ التحصیلی تا 5 سال بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کشور فنلاند برای درخواست این نوع اقامت اقدام نمایند.

به استناد گزارش موثق سایت studyinfinland.fi پس از اتمام تحصیلاتتان در فنلاند (بدون توجه به مقطع و برنامه تحصیلی اتان) شما می توانید برای اخذ مجوز اقامت جهت جستجو کار یا شروع بیزینس درخواست دهید. مجوزی که رسما با عنوان مجوز اقامت پسا تحصیل Post-Study Residence Permit شناخته می شود و ماکسیمم اعتبار آن تا 2 سال است. شما در طول این 2 سال موظفید کاری پیدا کرده و یا در فنلاند بیزینسی شروع کنید تا به اقامت کاری این کشور دست یابید.

هزینه درخواست اقامت پس از تحصیل در فنلاند چقدر است؟

علاوه بر موارد فوق، همچنین برای درخواست این ویزای فنلاند داشتن تمکن مالی به میزان EUR 560 (یورو) در ماه الزامی است. این ویزا فنلاند با درخواست متقاضیان قابل تمدید می باشد. نکته مهم بعدی اینکه هزینه درخواست بار اول و تمدید این ویزا شامل:

عنوانجزییات
زمان رسیدگی (الکترونیک)1 تا 2 ماه
زمان رسیدگی (برگه ای)2 تا 4 ماه
هزینه درخواست برای مجوز اول (الکترونیک)EUR470 (یورو)
هزینه درخواست برای مجوز اول (برگه ای)EUR520 (یورو)
هزینه درخواست برای تمدید ویزا (الکترونیک)EUR160 (یورو)
هزینه درخواست برای تمدید ویزا (برگه ای)EUR430 (یورو)

درخواست تابعیت و اقامت پس از تحصیل در فنلاند

دانشجویانی که بتوانند با دریافت جاب آفر از کارفرمای فنلاندی به ویزای کاری این کشور دست یابند پس از حدود 5 سال کار و زندگی در فنلاند صلاحیت درخواست اقامت دائمی این کشور را به دست می آورند. و در ادامه بعد از حدود 2 سال اقامت دائمی در این کشور نیز برای آنها امکان درخواست تابعیت فنلاندی نیز مهیا می گردد. بر این اساس، شرایط دریافت اقامت و تابعیت فنلاند عبارتند از:

  • حداقل سن بالای 18 سال
  • اقامت در فنلاند به مدت زمان بالای 8 سال
  • عدم سو پیشینه و کیفری
  • تسلط کافی به زبان فنلاندی و سوئدی
  • اثبات میزان درآمد ماهیانه در خصوص امرار معاش
  • اثبات محل اقامت از طریق تمکن مالی

ادامه تحصیل و اقامت پس از تحصیل در فنلاند

یکی از راه های اقامت پس از تحصیل در فنلاند ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و کار است. داوطلبان باید تحصیلات متوسطه را که با آزمون کارشناسی ارشد فنلاند قابل مقایسه است به پایان رسانده باشند. آژانس ملی آموزش فنلاند این درخواست را بررسی خواهد کرد. متقاضیان بین المللی باید دارای مدرک لیسانس در زمینه رشته مرتبط باشند. ارزیابی مدارک تحصیلی توسط دانشگاه یا آژانس ملی آموزش فنلاند انجام می شود. برای تحصیل در مقطع دکترا، متقاضیان عموماً به مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با سوابق علمی قوی نیاز دارند. بخش یا گروه تحقیقاتی خاص دانشگاه معمولا صلاحیت ‌ها، پیشنهادات تحقیقاتی و پتانسیل کار علمی متقاضی را ارزیابی می ‌کند. همچنین می توانید از طریق اخذ ویزای و یا اجازه اقامت محقق به اقامت خود ادامه دهید.

شما می توانید به عنوان یک محقق کار کنید و به پیشرفت دانش و نوآوری در فنلاند کمک کنید. شما می توانید در طول مدت پروژه تحقیقاتی خود که معمولا 1 سال است در فنلاند بمانید. در صورت نیاز به زمان بیشتری برای تکمیل تحقیقات خود می توانید مجوز خود را تمدید کنید. شما می توانید در محدوده پروژه تحقیقاتی خود کار کنید و همچنین تا 25 ساعت در هفته از فرصت های کاری دیگر استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند شبکه و آینده شغلی خود را گسترش دهید. برای درخواست این مجوز، باید یک توافقنامه تحقیقاتی ارائه دهید که جزئیات پروژه تحقیقاتی شما مانند موضوع، مدت زمان، بودجه و نظارت را مشخص کند. همچنین باید مدارکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای پوشش هزینه های زندگی، گواهی بیمه و سایر مدارک بسته به وضعیت خود ارائه دهید.

ما در این مقاله بنا را براین گذاشته ایم که اطلاعاتی در باب اقامت پس از تحصیل در فنلاند و شرایط تحصیل و کار در فنلاند را برای متقاضیان ذکر نمائیم. پیشنهاد وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این می باشد که قبل ازآغاز هر گونه پروسه های مهاجرتی با موسسه ما در این زمینه مشاوره شوید و از آخرین قوانین مهاجرت مطلع شوید.

سوالات مهم درباب اقامت پس از تحصیل در فنلاند

کلا کشور فنلاند برای خیلی از دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان ایرانی یک مقصد ناشناخته ای به حساب می آید و به همین دلیل نیز رآنها سوالات زیادی درباب تحصیل در این کشور اروپایی مطرح می کنند:

  • در شرایط فعلی برترین دانشگاه فنلاند چیست؟ طبق رنکینگ برترین دانشگاه های دنیا QS طی سال 2024 دانشگاه آلاتو به عنوان بهترین موسسه آموزش عالی در این کشور محسوب می شود.
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند 2024 چقدری است؟ برای درخواست های آنلاین در حدود EUR 350 و برای درخواست های کاغذی در حدود EUR 450 یورو می باشد.
  • متوسط هزینه زندگی یک دانشجوی خارجی در فنلاند چقدر است؟ بطور متوسطی بین 700 الی EUR 900 (یورو)
  • شرایط کار دانشجوئی در فنلاند به چه صورتی است؟ قانونا دانشجویان بین المللی در کشور فنلاند حداکثر مجاز هستند تا در هر هفته حدود 30 ساعت به کار پاره وقت بپردازند.
  • وضعیت شهریه ها در کشور فنلاند به چه ترتیبی است؟ بسته به برنامه تحصیلی دانشجویان در حدود 4000€ الی  18000€ (یورو) متفاوت است.
  • دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیلاتشان چگونه می توانند در فنلاند بمانند؟ آنها برای این امر سه گزینه متفاوتی شامل اخذ مجوز اقامتی، ویزای جاب سیکر و ویزای محقق را در اختیار خواهند داشت.
  • مدت زمان اعتبار ویزای جاب سیکر فنلاند چقدر است؟ فارغ التحصیلان خارجی با ویزای جاب سیکر فنلاند می توانند تا حداکثر 2 سال در همین کشور به جستجوی کار بپردازند.
5/5 - (38 امتیاز)

13 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل در فنلاند

  1. سعید گفت:

    با داشتن اقامت بعد از تحصیل، آیا برای کار نیاز به مجوز مجزا هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر شما بعد از گرفتن قرارداد کاری، باید برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید

  2. ارسلان رکنی گفت:

    سلام آیا پس از فارغ التحصیلی میشه کار فول تایم انجام داد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه این کار رو کرد

  3. Saba گفت:

    Salam
    Mamnun babate etelat be ruz v mofideton

  4. سهراب شاملو گفت:

    شانس ویزا برای این کشور وجود دارده؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله خوشبختانه این امکان هست

  5. ali ram گفت:

    بابت مطلب مفیدتون تشکر میکنم میخواستم بدونم این شرایط برای کشور گرجستان هم وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فنلاند به هیچ عنوان از نظر کیفیت قابل مقایسه با گرجستان نیست و فنلاند یکی از بهترین کشورهای جهان هست با نرخ بیکاری کم در حالی که در گرجستان نزدیک به 20% هست آمار بیکاری

  6. لیدا بهرامی گفت:

    ممنون بابت اطلاعات کاملتون

  7. کامران شریعتی گفت:

    شرایط کار بعد از تحصیل چطوره؟ میتونم تو رشته مدیریت کار پیدا کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید در این زمینه اقدام کنید و اتفاقا این حوزه از حوزه های پر متقاضی در فنلاند هست

  8. diana گفت:

    ba tshakor az mataalebe besiar khoobetoon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *