ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در استرالیا

کار دانشجویی در استرالیا

تحصیل در دانشگاه های استرالیا علاقمندان بسیاری دارد که با مزایای زیادی همراه است، یکی از آن ها کار دانشجویی در استرالیا است. برای شروع کار در حین دوران تحصیلی باید شرایط و قوانینی را رعایت کنید که در ادامه به طور کامل به آن ها اشاره می کنیم. استرالیا کشوری در نیم کره جنوبی است که به دلیل داشتن تفریحات موج سواری، آب و هوای گرم و وجود کانگروها شهرت دارد.

این کشور از لحاظ حضور تعداد زیاد دانشجویان خارجی و بین المللی در بین کشورهای دنیا جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است که دلیل آن کیفیت بالا آموزش و دانشگاه های مدرن و پیشرفته آن است. در ادامه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با شرایط تحصیل و کار دانشجویی در استرالیا کسب کنید.

  • شرایط ورود به دانشگاه های استرالیا چیست؟
  • آیا دانشجویان در کشور استرالیا اجازه کار خواهند داشت؟
  • چه مدت در هفته به یک دانشجو اجازه کار داده می شود؟
  • آیا همراهان در استرالیا اجازه کار دارند؟
  • متوسط درآمد نیروی کار دانشجو در کشور استرالیا چقدر است؟

اینفوگرافیک کار دانشجویی در استرالیا

شرایط تحصیل و کار دانشجویی در استرالیا

تحصیل در کشور استرالیا در مقاطع مختلف تحصیلی امکان پذیر است، طول مدت تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد بین 1 تا 2 سال و مقطع دکتری بین 3 تا 4 سال می باشد. زبان آموزش در موسسات آموزش عالی استرالیا زبان انگلیسی است به همین دلیل تحصیل در دانشگاه های این کشور مورد توجه بسیاری از متقاضیان می باشد. استرالیا یکی از نقاط برجسته تحصیلی و آموزشی در دنیاست که دلیل آن حضور اساتید برتر و مجرب و امکانات آموزشی در این کشور است، در تازه ترین رتبه بندی بهترین دانشگاه ها در دنیا در سال 2022، 7 دانشگاه این کشور جزء 100 دانشگاه برتر در دنیا هستند.


در دانشگاه های استرالیا امکان تحصیل در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی وجود دارد، حتی دانشجویان خارجی می توانند در رشته های پزشکی نیز ادامه تحصیل دهند. دانشجویان ایرانی که دانشگاه های استرالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند باید آگاه باشند که برخی از دانشگاه های این کشور برای سال تحصیلی 2022-2023 مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم هستند که در ادامه به برخی از این دانشگاه ها اشاره می کنیم.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشتدانشگاه های مورد تایید وزارت علوم
Australian National universityJames Cook University
Charles Darwin UniversityThe University of Queensland
Griffith UniversityUniversity of Adelaide
La Trobe UniversityRMIT University
Murdoch UniversityUniversity of Wollongong
University of AdelaideAustralian Catholic University
University of South AustraliaEdith Cowan University

درباره کار دانشجویی در استرالیا

دانشجویانی که قصد دارند در طول دوران تحصیلی در مشاغل نیمه وقت مشغول بکار شوند می توانند به محض ورود به دانشگاه به دنبال شغل مورد نظر باشند، تمامی دانشگاه های این کشور دارای سرویس جستجو شغلی برای دانشجویان هستند علاوه بر این برای یافتن کار میتوانید از طریق آگهی های شغلی منتشر شده، وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی معتبر اقدام کنید. دانشجویان می توانند در طول 14 روز به مدت 40 ساعت مشغول به کار باشند در صورت تمایل می توانید در طول 1 هفته به مدت 40 ساعت کار کنید و در هفته دوم مشغول به کار نباشید. دانشجویان می توانند در طول تعطیلات به صورت تمام وقت مشغول به کار باشند. اگر دانشجویی در طول مدت 2 هفته بیشتر از 40 ساعت مشغول به کار باشد ویزای تحصیلی او لغو خواهد شد.

دانشجویان باید به ای نکته توجه داشته باشند که اگر با شروع کار افت تحصیلی داشته باشند مجوز کار آن ها لغو می شود. در رابطه با میزان حقوق و درآمد مشاغل دانشجویی می توان گفت اکثر دانشجویان در طول هر هفته کاری مبلغ 300AUD (دلار استرالیا) درآمد دارند. برخی از مشاغل دانشجویی در کشور استرالیا عبارتند از:

  • فروشندگی در فروشگاه های پوشاک
  • فروشندگی در سوپر مارکت ها
  • تدریس خصوصی
  • خرده فروشی و بازاریابی
  • کار در رستوران ها و کافه ها
  • کشاورزی و میوه چینی
  • مشاغل اداری و نیمه وقت
  • گردشگری و هتل داری
  • مراقبت از سالمندان
  • کار در پمپ بنزین

اجازه کار همراه و مشاغل دانشجویی در استرالیا

اجازه کار همراه و مشاغل دانشجویی در استرالیا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی همراه با همسر خود را دارید باید بدانید که همسر شما نیز می تواند در این کشور مشغول به کار شود. برای شروع کار همسر نیازی به اخذ ویزای کار جداگانه نیست، مجوز کار همراه با ویزای تحصیلی متقاضی اصلی صادر می شود. لازم به ذکر است که همسر شما نیز می تواند در طول هر 2 هفته به مدت 40 ساعت مشغول به کار باشد و اگر بیشتر از این ساعت کار کند ویزای تحصیلی لغو می شود. اگر به دانشجو اجازه کار نامحدود داده شود همسر وی نیز می تواند به صورت نامحدود مشغول به کار شود.

افرادی که واجد شرایط کار دانشجویی در استرالیا نیستند

نکته قابل توجه در خصوص کار دانشجویی در استرالیا این است که، تمامی دانشجویان اجازه کار دانشجویی در این کشور را ندارند. به طور کلی اگر هر یک از شرایط زیر برای متقاضیان صدق می کند نمی توانند در استرالیا مشغول به کار دانشجویی شوند. این شرایط عبارت اند از:

شرایط موجود برای ممنوعیت دانشجویان جهت کار دانشجوییتوضیحات
مجوز تحصیلمجوز تحصیل متقاضیان می کوید که آنها مجاز به کار دانشجویی در این کشور نمی باشند.
دوره هادانشجویان در کانادا فقط دوره های علاقه عمومی را می گذرانند.
برنامه هامتقاضیان فقط در یک برنامه انگلیسی یا فرانسوی به عنوان زبان دوم ثبت نام کرده اند.
برنامه تمام وقتمتقاضیان فقط در حال گذراندن دوره های مورد نیاز بریا پذیرش در یک برنامه تمام وقت هستند.
تغییر وضعیتوضعیت متقاضیان تغییر می کند و دیگر همه شرایط لازک برای کار دانشجویی در استرالیا را ندارند.

مزایا کار دانشجویی در استرالیا

کار دانشجویی در استرالیا برای افرادی که به دنبال پس انداز حین تحصیل در این کشور هستند، مزایا بی شماری را ارائه می دهد. مهمترین مزایا کار دانشجویی در استرالیا عبارت اند از:

مزایا کار دانشجویی در استرالیاتوضیحات
ساعات کارییکی از اصلی ترین مزایا کار دانشجویی در استرالیا ساعات کاری مجاز در این کشور است دانشجویان می توانند 20 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند.
امنیت در محل کاردانشجویان در محل کار از همان حفاظتی برخوردارند که هر فرد دیگری در استرالیا کار می کند.
حداکثر دستمزدبدون توجه به شغلی که در این کشور انجام می دهید، حداکثر نرخ دستمزد را در ساعت دریافت می کنید.

بهترین شغل دانشجویی در استرالیا

انتخاب رشته تحصیلی مناسب در استرالیا می تواند از نظر حقوق و دستمزد خوب و مزایای رضایت بخش واقعاً مفید باشد. با استفاده از ویزای کار موقت، دانشجویان بین المللی می توانند پس از اتمام فارغ التحصیلی حدود 2 تا 4 سال در استرالیا اقامت داشته باشند. ویزای موقت فارغ التحصیل (زیر کلاس 485) به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا برای ادامه تحصیل یا کار در هر نقطه از استرالیا بمانند. با این حال، اگر می ‌خواهید در حین تحصیل کار کنید، می ‌توانید گزینه‌ های مختلفی برای تامین هزینه ‌های زندگی‌ وجود داشته باشد. دانشجویان بین ‌المللی می ‌توانند تا 40 ساعت به مدت 2 هفته در هنگام جلسه کار کنند و می ‌توانند برای تعداد نامحدودی ساعت در طول تعطیلات کار کنند. شغل بعدی در لیست شغل مهمان نوازی تخصصی است. در باب دستمزد در استرالیا به لینک فوق مراجعه کنید.

درخواست برای این شغل به این معنی است که شما مهارت های خاصی دارید که نیازهای صنعت مهمان نوازی را برآورده می کند. این شغل به شما این فرصت را می دهد که به عنوان گارسون یا پیشخدمت کار کنید. مشاغل تخصصی مهمانداری نیازی به گواهی خاصی ندارند. با این حال، اگر آموزش های تخصصی در این زمینه دریافت کنید، برای شما یک مزیت خواهد بود که درآمد خوبی کسب کنید. RSA دوره ای است که دانشجویان بین المللی می توانند برای کسب درآمد حدود 25$ تا 30$ (دلار) به عنوان بارمن یا هر کار دیگری در صنعت مهمان نوازی دنبال کنند. هزینه دوره RSA$49 (دلار) برای شما خواهد بود. این احتمال وجود دارد که در شرایطی که در این صنعت کمبود نیرو وجود دارد، بتوانید درآمد خوبی داشته باشید. حتی مشاغل ابتدایی مانند پیشخدمت یا کارمندان آشپزخانه می توانند 25$ (دلار) در ساعت برای شما دریافت کنند.

اقامت پس از تحصیل در کشور استرالیا

اگر دانشجویی قصد دارد پس از پایان دوره تحصیلی همچنان در استرالیا اقامت داشته باشد باید از طریق یکی از برنامه های مهاجرتی اقدام کند. یکی از بهترین روشهای اقامت پس از تحصیل در استرالیا ورود به بازار کار است اما اگر دارای سرمایه لازم هستید می توانید سرمایه گذاری را تجربه کنید. برای اطلاع از شرایط به مقاله سرمایه گذاری در استرالیا رجوع کنید. علاوه بر اینها دانشجویان میتوانند طی ازدواج با فردی با تابعیت استرالیا اقامت این کشور را کسب کنند. اگر قصد کار در این کشور را دارید باید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ویزای نوع 489 کشور استرالیا را دریافت کنید، به موجب اخذ این ویزا فرد می تواند به مدت 18 ماه در کشور استرالیا اقامت داشته باشد و به دنبال شغل مورد نظر در این کشور باشد.

دقت داشته باشید که اعتبار این ویزا قابل تمدید نیست و باید پیش از اتمام شغلی مرتبط با رشته تحصیلی را پیدا کنید. پس از یافتن شغل و عقد قرارداد کاری با کارفرما باید ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار استرالیا تغییر دهید. پس از گذشت 4 سال از شروع کار، رعایت قوانین و پرداخت مالیات بر درآمد در استرالیا میتوانید اقامت دائم کسب کنید. با گذشت 2 الی 3 سال از دریافت اقامت دائم استرالیا فرد می واند تابعیت و پاسپورت را به دست بیاورد. لازم به ذکر است حداقل دستمزد ماهانه در استرالیا در سال 2022، 12400AUD (دلار استرالیا) و حداکثر حقوق پرداختی 405000AUD (دلار استرالیا) است.

متقاضیان میتوانند برای کسب اطلاعات در رابطه با بهترین شهرهای دانشجویی، مقاله بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل را مطالعه کنند. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با شرایط کار دانشجویی استرالیا و یا سایر کشورهای مورد نظر خود میتوانید با تیم مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در استرالیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب کار دانشجویی در استرالیا می باشیم:

  • مزایا کار دانشجویی در استرالیا چیست؟ ساعات کاری خوب، حداکثر درآمد دانشجویی و امنیت شغلی
  • مشاغل دانشجویی در کشور استرالیا کدام اند؟ فروشندگی در فروشگاه های پوشاک، فروشندگی در سوپر مارکت ها، تدریس خصوصی، خرده فروشی و بازاریابی، کار در رستوران ها و کافه ها، کشاورزی و میوه چینی، مشاغل اداری و نیمه وقت، گردشگری و هتل داری، مراقبت از سالمندان و کار در پمپ بنزین
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *