ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در اکوادور

در چند دهه اخیر کشور اکوادور به دلیل پیشرفت سیستم آموزشی، اهدای بورسیه های تحصیلی متنوع‌ و طبیعت بکر و مناظر زیبا، رشد قابل توجهی در جذب دانشجویان بین المللی داشته است. همچنین وجود کار دانشجویی در اکوادور امکان تحصیل و کار را به صورت هم‌ زمان برای متقاضیان فراهم آورده است که بر مزیت این کشور افزوده است.

در اکوادور بیش از 70 دانشگاه با حدود 61000 دانشجو وجود دارد که شرایط پذیرش و تحصیل در هر کدام با دیگری متفاوت است؛ به همین دلیل ورود به یک حرفه و شغل در‌ کشور اکوادور به صورت پاره وقت و متناسب با شرایط دانشجویی اندکی مشکل است. تسلط به زبان اسپانیایی و آداب و رسوم و فرهنگ مردمان این کشور نیز از عوامل مهم در یافتن شغل است. این‌ مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و نگارش شده است و جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

  • آیا دانشجویان در اکوادور اجازه کار خواهند داشت؟
  • دانشجویان در اکوادور در چه مشاغلی می توانند کار کنند؟
  • درآمد نیروی کار در اکوادور چگونه است؟
  • هزینه های زندگی در کشور اکوادور برای دانشجویان چگونه است؟
  • آیا می توان با کار دانشجویی در اکوادور هزینه های زندگی در این کشور را تامین کرد؟

تحصیل و کار دانشجویی در اکوادور در 2022

هر ساله افراد بسیاری برای ادامه تحصیل و یافتن کار به این کشور مهاجرت می کنند تا از فرصت های پیش رو استفاده کرده و زندگی جدیدی را تجربه کنند. هزینه تحصیل در اکوادور در رشته های مختلف متفاوت است‌ و عموم دانشجویان برای پرداخت هزینه ها مجبور به کار کردن هستند. یکی از مهم ترین مسائلی که می تواند در یافتن شغل اثر گذار باشد، تسلط به زبان اسپانیایی است زیرا زبان رسمی و اول مردمان آن اسپانیایی می باشد. البته برای ورود به هر حرفه و شغلی لازم است که مدرک دانشگاهی مرتبط با آن را به تایید وزارت علوم کشور اکوادور برسانید. البته این مسئله برای زمانی است که بخواهید در یک شغل تخصصی مشغول به کار شوید.

تحصیل و کار دانشجویی در اکوادور

مشاغل مورد نیاز جهت کار دانشجویی در اکوادور

مشاغل مرتبط با فرآورده دریایی مانند میگو و ماهی، توریست، محصولات کشاورزی، نفت، فلزات مانند مس بهترین و پردرآمد ترین مشاغل موجود در اکوادور هستند. از میان مشاغل بالا صنعت نفت و توریست می تواند انتخاب بهتری برای دانشجویان و در کل خارجیان متقاضی مهاجرت به‌ اکوادور باشد. اکوادور یکی از کشورهای توریست پذیر دنیا می باشد و صنعت توریست بخشی مهم از اقتصاد اکوادور را تشکیل میدهد. طبیعت بکر و زیبای اکوادور با دارا بودن رشته کوه ها و انواع گونه های جانوری و گیاهی، هر ساله محل جذب هزاران توریست از کشورهای مختلف جهان است.

منطقه اسکار که یکی از بهترین و زیباترین مناطق آمریکای لاتین است با دارا بودن سواحل زیبای اقیانوس ارام، جنگل های زیبای اکوادور، موج‌ سواری و تماشای سرخ پوستان و زندگی آن ها، از توریست پذیرترین مکان های تفریحی و سیاحتی به شمار می رود. ارزان بودن خدمات توریستی چون هتل ها، مسافرخانه ها، سیستم حمل و نقل همچنین امنیت بالا و قابل قبول این کشور باعث شده تا روز به روز بر جاذبه های توریستی اکوادور بیفزاید. از طرفی دیگر با افزایش تعداد توریست ها نیاز به امکانات رفاهی همچون رستوران های بین المللی، مواد غذایی، اقامتگاه ها، شکارگاه ها، مراکز یوگا و غیره نیز بیشتر می شود. بنابر این سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این موارد می تواند نتیجه بخش باشد.

شرایط مورد نیاز برای‌ کار در اکوادور در 2022

کار ضمن تحصیل و پاره وقت مناسب دانشجویان محصل در اکوادور طی سال 2022 به سختی یافت می شود‌. زیرا همان طور که بیان شد اولا جمعیت دانشجویان متقاضی کار زیاد و حقوق دریافتی آن ها بسیار کم است‌. توصیه می شود متقاضیان شانس خود را در راه اندازی کسب و کارهای شخصی از دست ندهند چرا که اکوادور از این نظر دارای ظرفیت پیشرفت و احتمال موفقیت در آن زیاد است. مدارک و شرایط لازم برای اشتغال به کار به این صورت است:

  • به همراه داشتن مدارک شناسایی مانند کارت ملی
  • داشتن گواهی نشان دهنده اشتغال به تحصیل برای دانشجویان
  • داشتن ویزا و پاسپورت مدت دار و معتبر (برای دانشجویان ویزای تحصیلی)
  • داشتن گواهی عدم سوء پیشینه
  • ترجمه و معادل سازی مدارک به زبان اسپانیایی که ممکن است تسلیم آن در برای بعضی شغل ها لازم نباشد‌.
  • تسلط کافی به زبان اسپانیایی

شما می توانید در صورت اشتغال به کار، ویزای کار نیز دریافت کنید. ویزای کار برای افرادی صادر می گردد که دارای شرایط لازم برای کار در این کشور باشند و توسط یکی از کارفرمایان اکوادور پذیرفته شوند. با صدور این ویزا افراد می توانند تا زمانی که به کار مشغول اند در این کشور اقامت داشته و پس از حدود 5 سال این اقامت را با شرایطی به تابعیت تبدیل کنند. یکی از شرایط اخذ این ویزا، داشتن مدرک و معرفی نامه از یک دانشگاه معتبر می باشد و برخی از مشاغل مصاحبه حضوری نیز دارند و متقاضی پس از قبولی در آن ها در صورت موافقت کارفرما با شرایط؛ مشغول به کار ضمن تحصیل می شوند. برای اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اکوادور با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *