ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در دبی

کار دانشجویی در دبی

مطابق قوانین کشور امارات، دانشجویان خارجی دارای ویزای تحصیلی به شرطی مجاز به کار دانشجویی در دبی هستند که از سوی دانشگاه مربوطه مجوز کار اخذ کنند. پس با توجه به این شرایط دانشجویان صرفا با داشتن ویزای تحصیلی مجاز به کار در دبی نیستند. از جمله کارهای دانشجویی می توان به کار در قالب دوره انترنی یا کارآموزی (بدون حقوق) و کار نیمه وقت (همراه با حقوق) در دبی اشاره کرد. در این رابطه، فرصت های کاری غالبا به صورت پردیسی یا On-Campus بوده و دانشجویان می توانند در کتابخانه ها، دپارتمان های مختلف دانشگاهی و نیز در ادارات دانشگاهی مشغول کار شوند.

تحصیل در دبی با وجود دانشگاه های برتر، کیفیت آموزشی بالا، هزینه تحصیلی مقرون به صرفه، فرصت های بورس تحصیلی جذاب، امکان کار حین تحصیل و پس از تحصیل می تواند چشم انداز آموزشی و کاری مناسبی را برای متقاضیان ترسیم کند. اگر شما هم احیانا علاقه مند تحصیل در دبی بوده ولی از شرایط و مقررات اعزام دانشجو به امارات اطلاع دقیقی ندارید توصیه می شود که مشاوره های تخصصی و به روز را از وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنید.

  • آیا دانشجویان می توانند در خارج از محیط دانشگاه در دبی کار کنند؟
  • شرایط کار در دبی درون محوطه دانشگاه برای دانشجویان چیست؟
  • متوسط درآمد دانشجویان در کشور امارات و به ویژه دبی چیست؟
  • چگونه می توان در دبی مجوزکار دانشجویی دریافت کرد؟
  • مزایای کار دانشجویی در دبی چیست؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی در خصوص اخذ ویزای کار و کاریابی در دبی ندارد. لطفا در این خصوص تماس نگیرید.

هزینه تحصیل در دبی

حدودا در کشور امارات حدود 210 دانشگاه وجود دارد که اغلب این دانشگاه ها نیز جزء دانشگاه های خصوصی بشمار می روند. معمولا شهریه های اخذ شده توسط این دانشگاه ها نیز بالاتر از دانشگاه های دولتی دبی است. اما نباید فراموش کرد که شهریه های اخذ شده از داشجویان خارجی در دبی بیش از هر چیزی به برنامه تحصیلی آنها و نیز دانشگاه انتخابی آنها بستگی دارد. در مجموع میانگین شهریه سالیانه اخذ شده تئسط دانشگاه های دبی از AED12723 (درهم) معادل US$3463.84 (دلار) تا AED64093 (درهم) معادل US$17449.32 (دلار) متغیر است.

برنامه های تحصیلیهزینه های سالیانه
شهریه های برنامه کارشناسیAED37500 تا AED70000 (درهم)
شهریه های برنامه کارشناسی ارشدAED55000 تا AED75000 (درهم)
شهریه های برنامه دکتراAED55000 تا AED75000 (درهم)

اغلب دانشگاه های دبی برای تحصیل گران هستند. اما در این بین دانشگاه هایی نیز در دبی هستند که جزء دانشگاه های ارزان محسوب شده و برخی از دانشجویان نیز طرفدار آنها هستند. از جمله این دانشگاه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه ولونگونگ با شهریه سالانه متغیر از AED167500 تا AED225000 (درهم)
  • دانشگاه کانادایی دبی با شهریه متغیر بین AED57000 تا AED67500 (درهم)
  • دانشگاه الحسن با شهریه هر واحد ساعت متفاوت از AED9000 تا AED1300 (درهم)
  • دانشگاه القریر با شهریه هر واحد ساعت از AED1000 تا AED2500 (درهم)

هزینه زندگی در دبی

اگر ما بخواهیم هزینه تحصیل و زندگی در امارات را با سایر مقاصد تحصیلی بین المللی مقایسه کنیم، ما متوجه این نکته اساسی خواهیم شد که سطح هزینه ها در دبی آنچنان هم بسیار بالا نیست و حتی از شهرهایی مثل نیویورک، سیدنی و لندن نیز پایین تر است. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در دبی ماهیانه حدود AED3491.44 (درهم) معادل 950.57$ (دلار) می باشد. اگر هزینه زندگی در دبی را با هزینه زندگی در تهران مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که هزینه زندگی در دبی حدود 73.15% بالاتر از تهران است.

وضعیت کار دانشجویی در دبی

مطابق قوانین مهاجرتی دبی، دانشجویان بین المللی که دارای ویزای دانشجویی امارات نیز هستند حق انجام کار در دبی را ندارند. با این همه، فرصت های انترنی یا کارآموزی پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی برای آنها فراهم است. پس دانشجویان خارجی حاضر در دبی برای انجام کار در قالب برنامه انترنی حتما باید مجوز لازم را از دانشگاه مربوطه اخذ نمایند. در این زمینه دانشگاه هایی نیز در دبی هستند که در زمینه کارآموزی و یافتن فرصت های کاری به دانشجویان کمک می کنند.

با تغییرات اخیر در فرصت های شغلی برای دانشجویان بین المللی در دبی به منظور اخذ ویزای کار، دانشجویان برای اخذ مجوز بایستی با اداره کار امارات متحده عربی در ارتباط باشند. البته به شرط اینکه دانشگاه اسپانسر دانشجویان در این امر باشد. بنابراین تنها در این صورت است که دانشجویان خارجی مجاز به کاریابی و انجام کار در دبی هستند. البته ناگفته نماند که ماهیت کار دانشجویی در دبی همانطوریکه گفته شد بیشتر به صورت نیمه وقت یا Part time Jobs می باشد.

وضعیت کار دانشجویی در دبی

انواع کار دانشجویی در دبی

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، ماهیت کار دانشجویی در دبی غالبا به صورت نیمه وقت بوده و بسیاری از دانشگاه های دبی نیز فرصت های شغلی خوبی را برای دانشجویان متقاضی در کتابخانه ها، آزمایشگاه ها و ادارات دانشگاهی تهیه می کنند. دانشگاه آمریکایی شارجه (American University of Sharjah) یکی از دانشگاه های موجود در دبی می باشد که فرصت های شغلی درون دانشگاهی را برای دانشجویان بین المللی تهیه می کند. با این حال برای تصدی مشاغل دانشجویی در این دانشگاه دانشجویان بایستی حائز شرایط ذیل باشند:

  • اتمام حداقل یک ترم از برنامه کارشناسی فول تایم (یعنی حداقل 12 واحد)
  • دانشجویان انتقالی صلاحیت کار در داخل دانشگاه (پردیس) را ندارند
  • حداقل نمره معدل کل (GPA) حدود 2.2

البته ناگفته نماند که بازار کار دبی کاملا رقابتی است، پس دانشجویان بایستی خود را از مدت ها قبل خود را برای یافتن شغلی مناسب با شرایط خود آماده نمایند. در این راستا نیز مراجعه به وب سایت های کاریابی و یا مراجعه به موسسات معتبر کاریابی در دبی می تواند بسیار مفید باشد.

شرایط کار دانشجویی در دبی

اکنون ممکن است این سوال در ذهن اکثر علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در دبی شکل بگیرد که دانشجویان در دبی چند ساعت مجاز به کار بوده و وضعیت درآمد آنها به چه صورتی است. دانشجویان در دبی در طول سال تحصیلی مجاز به کار تا 15 ساعت در هفته یا 60 ساعت در ماه می باشند. اما در طی تابستان از نظر ساعت کار آنها هیچ محدودیتی ندارند. از همین رو دانشجویان در طی تعطیلات تابستانی مجاز به انجام کار تا 40 ساعت در هفته یعنی به عبارتی 160 ساعت در ماه می باشند.

درآمد حاصل از کار دانشجویی در دبی بین AED15 الی AED30 (درهم) در هر ساعت می باشد. البته نباید فراموش کرد که رنج درآمدی دانشجویان در دبی بسیار گسترده بوده و درآمدها غالبا به شرکت استخدام کننده و نیز رشته کاری نیز بستگی دارد. بنابراین میانگین درآمد ماهیانه در دبی از AED36000 تا AED810000 (درهم) متفاوت است. آنچه که می تواند باعث ارتقای سطح درآمد دانشجویان شود سابقه کاری، زمینه تخصصی و نیز شرکت می باشد.

کار پس از تحصیل در دبی

دسته اصلی ویزای کار دبی با عنوان ویزای اقامت کاری صادره برای کارگران خارجی شناخته می شود. این ویزا به فرد اجازه کار در دبی (البته برای بخش خصوصی) تا مدت 3 سال را فراهم می کند. برای کسب این ویزا متقاضیان بایستی شرایط و مدارک خاصی را تهیه کنند. از جمله شرایط اخذ این نوع ویزا داشتن سن بالای 18 سال و نیز برخورداری از پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای دبی می باشد.

در اصل، کارفرما با ارائه مدارک زیر نسبت به اخذ ویزای کاری امارات اقدام می کند:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ID کارت امارات متحده عربی
  • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • اصل پاسپورت بعلاوه فوتوکپی از صفحات داده
  • فوتوکپی کارت شرکتی معتبر
  • گواهی بیزینس معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تاییدیه سلامت پزشکی
  • ویزای ورود یا Entry Visa صادره توسط وزارت کار امارات

متقاضیان تحصیل و کار در دبی می توانند با اخذ مشاوره های برتر از جانب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اخذ ویزای اقامت و مهاجرت به دبی شوند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *