ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در شیلی

کار دانشجویی در شیلی

اهمیت کار دانشجویی در شیلی از آن جهت است که تقریبا 89% از فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور شیلی در همان سال نخست، جذب بازار کار این کشور می شوند. اما شرایط کار حین تحصیل و پس از تحصیل در شیلی کاملا متفاوت از هم می باشد. در کشور شیلی، کار و تحصیل در کنار هم امکان پذیر نیست و دارندگان ویزای تحصیلی از انجام کار تمام وقت در این کشور منع شده اند. اما دانشجویان می توانند کارهای نیمه وقتی را در کشور شیلی برای گذران زندگی و تامین هزینه های تحصیلی خود انجام دهند.

  • آیا امکان کار دانشجویی برای دانشجویان ایرانی در شیلی وجود دارد؟
  • درآمد کار دانشجویی در کشور شیلی به چه صورتی است؟
  • آیا دانشجویان در طول تابستان امکان کار تمام وقت را دارند؟
  • مزایای کار ضمن تحصیل در این کشور چیست؟
  • نحوه کاریابی دانشجویان در شیلی چگونه است؟

معمولا هزینه ماهیانه زندگی در شیلی حدود $300 تا $500 (دلار) می باشد و دانشجویان می توانند بخشی از این مخارج را با کار در شیلی پرداخت نمایند. یکی از بهترین گزینه های کار برای دانشجویان خارجی در شیلی، یافتن شغل دبیری زبان انگلیسی یا TEFL می باشد. TEFL به سبب اسپانیایی زبان بودن مردم شیلی، بازار کار خوبی دارد. در حال حاضر نیز بهترین ابزار برای کاریابی دانشجویی در شیلی استفاده از وب سایت های جستجوی کار می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه کلیه خدمات مشاوره اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی در سراسر جهان می باشد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به شیلی

بی شک شیلی جزو بهترین های آمریکای لاتین در همه ابعاد مهاجرتی محسوب می شود. یکی از این ابعاد مهاجرتی، مهاجرت تحصیلی و تحصیل کارشناسی در شیلی می باشد. اگر ما بخواهیم مراحل این مهاجرت تحصیلی را بیان کنیم باید بگوییم که این نوع مهاجرت با ثبت نام و اخذ پذیرش از دانشگاه های شیلی شروع و با اخذ ویزای تحصیلی کشور شیلی به پایان می رسد. اما اخذ تاییدیه از دانشگاه شیلی و نیز دریافت ویزا تحصیلی شیلی از سفارت این کشور شرایطی دارد که در مطالب زیر به آنها می پردازیم.

اما این همه شرایط لازم برای تحصیل در کشور شیلی نمی باشد. شما برای تحصیل در شیلی نیازمند تحویل مدرک دیپلم متوسطه، قبولی در آزمون سراسری (PSU) و ارائه مدرک دیپلم زبان اسپانیولی به عنوان زبان دوم (DELE) می باشید. اما بد نیست بدانید که تحصیل در دانشگاه های کشور شیلی رایگان نیست و دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه تحصیلی خود هستند. به علاوه هزینه های زندگی در شیلی نیز بر عهده آنها است.

میانگین شهریه های برخی دانشگاه های مطرح شیلی عبارتند از:

دانشگاهمتوسط شهریه های پرداختی
دانشگاه کاتولیک پونتیفیکای شیلی$1,200 (دلار) برای هر ترم و $2,400 (دلار) برای هر سال
دانشگاه کانسپسیون$5,000 (دلار) در سال
دانشگاه تالکا$5,000 (دلار) در سال

نحوه گرفتن ویزای تحصیلی شیلی

شرایط ویزای تحصیلی شیلی در سال 2019 با اندکی تغییرات مشابه سال قبل می باشد. مطابق قوانین شیلی، متقاضیان ویزای تحصیلی شیلی کسانی هستند که قصد ادامه تحصیل در یک برنامه تمام وقت (Full- time) برای دوره زمانی بیش از 3 ماه را دارند. این افراد به شرطی واجد شرایط اخذ ویزای دانشجویی در شیلی هستند که از قبل تاییدیه دانشگاهی خود را از یکی از دانشگاه های برتر کشور شیلی بدست آورده باشند. اما در صورت دریافت تاییدیه مذکور، مدارک لازم جهت تحویل به سفارت شیلی در تهران عبارت است از:

  • کپی صفحه مشخصات پاسپورت معتبر بین المللی با اعتبار حداقل 6 ماه
  • گواهی اثبات تمکن مالی برای زندگی و اقامت در شیلی
  • فرم درخواست تکمیلی برای ارسال به سفارت
  • رزرو بلیط رفت و برگشت با توجه به تاریخ شروع و اتمام دوره تحصیلی
  • مدرک گواهی عدم سوء پیشینه صادره از طرف پلیس ایران برای حداقل 1 ماه اخیر
  • گواهی سلامت پزشکی معتبر برای حداقل 1 ماه اخیر

ویزای تحصیلی کشور شیلی توسط سفارت و برای مدت حداکثر 1 سال برای متقاضیان صادر می شود. هزینه این ویزا برای کلیه متقاضیان حدود $160 (دلار) است و از طریق حساب های اینترنتی پرداخت می شود. قابل توجه متقاضیان باشد که مدت زمان رسیدگی به تقاضاهای ارسال شده حدود 2 هفته تا 1 ماه می باشد.

شرایط کار دانشجویی در کشور شیلی

شرایط کار دانشجویی در کشور شیلی

بر اساس قوانین کشور شیلی، هیچ دانشجوی خارجی حق کار تمام وقت با ویزای تحصیلی شیلی را ندارد. اما قانونگذار شیلی هیچ محدودیتی برای انجام کار نیمه وقت دانشجویی قید نکرده است. بنابراین، دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان ایرانی می توانند به صورت نیمه وقت در شیلی کار کنند. از این طریق، آنها می توانند بخشی از هزینه زندگی در شیلی و شهریه دانشگاهی در کشور شیلی را کسب کنند. برای این منظور، کاریابی بوسیله جستجوی سایت های مطرح کاریابی مدنظر متقاضیان می باشد. روش های کاریابی دانشجوئی دیگری نیز وجود دارد که متقاضیان می توانن شانس خود را در آن روش ها نیز بیآزمایند.

از جمله مشاغل نیمه وقت دانشجویی در کشور شیلی می توان به کار در بوفه ها، کتابخانه ها، مراکز علمی و پژوهشی، سینماها و … اشاره نمود. اما بهترین و پر درآمدترین مشاغل برای دانشجویان خارجی مخصوصا دانشجویان انگلیسی زبان دبیری زبان انگلیسی یا TEFL می باشد. یکی دیگر از راهکار های مربوط به کار دانشجویی در شیلی از طریق کار فریلانسری (نویسندگی، مترجمی، مفسری، برنامه نویسی و غیره) است. معمولا درآمد دانشجویان با توجه به نوع و شرایط کاری آنها در شیلی متفاوت است و ممکن است $50 (دلار) در هفته تا $150 (دلار) متغییر باشد. جنبه مثبت دیگر کار دانشجویی در شیلی، کسب تجربه کاری در ثروتمندترین کشور قاره آمریکای لاتین است.

انتخاب کار دانشجویی یا کار تمام وقت در شیلی

همانطور که می دانید شیلی بهترین کشور آمریکای لاتین به لحاظ سرانه درآمدی و استاندارد زندگی محسوب می شود. به تبع، شرایط و فرصت های کاری نیز برای متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در شیلی مهیا است. اما نکته منفی درباره کار در شیلی آن است که درآمد متوسط کار در این کشور کمی پایین تر از استاندارد جهانی است. اما نباید از این نکته غافل شد که شرایط برای زندگی در شیلی برای مهاجران خارجی نیز فراهم است. مشاغل فناوری و حوزه IT ، مشاغل مدیریتی و بازرگانی و نیز مشاغل فنی و مهندسی از جمله نیازمندی های بازار کار شیلی محسوب می شود.

دانش آموختگان دانشگاه های شیلی می توانند پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور باقی مانده و به دنبال کار بگردند. برای این کار آنها نیازمند تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری شیلی هستند. شرط انجام این کار در شیلی نیز داشتن قرارداد کار با شرکت شیلیایی است. ویزای مذکور از نوع اقامت موقت بوده و اعتبار 1 الی 2 ساله دارد. از قابلیت های دیگر ویزای کار شیلی امکان اخذ اقامت دائم بعد از 180 روز زندگی و کار در شیلی می باشد. برای آشنایی با نحوه اخذ انواع ویزای کشور شیلی با مشاورین حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص کار دانشجویی در شیلی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان درخصوص کار دانشجویی در شیلی پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا برای کار دانشجویی در شیلی به مجوز کار نیاز داریم؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، برای کار دانشجویی در شیلی نیازی به دریافت مجوز کار در این کشور ندارید.
  • آیا کار دانشجویی در شیلی انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ کار دانشجویی در شیلی برای اتباع کشورهای خارجی که به دنبال پس انداز مالی در این کشور هستند، بهترین گزینه می باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *