ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در صربستان

کار دانشجویی در صربستان

کار دانشجویی در صربستان برای متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا برخلاف دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه بسیار راحت است و هیچ گونه محدودیتی ندارد. برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه و کشور کرواسی، اخذ مجوز کار صربستان الزامی می­باشد. کار نیمه وقت یا پاره وقت برای تأمین بخشی از هزینه ­های زندگی و تحصیل برای دانشجویان بسیار مهم می­ باشد و این افراد از این طریق می­توانند درآمد خوبی کسب نمایند. کلاس ­های دوره کارشناسی ارشد تنها چند جلسه در هفته می­باشد و دانشجویان اوقات فراغت خود را می­توانند به مطالعه و کار بپردازند. وکلا و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هرگونه مشاوره و راهنمایی در ارتباط با قوانین کار دانشجویی در هنگام تحصیل و مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار بعد از تحصیل در صربستان به متقاضیان می­ باشند.

معرفی کشور صربستان

در ابتدای مقاله کار دانشجویی در صربستان، بهتر است با کشور صربستان آشنا شویم. کشور صربستان یک کشور واقع در تقاطع قلب اروپا و جنوب شرقی آن می­ باشد و بخش شمالی این کشور در جنوب دشت پانونی قرار گرفته است. همچنین بخش ­­های مرکزی و جنوبی تعلق به بالکان مرکزی دارد. کشور صربستان، کشوری محصور در خشکی می­ باشد اما از راه رود دانوب به دریاهای دور دسترسی دارد و با توجه به جغرافیا و آب و هوا، صربستان تا حدودی یک کشور مدیترانه ­ای محسوب می ­شود. میراث تاریخی و فرهنگی این کشور با مکان­ های باستان شناسی قبل از تاریخ و میراث صربستان از دوران باستان کلاسیک شروع می شود. همچنین برخی از کلیساها و صومعه­ های این کشور، بخشی از لیست میراث جهانی یونسکو می ­باشند.

پایتخت کشور صربستان، شهر بلگراد است که یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شهرهای جنوب شرقی اروپا محسوب می­ شود. علاوه بر شهر بلگراد، از جمله مقاصد توریستی جذاب و محوب دیگر، می ­توانند به شهر نووی ساد، کوه­ های کاپاونیک و زلاتیر اشاره کرد. کشور صربستان یک جمهوری پارلمانی می­ باشد و عضو کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا از سال 2012 محسوب می­ شود. اکنون این کشور به دلیل شگفتی­ های طبیعی، روستاهای زیبا و شهر­های شلوغ مشهور می ­باشد.

مجوز کار دانشجویی در صربستان 2022

بعد از تصمیم گیری در رابطه با کار نیمه وقت، متقاضیان می ­بایست تحقیقاتی را درباره قوانین مرتبط با کار دانشجویی در صربستان انجام دهند. کشورها قواعد و شرایط خاص خود را دارند. بنابراین باید درباره این قوانین به خوبی آگاه باشید. اگر قصد تحصیل در کشور صربستان را دارید، باید بدانید که در 2022 ویزای تحصیلی متقاضیان همزمان با مجوز کار صادر می­ گردد و افرادی احتیاجی به درخواست مجدد روادید برای کار نخواهند داشت.

دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و تعداد ساعات کاری که در هنگام تعطیلات محدودیتی ندارد، در کشورهای مختلف قوانین کار در هنگام تحصیل متفاوت می­ باشد که در ادامه به شرح قوانین دو کشور کانادا، انگلستان و آمریکا خواهیم پرداخت. در کشور کانادا، متقاضیان فقط در محلی که در آن تحصیل می­ نمایند، قادر به کار کردن خواهند بود. در کشور انگلستان متقاضیان می­ توانند به مدت 20 ساعت در هفته در حین تحصیل و تمام وقت در تعطیلات مشغول به کار شوند. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا برای کار در کشور انگلیس، محدودیت زمانی ندارند. همچنین اگر برای تحصیل در آمریکا ویزا داشته باشید، می­توانید به مدت 20 ساعت در هفته در حین تحصیل به کار مشغول شوید.

شرایط کار دانشجویی در صربستان بصورت نیمه وقت

شرایط کار دانشجویی در صربستان بصورت نیمه وقت

متقاضیان دانشجو قادر خواهند بود فرصت­های شغلی پاره وقت را در محل تحصیل خود جستجو نمایند، گزینه ­هایی نظیر کار در کافه تریا، کار درکتابخانه، پشتیبانی اداری برای این افراد وجود خواهد داشت. از گزینه ­های موجود برای کار در خارج از دانشگاه می­توان به کار در پارک تفریحی، کار در فروشگاه­ های مواد غذایی، نمایشگاه ها، پمپ بنزین و کار در رستوران ­ها اشاره کرد. در مقاله کار دانشجویی در صربستان، به قوانین کار پاره وقت و کار در حین تحصیل پرداخته می­ شود. اما برای کسب اطلاعات کامل درباره این موضوع، می ­توانید با موسسه ما ارتباط حاصل فرمائید و از مشاوران مجرب این موسسه استفاده نمائید.

تدریس در کشور صربستان

در کشور صربستان یکی از گزینه ­های بسیار خوب برای کار پاره وقت دانشجویی، تدریس است. معمولاً معلمان در این کشور بیشتر فرصت­ های شغلی را در شهرهای بزرگ نظیر بلگراد و نووی ساد پیدا می ­نمایند. داشتن مدرک لیسانس و مدرک گواهینامه مرتبط با زبان انگلیسی همانند مدرک تافل، به طور معمول حداقل شرط لازم برای تدریس زبان انگلیسی در یک مدرسه زبان می ­باشد.

شرایط تحصیل در صربستان 2022

ساختار آموزشی کشور صربستان دارای چند سطح مختلف می ­باشد و تحت کنترل وزارت آموزش و پرورش می ­باشد، متقاضیان قادر خواهند بود در نهادهای دولتی یا خصوصی مشغول به تحصیل شوند. برنامه مدارس ابتدایی در این کشور الزامی می­ باشد و رفتن به یک مدرسه متوسطه بعد از دوره دبستان الزامی نیست و بعد از گذراندن امتحانات دوره دبستان، دوره متوسطه برای متقاضیان اختیاری می­باشد. همچنین دوره دبیرستان نیز الزامی نمی­باشد اما برای ورود به دانشگاه، تحصیل در دوره دبیرستان الزامی می ­باشد، تحصیلات علمی در کشور صربستان به وسیله دانشگاه­ های دولتی و خصوصی ارائه می­گردد.

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 3 یا 4 سال، کارشناسی ارشد حدود 2 سال و طول مدت تحصیل در مقطع دکترا حدود 3 سال به طول می­ انجامد.، آموزش فنی نیز به وسیله دانشگاه ­ها ارائه می­گردد که بستگی به حوزه تحصیل دارد و ممکن است حدود 3 الی 6 سال به طول انجامد. اگر متقاضیان خواستار اطلاع از شرایط کار دانشجویی در صربستان و روش­ های اخذ ویزای کار این کشور می­باشند، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسه های مهاجرتی کشور است، می­ توانند شما را در این امر یاری دهند.

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *