ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در کرواسی

کار دانشجویی در کرواسی

دانشجویانی که قصد تحصیل در کرواسی را دارند، با تحصیل در این کشور از مزایایی بهره مند خواهند شد که یکی از آنها کار دانشجویی در کرواسی می باشد. تمامی دانشجویان از مقاطع تحصیلی مختلف می توانند کار ضمن تحصیل در کرواسی را تجربه کنند و محدودیتی برای آن ها در نظر گرفته نشده است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای کار دانشجویی در کرواسی شرایط و مقرراتی تعیین شده است که رعایت آنها الزامی می باشد.

در صورتی که اندیشه مهاجرت تحصیلی و کار دانشجویی در کرواسی را در سر دارید تا پایان این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل و کار دانشجویی در کرواسی 2023

دانشگاه های معتبر در این کشور 2023 عبارتند از:

  • زاگرب
  • اسپلیت
  • دانشگاه زادرا
  • رجیکا
  • اوسجیک
  • دوبرونیکا
  • دانشگاه پولا
  • هارواتسکا کاتولیکا
  • دانشگاه بین المللی لیبرتاس

دروس تحصیلی در دانشگاه های کرواسی به زبان کروات و زبان انگلیسی تدریس می شوند. باید به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان کروات ارائه می شوند. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری بین 3 تا 4 سال می باشد. برای تحصیل در این کشور لازم است در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های کرواسی را بدست آورید.

اینفوگرافیک کار دانشجویی در کرواسی

دریافت ویزای تحصیلی کشور کرواسی

دقیقا بلافاصله پس از آن که پذیرش دانشگاه مورد نظر را بدست آوردید، باید اقدامات لازم را جهت اخذ مجوز اقامت و ویزای تحصیلی انجام دهید. چرا که بدون دریافت این ویزا، امکان ورود شما به کشور کرواسی وجود نخواهد داشت از سوی دیگر دانشجویانی که طول دوره تحصیلی آن ها بیشتر از 3 ماه می باشد باید مجوز اقامت موقت در این کشور را کسب نمایند. جهت اخذ ویزای تحصیلی کرواسی لازم است مدارک ذیل را تهیه و در زمان مصاحبه به سفارتخانه کشور کرواسی ارائه نمایید تا درخواست شما بررسی شود.

  • پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار و 2 برگ خالی
  • دریافت فرم مربوط به اخذ ویزا تحصیلی و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • بیمه سلامت
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • انگیزه نامه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه مدارکی از محل اقامت در کشور کرواسی (ارائه مدارک رزرو خوابگاه یا ارائه اجاره نامه مسکن)

شرایط کار دانشجویی در کرواسی

شرایط کار دانشجویی در کرواسی

در رابطه با کار دانشجویی در کرواسی می توان گفت تمام دانشجویان تمام وقت در موسسات آموزش عالی این کشور می توانند در مشاغل نیمه وقت مشغول به کار شوند. در کشور کرواسی اشتغال دانشجویان تمام وقت توسط مرکز خدمات دانشجویی که دارای شرکت های تابعه در تمام شهرهای دانشگاهی و سایر نقاط وجود دارد اداره می شود.  دانشجویان بین المللی و خارجی که در برنامه های مطالعاتی کوتاه مدت شرکت می کنند (دانشجویان تبادل یا دانشجویان مهمان) باید درخواست خود را برای کار دانشجویی در کرواسی با دانشگاه خود در میان بگذارند. در صورت اخذ مجوز می توانند در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند.

برای کسب مجوز کار دانشجویان باید به مرکز خدمات دانشجویی مراجعه کنند. همچنین با ارائه مدارکی مانند: مدارک شناسایی یا پاسپورت معتبر، 2 قطعه عکس، گواهی افتتاح حساب در بانکی در کشور کرواسی و گواهی وضعیت تحصیلی درخواست خود را برای کار دانشجویی در کرواسی اعلام کنند.

رایج ترین مشاغل جهت کار ضمن تحصیل در کرواسی

دولت کرواسی با همکاری دانشگاه های این کشور، برای تمامی دانشجویانی که به دنبال کار ضمن تحصیل در کرواسی هستند مشاغل متعددی را ارائه کرده است. به عبارت دیگر، دانشجویان بین المللی که به دنبال پس انداز مالی در طول دوره تحصیلی خود در کرواسی هستند، می توانند از مشاغل دانشجویی بی شمار این کشور بهره مند شوند. کار ضمن تحصیل در کرواسی، علاوه بر ارائه استقلال مالی به دانشجویان، باعث می شود تا آنها با بازار کار این کشور آشنا شوند و با فرهنگ های مختلف کرواسی در طول روز مواجه شوند.

در جدول زیر می توانید رایج ترین مشاغل برای کار ضمن تحصیل در کرواسی را مشاهده فرمایید:

رایج ترین مشاغل جهت کار ضمن تحصیل در کرواسیتوضیحات
کار در محوطه دانشگاهاغلب دانشجویان بین المللی که به دنبال کار ضمن تحصیل در کرواسی هستند، معمولا در محوطه دانشگاه های این کشور مشغول به کار می شوند.
خوداشتغالی یا freelancerدانشجویان بین المللی در کرواسی می توانند بدون کارفرما در مشاغلی مانند کپی رایتینگ، طراحی وب یا تدریس خصوصی مشغول به کار شوند. که معمولا دستمزد بالاتری نسبت به مشاغل دیگر در کرواسی خواهید داشت.
پرستارییکی دیگر از مشاغل رایج در کرواسی برای دانشجویان بین المللی به ویژه دانشجویان پزشکی در کرواسی، پرستاری است. اغلب دانشجویان در کرواسی در مراکز درمانی و منازل شخصی مشغول به پرستاری هستند.
کار در رستورانکار در رستوران های کرواسی به نسبت سایر مشاغل دانشجویی این کشور از استقبال کمتری برخوردار است.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شغل دانشجویی در کرواسی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین مشاغل دانشجویی در کرواسی

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور کرواسی

در رابطه با هزینه های تحصیل در کشور کرواسی می توان گفت هزینه ها با توجه به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت می باشد. به عنوان مثال شهریه تحصیلی در دانشگاه زاگرب بین 300€ تا 1200€ (یورو)، دانشگاه ریکا سالانه 600€ (یورو) و دانشگاه اسپلیت سالیانه 1800€ (یورو) می باشد. هزینه های زندگی در این کشور با توجه به سبک زندگی و منطقه زندگی شما متفاوت می باشد، برای اطلاع از بهترین شهرهای این کشور برای زندگی می توانید به مقاله بهترین شهرهای کرواسی مراجعه کنید. برای زندگی دانشجویی در این کشور لازم است فرد ماهانه مبلغ 150$ (دلار آمریکا) بابت خورد و خوراک، 230$ (دلار آمریکا) بابت اجاره مسکن و هزینه های آب، برق و اینترنت، 15$ (دلار آمریکا) بابت حمل و نقل و 120$ (دلار آمریکا) بابت هزینه های متفرقه در نظر بگیرد.

درآمد کار دانشجویی در کرواسی

یکی از اصلی ترین مزیت های کار دانشجویی در کرواسی، ارائه نقش های گسترده و محبوب شغلی برای دانشجویان بین المللی می باشد. به طور کلی تعداد زیادی از دانشجویان با هدفه کار حین تحصیل در کرواسی به این نقطه زیبا از جهان سفر می کنند. با این حال دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در کرواسی کسب درآمد کنند. در جدول زیر می توانید نقش های شغلی محبوب برای کار دانشجویی در کرواسی را مشاهده فرمایید:

نقش های محبوب شغلی برای کار دانشجویی در کرواسیمیانگین حقوق در سال به HRK (کونا کرواسی)
تدریس خصوصی75400HRK
آموزش زبان انگلیسی65000HRK
کار در محوطه دانشگاه های کرواسی39000HRK
کار در رستوران44000HRK
پیک35000HRK
بارمن49500HRK
کار در شرکت های خصوصی74000HRK

درنمودار زیر می توانید پرتقاضا ترین شغل دانشجویی در کرواسی را مشاهده فرمایید:

پرتقاضا ترین شغل دانشجویی در کرواسی

راه های آسان برای یافتن کار دانشجویی در کرواسی

یافتن کار دانشجویی در کرواسی بسته به رویکرد متقاضیان در این کشور ممکن است آسان یا دشوار باشد. با رعایت موارد زیر می توانید راه را برای یافت شغل مناسب در کرواسی هموار کنید:

راه های آسان برای یافتن کار دانشجویی در کرواسیتوضیحات
به روز نگاه داشتن رزومهدانشحویان بین المللی که به دنبال کار دانشجویی در کرواسی هستند، باید اطمینان حاصل کنند که رزومه آنها هر از چند گاهی به روز می شود.
انتخاب شغل کاربردی، متناسب با مهارت های متقاضیاندانشجویان بین المللی باید به دنبال شغلی باشند که با مهارت های آنها مطابقت داشته باشد و بتواند برنامه مطالعه آنها را برآورده کند.
مراقب شرکت های بین المللی باشید.برخی از شرکت های کرواسی سوء استفاده های مکرری را از دانشجویان بین المللی انجام می دهند.

چالش های اساسی کار دانشجویی در کرواسی

افرادی که به دنبال کار دانشجویی در کرواسی هستند، در قدم اول باید چالش های کار دانشجویی در این کشور را به خوبی بررسی کنند. اما نگران نباشید، زیرا با برنامه ریزی دقیق در این زمینه می توانید از بروز برخی از مشکلات کلیدی در حوزه های مختلف جلوگیری کنید.

برای آشنایی بیشتر با چالش های اساسی کار دانشجویی در کرواسی به جدول زیر توجه فرمایید:

چالش های اساسی کار دانشجویی در کرواسیتوضیحات
مصاحبه های شغلییکی از مهمترین چالش های کار دانشجویی در کرواسی شرکت در مصاحبه های شغلی می باشد. زیرا اغلب مصاحبه های شغلی در کرواسی بسیار زمان بر و طاقت فرسا می باشد. که این امز موجب نارضایتی بسیاری از دانشجویان جهت کار دانشجویی در کرواسی می شود.
چشم انداز شغلیبه طور کلی کرواسی به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی، چشم انداز شغلی گسترده ای را برای دانشجویان بین المللی که به دنبال کار ضمن تحصیل در کرواسی هستند، فراهم نکرده است.
روند پیدا کردن کار دانشجوییروند پیدا کردن کار دانشجویی در کرواسی بسیار چالش برانگیر خواهد بود. زیرا منابع کافی برای مشاغل دانشجویی در این کشور موجود نیست.
موانع زبانیکی دیگر از مهمترین چالش های کار دانشجویی در کرواسی وجود موانع زبان در مشاغل کرواسی می باشد. زیرا تمامی مشاغل دانشجویی در کرواسی به زبان کرواتی فعالیت می کنند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با کار دانشجویی در کرواسی کسب کردید، برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر در این رابطه می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید همچنین این امکان برای شما وجود دارد که با دریافت وقت قبلی به صورت حضوری به موسسه مراجعه کنید.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در کرواسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب کار دانشجویی در کرواسی می باشیم:

  • محبوب شغل برای کار دانشجویی در کرواسی چیست؟ تدریس خصوصی، آموزش زبان انگلیسی، کار در محوطه دانشگاه های کرواسی، کار در رستوران، پیک و کار در شرکت های خصوصی
  • شرایط کار دانشجویی در کرواسی به چه صورت است؟ در رابطه با کار دانشجویی در کرواسی می توان گفت تمام دانشجویان تمام وقت در موسسات آموزش عالی این کشور می توانند در مشاغل نیمه وقت مشغول به کار شوند. در کشور کرواسی اشتغال دانشجویان تمام وقت توسط مرکز خدمات دانشجویی که دارای شرکت های تابعه در تمام شهرهای دانشگاهی و سایر نقاط وجود دارد اداره می شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *