ویزای کاری

کار در استرالیا برای مهندسین عمران

کار در استرالیا برای مهندسین عمران

نرخ بیکاری پایین و موقعیت خوب کار در استرالیا برای مهندسین عمران سبب شده تا این کشور از مهندسین خارجی برای کار در استرالیا استفاده نماید. اصولا برنامه مهاجرت مهارتی استرالیا طوری طراحی شده است که بتواند افرادی را جذب کند که دارای مهارت هایی باشند که فعلا مورد نیاز می باشد. در سال های اخیر، تقاضای بسیار زیادی برای اشتغال مهندسین عمران در استرالیا وجود دارد. مطابق گزارش دانشگاه NSW، تقاضای استرالیا برای مهندسین حتی فراتر از تعداد فارغ التحصیلان این رشته در استرالیا می باشد.

  • موقعیت های کاری در اختیار فارغ التحصیلان دانشگاه های استرالیاست یا نیروهای کار ماهر؟
  • بدست آوردن پیشنهاد کار از اصول اولیه مهاجرت به استرالیا برای ایرانیان محسوب می شود؟
  • متوسط درآمد مهندسین عمران در کشور استرالیا چقدر و به چه میزان است؟
  • کدام گرایشات از مهندسی عمران بهترین ها برای کار در کشور استرالیا هستند؟
  • اتباع ایرانی بیشتر برای کدامیک از ویزاهای کاری استرالیا درخواست می نمایند؟

همگی این موارد نشانگر اهمیت و جایگاه ویژه کار در استرالیا برای مهندسین عمران می باشد. مهندسین عمران در تمام ایالت های استرالیا هم در نواحی شهری و هم منطقه ای مورد نیاز است و در لیست مشاغل مهارتی (SOL) استرالیا در سال 2023 جزو مشاغل مورد نیاز استرالیا معرفی شده است. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر جلوه نمایی می کند که بدانیم میانگین درآمد سالیانه مهندسین عمران استرالیا بالاتر از همکارانشان در اتحادیه اروپایی (EU) می باشد. در صورت هر گونه سوالی در خصوص شرایط مهاجرت مهندسین عمران به استرالیا، توصیه می شود که از مشاوره های تخصصی کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

شرایط تحصیل مهندسین عمران در استرالیا در 2023

مهندسی عمران یک رشته دانشگاهی است که در استرالیا در هر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تحصیل می شود. معمولا مدت تحصیل این رشته در دوره لیسانس (BCS) حدود 3 تا 4 سال می باشد. در حال حاضر، 41 دانشگاه دولتی و خصوصی در استرالیا هستند که برنامه تحصیلی مهندسی عمران را به دانشجویان ارائه می دهند.

از شرایط اخذ پذیرش از رشته مهندسی عمران از دانشگاه های استرالیا در سال 2023 می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه و مدرک آزمون زبان انگلیسی (حداقل نمره 6.0 آزمون IELTS و نمره 5.5 برای آزمون TOEFL) اشاره کرد. لازم به ذکر است که آمارهای موجود نشانگر آن است که اکثر دانش آموختگان رشته مهندسی عمران به دلیل نیاز شدید بازار کار استرالیا به این رشته به سرعت جذب بازار کار این کشور می شوند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2023 مورد نیاز است متنوع اند. با این حال از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • مدرک زبان انگلیسی معتبر در استرالیا مثل آیلتس، تافل و غیره
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه استرالیایی که شامل اطلاعات دانشجو، برنامه تحصیلی، تاریخ آغاز و پایان دوره تحصیلی باشد.
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی بانکی که نشان دهنده توانایی فرد بر پرداخت هزینه های زندگی وی در استرالیا دارد.
  • نامه قطعی مبنی بر اخذ فاند یا بورسیه در صورت وجود
  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار مورد نیاز
  • عکس پاسپورتی که در آن صورت فرد کاملا مشخص باشد و اخیرا اخذ شده باشد.
  • پرداخت هزینه های سفارت استرالیا برای ویزا

قوانین کار در استرالیا برای مهندسین عمران

مهندسی عمران رشته آکادمیک می باشد که دارای شرح وظایف و عملکردهای خاصی می باشد. وظایف مهندسین عمران شامل طیف وسیعی از کارها مشتمل بر آنالیز اماکن و نواحی پیرامون به منظور امکان سنجی پروژه ساخت، توسعه طرح ها و برنامه های مفصل با استفاده از دامنه وسیعی از برنامه های نرم افزار کامپیوتری، مدیریت بودجه ها و منابع پروژه برای اطمینان یابی از مطابقت پروژه با قوانین و مقررات مربوطه می باشد.

قوانین کار در استرالیا برای مهندسین عمران

شرایط کار در استرالیا برای مهندسین عمران

مطابق آمارهای موجود، درآمد بسیار معمول مهندسین عمران در استرالیا بین 100000$ الی 120000$ (دلار استرالیا) می باشد. مهندسی عمران جزو مشاغلی است که در طی چند سال اخیر به عنوان پای ثابت لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا معرفی می شوند و در کل ایالت های استرالیا می توانند استخدام شوند. اما مطابق آمارهای موجود، مهندسین عمران عمدتا در ایالت های NSW، کوینزلند و ویکتوریا استخدام می شوند. اما نحوه کار در استرالیا برای مهندسین عمران چگونه است؟ افراد برای اخذ صلاحیت انجام کار به عنوان مهندسین عمران باید مراحل زیر را طی نمایند:

  • اتمام دوره لیسانس در رشته مهندسی (گرایش مهندسی عمران یا Civil Engineering). شرط پذیرش در این دوره تحصیلی نیز ارائه مدرک دیپلم متوسطه و نیز ارائه نمرات عالی در دروس پیش نیاز (معمولا ریاضی، شیمی و فیزیک) می باشد.
  • کار برای مهندسین عمران مستلزم اخذ مجوز مهندس حرفه ای پس از اتمام 4 سال دوره تحصیلی پیوسته می باشد.
  • مهندسین عمران در استرالیا برای ارتقاء شغلی و افزایش شانس خود جهت تبدیل شدن به مشاور، مدیر یا رهبر پروژه ممکن است به سراغ ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس بروند.

درآمد کار در استرالیا برای مهندسین عمران

یکی از فاکتورهای موثر در زمینه کار در استرالیا برای مهندسین عمران، اطلاع از وضعیت درآمد مهندسان در استرالیا می باشد. به همین دلیل و برای انجام مقایسه بهتر از سطح درآمدی، ما در این بخش از مقاله به بررسی میانگین درآمدی در شرکت های استخدام کننده مهندسین عمران در استرالیا پرداخته و با رتبه بندی بالاترین سطح درآمدها در شهرهای مختلف استرالیا، مقایسه بهتر را برای شما عزیزان ملموس تر می نمائیم. در سال 2023، میانگین درآمد سالیانه مهندسین عمران در استرالیا در حدود 112977$ (دلار استرالیا) می باشد. هیچ تعجبی نیست که بگوییم این رقم بالاتر از میانگین درآمد مهندسین عمران در اتحادیه اروپایی (EU) با مبلغ 44388$ (دلار استرالیا) می باشد.

برآوردهای درآمدی مهندسین عمران برای شرکت های ساخت و ساز استرالیایی به شرح در سال 2023 به شرح زیر است:

نام شرکتمیانگین درآمد سالیانه به دلار استرالیا ($)
OXFORD RECRUITMENT PTY LTD Civil Engineer$152100
Hunter Executive Search Consultants Civil Engineer$137113
SSA Recruitment Civil Engineer$140510
recruitR Civil Engineer$129718
Framework Search & Select Pty Ltd Civil Engineer$133567
Bayside Group Civil Engineer$119654
Design & Build Recruitment Pty Ltd Civil Engineer$161041

مدارک لازم جهت کار در استرالیا برای مهندسین عمران

شرط کار در استرالیا برای مهندسین عمران علاوه بر کسب جواز کار مهندسی، درخواست ویزای کار استرالیا می باشد. اصولا مهندسین عمران با توجه به شرایط خود برای کار در کشور استرالیا 3 نوع آپشن ویزای کاری در اختیار دارند که شامل ویزای مهارتی استرالیا (زیر دسته 189)، ویزای اسپانسردار (زیر دسته 190) و ویزای کار منطقه ای (زیر دسته 489) می باشد. مهندسین عمران در ابتدا برای درخواست ویزای کار مهارتی خود، صلاحیت لازم را با تامین شرایط زیر کسب نمایند:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک هویتی متقاضی
  • مدرک آزمون زبان انگلیسی
  • مدارک مربوط به سابقه کار
  • مدارک تحصیلی و حرفه ای
  • گواهی معاینه پزشکی
  • گواهی سوء سابقه کیفری

همواره افتخار موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راهنمائی همه جانبه هموطنان عزیز در دست یابی به اهداف مهاجرتی خود می باشد و در این مسیر از کارشناسان و وکلای مهاجرتی مجرب استفاده می کند. اگر شما هم جزو متقاضیان مهاجرت به استرالیا هستید، پس حتما از مشاوره های کارشناسان ما در موسسه بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب کار مهندسین عمران در استرالیا

مهندسین عمران برای کار در کشور استرالیا سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • شرایط تحصیل رشته عمران در کشور استرالیا چیست؟ از شرایط اخذ پذیرش از رشته مهندسی عمران از دانشگاه های استرالیا می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه و مدرک آزمون زبان انگلیسی (حداقل نمره 6.0 آزمون IELTS و نمره 5.5 برای آزمون TOEFL) اشاره کرد.
  • درآمد مهندسین عمران در استرالیا چقدر است؟ مطابق آمارهای 2023، درآمد معمول مهندسین عمران در استرالیا بین $110000 الی $130000 (دلار) می باشد.
  • بالاترین میانگین درآمدی مهندسان عمران در استرالیا چقدر است؟ سیدنی، ملبورن و بریسبان با $121327، $111979 و $120271 (دلار) سالیانه.
  • برای کار در رشته مهندسی عمران در استرالیا اخذ چه ویزایی لازم است؟ مهندسین عمران با توجه به شرایط خود برای کار در کشور استرالیا 3 نوع آپشن ویزای کاری در اختیار دارند که شامل ویزای مهارتی استرالیا (زیر دسته 189)، ویزای اسپانسردار (زیر دسته 190) و ویزای کار منطقه ای (زیر دسته 489) می باشد.
  • مطرح ترین شرکت هایی که موقعیت کار در رشته عمران در استرالیا را فراهم می کنند کدام ها هستند؟ OXFORD RECRUITMENT PTY LTD Civil Engineer ,Hunter Executive Search Consultants Civil Engineer ,SSA Recruitment Civil Engineer,
5/5 - (2 امتیاز)

20 دیدگاه برای “کار در استرالیا برای مهندسین عمران

  1. جابر شهیری گفت:

    درود بر شما من مهندس عمران با 46 سال سن و حدود 22 سال سابقه کاری هستم درحال آموزش و یادگیری زبان و اخذ PTE هستم . آیا می تونم از طریق ساب کلاس 482 اقدام کنم و آیا راه دیگری برای مهاجرت کاری به استرالیا برای من وجود داره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به شرایط سنی شما، رسیدن به این ویزا بسیار دشوار هست

  2. arman گفت:

    سلام وقت بخیر بنده فارغ التحصیل عمران از دانشگاه دولتی باهنر شیراز هستم سابقه کار ندارم میخاستم مهاجرت کنم استرالیا آیا ب کار میگیرند ! و اینکه درامدش در چه حد هست حداقل ؟ و بهتره در مورد اجرا تسلطمو بیشتر کنم یا روی نرم افزار های عمرانی ؟ ممنون میشم راهنمایی دقیق کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کار در استرالیا از طریق یک سیستم امتیازبندی ممکن میشه و تجربه کاری یکی از مهم ترین مسائلی هست که باعث میشه تا شما امتیازهای کافی بیارید و تقریبا 3 سال سابقه کار مرتبط نیاز دارید.
      قطعا باید روی هر دو عامل تسلط نسبی داشته باشید تا بتونید به نتیجه ای که می خواهید برسید ولی نرم افزارها ممکن هست شرایط شما رو بهتر کنه

  3. شقایق گفت:

    سلام روزتون بخیر . من فوق لیسانس عمران مدیریت ساخت دارم ولی زبان بلد نیستم و بیمه ام یک ساله که از شرکت مشاور رد شده . میخواستم بدونم راهی هست بدون زبان بشه مهاجرت کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بعضی از کشورهای جهان بدون زبان هم میشه مهاجرت کرد ولی صرفا برای تحصیل در دوره های زبان
      ولی استرالیا بدون مدرک زبان راهی برای مهاجرت نیست

  4. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر بنده لیسانس عمران دارم با سابقه کار ٨ سال و زبان بلد نیستم چطوری میتونم برای ویزای کاری با خانواده برم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط کار در استرالیا به گونه ای هست که شما حتما باید زبان انگلیسی رو در سطح عالی مسلط باشید
      توصیه می کنم برای آگاهی بیشتر از چند و چون این مسئله، مقاله ویزای کاری استرالیا رو هم مطالعه کنید

  5. زینب گفت:

    سلام و خسته نباشید.دو نفر ک یکی مهندس کامپیوتره و دیگری مهندس عمرانه و یکی از فامیلاش تو استرالیا سکونت داره چجوری میتونن برن استرالیا؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این مواردی که فرمودید در تعین مسیر و روش مهاجرت تعیین کننده نیست روزمه خود اون افراد رو بفرمائید تا بشه بررسی کرد

  6. امیرمحمد گفت:

    سلام من فارغ التحصیل زلزله از دانشگاه تهران هستم و میخواستم برای ویزای ۴۷۶ اقدام کنم میخواستم ببینم ایا میتونم بعد مهاجرت کار پیدا کنم و مشغول بکار بشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره و ویزاتون رو تغییر میدید به ویزاهای کاری

  7. سالی گفت:

    سلام همسرم لسیانس عمران و فوق لیسانس عمران – زلزله می باشد ایلتس ندارد . چطور می تونه بره استرالیا؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ابتدا مقاله ویزای کاری استرالیا رو مطالعه کنید اگر سوالتون برطرف نشد در خدمتتون هستم

  8. قربان محمد گفت:

    سلام من فوق لیسانس مهندسی عمران مدیریت ساخت دارم ولی متاسفانه زبان بلد نیستم . راهی وجود داره که بدون زبان مهاجرت کرد

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در صورتیکه شرایطتون به دوره زبان بخوره میتونید زبان رو در کشور مقصد بگذرونید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  9. امیر آقاسی گفت:

    سلام.من فارغ التحصیل دکتری عمران در گرایش راه و ترابری هستم.چطور میتونم برم استرالیا؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما آیا امتیازات خودتونو حساب کردین؟

      1. قربان محمد گفت:

        سلام من فوق لیسانس مهندسی عمران مدیریت ساخت دارم ولی متاسفانه زبان بلد نیستم . راهی وجود داره که بدون زبان بشه مهاجرت کرد ؟

        1. داوری گفت:

          سلام و عرض ادب
          اگر شرایطتون برای دوره زبان خوب باشه میتونید زبان رو در کشور مقصد بخونید
          شرایطتون رو بفرمائید تا بتونم شما رو راهنمایی کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *