ویزای کاری

مهاجرت کاری به جمهوری دومینیکن

مهاجرت کاری به جمهوری دومینیکن

امروزه مهاجرت به ویژه مهاجرت کاری به جمهوری دومینیکن به دلیل موقعیت و جایگاه اقتصادی رو به رشد این کشور بسیار طرفدار پیدا کرده است. جمهوری جمهوری دومینیکن یک کشور زیبا با سواحل پاک و جمعیتی عظیم است. این کشور دومین کشور بزرگ در کارائیب است و جمعیت آن بیش از 10 میلیون نفر است. در حالی که به دلایل بسیاری رشد جمعیت در این کشور بالا است و به عنوان یک کشور پرجمعیت به نسبت وسعتش محسوب می شود، اما یکی از بهترین کشورها برای سپری کردن دوران بازنشستگی محسوب می شود. در حقیقت خدمات پس از بازنشستگی که این کشور به کارمندان ارائه می دهد باعث شده شرایط برای بازنشستگان مفید باشد.

  • چه نوع اقامتی در حال حاضر در این کشور از سوی اتباع ایرانی بیشتر درخواست می شود؟
  • آیا با شرایط اقتصادی کشور جمهوری دومینیکن شرایطی برای نیروی کار خارجی در این کشور وجود دارد؟

با این حال، اگر شما به دنبال گزینه ای برای مهاجرت کاری به جمهوری دومینیکن هستید، دو راه وجود دارد و می توانید انجام دهید. ضمن اینکه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند راه درست را به شما نشان دهند.

شرط مهاجرت کاری به جمهوری دومینیکن در 2024

جمهوری جمهوری دومینیکن نیازی به اجازه کار ندارد و یک ویزای کاری جداگانه ارائه نمی دهد. به منظور کار در خارج از کشور در این کشور، اشخاص می بایست اقامت جمهوری دومینیکن را داشته باشند. تبدیل شدن به یک ساکن در کشور جمهوری جمهوری دومینیکن یک روند نسبتا ساده است، البته تا زمانی که افراد از عهده کاغذ بازی ها و کارهای اداری اخذ اقامت در این کشور برآیند.


افرادی که تمایل به مهاجرت کاری به جمهوری دومینیکن دارند، می بایست برای اخذ ویزای اقامت موقت از کنسولگری جمهوری جمهوری دومینیکن از کشور فعلی درخواست دهند و پس از اینکه به جمهوری جمهوری دومینیکن رسیدند، می توانند برای مجوز اقامت دائمی درخواست دهند. در سال 2024 افراد می توانند پس از اخذ مجوز اقامت از اداره مهاجرت ظرف 60 روز پس از وارد شدن به جمهوری دومینیکن کار کنند.

در نمودار زیر به متوسط حقوق ماهیانه کار در دومنیکن اشاره شده است:

متوسط حقوق ماهیانه کار در دومنیکن

قوانین خاص اشتغال و مرخصی در دومنیکن

به طور کلی 13 تعطیلی رسمی یک یا چند روزه در دومنیکن وجود دارد که نیروی کار می تواند از آن استفاده کند. افرادی که در سال نخست اشتغال خود در یک شرکت هستند، 14 روز امکان دریافت مرخصی را خواهند داشت اما قوانین برای افرادی که سال های بیشتری در یک شرکت کار می کنند، می توان انتظار مرخصی های بیشتری داشت.

شرایط کلی کار در فرانسه

برای زنانی که در دومنیکن کار می کنند و باردار هستند، یک دوره مرخصی 12 هفته ای در نظر گرفته شده است. فرد می تواند 6 هفته قبل از زایمان و 6 هفته پس از آن را به عنوان مرخصی با حقوق دریافت کند. بر اساس قانونی که در سال 2018 تمدید شد، در شرایط خاص، می توان این مرخصی را برای 2 هفته دیگر نز تمدید کرد. به پدرانی که فرزندان آن ها نیز به تازگی متولد شده است، 2 روز مرخصی با حقوق تعلق می گیرد که بتوانند در کنار خانواده خود حضور داشته باشند.

اعتبار اجازه اقامت در جمهوری دومینیکن

مجوز اقامت موقت افراد که ضمن آن می توانند مهاجرت کاری به جمهوری دومینیکن را نیز داشته باشد برای یک سال کامل معتبر است و پس از تجدید می توان پنج دوره یعنی اقامت پنج ساله در جمهوری جمهوری دومینیکن برای اخذ اقامت دائم درخواست داد. در طول زمان خود به عنوان یک مهاجر موقت، افراد می توانند در خارج از کشور کار کنند. با این حال ممکن است برای افراد به عنوان یک مهاجر خارجی پیدا کردن شغل دلخواه امری دشوار باشد این امر مخصوصا اگر اسپانیایی صحبت نکنند دشوارتر خواهد بود.

شرایط کار در جمهوری دومینیکن

به عنوان یک متقاضی مهاجرت کاری به جمهوری دومینیکن می بایست گفت که سطح بیکاری در این کشور نسبتا بالا است (اما در حال کم شدن است)، این در حالی است که اقتصاد در حال بهبود است و رقابت زیاد است. در صورتی که در زمره مهاجرانی هستید که مهارت خاص و ویژه خود را داشته باشد، ممکن است افراد بتوانند خیلی سریع شغل دلخواه خود را در این کشور پیدا کنند.

پیش از شروع به کار در جمهوری جمهوری دومینیکن بهتر است در وبسایتهای کاریابی به دنبال یافتن بهترین و ایمن ترین موقعیت ها باشید. به یاد داشته باشید که دستمزد در این کشور بسیار کم است، بنابراین شما احتمالا در ابتدا کاری را پیدا نخواهید کرد که به اندازه کافی برای گذران زندگی لازم باشد. به احتمال زیاد یافتن شغل در ابتدا راهی برای گذر زمان است آن هم به این قصد که دوست دارید مشغول بمانید یا می خواهید پول اضافی را پس انداز نمایید. بنابراین حتما باید از همان ابتدا کمی سرمایه با خود به همراه داشته باشید.

شروع کسب و کار در مهاجرت کاری به جمهوری دومینیکن

قوانین کار در دومنیکن برای مهاجران خارجی

مهاجران خارجی می توانند برای ویزای کار موقت، با اعتبار 1 ساله، به نام Carnet de permiso de trabajador con validez de un año درخواست دهند تا قادر به کار در دومنیکن باشند.

برای انجام این کار، فرد متقاضی و کارفرمای وی باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت ارسال کنند:

  • پاسپورت متقاضی (اعتبار به مدت 6 ماه)
  • فرم درخواست ویزا
  • گواهی پزشکی
  • نامه درخواست ویزا (شامل نام، ملیت، محل سکونت، شغل فعلی و برنامه های متقاضی در هنگام ورود به کشور و به آدرس وزارت امور خارجه می باشد)
  • صورت‌ حساب بانکی
  • 1 عکس جدید با اندازه پاسپورت (مهر شده برای نشان دادن تاریخ گرفته شده که نباید بیش از 6 ماه باشد).
  • مدرکی مبنی بر اینکه محل کاری که متقاضی به آن ملحق خواهد شد در جمهوری دومنیکن در سیستم یکپارچه ثبت کار ثبت شده است (محل کار نیز باید مطابق با ماده 135 قانون کار دومنیکن در مورد ملی شدن نیروی کار باشد).
  • پیشنهاد کاری که نشان می دهد برای یک سال با متقاضی قرارداد امضا می شود.
  • مدارک بررسی سوابق جنایی
  • گواهی تولد متقاضی (اصل) (این باید قانونی و ترجمه شود).
  • رسید پرداخت درخواست ویزا به کنسولگری جمهوری دومنیکن

ساعات حضور در ادارات جمهوری دومنیکن

در جمهوری دومنیکن، هفته کاری معمولاً 40 ساعت است که شامل 8 ساعت کار روزانه در یک هفته 5 روزه (دوشنبه تا جمعه) می شود. افرادی که در شرکت های مستقر در جمهوری دومنیکن  مشغول به کار هستند اکثرا در ساعات اداری فعالیت می کنند اما ساعت کار در دومنیکن معمولا بین 7 صبح تا 9 شب است. شایان ذکر است که متقاضی پس از 1 سال کار مستحق مرخصی سالانه خواهد بود و کارکنانی که کمتر از 5 سال در شرکت حضور دارند، حق دارند 14 روز کاری به عنوان مرخصی سالانه استفاده کنند، در حالی که افراد بیش از 5 سال از 18 روز کاری برخوردار خواهند بود. در صورتی که فرد باردار شود، در طول 6 هفته قبل از زایمان و 6 هفته بعد از آن، حق دریافت مرخصی زایمان با حقوق را خواهد داشت.

شروع کسب و کار در مهاجرت کاری به جمهوری دومینیکن

جمهوری جمهوری دومینیکن در سال های اخیر تبدیل به یکی از مراکز مطرح برای کارآفرینان خارجی شده است. در حالی که هیچ ویزای کسب و کار برای ورود وجود ندارد، افراد می توانند با هر نوع اقامتی کسب و کار خود را شروع کنند. همانطور که با سایر جنبه های اقامت در این کشور، تعداد زیادی از پرونده های مربوط به آن نیز وجود دارد. اخذ اقامت موقت به منظور مهاجرت کاری به جمهوری دومینیکن حدود 3 تا 6 ماه طول می کشد.

برای شروع کسب و کار در این کشور، ابتدا باید نام شرکت را در وبسایت Oficina Nacional de la Propiedad Industrial (ONAPI) تأیید شود. اطمینان از عدم به ثبت رسیدن نام قبلی از اهم موارد است و افراد می بایست مبلغی برای مالیات بپردازند. ثبت شرکت می بایستی در اتاق بازرگانی انجام شود. برای این روش چندین سند نیاز است، پس باید درآمد مالیاتی را در دفتر ثبت نام مالیات دهندگان ملی ثبت شود. اگر به استخدام مردم محلی مبادرت می کنید باید اسامی را در وزارت کار ثبت کنید و در نهایت، همه کارکنان را باید به خزانه داری سوسیال سکیوریتی معرفی کنید. پس از اتمام این مراحل، شما آماده شروع کسب و کار خود در این کشور هستید.

چشم انداز کار و اقتصاد در جمهوری دومینیکن

جمهوری جمهوری دومینیکن به مدت طولانی به دلیل صادرات شناخته شده است، اما در سال 2021 بخش خدمات از طریق بخش ساخت و ساز، گردشگری و مناطق آزاد تجاری و بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین کارفرمای اقتصادی این کشور شناخته شده است. تقریبا نیمی از صادرات جمهوری جمهوری دومینیکن به ایالات متحده می رسد. صادرات کالا و گردشگری بالا، هفت درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد.

در حالی که اقتصاد در سالهای 2010 تا 2015 رکود اقتصادی را تجربه کرد، اکنون به عنوان یک پناهگاه برای مهاجران و کارآفرینان خارجی در حال رشد محسوب می شود. بسته اصلاحات مالیاتی 2012 نقش مهمی در این تغییر داشت، زیرا مزایای مالیاتی در مقایسه با سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه بود. این کشور را می توان مقصد کارآفرینان و سرمایه گذارانی دانست که با توانایی مالی خوب می توانند حتی پاسپورت این کشور به زودی بدست آورند.

در این راستا به عزیزانی که به دنبال کار در این کشور هستند توصیه داریم در کشوری دیگر به دنبال مهاجرت از طریق کار باشد؛ چرا که این کشور کوچک در حال حاضر بیشتر راه سرمایه گذاری را برای اتباع خارجی جهت اخذ اقامت و پاسپورت مهیا ساخته است. شما عزیزان می توانید در مورد اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن از طریق سرمایه گذاری در جمهوری دومینیکن در مقاله مربوطه مطالعه فرمائید.

وضعیت اقتصادی در مهاجرت کاری به جمهوری دومینیکن

همانطور که در پاراگراف قبلی مطالعه فرمودید متوجه شدید که شرایط اقتصادی این کشور باعث شده که دولت این کشور به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی باشند. البته این موضوع در اکثر کشورهایی که شرایط اقتصادی نامطلوبی را تجربه کردند به جهت تقویت وضعیت اقتصادی این کشورها به دنبال جذب سرمایه گذار هستند و عاملی که سبب جذب این افراد می شود طبیعتا کیفیت بالای زندگی و یا خدمات رفاهی مناسب این کشور نمی توان دانست و دلیل اصلی این سرمایه گذاری بی تردید اخذ پاسپورت این کشور جهت ورود به کشورهای تاپ دنیا بدون اخذ ویزا می باشد. در اینجا یک نگرش کلی در زمینه وضعیت کشور جمهوری دومینیکن ارائه می دهیم:

صنایع اصلیکشاورزی، سیمان، پردازش مواد غذایی، پالایش فلزات، معدن، فرآورده های نفتی، منسوجات، تنباکو، گردشگری
نیروی کارکشاورزی %11.3
صنعت %32.2
خدمات 56.5% (به لطف گردشگری)

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

پرسش های کلیدی درباره کار در دومنیکن

از مهم ترین پرسش هایی که درباره این موضوع مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا نرخ بیکاری در دومنیکن بالا است؟ با توجه به تعداد کم جمعیت ساکن در دومنیکن، می توان گفت که دومنیکن از نرخ بیکاری بالا رنج می برد.
  • آیا سطح درآمد در دومنیکن مناسب است؟ باید به این نکته اشاره کرد که متوسط درآمد در این کشور بالا نیست و نمی توان آن را ارزشمند دانست.
  • مهم ترین مزیت اشتغال در دومنیکن چیست؟ می توان گفت که کار کردن در این کشور می تواند منجر به دریافت اقامت شود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *