ویزای کاری

کار در سنت کیتس

کار در سنت کیتس

کار در سنت کیتس و نویس به عنوان یکی از کشورهای آمریکای لاتین می تواند مقدمه ای برای رسیدن به اقامت در این کشور باشد. این مسئله خصوصا برای خارجی هایی که تمدید اقامتشان منوط به استخدام شدن در سنت کیتس است اهمیت به سزایی دارد. سنت کیتس جزو کشورهایی است که غالبا افرادی که سن بالایی دارند و نمی توانند به طرق تحصیلی و کاری اقامت کشورهای دیگر را اخذ نمایند، با روش سرمایه گذاری اقامت آن را به دست می آورند. منتهی افراد زیادی هم هستند که با توجه به طبیعت زیبای این کشور برای کار و تحصیل وارد کشور سنت کیتس می شوند. به همین دلیل در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به آن پرداخته شده است.

  • شرایط کار در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان این کشور را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل در نظر داشت؟
  • فرایند مهاجرت به کشور سنت کیتس به عنوان نیروی کار چیست؟
  • آیا درآمد در شهرهای مختلف سنت کیتس مناسب است؟

آشنایی با کار در سنت کیتس

شهرهای سنت کیتس از قبیل Basseterre wikipedia article، Fig Tree، Market Shop، Saint Paul’s، Middle Island و Trinity نسبت به سایر شهرها و همچنین نسبت به روستاها سنت کیتس هم موقعیت های شغلی بیشتری دارند و هم متوسط درآمد افراد در این شهرها بالاتر است. به همین دلیل اصطلاحا به آن ها بهترین شهرهای این کشور برای کار گفته می شود چرا که استخدام شدن در این شهرها در صورت داشتن مهارت های شغلی و همچنین تسلط کامل بر زبان انگلیسی دشوار نخواهد بود.


درباره اقتصاد و کار در سنت کیتس

سنت کیتس یکی از کشورهای منطقه کارائیب می باشد که با وجود بحران های اقتصادی مختلف امروزه یکی از بهترین کشورهایی می باشد که متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی می توانند اقدام به سرمایه گذاری در آن کنند. سنت کیتس و جزیره همجوار آن نوویس یک کشور را تشکیل می دهند که از آن به عنوان فدراسیون سنت کیتس و نوویس یاد می شود. هر ساله توریست های زیادی به این کشور سفر می کنند که در اواسط دهه 1620 این کشور به نخستین مستعمره انگلیسی و فرانسوی منطقه کارائیب تبدیل شد. به همراه جزیره نوویس، سنت کیتس تا زمانی که استقلال در 19 سپتامبر 1983 به دست آورد، عضو جزیره غربی ایندیز بود. این جزیره یکی از جزایر لیوارد در آنتیلهای کوچک است. این شهر در حدود 2.100 کیلومتری جنوب شرقی میامی، فلوریدا، آمریکا واقع شده است.

سنت کیتس تقریبا 40000 نفر جمعیت دارد که اکثر آنها آفریقایی تبار هستند. زبان اصلی مردم این کشور انگلیسی است و تقریبا 98% مردم این کشور با سواد هستند. صدها سال صنعت نیشکر یکی از بخش های اصلی اقتصاد سنت کیتس به شمار می رفت؛ اما به دلیل کاهش سودآوری، دولت این صنعت را در سال 2005 میلادی تعطیل کرد. همچنین گردشگری منبع اصلی و رو به رشد درآمد این جزیره است، اگرچه حمل و نقل، کشاورزی، صنعت تولید و ساخت و ساز از دیگر بخش های رو به رشد اقتصاد سنت کیتس هستند و افرادی که قصد دارند مشغول به کار شوند می توانند در این صنایع کار کنند و وارد بازار کار صنایع ذکر شده شوند. برای اشتغال در این کشور ممکن است متقاضیان نیاز به اخذ ویزای کار سنت کیتس داشته باشند که در بخش بعدی به شرایط امور مرتبط اشاره خواهد شد.

متوسط درآمد در بهترین شهرهای سنت کیتس برای کار

بر همگان روشن است که مهم ترین عامل تعیین کننده در میزان درآمد افراد در تمامی کشورهای دنیا از جمله سنت کیتس نوع حرفه آن ها می باشد؛ اما به طور کلی متوسط درآمد در سنت کیتس ماهیانه 3410XCD (دلار شرق کارائیب) یعنی سالیانه 40900XCD (دلار شرق کارائیب) است. به عبارت دیگر کم ترین میزان درآمد در سنت کیتس ماهیانه 460XCD (دلار شرق کارائیب) و بیشترین میزان درآمد مطابق آمارهای سال 2022 ماهیانه 15100XCD (دلار شرق کارائیب) می باشد. لازم به ذکر است در سنت کیتس به طور متوسط پس از گذشت 10 سال میزان درآمد افراد 2 برابر می شود؛ همچنین در این کشور هر 29 ماه یک بار 4% به میزان حقوق افراد افزوده می شود.

متاسفانه در سنت کیتس اختلاف حقوق خانم و آقایان بسیار زیاد است؛ یعنی در یک موقعیت شغلی مشابه، با سابقه کار مشابه و مهارت ها یکسان یک آقا 16% بیشتر از همکار خانم خود حقوق دریافت می کند. در حالی که در کشورهای مترقی و پیشرفته تر مثل سوئد این رقم تنها 5%، در دانمارک تنها 7% و در کشور ژاپن حدودا 9% است. به منظور بررسی دقیق تر این موضوع در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، متوسط درآمد دریافتی آقایان و خانم در سنت کیتس با هم مقایسه شده اند:

نمودار متوسط درآمد ماهیانه آقایان و خانم ها در سنت کیتس

درآمد در دو بخش دولتی و خصوصی سنت کیتس

از دیگر عوامل تعیین کننده میزان درآمد افراد، حوزه کاری آن ها می باشد؛ به عنوان مثال در کشور سنت کیتس افرادی که در بخش دولتی مشغول به کار هستند به طور متوسط 14% بیشتر از افرادی که در شرکت های خصوصی کار می کنند حقوق دریافت می نمایند. برای بررسی دقیق تر این موضوع جدولی تهیه شده است که در آن متوسط درآمد افراد در بخش دولتی کشور سنت کیتس با بخش خصوصی مقایسه شده است:

حوزه کاریمتوسط درآمد ماهیانه (دلار شرق کارائیب)
بخش دولتی3680$
بخش خصوصی3240$

به طور کلی کسانی که در سنت کیتس مشغول به کار هستند چه به صورت کار تمام وقت چه کار پاره وقت دانشجویی، با توجه به حوزه شغلی خود به طور میانگین ساعتی 20XCD (دلار شرق کارائیب) حقوق دریافت می نمایند. البته افرادی که برای تحصیل به سنت کیتس می آیند که باید شهریه دانشگاه و هزینه سال اول زندگی خود را کنار گذاشته باشند اما با دانستن متوسط حقوق در هر ساعت به علاوه هزینه های زندگی می توانند محاسبه نمایند که با انجام کار پاره وقت از سال دوم تحصیل به بعد چه بخشی از هزینه های زندگی خود را می توانند تامین نمایند.

درآمد در دو بخش دولتی و خصوصی سنت کیتس

موسسات کاریابی در سنت کیتس

جهت کار در کشور سنت کیتس طی سال 2024 فرد می بایست متقاضی و جویای کار، درخواست استخدامی را از یک کارفرما در سنت کیتس دریافت کند. تحویل و ارائه تمامی مدارک پزشکی، آزمایشات، مدارک شخصی، اخذ و دریافت مجوز کاری از سوی نسخت وزیر کشور سنت کیتس می باشد. تمامی درخواست های کارفرما برای استخدام نیروی کار خارجی به وزارت کار کشور سنت کیتس ارسال می شود.

توجه کنید که کارفرما در ابتدا می بایست، آگهی استخدام نیروی کار را به اطلاع شهروندان و بومیان کشور سنت کیتس برساند، پس از آن چنانچه برای کار پیشنهادی متقاضی یافت نشد، در این صورت می تواند از افراد خارجی برای کار پیشنهادی استفاده کند. افرادی که از طریق مهاجرت کاری به سنت کیتس اقامت می گزینند، می توانند هر سال ویزای کاری خود را تمدید کنند. دریافت ویزای کاری کشور سنت کیتس چیزی حدود 3 تا 6 ماه زمان می برد تا صادر شود. اجازه کار حداکثر تا یک سال اعتبار دارد.

سایت های جستجوی کار در کشور سنت کیتس برای کاریابی به افراد خیلی کمک می کنند و برخی از آن ها عبارتند از:

  • tripadvisor.com
  • caribbean360.com
  • stkittstourism.kn
  • scotiabank.com
  • higheredjobs.com
  • glassdoor.com

پردرآمدترین مشاغل در کشور سنت کیتس

همان طور که اشاره شد علاوه بر جنسیت، شهر محل اقامت، سابقه کار و سطح تحصیلات، عنوان شغلی نیز تاثیر عمده ای در میزان حقوق افراد در کشور سنت کیتس دارد. در ادامه لیستی از برخی از پردرآمدترین مشاغل در بهترین شهرهای سنت کیتس برای کار ارائه شده است:

  • جراح با ماهیانه 13400XCD (دلار شرق کارائیب)
  • اورولوژیست با ماهیانه 11900 XCD(دلار شرق کارائیب)
  • روانشناس با ماهیانه 9860 XCD(دلار شرق کارائیب)
  • فضانورد با ماهیانه 5530 XCD(دلار شرق کارائیب)
  • مدیر فروش با ماهیانه 5040 XCD(دلار شرق کارائیب)
  • استاد دانشگاه در حیطه رشته علوم کامپیوتر با ماهیانه 4930 XCD(دلار شرق کارائیب)

مزیت های تابعیت در مهاجرت کاری به سنت کیتس

مدت زمانی که برای پردازش و بررسی و ارزیابی پرونده های مهاجرتی شما سپری می شود، 3 تا 4 ماه می باشد. در طی مهاجرت به سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری، چنانچه نامه قبولی شما توسط دولت وقت کشور سنت کیتس مورد قبول واقع شد و بعد صادر گردید، شما می توانید بلافاصله برای سرمایه گذاری در کشور سنت کیتس اقدام کنید. تابعیتی که شما از کشور سنت کیتس دریافت می کنید به صورت مادام العمر می باشد. از دیگر مزایای اخذ تابعیت این کشور این است که سنت کیتس فردی که دارای چندین تابعیت می باشد یا به عبارتی تابعیت چندگانه دارد را به رسمیت می شناسد.

در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به بهترین شهرهای سنت کیتس برای کار، متوسط درآمد ماهیانه افراد و هزینه زندگی در این کشور ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. البته نباید از نظر دور داشت که چه برای تحصیل و چه برای کار مقاصد بهتری از اخذ اقامت سنت کیتس از طریق تحصیل یا کار وجود دارد به عنوان مثال تحصیل در نروژ، اتریش، آلمان و فرانسه رایگان است یا کار در آلمان و اتریش با اخذ ویزای جستجوی کار امکان پذیر خواهد بود در حالی سنت کیتس این شرایط را ندارد و به لحاظ توسعه اقتصادی نیز سطح بسیار پایین تری نسبت به کشورهای یاد شده دارد.

پرسش هایی درباره شرایط کاری در سنت کیتس

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا اشتغال در این کشور می تواند ارزشمند باشد؟ اقامت این کشور در نهایت ممکن است ارزشمند باشد اما باید در نظر داشت که یافتن کار در این کشور سخت خواهد بود.
  • آیا کاریابی در سنت کیتس امکان پذیر است؟ باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، انتخاب این کشور برای کار چالش برانگیز است. پیدا کردن کار در بسیاری از زمینه ها در این کشور ممکن نیست.
  • آیا سطح درآمد در این کشور بالا است؟ نمی توان این کشور را به عنوان یکی از بهترین ها در این زمینه معرفی کرد. محدودیت های مالی اما در این کشور در حداقل خود قرار دارد.
  • چرا کار کردن در این کشور می تواند حائز اهمیت باشد؟ برای رسیدن به موفقیت در این زمینه، فقط باید اقامت در این کشور توجه داشت.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *