ویزای کاری

کار در ملبورن

کار در ملبورن

با وجود مشاغل مورد نیاز و درآمد بالای افراد جهت کار در ملبورن استرالیا این موقعیت می تواند فرصت فوق العاده ای برای کار در این کشور باشد. کاریابی در شهر پرجمعیت ملبورن مخصوصا برای تازه واردین می تواند بسیار سخت و ملال آور باشد. شما برای کار در شهری مثل ملبورن قبل از هر چیزی نیازمند اطلاع از شرایط و مقررات کار و کاریابی در این شهر می باشید. نظر به اینکه شرایط ویزای کار استرالیا بر مبنای مهارت یا تخصص متقاضیان می باشد پس، متقاضیان کار در استرالیا برای درخواست ویزای کار این کشور نیازمند دریافت امتیاز لازم در شاخص های سنی، تحصیلی، مهارتی و دانش زبانی هستند.

  • آیا همچنان ملبورن به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی معرفی می گردد؟
  • با اعلام اداره مهاجرت چه مشاغلی در حال حاضر در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار داد؟
  • متوسط درآمد افراد در شهر ملبورن استرالیا چقدر است؟
  • چه افرادی شرایط بهتری برای مهاجرت کاری به ملبورن دارند؟
  • برای کار در این شهر به چه مدارک زبانی نیاز خواهد بود؟

ملبورن پایتخت ساحلی ایالت جنوب شرقی استرالیا، ویکتوریا می باشد. این شهر با جمعیتی در حدود 4 میلیون نفر به عنوان دومین شهر پرجمعیت کشور استرالیا شناخته می شود. به واسطه ماهیت مهاجر پذیری استرالیا، از همان زمان استعمار انگلستان بر این کشور، اکثر ساکنین ملبورن از مهاجرین خارجی می باشد. ملبورن به مرکز مالی و تجاری استرالیا نیز معروف است. این شهر دارای یک اقتصاد متنوع با نقاط قوت خاص در امور مالی، تولید، تحقیق، IT، آموزش، لجستیک، حمل و نقل و توریسم می باشد. میل به توسعه همه جانبه شهر موجب کمبود مهارتی در بخش های اقتصادی شهر شده و باعث ایجاد فرصت هایی برای مهاجرین خارجی شده است که درصدد مهاجرت به استرالیا هستند. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط مهاجرت کاری به استرالیا، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره ها و راهنمائی های کامل می باشند.

مشاغل مورد نیاز جهت کار در ملبورن استرالیا 2023

در سال های اخیر، شهر ملبورن همانند رقیب سنتی خود سیدنی پیشرفت های خوبی در زمینه اقتصادی داشته است که همین امر باعث رونق کسب و کار در این شهر شده است. برخی از صنایع موفق در ملبورن استرالیا همانند صنایع گردشگری، خدماتی، مالی و غیره دارای کمبود نیروی مهارتی هستند و به همین دلیل از مهاجران خارجی با استعداد به گرمی استقبال می کنند. مطابق گزارش اداره کار دولت استرالیا در سال 2023، برخی از مشاغل مورد نیاز ملبورن استرالیا به شرح زیر می باشد:

  • بیوتکنولوژی و علوم
  • آموزش و پرورش
  • دامپزشک
  • مهندسی و ساخت و ساز
  • سلامت
  • مهندس عمران
  • مهندس برق
  • مهندس مکانیک
  • مدیر منابع انسانی
  • فیزیوتراپ
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • روانپزشک

نحوه و شرایط یافتن کار در ملبورن استرالیا

شما یه عنوان متقاضی کار در ملبورن استرالیا می توانید از راه های مختلفی اقدام به کاریابی در ملبورن نمائید. یکی از از این روش ها گروه ها و انجمن های شغلی می باشند که ما می توانید از این طریق اطلاعات کاملی درباره شرایط بازار کار در ملبورن کسب نمائید. روش دوم استفاده از وب سایت های جستجوی کار می باشد که انبوهی از آگهی های کاری را به روی شما باز می کنند. روش بعدی برای کاریابی در شهر ملبورن استرالیا، مراجعه به شرکت های کاریابی در این کشور می باشد.

بهترین روش برای یافتن یک شرکت کاریابی نیز جستجوی اینترنتی و یافتن شرکت مورد نظر است. روش دیگر، Linkedin می باشد که ابزار شبکه آنلاین مهم است که نه تنها به شما در جهت ارتباط با گروه های شبکه صنعتی کمک می کند بلکه همچنین پرونده شما را با مشاغل مرتبط تطبیق می دهد. در کشور استرالیا اغلب کارفرماها از Linkedin استفاده می کنند. توصیه کارشناسان مهاجرتی این است که قبل از مهاجرت به ملبورن، متقاضیان مدارک زیر را تهیه نمایند:

  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه
  • مدارک فنی و حرفه ای
  • گواهینامه رانندگی معتبر
  • کلیه مدارک مربوط به کارفرماهای قبلی

شرایط اخذ ویزا برای کار در ملبورن استرالیا

متقاضیان کار در ملبورن استرالیا نیازمند ویزای کار استرالیا هستند. این نوع ویزا به شما اجازه کار و اقامت در شهر ملبورن را می دهد. در استرالیا عمدتا دو نوع ویزای مهاجر با مهارت یا Skilled Migration Visa و ویزای کار اسپانسردار یا Sponsored Work Visa وجود دارد. ویزای مهاجر با مهارت ویژه مهاجرین خارجی دارای مهارت و صلاحیت لازم برای کار در استرالیا می باشد. ولی ویزاهای کار دارای اسپانسر شرایط خاص خود را دارد و متقاضیان از طریق ایالت خاصی برای کار در ملبورن دعوت می شوند. اما از آنجایی که اعطای این نوع ویزاها مشروط به کسب حداقل 65 نمره از 100 نمره کل می باشد.

اخذ شاخص های زیر برای دریافت صلاحیت مهاجرت به استرالیا و کسب ویزای کار الزامی است:

  • فاکتور شرایط سنی
  • فاکتور مدرک تحصیلی
  • فاکتور مهارتی یا سابقه کار
  • فاکتور دانش زبان انگلیسی

شرایط اخذ ویزا برای کار در ملبورن استرالیا

 

میانگین درآمدها در شهر ملبورن استرالیا

بر طبق گزارشات از اداره آمار استرالیا، میانگین درآمد ماهیانه کارکنان در شهر ملبورن در سال 2023 در حدود 62461$ (دلار استرالیا) می باشد که بالاتر از متوسط درآمدی در استرالیا است. مشاغل مورد نیاز در شهر ملبورن استرالیا شامل حسابدار، مدیر عملیات، مدیر پروژه و غیره می باشد که درآمدی حدود 97210$ (دلار استرالیا) دریافت می کنند. اما صنایع مهم و تاثیرگذار این شهر شامل فناوری اطلاعات (IT)، خرده فروشی، مشاوره می باشد.

کارفرماهای معروف ملبورن شامل Telstra Corporation Ltd، National Australia Bank و ANZ Banking Corporation می باشند. در سال 2023، میانگین درآمد ماهیانه کارکنان شرکت Telstra Corporation Ltd در حدود 93883$ (دلار استرالیا) می باشد. درآمد کارکنان National Australia Bank در حدود 97255$ (دلار استرالیا) بوده و میانگین درآمد کارکنان شرکت ANZ Banking حدود 109912$ (دلار استرالیا) می باشد.

مقایسه درآمد در ملبورن و سایر شهرهای استرالیا

ملبورن یکی از شهرهای استرالیا است که علاوه بر داشتن فرصت های شغلی بیشتر، سطح درآمد بالایی هم دارد. در واقع متوسط درآمد افراد در ملبورن حتی از کانبرا که پایتخت استرالیا می باشد نیز بالاتر است. در جدول ذیل در سال 2023 متوسط درآمدی که افراد به طور سالانه در ملبورن و تعدادی دیگر از شهرهای مهم استرالیا اخذ می نمایند با هم مقایسه شده است:

نام شهرهامتوسط درآمد سالانه به دلار استرالیا
Adelaide$100000
Brisbane$104000
Canberra$96500
Gold Coast$98300
Gosford$88900
Melbourne$106000
Newcastle$94400
Perth$102000
Sunshine Coast$92700
Sydney$108000
Wollongong$90700

هزینه زندگی در ملبورن استرالیا

ملبورن به گرانترین شهر استرالیا بعد از سیدنی معروف می باشد و بنابراین اطلاع از هزینه های زندگی در این شهر نیز می تواند حائز اهمیت فراوانی برای متقاضیان کار در استرالیا باشد. بر طبق آمارهای موجود، هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در شهر ملبورن استرالیا (بدون محاسبه هزینه اجاره خانه) در حدود AU$4566.92 (دلار استرالیا) می باشد. شاخص هزینه زندگی در شهر ملبورن استرالیا 73.08% بالاتر از تهران است و بر اساس همین گزارش، شهر ملبورن استرالیا از نظر رتبه هزینه زندگی در رده 82 از 376 شهر در جهان قرار دارد. در نمودار ذیل میانگین نرخ اجاره بها در ملبورن استرالیا در 2023 بیان شده است:

نرخ اجاره بها در ملبورن استرالیا

همانطور که در مطالب فوق نیز ملاحظه گردید، شهر ملبورن استرالیا به دلیل وجود پتانسیل های کار و درآمدزایی می تواند مقصد کاری جذابی برای متقاضیان کار در کشور استرالیا باشد. شما می توانید با مراجعه به این نوشتار از روش های مهاجرت به استرالیا آگاه شوید، همچنین در این رابطه، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان موسسه پیشرو در زمینه ارائه برترین خدمات مشاوره ای می تواند هموطنان عزیز را در کلیه مراحل مهاجرت به استرالیا راهنمائی نماید.

سوالات متداول درباب کار در ملبورن استرالیا

متقاضیان کار در ملبورن استرالیا سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • کار در ملبورن چه شرایطی دارد؟ برخی از صنایع موفق در ملبورن استرالیا همانند صنایع گردشگری، خدماتی، مالی و غیره دارای کمبود نیروی مهارتی هستند و به همین دلیل از مهاجران خارجی با استعداد به گرمی استقبال می کنند.
  • از چه طریقی می توان به کاریابی در ملبورن استرالیا دست یافت؟ بهترین روش برای یافتن یک شرکت کاریابی، جستجوی اینترنتی و یافتن شرکت مورد نظر است. روش دیگر، Linkedin می باشد که ابزار شبکه آنلاین مهم است که نه تنها به شما در جهت ارتباط با گروه های شبکه صنعتی کمک می کند بلکه همچنین پرونده شما را با مشاغل مرتبط تطبیق می دهد. در کشور استرالیا اغلب کارفرماها از Linkedin استفاده می کنند.
  • برای کار در ملبورن استرالیا چند نوع ویزا می توان گرفت؟ در استرالیا عمدتا دو نوع ویزای مهاجر با مهارت یا Skilled Migration Visa و ویزای کار اسپانسردار یا Sponsored Work Visa وجود دارد. ویزای مهاجر با مهارت ویژه شغلی برای مهاجرین خارجی دارای مهارت و صلاحیت لازم برای کار در استرالیا می باشد. ولی ویزاهای کار دارای اسپانسر، شرایط خاص خود را دارد و متقاضیان از طریق ایالت خاصی برای کار در ملبورن دعوت می شوند. اعطای این نوع ویزاها مشروط به کسب حداقل 65 نمره از 100 نمره کل می باشد.
  • درآمد ماهیانه کار در ملبورن چقدر است؟ درآمد ماهیانه کارکنان در شهر ملبورن در سال 2023 در حدود AU$62461 (دلار استرالیا) بوده که بالاتر از متوسط درآمدی در استرالیا است.
  • مشاغل مورد نیاز ملبورن استرالیا چیست؟ مشاغل مورد نیاز در شهر ملبورن استرالیا شامل حسابدار، مدیر عملیات، مدیر پروژه و غیره می باشد که درآمدی حدود AU$97210 (دلار استرالیا) دریافت می کنند، اما صنایع مهم و تاثیرگذار این شهر شامل فناوری اطلاعات (IT)، خرده فروشی و مشاوره می شود.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *