ویزای کاری

کار در هنگ کنگ

کار در هنگ کنگ

هم اکنون کار در هنگ کنگ به سبب نرخ پایین بیکاری و استاندارد زندگی بالا مورد توجه اکثر متقاضیان کار به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد. با این وجود، کاریابی در یک محیط کاری پر از نخبه و با استعدادی همانند هنگ کنگ ساده نیست. اما کلید موفقیت متقاضیان در بازار کار این کشور می تواند داشتن مهارت کاری در کنار سابقه کار مفید بعلاوه تسلط بر زبان انگلیسی باشد. بر این اساس؛

  • شرایط کار در کشور فوق به چه صورتی است؟
  • چگونه و تحت چه شرایطی می توان ویزای کاری هنگ کنگ را دریافت نمود؟
  • برنامه استخدام حرفه ای ها یا Employment for Professionals هنگ کنگ مشمول چه کسانی است؟

شرایط کار در این کشور بسیار خاص است و تابع یک سری قوانین و مقررات ساده است. بر این اساس، این کشور دارای یک برنامه مجوز کاری ویژه برای استخدام کارگران ماهر خارجی است. این برنامه بخصوص برنامه استخدام حرفه ای ها یا Employment for Professionals نامیده می شود. در صورت تمایل به اطلاع یابی از جزئیات این برنامه، با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا آخر همراه باشید.

شرایط کار در هنگ کنگ

به لحاظ قوانین و مقررات محیط کار، شرایط کار در این کشور بیش از هر کشور دیگری به شرایط کار در هلند مشابهت دارد. هنگ کنگ دارای نیروی کار بزرگ و در حال رشدی است. در این کشور قانون کار ناظر بر کلیه قراردادهای کاری، بیمه تامین اجتماعی، میزان درآمدها، مرخصی با حقوق، هفته کاری، اضافه کاری و غیره می باشد. هفته کاری استاندارد هنگ کنگی ها بین 40 تا 48 ساعت در هفته می باشد.

بر اساس همین قانون، بیمه تامین اجتماعی همه کارگران و کارمندان در این کشور بر عهده کارفرما می باشد. به همین خاطر است که ضریب سلامت در این کشور بسیار بالا است. اما سن بازنشستگی در کشور مزبور حدود 60 سال تعیین شده است. بر مبنای بررسی 1688 پرونده حقوق فردی، میانگین درآمد ناخالص در هنگ کنگ HK$300000 (دلار هنگ کنگ) است. اما میانگین درآمد خالص حدود HK$230000 (دلار هنگ کنگ) می باشد. بهترین شرایط برای کار در این کشور داشتن مدرک فوق لیسانس + سابقه کاری 4 – 8 سال می باشد.

نکات کلیدی در خصوص اشتغال در هنگ کنگ

تمامی افرادی که به دنبال کار در هنگ کنگ هستند، قبل از ورود به این کشور باید به خوبی با برخی از نکات کلیدی در این زمینه آشنا شوند. برخی از کلیدی ترین نکات در خصوص شرایط کار در این کشور به شرح زیر می باشد:

نکات کلیدی در خصوص شرایط کار
توضیحات
قوانین کاری انعطاف پذیرقوانین کاری دراین کشور مانند اخطار استعفا و دوره اخطار خاتمه طبق قانون این کشور بسیار انعطاف پذیر هستند. همچنین هیچ دوره آزمایشی در این کشور وجود ندارد.
نوع لباس پوشیدنبه طور کلی، کد لباس در دفاتر سنتی این کشور بسیار محافظه کارانه است که با تاکید بر تمیزی و ظاهری یکپارچه همراه است.
ساعات کار طولانیهنگ کنگ بین کشورهای آسیایی به دلیل ساعات کاری طولانی بد نام است.

در تصویر زیر می توانید برخی از کلیدی ترین نکات در خصوص شرایط کار در هنگ کنگ را مشاهده فرمایید:

برخی از کلیدی ترین نکات در خصوص شرایط کار در هنگ کنگ

انواع ویزا و اقامت هنگ کنگ

بسته به تابعیت بازدید کنندگان، آنها مجاز به اقامت در هنگ کنگ برای مدت زمانی هستند که از یک هفته تا 180 روز و بدون ویزا متغیر باشد. کلیه افرادی که مایل به زندگی در هنگ کنگ هستند موظف به اخذ ویزا از اداره مهاجرت هستند. اداره مهاجرت در هنگ کنگ کارت شناسایی متقاضیان و مهاجران را برای اقامت و زندگی در هنگ کنگ صادر می کند. کارت شناسایی اجازه می دهد تا یک فرد خارجی مقیم هنگ کنگ شود و به آنها امکان دسترسی به مزایایی مانند صندوق های بازنشستگی یا سیستم مراقبت های عمومی را نیز می دهد. یک شهروند خارجی باید ظرف 30 روز پس از اخذ ویزای اقامت، از کارت شناسایی استفاده کند. شهروندان خارجی که مایل به زندگی در هنگ کنگ هستند، بسته به هدفشان، می توانند درخواست چندین نوع ویزا دهند.

افرادی که به دنبال اشتغال هستند در هنگ کنگ باید درخواست ویزای کار در این کشور کنند. تنها در صورتی ویزای کاری هنگ کنگ را می توان بدست آورد که یک کمپانی در این شهر حامی مالی و درخواست برای ویزا از طرف آنها شود. پردازش پرونده افرادی که قصد کسب ویزای کاری هنگ کنگ را دارند معمولا دو ماه به طول می انجامد. در اکثر موارد اعتبار ویزای کاری افراد با قرارداد کاری آنها با شرکت مورد نظر مطابقت دارد. شهروندان خارجی که در هنگ کنگ سرمایه گذاری می کنند امکان درخواست ویزای سرمایه گذاری را دارند. تنها کاری که باید انجام دهند اینست که یک برنامه دو ساله برای تجارت در حال توسعه خود ارائه دهند و ثابت کنند که می توانند فعالیت های تجاری خود را به مدت شش ماه در هنگ کنگ حفظ کنند.

معیارهای‌ مهاجرت به هنگ کنگ

اداره مهاجرت هنگ کنگ برای شهروندان خارجی که تمایل به مهاجرت به هنگ کنگ برای اشتغال هستند، معیارها و دستورالعمل های خاصی را قرار داده است که برخی از آنها به شرح زیر می باشند:

  • کلیه متقاضیان نیاز به داشتن مدرک تحصیلات تکمیلی دارند، مگر این که در زمینه خاصی دارای تجربه فنی و تخصصی باشند.
  • فرد متقاضی می بایست تجربه، مهارت و تخصص لازم را در شغلی که برای انجام آن دعوت شده است، دارا باشد.
  • حقوق پیشنهادی از سوی شرکت یا کارفرمای هنگ کنگی می بایست مطابق با استانداردهای حرفه ای و بین المللی باشد. به طوری که معمولا حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده برای فرد شاغل 20.000$ (دلار هنگ کنگ) در نظر گرفته شده است.
  • شرکت مورد نظر می بایست ثابت نماید که هیچ فردی از شهروندان این کشور توانایی انجام شغل مربوطه را نداشته و در بر عهده گرفتن شغل مورد نظر دارای کمبود مهارت هستند.
  • می بایست ثابت گردد که اشتغال و استخدام فرد خارجی در شرکت مربوطه کمک موثری در پیشرفت اقتصاد هنگ کنگ می باشد.

شرایط اخذ ویزای کاری هنگ کنگ

متقاضیان واجد شرایط اولا بایستی مدارک تحصیلی خوبی داشته باشند ثانیا مهارت های خاصی برای کار داشته باشند. ثالثا دانش یا تجربه ارزشمندی داشته باشند که فعلا در هنگ کنگ وجود ندارد. در مرحله چهارم متقاضی بری از سوء پیشینه قبلی باشد. نهایتا، قراردا کاری رسمی داشته باشد. همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، تحت برنامه استخدام حرفه ای ها یا Employment for Professionals هیچ گونه سیستم سهمیه بندی جهت محدود سازی تعداد ویزاهای کاری وجود ندارد. هر درخواست بر پایه مدارک متقاضی و شرکت کارفرما ارزیابی می شود. این نوع ویزای کار این کشور معمولا برای دوره زمانی یکساله با قابلیت تمدید صادر می شود.

شرایط کار در هنگ کنگ

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار هنگ کنگ

پس از اطلاع یابی در خصوص کسب صلاحیت های لازم برای اخذ ویزای کار هنگ کنگ، متقاضیان بایستی مدارک زیر را تهیه نمایند:

  • فرم درخواست ویزای کار تکمیل شده
  • کپی از صفحه اطلاعات شخصی گذرنامه
  • کپی کارت شناسایی یا ID Card هنگ کنگ
  • کپی مدرک اقامت خارجی
  • کپی مدارک دانشگاهی و مدرک سابقه کار مرتبط
  • رسید پرداخت هزینه سفارت

ویزای ورکینک هالیدی در هنگ کنگ

یک نوع ویزا نیز برای کارگران از کشورهای خاص وجود دارد که به ویزای ورکینگ هالیدی یا Working Holiday Scheme معروف است. معمولا متقاضیان سنین 18 تا 30 سال دارای پاسپورت استرالیا، کانادا، اتریش، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایرلند، ژاپن و غیره در صورت احراز بقیه صلاحیت های لازم می توانند برای اخذ این نوع ویزا اقدام نمایند. معمولا مدت اعتبار ویزای ورکینگ هالیدی نیز تا یک سال می باشد. در این مقاله تلاش شد تا با ارائه اطلاعات به روز، هموطنان عزیز را در جریان آخرین اطلاعات و اخبار مربوط به کار قرار دهیم. هموطنان گرامی که قصد مهاجرت به هنگ کنگ و اخذ اقامت اروپا را دارند، می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقدمات اخذ ویزای خود را فراهم نمایند.

پرتکرارترین سوالات در خصوص کار در هنگ کنگ

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط کار در هنگ کنگ، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین آنها پاسخ دقیق و جامعی ارائه دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا اتباع خارجی می توانند بدون ویزا برای کار در هنگ کنگ اقدام نمایند؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار در هنگ کنگ هستند، باید قبل از ورود به این کشور برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایند.
  • آیا کار در هنگ کنگ برای اتباع ایرانی انتخاب درستی است؟ به طور کلی، کار در این کشور برای اتباع کشورهای ثالث به ویژه اتباع ایرانی انتخاب بسیار هوشمندانه ای تلقی می شود، زیرا میزان دستمزد در این کشور برای اتباع کشورهای ثالث بسیار مطلوب است.
  • روند دریافت مجوز اقامت هنگ کنگ از طریق کار برای اتباع کشورهای خارجی چگونه است؟ روند دریافت مجوز اقامت این کشور از طریق کار دارای چالش های متعددی برای تمامی اتباع کشورهای خارجی می باشد، اما مدت زمان پردازش آن در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *