ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در چین

کار دانشجویی در چین

کار دانشجویی در چین می تواند شرایط اقامت دائم این کشور را فراهم نماید. این مورد به متقاضیان برای زندگی راحت تر در این کشور کمک نماید. با وجود دانشگاه های بسیار خوبی که در کشور چین وجود دارد، اغلب دانشجویان بین المللی مشتاق به ادامه تحصیل در این کشورند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع تحصیلی، تعداد درخواست برای پذیرش را افزایش می دهد. در صورتی که شما هم برای آشنایی با شرایط کار دانشجویی در چین علاقه مند هستید، می توانید با مطالعه نمودن مقاله کار دانشجویی در چین و هم چنین مراجعه نمودن به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامعی در مورد این موضوع دست یابید.

 

امکان کار دانشجویی در چین

در زمان های گذشته در این کشور فرصت اشتغال برای دانشجویانی که دارای تابعیت خارجی بودند وجود نداشت. در صورتی که وزارت امنیت عمومی این کشور از ماه مارس سال 2016 میلادی اعلام نموده دانشجویانی که دارای تابعیت این کشور نیستند می توانند در طی دوران تحصیلی به نوعی کارآموزی کوتاه مدت مشغول شوند. هم چنین کلیه دانشجویانی که دارای تابعیت خارجی باشند و در دانشگاه های این کشور مشغول تحصیل باشند، در حین تحصیل هم می توانند مشغول به کار شوند.


قانون ساعت کار دانشجویی در کشور چین

دانشجویانی که هنگام تحصیل مشغول به کار دانشجویی در کشور چین می باشند بایستی از میزان ساعت کار دانشجویی اطلاع داشته باشند. میانگین ساعت کاری دانشجویان در کشور چین با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت بوده و به طور کلی طبق قانون نظام آموزشی کشور چین، 8 ساعت کار در طول هفته و 40 ساعت کار قانونی در طول یک ماه امکان پذیر خواهد بود.

شرایط لازم استخدام دانشجویان بین المللی در کشور چین

شرایط لازم برای استخدام دانشجویان خارجی در این کشور عبارت است از:

  • به همراه داشتن آخرین مدرک تحصیلی شخص متقاضی تحصیل در این کشور
  • به همراه داشتن مدرکی که بیان گر وجود دو سال سابقه کار شخص متقاضی باشد. این سابقه در بیرون از این کشور و بعد از دوران به پایان رساندن دوران تحصیلی باشد.
  • کارفرمایان این کشور ملزم به داشتن برگه ای هستند که بیان گر داشتن مجوز لازم در راستای استخدام نمودن اشخاصی که دارای تابعیت این کشور نباشند، باشد. آن ها باید موفق به دریافت نمودن گواهی دارای ارتباط به استخدام اشخاصی که دارای تابعیت خارجی باشند را دریافت نموده باشند.

در نهایت می توان نتیجه گرفت که بر اساس قانون جدید این کشور دانشجویانی که دارای تابعیت بین المللی باشند و هم چنین اجازه اقامت این کشور را داشته باشند، مجوز اشتغال به کار در حین تحصیل در مشاغل نیمه وقت را می توانند دریافت نمایند.

شرایط لازم استخدام دانشجویان بین المللی در کشور چین

آیا همه دانشجویان می توانند در چین کار کنند؟

پاسخ به این سوال منفی است. در نظر داشته باشید که در مرحله اول تنها برخی از دانشجویان فرصت کار در محیط دانشگاه را بدست می آورند. اما در حال حاضر برخی از مناطق آزاد اقتصادی در کشور چین به دانشجویان خارجی اجازه داده اند تا به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند. در برخی از استان های این کشور نیز که اجازه کار به دانشجویان داده شده است، حق امضای قرارداد از آن ها گرفته شده است. به گونه ای که آن ها فقط می توانند طبق یک توافق از کارفرمای خود حقوق دریافت کنند. ذکر این نکته نیز اجباری است که کار در کشور چین برای دانشجویان تنها در بخشی از صنایع این کشور امکان پذیر است.

در صورتی که اجازه کار پیدا نکنید، می توانید از دانشگاه تقاضا کنید تا نامه ای در اختیار شما قرار دهد. شما در این صورت میتوانید به عنوان کارآموز در صنایع خاصی شرکت کنید. اما مدت زمان حضور افرد در این دوره های کارآموزی محدود است. اما این دوره هیچ مزیتی از نظر تجربه کاری برای افراد به همراه نخواهد داشت. ضمنا افرادی که موفق شده اند تا اجازه کار تمام وقت در کشور چین را بدست آورند این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول تحصیل شوند.

نحوه یافتن کار نیمه وقت در چین

برای موفقیت در زمینه پیدا کردن انواع شغل نیمه وقت در این کشور شخص متقاضی از دو روش می تواند اقدام به انجام این کار نماید:

  • روش معمولی و ساده جست و جوی کار. تعداد زیادی از دانشجویانی دارای تابعیت خارجی می باشند و اصلی ترین زبان آنها زبان انگلیسی می باشد. در این صورت قادر می باشند که از زبان مادری خود در راستای پیدا نمودن شغل مورد نظر استفاده نمایند.
  • روش اینترنتی جست و جوی کار. یکی دیگر از روش های ممکن در راستای موفقیت در زمینه جستجوی کار در این کشور روش اینترنتی می باشد.

هم اکنون و با توجه به گسترش روز افزون اینترنت در سر تا سر کشورهای دنیا بسیاری از وب سایت های دارای ارتباط با پیدا نمودن شغل اقدام به پیدا نمودن انواع مشاغل مختلف می نمایند. به وسیله این وب سایت ها اشخاص متقاضی کار ضمن تحصیل در چین با در نظر گرفتن اصلی ترین هدف خود قادر می باشند که به دنبال شغل مورد نظر خود بگردند.

مشاغل مرتبط با کار دانشجویی در چین

از جمله مهم ترین و رایج ترین مشاغلی که اشخاص متقاضی کار دانشجویی در چین می توانند در این مشاغل اقدام به فعالیت نمایند عبارتند از:

  • مشاغل مرتبط به آموزش زبان انگلیسی
  • مشاغل مرتبط به کار در شرکت هایی که نماینده قاره اروپا باشند
  • مشاغل مرتبط به انجام انواع خدمات ترجمه
  • مشاغل مرتبط به دستیاران کارهای حقوقی
  • مشاغل مرتبط به شغل روزنامه نگاری و هم چنین رسانه ها
  • مشاغل مرتبط به شغل دستیاری هتل
  • مشاغل مرتبط به تور لیدری
  • مشاغل مرتبط به کارهای مدلینگ

به صورت قطعی می توان گفت که شغل آموزش زبان انگلیسی دراین کشور از جمله پردرآمد مشاغل است. این مورد در عین حال بهترین مشاغل برای دانشجویان با تابعیت خارجی باشد. گرچه شاید هم میزان حقوق دریافتی این اشخاص زیاد بالا نباشد اما فرصت خوبی است. در باب حفوق ماهیانه کار در چین لینک فوق را بخوانید.

میزان حقوق کار دانشجویی در کشور چین

میزان درآمد در کشور چین با توجه به فاکتورهایی مانند میزان تحصیلات، سابقه کاری و نوع شهر انتخابی بستگی دارد. درآمد حاصل از کار دانشجویی در کشور چین به صورت میانگین حدود 1500CNY الی 5500CNY (یوان) در نظر گرفته شده است

میزان حقوق کار دانشجویی در کشور چین

چه عواملی موجب لغو مجوز کار دانشجویی در چین می شود؟

جهت اخذ مجوز کار دانشجویی در کشور چین و شروع به کار قانونی شما مجوزی از نهادهای قانونی یا دانشگاهی دریافت می نمایید که بایستی طبق قوانین دولت کشور چین عمل نمایید. در صورتی که طبق قوانین اعلام شده در خصوص کار ضمن تحصیل در چین عمل نمایید، مجوز قانونی شما لغو می گردد. به طور کلی مواردی که موجب لغو مجوز کار دانشجویی شما در کشور چین خواهد شد عبارتند از:

  • در صورتی که دانشجو مدارک هویتی جعلی و اطلاعات غلط به شرکت مربوطه ارائه دهد.
  • اگر دانشجویی قوانین محیط کاری خود را در طول دوره کار دانشجویی رعایت نکند.
  • اگر دانشجویی از فرآیند تحصیلی خود عقب بماند مانند عدم شرکت در کلاس ها یا کسب نمرات پایین

لغو مجوز کار دانشجویی در چین

انواع موسسات کاریابی جهت کار دانشجویی در کشور چین

دانشجویان جهت شروع فرآیند کار دانشجویی در کشور چین می توانند از طریق مراجعه به موسسات کاریابی در چین به جست و جوی کار قانونی بپردازند. از این رو لیست موسسات کاریابی جهت کار دانشجویی و پاره وقت در کشور چین عبارتند از:

  • موسسه کاریابی ابان
  • موسسه کاریابی هادسون (hudson)
  • موسسه کاریابی گرون زندز
  • موسسه کاریابی رابرت هاف

اگر شما هم پس از مطالعه نمودن مقاله کار دانشجویی در چین برای داشتن اطلاعاتی بیشتر در رابطه با موضوع کار دانشجویی در چین کار علاقه مند شدید می توانید با مشاوره نمودن با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و هم چنین مراجعه نمودن به لینک هایی نظیر مهاجرت از طریق تحصیل در چین به اطلاعات زیادی دست یابید.

سوالات کلیدی درباره کار دانشجویی در چین

در رابطه با کار دانشجویی در چین نیز سوالاتی مطرح می شود که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • آیا همه دانشجویان خارجی امکان کار کردن در این کشور را خواهند داشت؟ خیر دانشجویان باید در رابطه با امکان کار در این کشور، اقدام به کاریابی کرده و به جستجوی مجوز کار باشند.
  • درآمد حاصل از کار برای یک دانشجو مناسب است؟ می توان هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را تامین کرد.
  • فرایند دریافت مجوز کار در چین برای دانشجویان خارجی سخت است؟ در برخی از استان های چین، مجوز کار برای دانشجویان خارجی صادر نمی شود و این یک محدودیت بزرگ است.
  • بهترین مشاغل کار دانشجویی در این کشور کدامند؟ بسیاری از مشاغل کارگری در چین فعال هستند و دانشجویان خارجی نیز می توانند امتیازات کافی در این رابطه را به دست آورند.
  • آیا امکان دریافت بیمه در این مشاغل وجود دارد؟ استخدام نیروی کار بدون بیمه در چین غیر قانونی است.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *