ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در گرجستان

کار دانشجویی در گرجستان

تحصیل در گرجستان با توجه به زیرساخت های آموزشی مناسب موجود در این کشور یکی از گزینه های پر مخاطب مهاجران طی سال های اخیر بوده است. هزینه های زندگی پایین و امکان کار دانشجویی در گرجستان باعث ایجاد یک محیط امن اقتصادی برای دانشجویان این کشور شده است. گرجستان کشوری است که در تقاطع اروپا و آسیا قرار گرفته است و پایتخت آن شهر تفلیس است. زبان رسمی کشور گرجستان گرجی می باشد و جمعیت این کشور در حدود 4000000 نفر است.

  • شرایط پذیرش از دانشگاه های گرجستان چگونه است؟
  • آیا فرآیند پذیرش از گرجستان یک فرآیند آسانی است؟
  • از دانشگاههای برتر گرجستان می توان به کدام دانشگاه ها اشاره کرد؟
  • سطح شهریه ها در گرجستان 2024 چقدر است؟
  • آیا دانشجوی خارجی در گرجستان حق کار حین تحصیل دارد؟
  • و اینکه دانشجوی خارجی از طریق کار حین تحصیل در گرجستان چقدر درآمد دارد؟
  • شرایط تقاضای ویزای تحصیلی گرجستان چیست؟
  • هزینه درخواستش چقدر است؟

دانشجویان در کشور گرجستان به طور میانگین هفته‌ای 20 ساعت می توانند به کار بپردازند که با توجه به میانگین حقوق های پرداختی این مقدار درآمد برای پوشش بخشی از هزینه های یک زندگی دانشجویی کفایت می کند. این مقاله توسط همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به کشور گرجستان نگارش شده است.

شرایط تحصیلی در دانشگاه های گرجستان

اولین موضوع در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور گرجستان اطلاع از شرایط پذیرش تحصیلی در این کشور می باشد. در کشور گرجستان بیش از 20 دانشگاه دولتی و چندین دانشگاه خصوصی وجود دارد که هر یک نیز انوع مختلف برنامه های تحصیلی را ارائه می دهند. و دانشجویان نیز با توجه به شرایط خودشان می توانند در قالب یکی از این برنامه های تحصیلی از دانشگاه های گرجستان پذیرش بگیرند. برای پذیرش نیز آنها نیازی به ارائه مدرک زبان مثل IELTS و یا TOEFL ندارند. و فقط کافی است که مدرک دیپلم داشته باشند و در برخی برنامه های تحصیلی نیز بتوانند در آزمون ورودی قبول شوند. پس از اخذ پذیرش نیز دانشجویان بایستی برای اخذ ویزای تحصیلی Student visa اقدام کنند.

شرایط تحصیلی در دانشگاه های گرجستان

از مهمترین مزایای داشتن ویزای D3 کشور گرجستان نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان تحصیل فول- تایم در گرجستان
  • کار دانشجویی در گرجستان به مدت 20 ساعت در هفته
  • امکان بردن اعضای خانواده به گرجستان
  • مسافرت آزادانه به 27 کشور منطقه شنگن

سطح شهریه ها در گرجستان 2024

برای خیلی از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور گرجستان را دارند، اطلاع از سطح شهریه تحصیلی بسیار مهم است. با وجود اینکه سطح هزینه ها در کشور گرجستان بسیار پایین تر است ولی همین شهریه نیز با توجه به فاکتورهایی مثل ملیت و نیز برنامه تحصیلی دانشجویان متغیر می باشد. بر این اساس متوسط شهریه سالانه دانشجویان گرجی از 1000 تا USD 3000 (دلار) ولی سطح شهریه دانشجویان بین المللی از 2500 الی USD 5000 (دلار) در نوسان است. در این میان برخی دانشگاه ها در کشور گرجستان شهریه های پایین تری از دانشجویان اخذ می کنند که از آنجمله میتوان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

سطح شهریه ها در گرجستان

شرایط کار دانشجویی در گرجستان

دانشجویان کشور گرجستان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود 20 ساعت و در مقطع دکترا که وقت آزاد بیشتری دارند حداکثر 30 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت. مهمترین موضوع برای پیدا کردن شغل در گرجستان توانایی شما برای صحبت کردن و نوشتن به زبان گرجی می باشد. زیرا این کشور رسم الخط مخصوصی به خود را دارد که مشابه هیچ یک از زبان‌ های دیگر نیست. به طور کلی هزینه زندگی در گرجستان به نسبت کشورهای اتحادیه اروپا بسیار ارزان تر است و با خرید ملک یا اجاره ملک در گرجستان با 35000$ (دلار آمریکا) در پایتخت این کشور و حومه اخذ ویزا برای افراد میسر می شود.

در مهاجرت به گرجستان برای کار به طور کلی یافتن شغل های پر درآمد در گرجستان کار راحتی نیست. زیرا شرکت های بین المللی زیادی در این کشور فعالیت ندارند. اما اگر شما دانش کافی نسبت به زبان گرجی داشته باشید و از یک تخصص در کنار تحصیلات دانشگاهی برخوردار باشید می توانید در این کشور متناسب با شرایط ایده‌آل خود کاری دانشجویی پیدا کنید. برای آن دسته از دانشجویانی که از تخصص خاصی بهره‌مند نیستند به طور کلی کار در بخش های خدماتی در کشور گرجستان و یا کار در رستوران ها و فروشگاه ها بهترین گزینه می باشد.

شرایط کار ضمن تحصیل در گرجستان

به طور معمول در دانشگاه‌ های بزرگ کشور گرجستان دفتری برای امور کاریابی وجود دارد که دانشجویان می توانند برای یافتن کار در داخل دانشگاه به آن ها مراجعه کنند. همچنین با ثبت نام در موسسات کاریابی و وبسایت های کاریابی در کشور گرجستان یکی دیگر از راه هایی است شما برای پیدا کردن شغل مورد نظر می توانید به آن ها مراجعه کنید. معمولاً این موسسات کاریابی به دلیل بانک های اطلاعاتی گسترده ای که دارند برای تمام مقاطع تحصیلی و تخصصی شغل مناسب دارند.

شرایط کار دانشجویی در گرجستان

دوره های تحصیلی در کشور گرجستان 2024

در کشور گرجستان هم به مانند کشور ایران دوره تحصیلی کارشناسی 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد باید بین 2 الی 3 سال زمان صرف کنند. در مدرک دکترا حداقل زمان لازم تا اخذ مدرک 3 سال و حداکثر 5 سال با توجه به رشته شما خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر شما متقاضی رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور گرجستان باشید حدود 6 سال باید به تحصیل بپردازد تا موفق به اخذ مدرک خود شوید.

دانشگاه های کشور گرجستان از نظر کیفیت تحصیلی و خدماتی در رتبه های فوق العاده قرار ندارند و اکثر دانشگاه های این کشور رتبه های معمولی و حتی ضعیفی در رنکینگ جهانی برترین دانشگاه ها دارند. قبل از انتخاب یک دانشگاه برای ادامه تحصیل در کشور گرجستان توجه داشته باشید که در لیست وزارت علوم ایران از آن دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مورد تایید یاد شده باشد. زیرا تحصیل در دانشگاه های غیر قابل قبول در وزارت علوم ایران می تواند مشکلات فراوانی در آینده برای شما به وجود بیاورد. در حال حاضر هیچ کدام از دانشگاه های کشور گرجستان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند. چند مورد از دانشگاه های برتر گرجستان را در لیست زیر برای شما آورده ایم:

  • Shota Rustaveli State University
  • The University of Georgia
  • Akaki Tsereteli State University
  • Caucasus University
  • Georgian Aviation University
  • Batumi State Maritime Academy
  • International School of Economics
  • Tbilisi Medical Academy

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امور مهاجرت با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

پرسش هایی درباره کار دانشجویی در گرجستان

یکی از مهم ترین موضوعاتی که هر دانشجو در کشور مقصد با آن روبرو می شود، امکان کار کردن به عنوان یک دانشجو است. برخی از کشورهای جهان، دانشجویان اجازه کار پیدا نمی کنند. با این حال بسیاری از کشورهای جهان، امکان کار را به دانشجویان می دهند. در این صورت است که فرد این امکان را خواهد داشت که بتواند به بخشی از درآمد خود دسترسی داشته باشد و هزینه های زندگی روزمره خود را تامین کند. برخی از پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شود عبارتند از:

  • آیا امکان کار دانشجویی در گرجستان ممکن است؟ بله این امکان برای دانشجویان به تازگی فراهم شده است. دانشجویان می توانند در این کشور به اشتغال پرداخته و درآمد کافی برای هزینه های زندگی در این کشور را در اختیار داشته باشند.
  • مهم ترین چالش برای انجام کارهای دانشجویی در گرجستان چیست؟ دانشجویان خارجی برای این که بتوانند در بازار کار این کشور مشغول شوند، باید زبان های بومی در این کشور را بشناسند.
  • آیا مشاغل کافی برای دانشجویان در گرجستان وجود دارد؟ متاسفانه گرجستان یکی از کشورهای با نرخ بیکاری بسیار بالا است. به همین دلیل است که پیدا کردن کار برای دانشجویان نیز سخت خواهد بود.
5/5 - (13 امتیاز)

19 دیدگاه برای “کار دانشجویی در گرجستان

  1. سعید گفت:

    سلام، ممنون میشم اگر در مورد درآمد متوسط کار ضمن تحصیل در گرجستان هم توضیح بفرمایید. واینکه آیا برای کار ضمن تحصیل نیاز به مجوز جداگانه از دولت گرجستان یا دانشگاه هست؟ با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درآمد شما در سطح تامین هزینه های یک زندگی دانشجویی در این کشور خواهد بود

  2. همایون باقرنیا گفت:

    با سلام
    شما با هزینه‌ی سالیانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان چه کشوری رو برای تحصیل در مقطع ارشد در رشته‌ی مدیریت پیشنهاد می‌کنید ؟
    البته بنده متاهل هستم و اهمیت دارد کشور مقصد به ایرانی‌ها ویزای همراه نیز بدهد.
    صمیمانه سپاس گزارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل در ایتالیا می تونه گزینه مناسبی برای شما باشه

  3. amir abbas گفت:

    ضمن تشکر از مطلب خوبتون من اصلا فکر نمیکردم شرایط کار ضمن تحصیل در گرجستان این قدر سخت باشه اگه کشور روسیه هم این شرایط رو داشته باشه حتما انتخاب بهتری هست اگه میشه در مورد شرایط کار ضمن تحصیل در کشور روسیه هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      روسیه به تازگی به دانشجویان خارجی امکان کار ضمن تحصیل رو داده و به همین دلیل میشه گفت این مسئله در روسیه هم یک چالش هست

  4. سحر گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای تحصیلی گرجستان توضیح دهید.
    ممنون از اطلاعات و مطالب خوبتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای تحصیلی گرجستان رو مطالعه کنید

  5. حمید رضا گفت:

    آیا حقوقی که به دانشجویان برای کار ضمن تحصیل می دهند کم تر از حد معمول کار در این کشوره؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قطعا همین طور هست

  6. بهراد گفت:

    شرایط کاری داره گرجستان؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نرخ بیکاری توی این کشور بسیار بالا است و توصیه می شه اقدامی نکنید

  7. مهشید رحمانی گفت:

    سلام و احترام
    من معندسی نفت خوندم. میخواستم برای فوق لیسانس اقدام کنم. امکانش هست؟ و اینکه میتونم با خانوادم اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ویزای همراه نداره گرجستان اما می تونن با استفاده از ویزای توریستی بیان پیش شما

  8. v!da گفت:

    با سلام و احترام ایا با کار ضمن تحصیل در گرجستان از پس هزینه تحصیل میشه برومد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این درآمد برای هزینه های زندگی در این کشور کافی هست اما برای تحصیل خیر

  9. کیانوش ساداتی گفت:

    مقاله تون عالی بود ممنونم از اطلاعات مفیدتون

  10. محمد رسایی گفت:

    چه نوع کارهایی برای دانشجویان پیدا میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      با توجه به نرخ بیکاری در این کشور دانشجویان محدودویت های بسیار زیادی برای رسیدن به کار توی این کشور خواهند داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *