ویزای تحصیلی

کار دانشجویی در یونان

کار دانشجویی در یونان

یکی از دغدغه هایی که دانشجویان مهاجر دارند داشتن شغل هنگام تحصیل است که کار دانشجویی در یونان برای دانشجویان این کشور نیز وجود دارد. با خواندن این مقاله می توانید به اطلاعات جامع و مفیدی در رابطه با کار دانشجویی در یونان بدست آورید. تلاش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نگارش این نوشتار این است که دانشجویانی را که قصد ادامه تحصیل و اشتغال در این کشور دارند با شرایط کار دانشجویی در یونان آشنا سازیم.

فرآیند کاریابی جهت کار دانشجویی در یونان

شخص دانشجو در طی دوران تحصیلی خود این امکان را دارد تا در صورت موفقیت در زمینه پیدا نمودن کار، بتواند به شغل موقت دانشجویی بپردازد. به صورت کلی در شش ماه ابتدایی از زمان ورود و شروع به اقدام نمودن به تحصیل مجوز کار در دانشگاه به دانشجو عموما ارائه خواهد شد. در صورتی که شخص موفق شود روند رو به رشد شرایط تحصیلی خود را در زمان تحصیل نمودن به معرض نمایش قرار دهند. اداره مهاجرت براساس معیارهای مختلف می تواند به دانشجویان کار از نوع موقت دهد. این میزان 20 ساعت کار موقت در هفته به یک دانشجو بدهد.


مدارک مورد نیاز برای کار دانشجویی در یونان

کار در یونان نیازمند وجود مدارکی است که فرد متقاضی باید آن را فراهم کند و این مدارک به شرح ذیل است:

  • فرم درخواست مجوز با این توضیح که اشخاص متقاضی کار دانشجویی در یونان می توانند فرم مربوطه را از اداره پلیس این کشور دریافت نمایند
  • یک عدد رونوشت از گذرنامه یا شناسه اشخاص متقاضی
  • 4 قطعه عکس دارای استاندارد گذرنامه ای
  • مدرکی که بیانگر داشتن بیمه درمانی این اشخاص می باشد. با این توضیح که بیمه درمانی در این کشور می تواند دربرگیرنده مواردی مانند یک کارت بیمه راجع به بهداشت اروپا یا یک بیمه خصوصی باشد
  • یک گواهی نامه دارای اعتبار از جانب کارفرمای خود
  • مدرکی که بیانگر تمکن مالی شخص شود
  • نامه ای که بیانگر اثبات محل سکونت شخص باشد مانند داشتن مدارکی مثل قرارداد اجاره ای اسناد نشان دهنده مالکیت شخص مالک یا داشتن بیانیه ای که از جانب شخص که امضا نموده باشد

مدارک مورد نیاز برای کار دانشجویی در یونان

شرط دریافت اقامت دائم یونان 2024

اشخاص متقاضی کار دانشجویی در یونان پس از 5 سال زندگی در این کشور می توانند گواهی اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. با این توضیح که به هیچ وجه امکان ابطال این نوع اقامت وجود ندارد. البته ناگفته نماند که در سال 2024 برای دریافت اقامت دائم این کشور روش های دیگری نیز وجود دارد. این امکان برای فرد وجود دارد تا با مراجه به لینک اقامت در یونان، اطلاعات زیادی در رابطه با این روش ها به دست آورید.

انواع کار دانشجویان در یونان

مشاغل زیادی برای دانشجویان خارجی که مایل به کار هستند در این کشور در دسترس است و تقریباً در همه جای یونان شهرها، حومه شهر و حتی جزایر می توان کار پیدا کرد. بر اساس قانون دانشجو می تواند تا 20 ساعت در هفته در طول دوره تحصیل کار کند، در حالی که در طول دوره تعطیلات می تواند تا 40 ساعت در هفته کار کند. بهترین مشاغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

انواع کار دانشجویی در یونان

حداقل دستمزد ممکن است از کشوری به کشور دیگر در اروپا متفاوت باشد.

قوانین اخذ ویزای کار دانشجویی در یونان 2024

کلیه کارکنان دانشجو باید قبل از شروع به کار فرم درخواست تحصیل کار را ارسال کرده و قرارداد خود را امضا کرده باشند. در 2024 هیچ کارمند دانشجویی نمی تواند در دو بازه زمانی مختلف در یک روز استخدام شود (مثلاً 9:00-11:00، 15:00-17:00). برنامه کاری روزانه باید مستمر باشد. کارمندان دانشجو ممکن است تا 20 ساعت در هفته کار کنند. از آنجایی که کارمندان دانشجویان قبل از شروع هر ترم/ترم به وزارت کار اعلام می شوند، هیچ گونه تغییری در برنامه کاری (روزها و تعداد ساعات) قابل پذیرش نیست. برنامه کاری کارمندان دانشجو نباید به عنوان معمولی در نظر گرفته شود. بلکه باید به عنوان اجباری در نظر گرفته شود. باید به شدت طبق قانون کار یونان رعایت شود.

تبدیل کار پاره وقت به کار دائم دانشجویان در یونان

حتی در این صورت که دانشجویان و اشخاص متقاضی کار که دانش آموز باشند موفق به پایان رساندن تحصیلات خود شوند، امکان تبدیل مجوز کار نیمه وقت این اشخاص به کار تمام وقت وجود ندارد. حتی در صورتی که این اشخاص موفق به پیدا نمودن یک کارفرما شوند که بتواند آنها را به صورت تمام وقت به استخدام خود درآورد. در صورتی که شما هم با خواندن این مقاله تمایل به داشتن اطلاعاتی بیشتر و جامع تری در زمینه کار دانشجویی در یونان هستید. این فرصت را دارید تا با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامع تری در رابطه با این موضوع و هم چنین موضوعاتی دیگر در زمینه گرفتن اقامت کشورهای مختلف و کلیه امور مهاجرتی به دست آورید.

پرسش های کلیدی درباره کار دانشجویان در یونان

باید در نظر داشت که تحصیل در خارج از کشور در اکثر کشورهای جهان هزینه های بالایی به همراه دارد. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، انتخاب کشورهای ارزان قیمت به دلیل هزینه های کم تر و تنش های ارزی رایج شده است. در حال حاضر می توان گفت که یونان نیز یکی از کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل است. هزینه های زندگی در این کشور نیز هزینه های سنگینی به همراه خواهد داشت. باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان می توانند با کار کردن در این کشور، بخشی از هزینه های خود را در اختیار داشته باشند.

  • آیا دانشجویان ایرانی می توانند در یونان به کار مشغول شوند؟ بله این امکان برای دانشجویان ایرانی نیز وجود دارد. با این حال باید در نظر داشت که نیروی کار غیر اروپایی، فقط 20 ساعت در هفته امکان کار در این کشور را خواهد داشت مگر در تعطیلی دوره دانشگاهی
  • مهم ترین مزیت کار دانشجویی در این کشور چیست؟ امکان به دست آوردن تجربه کاری در این کشور و همچنین تقویت زبان هلنی می تواند برای فرد مهم ترین دستاورد باشد.
  • آیا مشاغل ممنوعه نیز برای دانشجویان وجود دارد؟ باید در نظر داشت که مشاغلی مانند امنیت و مانند آن برای شهروندان خارجی ممنوع است.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *