ویزای کاری

کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

یکی از مشاغل مورد نیاز کشور دانمارک در سال 2024-2023 کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک می باشد که طرفداران خاص خود را داراست. معمولا متخصصین آزمایشگاه پزشکی آموزش دیده خارج از دانمارک برای اینکه بتوانند در کشور دانمارک کار مرتبطی پیدا کرده و در این کشور مقیم شوند باید مجوز کار دانمارکی از اداره بهداشت دانمارک دریافت کنند. لازم است بدانید که فرآیند اخذ مجوز و مدارک لازم به ملیت متقاضی بستگی دارد. متخصصان علوم آزمایشگاهی می توانند برای اطلاع از آخرین شرایط و مقررات مهاجرت به دانمارک و مراحل اخذ ویزای کار دانمارک با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

سوالات مطرح شده در این خصوص غالبا به شرح ذیل است:

  • مدارک لازم برای انجام کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک چیست؟ اخذ مجوز کار و ویزای کار دانمارک 2 مدرکی است که شما باید به طور جداگانه ای دریافت کنید.
  • ویزای مربوط به متخصصان آزمایشگاهی در دانمارک چیست؟ بهترین حالت برای متخصصان آزمایشگاهی این بود که ابتدا برای درخواست گرین کارت دانمارک (ویزای جستجوی کار) اقدام نموده و سپس از این طریق بتوانند کار مورد علاقه خود را پیدا کنند. در مرحله بعد، امکان تبدیل گرین کارت دانمارک به ویزای کار دانمارک وجود داشت. اما شرایط در حال حاضر برای کار در دانمارک متفاوت است.

درباره کشور دانمارک

دانمارک یا به تعبیر بهتر پادشاهی دانمارک یکی از کشورهای بزرگ و ثروتمند اروپا و منطقه اسکاندیناوی است. این کشور به پایتختی شهر کپنهاگ عضوی از اتحادیه اروپایی (EU) می باشد. به همین دلیل اخذ اقامت تحصیلی یا کاری از دانمارک برای مهاجران خارجی از اولویت ویژه ای برخوردار است. مردم در دانمارک به زبان دانمارکی سخن می گویند اما زبان انگلیسی جزو زبان های رایج در دانمارک است. جهت آشنایی بیشتر با کشور دانمارک در سال 2023 جدول زیر را مشاهده نمایید:

آیتمشرح
کشورپادشاهی دانمارک
مساحت کل42933 کیلومتر مربع
جمعیت کل در سال 20235814461 میلیون نفر
تولید ناخالص داخلی (GDP)370 بیلیون دلار
شاخص توسعه انسانی (HDI)0.929 (خیلی بالا)

وضعیت کار و کاریابی در دانمارک در 2023

اقتصاد دانمارک در سال 2023 یک اقتصاد پویا و انعطاف پذیری است که بخش های مختلف اقتصادی به صورت زنجیره ای باهم همکاری می کنند. شرایط کار در این کشور با نرخ بیکاری 3.8% و میانگین ماهیانه دستمزد DKK40953.70 (کرون دانمارک) بهتر از شرایط کار در اتحادیه اروپایی (EU) می باشد. فرصت های کاری در دانمارک برای متخصصان و افراد ماهر خارجی وجود دارد به شرط اینکه متقاضیان مهاجرت کاری به دانمارک بتوانند در وهله اول پیشنهاد کاری از این کشور دریافت نمایند. تنها در این صورت است که افراد می توانند صلاحیت کار در دانمارک را پیدا کنند.

شما برای کاریابی در دانمارک می توانید از طریق انواع وب سایت های معتبر کاریابی در این کشور استفاده نمائید و یا همچنین می توانید با عضویت و ایجاد حساب کاربری در برخی از این وب سایت های کاریابی می توانند پیام های روزانه درباره شرایط کار و انواع مشاغل مورد نیاز ر ا دریافت نمایند. همچنین بررسی روزنامه های محلی که آگهی شغلی را چاپ و منتشر می کنند می تواند گزینه کاریابی دیگری پیش روی متقاضیان کار غلوم آزمایشگاهی در دانمارک باشد.

شرایط کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک جزو مشاغل مورد نیاز این کشور است و متخصصین آزمایشگاهی می توانند با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کار خود به دنبال کار در بازار کار دانمارک بگردند. متخصصین کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک می توانند با توجه به سطح مهارتی خود در آزمایشگاه ها و لابراتوارهای مختلف، کلینیک های خصوصی و دولتی، بیمارستان ها و صنایع مختلف در این کشور کار یافته و پس از انعقاد قرارداد کاری مشغول به کار شوند.

از اهم وظایف و مسئولیت های متخصصان کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک می توان به انجام آزمایشات پزشکی و زیستی، تجزیه و تحلیل و آنالیز یافته ها، تفکیک و دسته بندی نتایج آزمایشگاهی، همکاری با سایر مشاغل مرتبط همانند پزشکان، داروسازان، شیمیدان ها وغیره از جمله این وظایف می باشد.

فرآیند اخذ مجوز برای کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

برای اخذ مجوز دانمارکی به عنوان متخصص علوم آزمایشگاهی، شما باید مراحلی را به ترتیب طی نمائید. در ابتدا شما باید فرم درخواست خود را تکمیل نمائید و فرم مذکور را به همراه دیگر مدارک به صورت الکترونیک به اداره بهداشت دانمارک ارسال نمائید. بدیهی است که مسئول رسیدگی به درخواست ها و صدور مجوز دانمارکی، اداره بهداشت دانمارک است. ارائه دو کپی از هر مدرکی ضروری است. مرحله دوم از فرآیند اخذ مجوز برای متخصصان علوم آزمایشگاهی قبولی در آزمون زبان دانمارکی Prove I dansk 3 و کسب حداقل نمرات 10,7,7 در این آزمون می باشد.

فرآیند اخذ مجوز برای کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

مراحل اخذ مجوز دانمارکی

لازم به یادآوری است که آزمون زبان جز ضروریات اخذ مجوز دانمارکی محسوب شده و هر سال دو بار در ماه می و ژوئن و در ماه نوامبر و دسامبر برگزار می شود. شما می توانید قبل از ارسال فرم درخواست و مدارکتان در آزمون زبان شرکت نمائید. با این حال گذراندن این آزمون کمتر از 12 ماه قبل از ارائه درخواست ثبت نام الزامی است. پس از قبولی در آزمون زبان با نمرات لازم، شما می توانید برای انطباق با شرایط کاری و نیز اهداف آموزشی (ecalueringsansaettelse) مشغول به کار شوید. این کار صرفا به منظور ارزیابی مهارت های کلینیکی و مهارت های ارتباطی مدنظر است.

خلاصه مراحل فرآیند اخذ مجوز دانمارکی (Authorisation process) به شرح ذیل است:

  • تکمیل فرم درخواست و تایید مدارک تحصیلی
  • قبولی در آزمون زبان دانمارکی
  • کار جهت انطباق با شرایط و اهداف آموزشی

درآمد کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

پس از اخذ مجوزهای لازم و ویزای کاری دانمارک، افرادی که مدرکشان معادل سازی شده و به زبان دانمارکی و انگلیسی هم تسلط کامل دارند امکان مشغول شدن به کار در حیطه علوم آزمایشگاهی را خواهند داشت. منتهی باید توجه نمود بسیاری از افراد به دلیل دشواری فرآیند گفته شده ترجیح می دهند از همان ابتدا در دانشگاه های دانمارک تحصیل نمایند. به هر حال چه فرد مدرک خود را در دانمارک اخذ کرده باشد چه خارج مدرک گرفته باشد، پس از اخذ مجوزهای لازم به شرح ذیل درآمد خواهد داشت:

متوسط درآمد ماهانه در دانمارک به طور کلیمتوسط درآمد ماهانه کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک
DKK40600 (کرون دانمارک)DKK28700 (کرون دانمارک)

شرایط مهاجرت متخصصان کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

پس از کسب مجوز کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک از اداره بهداشت این کشور، اکنون متقاضیان می توانند به راحتی برای اخذ ویزای کاری دانمارک درخواست خود را ارائه دهند. متقاضیان برای اقدام جهت اخذ این نوع ویزا جهت ورود به کشور دانمارک می باید مدارک زیر را تهیه و آن را به سفارت دانمارک تحویل دهند:

  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک شناسایی
  • گواهی سلامت جسمی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • مدرک تمکن مالی کافی

مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگوئی به سوالات هموطنان عزیز درباره شرایط مهاجرت متخصصان و افراد ماهر به کشور دانمارک می باشند. توصیه می شود که برای این منظور از مشاوره های تلفنی و حضوری این موسسه استفاده شود.

سوالات پرتکرار در خصوص کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

افرادی که تمایل به کاریابی در زمینه علوم آزمایشگاهی دارند در خصوص موارد زیر پرسش هایی را مطرح می نمایند:

  1. شرایط کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک چیست؟ افراد می باید در ابتدا برای ویزای جستجوی کاری این کشور درخواست دهند سپس با توجه به مهارت خود شرایط شغلی را در خصوص کار در این کشور فراهم سازند.
  2. فرآیند اخذ مجوز کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک چیست؟ متقاضیان در ابتدا باید مدارک خود را به اداره بهداشت دانمارک ارائه دهند. مدرک زبان دانمارکی از موارد مهم می باشد.
  3. اصلی ترین آیتم برای کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک چیست؟ سپری کردن دوره های زبان دانمارکی که در ماه های می، ژوئن، سپتامبر و نوامبر برگزار می گردد الزامی است.
  4. مدارک لازم برای ویزای کاری در دانمارک چیست؟ داشتن پیشنهاد شغلی، مدرک زبان دانمارکی و انگلیسی، ارائه گواهی سوء پیشینه و سابقه کیفری.
4.7/5 - (3 امتیاز)

6 دیدگاه برای “کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

  1. عرشیا گفت:

    سلام وقت بخیر حقوق کارشناس علوم آزمایشگاه در دانمارک برای سال 2023 چه میزان است؟ لطفا حداقل و حداکثر را بفرمایید سپاسگزارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بین 11 تا 28 هزار کرون دانمارک در ماه

  2. سانیا گفت:

    میزان تمکن مالیش چقدر میشه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای اینکه بتونید کار کنید، شما نیاز به پیشنهاد کاری دارید. توی پیشنهاد کاری، سطح درآمد شما قطعا نوشته شده. این خودش بخشی از تمکن مالی شما هست.
      برای باقی اون که شامل ماه اول میشه، شما باید تمکن کافی داشته باشید که حدود 1800 یورو می تونه کافی باشه ولی هرچی بیشتر باشه بهتر هست

  3. سعید سپهرنیا گفت:

    سلام
    برای اشتغال و کار به عنوان تکنسین آزمایشگاه، یادگیری زبان سوئدی الزامی است ؟ با آیلتس امکان ویزا وجود ندارد ؟

    حقوق ۳۳۰۰۰ کرون با احتساب مالیات بود یا بدون آن ؟ نرخ مالیات بر درآمد در دانمارک چقدر است ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کار در چه کشوری؟ این مقاله راجع به دانمارکه اگر منظورتون دانمارکه که قطعا باید زبان دنیش رو فرا بگیرید
      برای اطلاعات بیشتر مقاله حقوق ماهیانه کار در دانمارک رو مطالعه فرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *