ویزای کاری

کار فنی در نروژ

کار فنی در نروژ

یقینا کار فنی در نروژ با استاندارد زندگی بالا، سیستم رفاه برتر و ارقام بیکاری پایین جزو پر متقاضی ترین مشاغل مورد نیاز نروژ می باشد. کشور نروژ در غرب شبه جزیره اسکاندیناوی قرار گرفته است و به پایتختی اوسلو دارای 5 میلیون نفر جمعیت می باشد. نروژ به واسطه داشتن شرایط کار خوب و برخورداری از یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در اروپا معروف است. بازار کار در نروژ به طیف وسیعی از صنایع نیاز بالایی دارد و به واسطه کمبودها و فواصل مهارتی، بخش فنی یا Tech Sector یکی از بزرگترین کارفرماها در نروژ محسوب می شود.

تکنسین های فنی خارجی می توانند از طریق دریافت پیشنهاد کاری یا Job Offer از طرف کارفرمای نروژی شانس خود برای اخذ ویزای اسکیل ورکر نروژ را افزایش دهند. از دیگر شرایط مهاجرت کاری تکنسین های فنی به کشور نروژ ارائه مدرک زبان نروژی و نیز مدرک تحصیلی لیسانس به بالا و سابقه کار بیش از 2 سال می باشد. شرایط کار بسیار متداول در نروژ شامل 37.5 ساعت الی 40 ساعت کار در هفته به همراه 5 هفته تعطیلات می باشد. بر اساس آمارهای موجود، میانگین دستمزد تکنسین های فنی در شهر اوسلو پایتخت نروژ در حدود NOK197 (کرون نروژ) می باشد. در مورد ارزیابی شرایط مهاجرت به نروژ و اطلاع از آخرین جزئیات مربوط به قوانین و مقررات با کار شناسان و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

نحوه کاریابی فنی در کشور نروژ در 2023

بازار کار در نروژ در سال 2023 به گونه ای است که اغلب مشاغل فنی در نروژ در اینترنت تبلیغ می شوند. بزرگترین پایگاه داده مشاغل وب سایت سازمان کار و رفاه نروژ (NAV) می باشد. مشاغل فنی در نروژ را همچنین می توان بر روی وب سایت Europaportalen یافت. در این مورد، اکثر شرکت ها دارای وب سایت خاص خود می باشند. مرکز خدمات NAV یکی از مراکز ارائه دهنده اطلاعات شغلی در نروژ می باشد. سرویس مذکور پیام های تبلیغاتی مشاغل را نیز به متقاضیان ارسال می کند.

روزنامه های نروژ منبع کاریابی دیگری در کشور نروژ هستند. اغلب روزنامه ها مشاغل مورد نیاز را تبلیغ می کنند. بزرگ ترین و معروف ترین روزنامه ها شامل Aftenposten و Sunday می باشد. نباید در نروژ از وجود جستجوهای شغلی آزاد غفلت کرد. در نروژ، بازار سیاه مشاغل نیز وجود دارد و این مشاغل به هیچ وجه تبلیغ نمی شود بلکه صرفا از طریق ارسال درخواست کار آزاد به شرکت های مربوطه می توان این مشاغل را یافت. خدمات NAV در خارج هم یافت می شود. مراکز شغلی در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) از طریق شبکه EURES همکاری می کنند. شبکه EURES در واقع اطلاعاتی راجع به شرایط کار در نروژ و وضعیت زندگی در این کشور تهیه می کند.

شرایط درخواست کار فنی در نروژ

ضرورت درخواست کار فنی در نروژ توسط متقاضیان به این دلیل است که ویزای اسکیل ورکر نروژ نوعی ویزای مهارت محور است که اساس آن بر پایه داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای نروژی است. مطابق تجارب کارشناسی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، درخواست کاریابی باید شامل 3 بخش درخواست، رزومه یا CV و نیز مراجع باشد و حتی الامکان به صورت تایپ شده نوشته شود و بیش از دو صفحه A4 نباشد. توجه کنید که محتوای درخواست شما باید درباره انگیزه کاری شما، اشاره به مهارت یا تخصص فنی خود، در راستای پاسخگوئی به سوالات شرکت باشد.

در حقیقت، شرکت ها اغلب منتظر CV و مراجع شما هستند. CV شما باید یک طرف A4 را پوشش دهد. چسباندن عکس بر روی آن ضرورتی ندارد. CV شما حتما باید شامل اشاره به اطلاعات شخصی، مدارک تحصیلی یا حرفه ای، سابقه کار، مهارت های مکمل همانند مهارت زبانی و مهارت های IT، علایق و نیز مراجع (حداقل دو مرجع) از کار قبلی باشد. مطمئنا بهره گیری از الگوی Standardise EU CV موسوم به Europass می تواند بهترین چهارچوب برای تهیه یک رزومه (CV) کاری قوی باشد.

شرایط درخواست کار فنی در نروژ

شرایط ویزای کار متخصصان فنی در نروژ

ویزای کار نروژ ویژه متخصصان فنی همان ویزای اسکیل ورکر یا کارگر ماهر نروژی است. متقاضیان می توانند پس از دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرمای نروژی نسبت به اخذ ویزای کار کشور نروژ اقدام نمایید. اما مدارک لازم برای اخذ ویزای کار نروژ عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 90 روز پس از اتمام دوره اقامت در نروژ
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی از متقاضی
  • نامه همراه یا Cover Latter
  • مدارک تحصیلی و حرفه ای
  • گواهی سابقه کار دو ساله
  • CV یا رزومه کاری
  • بیمه سلامت و بهداشت
  • مدرک اثبات تمکن مالی جهت اقامت در نروژ (با ارائه صورت حساب بانکی)
  • قرارداد کاری نشانگر پیشنهاد کاری یا Job Offer به انضمام درآمد مطابق قوانین نروژ

مزایا و امتیازات کار فنی در نروژ

متقاضیان کار فنی در نروژ می توانند پس از اخذ ویزای کار این کشور و گذشت حدود 5 سال از اقامت پیوسته در این کشور از امتیازات اقامت دائمی (PR) نروژ بهره مند شوند. متقاضیان می توانند از این طریق از حقوق و مزایای مشابهی همانند حقوق و امتیازات اتباع نروژی همانند استفاده از خدمات و تسهیلات دولتی، افتتاح حساب بانکی، مسافرت آزادانه به کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) و امکان اقامت و کار بدون محدودیت در این کشورها و غیره بهره مند شوند و از این طریق می توانند شانس موفقیت خود در اخذ تابعیت نروژی را افزایش دهند.

نروژ کشوری ثروتمند با مردمانی مرفه و اقتصادی قدرتمند می باشد در سال های اخیر، دولت نروژ تمام تلاش خود را برای جذب مهاجرین خارجی ماهر و با استعداد جهت کار در این کشور به کار گرفته است. در ایران نیز افراد زیادی با تخصص های مختلف وجود دارند که در پی جستجوی مقصد مهاجرتی متناسب با شرایط خود هستند. شاید نروژ همان کشوری باشد که شما در پی مهاجرت و کار در آن هستید. پس اگر هدف شما مهاجرت کاری به نروژ است، کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با اتکا بر تجربه خود و دانش روز مهاجرتی شما هموطنان عزیز را راهنمائی کنند.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *