ویزای کاری

کار نقشه برداری در اتریش

کار نقشه برداری در اتریش

برای مهندسین رشته های عمران و نقشه کشی کار نقشه برداری در اتریش از گزینه های مطلوب به شمار می آید و مخاطبین فراوانی دارد. در مورد دانش نقشه برداری می توان گفت این رشته در حوزه پردازش و روش های پردازش و تحلیل و نمایش اطلاعات و مختصات مکانی است. این اطلاعات برای اجرا کردن پروژه های ساخت وساز و عمرانی کاربرد دارد. جالب است بدانید علم نقشه برداری تنها برای ساخت و سازها و پروژه های بزرگ کاربرد ندارد بلکه در کشورهای پیشرفته ای مثل اتریش برای هر فعالیت عمرانی و یا تصمیم گیری های شهری و شهرسازی از دیتاهای نقشه برداری شده بایگانی شهرداری استفاده می شود.

این گرایش از زیر شاخه های مهندسی عمران به شمار می آید و شاخه های متعددی دارد. علاقه مندان و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در شاخه های مختلفی به فعالیت در این حوزه بپردازند. در این مقاله تلاش بر این شده فرصت های مختلف در حوزه کار نقشه برداری در کشور اتریش مورد بررسی قرار گیرد.

  • آیا درآمد نقشه برداران در اتریش مناسب است؟
  • چه معیارهایی برای کار به عنوان نقشه بردار در اتریش وجود دارد؟
  • آیا بازار کار نقشه برداری در اتریش مناسب است؟

بازار کار نقشه برداری در اتریش

اتریش یکی از کشورهای مهم عضو اتحادیه اروپا بوده و از لحاظ قوانین کاری از یک چهارچوب قانونی کلی در اتحادیه اروپا پیروی می کند. همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای استخدام نیروی کار، میزان حقوق و بیمه و مزایا به صورت یک پارچه عمل می کنند. از طرفی کشور اتریش از ظرفیت های شغلی خوبی برخوردار است. با توجه به این که این کشور زمینه های یک تجارت سالم را در کشور خود فراهم کرده، سرمایه گذاران زیادی در این کشور مشغول به فعالیت هستند و چرخ اقتصاد اتریش را پر رونق کرده اند.

این رونق اقتصادی نیز به طبع نیازمند نیروی کار ماهر نیز هست. به همین دلیل متخصصان زیادی از سراسر جهان برای کار در اتریش اقدام می کنند. یکی مشاغل مورد نیاز در کشور اتریش کار نقشه برداری است. با توجه به این که اکثر فعالیت های دولتی در زمینه توسعه شهری با پلت فرم های استاندارد و دیتاهای کامل شهری صورت می گیرد بدیهی است نیاز به شغل نقشه برداری در اتریش احساس خواهد شد.

گرایش نقشه برداری در اتریشزیر مجموعه های این رشته
فتوگرامتریفتوگرامتری هوایی، فتوگرامتری برد کوتاه
سنجش از راه دور
ژئودزیژئودزی فیزیک، ژئودزی دینامیک، ژئودزی ماهواره ای
سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)
هیدروگرافی

بازار کار نقشه برداری در اتریش

شرایط عمومی کار نقشه برداری در اتریش

همه افرادی که از خارج از اروپا برای مهاجرت کاری به اتریش اقدام می کنند در حقیقت در اولویت چهارم برای استخدام قرار می گیرند. بدین صورت که هر جایگاه و نیاز شغلی در هر منصبی در ابتدا باید با شهروندان اتریشی اشغال شود. اگر در یک موقعیت شغلی نیروی کاری اتریش جوابگو نباشد در این صورت دولت تنها اجازه خواهد داد از بین شهروندان عضو اتحادیه اروپا برای شغل مورد نظر استخدام شوند.

چنانچه در بین شهروندان عضو اتحادیه اروپا (EU) برای منصب کاری نقشه برداری شخص واجد شرایطی وجود نداشته باشد اولویت دولت با استخدام نیروی کار از سایر کشورهای اروپایی خواهد بود و در نهایت کشورهای دیگر از جمله کشورهای آسیایی و خاورمیانه و ایران در اولویت چهارم قرار دارند. طی این قاعده اگر کارفرمایی قصد استخدام یک نیروی کار نقشه بردار ایرانی داشته باشد باید هزینه های چاپ روزنامه نیازمندی در سراسر اتحادیه اروپا (EU) را بپردازد و حداقل 3 ماه صبر نماید که طبیعتا جز در مواردی خاص کارفرمایی چنین کاری نخواهند کرد. البته این بدان معنا نیست که شرایط کاری برای شما در اتریش فراهم نباشد. راه های دیگری نیز برای استخدام در اتریش وجود دارد که انجام آنها به دلیل پیچیدگی قانونی نیازمند حمایت یک وکیل مهاجرتی خواهد بود و ما در ادامه در خصوص آن توضیحاتی خواهیم داد.

شرایط زندگی مهاجران خارجی در اتریش

اتریش دست کمی از آلمان صنعتی نداشته و از وضعیت کسب و کاری خوبی مخصوصا برای متخصصان برخوردار است. علاوه بر این زندگی در اتریش به مهاجران طعم زندگی در یک کشوری با حداکثر استاندارد زندگی را می دهد. چراکه اتریش از نظر شاخص استاندارد زندگی در اروپا در رتبه پنجم اروپا و رده ششم جهانی قرار دارد. سطح درآمدی و هزینه زندگی در اتریش کاملا معقول و به نفع کارگران ماهر است. متوسط هزینه زندگی در این کشور اروپایی بین 1000€ الی 1500€ (یورو) است که از توزیع آماری و درصدی زیر برخوردار است:

توزیع مخارج زندگی در اتریش

البته نباید فراموش کرد که سطح هزینه مذکور برای کارگران خارجی و تعضای خانواده آنها صدق می کند. دانشجویان خارجی در کشور اتریش مخصوصا آنهایی که از قبل خوابگاه دانشجوئی دریافت کرده اند، متوسط هزینه ای به مراتب پایین تر دارند. میانگین هزینه زندگی آنها در اتریش 2023 حدود 950€ (یورو) برآورد می شود.

از صفر تا صد نقشه برداری در اتریش

شغل نقشه برداری در میان مشاغل و وظایف کارهای توسعه و عمرانی از مشاغل نسبتا سخت است که نیاز مند توجه، دقت، هنر و صبر زیادی است. کاربردهای رشته نقشه برداری در اتریش تنها به عمران و معماری ختم نخواهد شد.

دولت اتریش در موارد زیر از نقشه برداران متخصص استفاده خواهند کرد:

  • برنامه ریزی شهری
  • محیط زیست
  • مدیریت منابع زمینی
  • نظارت بر منابع طبیعی می باشد
  • ساختمان سازی و برج های بزرگ
  • شهرسازی و مبلمان شهری

شرایط بازار کار اتریش

فرصت های شغلی زیادی در اتریش وجود دارد؛ برای بررسی بهتر این موضوع در جدول ذیل نرخ بیکاری در اتریش و چند کشور دیگر اروپایی مقایسه شده است:

نام کشورنرخ بیکاری در سال 2023
اتریش%7.5
آلمان%5.5
مجارستان%3.9
هلند%3.6
ایتالیا%7.8
فرانسه%7.6

سطح درآمد در اتریش هم در مقایسه با هزینه های زندگی در این کشور خوب است و اتریشی ها قدرت خرید بالایی دارند. در جدول ذیل سطح درآمد در اتریش در سال 2023 بررسی شده است:

سطح درآمد ماهانه در اتریشتوضیحات
€960 (یورو)کم ترین میزان درآمد ماهانه در اتریش
€3790 (یورو)متوسط درآمد ماهانه در اتریش
€16900 (یورو)بیشترین میزان درآمد ماهانه در اتریش

با توجه به این که روال معمول استخدام در رشته نقشه برداری اتریش تا حدودی برای ایرانیان غیر ممکن خواهد بود راه های جایگزین زیادی ایجاد شده تا نیروی کار متخصص در حرفه نقشه برداری بتواند مسیر کاری خود در اروپا را بیابد. یکی از این راه ها اخذ ویزای جستجوی کار اتریش است که البته دارای شرایط خاصی بوده و برای همه متقاضیان این امکان وجود ندارد و با توجه به درخواست های زیاد این نوع ویزا سفارت اتریش مرتبا قوانین و شرایط دریافت این ویزا را به روز می نماید. بدین جهت برای اخذ ویزای نقشه برداری در اتریش پیشنهاد می شود با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص وضعیت ویزای کار اتریش و ویزای جستجوی کار اتریش مشورت نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص کار نقشه برداری در اتریش

متقاضیان کار نقشه برداری در این کشور سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • یک نقشه بردار در اتریش چه کارهایی را میتواند انجام دهد؟ کارهایی که یک نقشه بردار از عهده آن برمی آید شامل فتوگرامتری، سنجش از راه دور، ژئودزی، سیستم اطلاعات جغرافیایی و هیدروگرافی می باشد.
  • یک نقشه بردار برای آنکه بتواند در اتریش به کار مشغول شود چه ویزایی باید بدست آورد؟ راحت ترین و بهترین نوع ویزا در این خصوص ویزای جستجوی کار اتریش است.
  • شرایط اخذ ویزای جستجوی کار اتریش برای یک نقشه بردار چیست؟ وی باید از پارامترهای مختلفی همچون سابقه کار، مدرک تحصیلی و غیره امتیاز لازم را برای این ویزا به دست آورد.
  • یک نقشه بردار چقدر مهلت دارد تا در اتریش به کار برسد؟ مهلتی که برای وی صادر می کنند مشخصا 6 ماه خواهد بود.
  • بدون اخذ ویزای جستجوی کار نیز در اتریش در رشته نقشه برداری میتوان به کار رسید؟ در صورتی که متقاضی بتواند قرارداد کاری از یک شرکت اتریشی بدست آورد می تواند با آن ویزای کاری اتریش را نیز اخذ نماید.
3/5 - (2 امتیاز)

8 دیدگاه برای “کار نقشه برداری در اتریش

  1. سید مسعود هاشمی گفت:

    سلام و درود خسته نباشید
    بنده ۳۳ سال دارم کارشناس نقشه برداری با ۹ سال سابقه کاری و تخصص داشتن در زمینه gisو برنامه نویسی
    زبان دویچ رو هم مدتی هست شروع کردم
    اقدامات لازم برای گرفتن زاب رو هم انجام دادم
    چجوری میتونید کمک کنید کار پیدا کنم
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه باید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.
      مشاورین ما باید سوالات تکمیلی رو از شما بپرسن تا بتونن کمکتون کنند

  2. راشد گفت:

    سلام خوب هسین. خسته نباشید. ببخشید در کدام سایت باید بریم ایا ثبت نام دارد چگونه است بیشتر راهنمایی کنید. نقشه بردارم حدود۱۱ سال

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به سایت اداره مهاجرت اتریش مراجعه کنید

  3. مصطفی بهروزی گفت:

    من نقشه بردار تسلط کامل به انواع GPS سه فرکانسه و انواع دوربین توتال استیشن و تسلط کامل با نرم افزار اتوکد و سیویل تری دی و گلوبال مپر ( نرم افزار تخصصی نقشه برداری) و گوگل ارث و آفیس را دارم ، در شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور و مهندسین مشاور یکم و مهندسین مشاور پارس فرازبند همکاری داشتم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از طریق سیسستم امتیاز بندی کار در اتریش، بررسی کنید که آیا می تونید امتیاز کافی رو به دست بیارید برای ویزای جستجوی کار در این کشور یا خیر

  4. راستین یکتادوست گفت:

    سلام خسته نباشید دستیار نقشه برداری هستم درحال حاضر در ازادراه تهران شمال چالوس کار میکنم اگه شرایطش هست واس اتریش لطفا به واتساپم پیام بدین

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای مهاجرت به کشوری مثل اتریش نیاز به اطلاعات بیشتری دارم از شما تا بتونم راهنماییتون کنم
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *