ویزای کاری

کار پرستاری در اسلواکی

کار پرستاری در اسلواکی

هم اکنون، شرایط اخذ اقامت دائم اروپا برای داوطلبان و متقاضیان کار پرستاری در اسلواکی و مهاجرت به این کشور بیش از هر زمانی فراهم است و متقاضیان با توجه به فهرست مشاغل مورد نیاز اسلواکی و همچنین معادل سازی مدرک تحصیلی و اخذ مجوز کار به راحتی می توانند در این کشور زندگی و کار کنند. برخورداری از امنیت کاری مطلوب، درآمد پایدار، کیفیت خوب زندگی و نیز مزایا و امتیازات اقامت اتحادیه اروپایی (EU) و حوزه شنگن تنها گوشه ای از مزایای کار پرستاری در اسلواکی می باشد.

اسلواکی از جمله کشورهای اروپایی با اقتصادی پویا و فعال در همه زمینه های مربوطه می باشد که به دلیل نرخ اشتغال بالا و نیز نرخ درآمد ناخالص داخلی (GDP) همواره مورد توجه اکثر مهاجران خارجی قرار دارد. یکی از مشاغل مورد نیاز اسلواکی کار پرستاری می باشد. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص کار در اروپا برای کارگران ماهر و اخذ ویزای کار اروپایی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

شرایط کار پرستاری در اسلواکی در 2023

کار پرستاری در اسلواکی طی سال 2023 مستلزم داشتن مدرک آکادمیک، مجوز کار پرستاری و نیز ویزای کار اسلواکی می باشد. شما به عنوان یک پرستار خارجی فارغ التحصیل از یک دانشگاه خارجی که مایل به کار در اسلواکی می باشید، باید قبل از هر چیزی مدرک پرستاری خود را در این کشور معادل سازی نمایید. شما صرفا از طریق معادل سازی مدرک تحصیلی خود می توانید مجوز کار از شورای پرستاری و مامایی اسلواکی دریافت نمایید. لازم به ذکر است که مرجع رسیدگی به درخواست معادل سازی مدارک خارجی و صدور تاییدیه برای آنها وزارت آموزش، علوم، تحقیقات و ورزش اسلواکی است اما فرآیند معادل سازی مدرک در اسلواکی شامل سه روش زیر می باشد:

  • سیستم اتوماتیک معادل سازی مدرک که بر پایه اصل هماهنگی شرایط آموزشی بوده و ویژه مشاغل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی می باشد.
  • سیستم معادل سازی مدرک بر پایه حقوق کسب شده ویژه مشاغل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) می باشد که قبلا جزو کشورهای عضو نبوده اند.
  • سیستم معادل سازی عمومی مدارکی که برای به رسمیت شناختن مدارک بدون آموزش هماهنگ یا مدارک اخذ شده در کشورهای غیر عضو به کار گرفته می شود.

شرایط لازم برای درخواست مجوز کار پرستاری در اسلواکی

درخواست برای معادل سازی مدرک پرستاری یک پروسه کار طولانی و زمانبری است و در این مورد نیز اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز برای این کار می تواند تقریبا حلال مشکلات بزرگ پیش روی باشد. در ابتداء شرایط درخواست شما باید شامل نام و نام خانوادگی متقاضی، آدرس دائمی، عنوان دقیق حرفه تخصصی مربوطه و امضای متقاضی باشد. همراه با این درخواست، شما باید مدارک زیر را نیز تهیه نمایید:

  • کپی مدارک شناسایی
  • کپی محضری از مدرک تحصیلی
  • کپی ریزنمرات دوره های تحصیلی و آزمون ها
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به مبلغ 100€ (یورو)

شرایط لازم برای درخواست مجوز کار پرستاری در اسلواکی

دانش زبان رسمی برای کار پرستاری در اسلواکی

معادل سازی مدرک پرستاری تنها یک مرحله از اخذ مجوز کار پرستاری در کشور اسلواکی است و یکی از پیش شرط های کار پرستاری در این کشور برخورداری متقاضیان از مهارت زبان اسلواکی است. بنابراین، قبل از مهاجرت به کشور اسلواکی و انجام کار پرستاری در این کشور آشنایی و یادگیری سطحی از زبان اسلواکی برای متقاضیان ضروری می باشد.

شایان توجه است که یکی از آیتم های امتحانی نیز همواره آزمون زبان می باشد. در مورد مشاغل حوزه سلامت در جمهوری اسلواکی، سازمان مسئول برگزاری آزمون زبان رسمی، وزارت بهداشت جمهوری اسلواکی است. شما می توانید برای یادگیری زبان اسلواکی از طریق استعلام از سفارت این کشور و ثبت نام در دوره های زبان، به یادگیری اقدام و مدرک زبان خود را در اولین فرصت اخذ نمایید.

شرایط مهاجرت پرستاران به اسلواکی

اصولا شهروندان یا مقیم های دائمی اروپا جهت کار در اسلواکی نیازی به اخذ ویزای کار این کشور ندارند و صرفا متقاضیان خارجی کار در اسلواکی می توانند با احراز صلاحیت های لازم و در قالب برنامه های مهاجرتی مختلف شامل اقامت سرمایه گذاری و ثبت شرکت، اقامت کاری، اقامت تحصیلی، اقامت از طریق ازدواج، اقامت از طریق بلو کارت اتحادیه اروپایی (EU) اقدام به کاریابی و اخذ ویزای کار اسلواکی نمایند. لازم به تذکر است که ویزای اقامت کاری اسلواکی از نوع اقامت موقتی (Temporary Residence) این کشور می باشد. انواع اقامت موقتی اسلواکی را در جدول زیر مشاهده می نمائید:

نوع اقامت اسلواکیشرایط اخذ ویزامدت اعتبارهزینه درخواست به یورو (€)
سرمایه گذاریثبت نام در اداره ثبت شرکت ها3 سال€240
داشتن برنامه کاری و انجام ثبت محضری
کاریداشتن ویزای کاری اسلواکی2 سال€170
داشتن قرارداد کاری
تحصیلینامه پذیرش از دانشگاه های اسلواکی6 سال€100
خانوادگیگواهی ثبت ازدواج5 سال€135
پاسپورت و شناسنامه
کارگران ماهر یا بلوکارت اتحادیه اروپاییداشتن قرارداد کاری4 سال€170
داشتن مدرک تحصیلات

لازم به توضیح است که فرآیند درخواست ویزای اقامت کاری اسلواکی شامل مراحل ساده و آسانی است و متقاضیان می بایستی تقاضای خود را در فرمت فرم رسمی تحویل دهند. مشخصا تمامی مراحل درخواست ویزا به صورت آنلاین انجام می شود. ویزای اقامت اسلواکی به شهروندان غیر اروپایی امکان کار یا تحصیل به مدت بیش از 90 روز را با تهیه و تحویل مدارک زیر می دهد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدارک شناسایی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه دولتی
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک سکونتی شامل اجاره نامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تاییدیه سکونت در اسلواکی
  • گواهی سلامت
  • مدرک اثبات تمکن مالی بیشتر از 2400€ (یورو) برای مدت یکسال و 4800€ (یورو) به مدت دو سال

شرایط کاریابی پرستاران در اسلواکی

نظر به اینکه شرط اصلی درخواست ویزای کار اسلواکی داشتن پیشنهاد کاری رسمی از کارفرمای اسلواکی است و با توجه به شرایط کار رقابتی در این کشور بر سر تصاحب مشاغل بخش درمانی از جمله پرستاری در اسلواکی، همواره یکی از دشوارترین مراحل کار پرستاری در اسلواکی، کاریابی در این کشور اروپایی است. شما برای کاریابی در اسلواکی می توانید از روش های مختلفی همانند مراجعه به سایت های اینترنتی برای این کار استفاده نمائید. لیست معتبرترین سایت های کاریابی در اسلواکی بدین شرح است:

  • Profesia.sk
  • Careerjet.sk
  • Topjobs.sk
  • Trhprace.sk
  • Ponuky.sk

از امتیاز اصلی کار پرستاری در اسلواکی و اخذ اقامت اسلواکی می توان به امکان اخذ اقامت اروپایی و بهره گیری از حق آزادی تردد بین کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن نام برد. اسلواکی همچنین اقتصاد قدرتمندی دارد. کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از اول تا آخر فرآیند مهاجرتی و اخذ ویزا در خدمت هموطنان عزیز می باشند و از هیچ گونه همراهی و همدلی با متقاضیان این حوزه فروگذار نمی کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *