ویزای کاری

کار پرستاری در نیوزلند

کار پرستاری در نیوزلند

کار پرستاری در نیوزلند جزو فهرست کمبودهای مهارتی بلند مدت (LTSSL) نیوزلند بوده و یکی از مشاغل با سطح درآمدی بالاتر از میانگین درآمد ملی است. نیوزلند فرصت های بی نظیری برای کار پرستاران ثبتی در طیفی از مشاغل مربوطه فراهم می کند. شما به عنوان پرستار می توانید همچنین به عنوان مدیر پرستار، استاد پرستاری، محقق پرستار و یا به عنوان کارورز یا پرکتیشنر پرستار در نیوزلند مشغول کار شوید.

  • شرایط مهاجرت پرستاران به نیوزلند چیست؟
  • آیا مهاجرت کادر درمان به نیوزلند امکان پذیر است؟
  • حقوق پرستار در نیوزلند چقدر است؟
  • حقوق پرستار در نیوزلند چقدر با کانادا و آمریکا فرق دارد؟

وظیفه پرستاران ثبتی ارزیابی، درمان، مراقبت و حمایت از بیماران در بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی و خانه ها می باشد. با وجود فراهم بودن فرصت اشتغال و کاریابی پرستاران در نیوزلند، اما نباید از این نکته هم غافل شد که شانس کاریابی در نیوزلند برای آن دسته از پرستاران ثبتی بیشتر است که دارای سابقه کار باشند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت پرستاران به نیوزلند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

مهاجرت پرستار به نیوزلند

مهاجرت پرستار به نیوزلند در حال حاضر رونق پیدا کرده است و اشخاص می توانند در صورت داشتن مهارت پرستاری به نیوزلند مهاجرت کنند. پرستاران ثبت شده نیوزیلند مراقبت های پرستاری را به بیماران در بیمارستان ها، مراقبت های سالمندان و سایر مراکز مراقبت های بهداشتی و در جامعه ارائه می دهند. شرایط ثبت نام شامل مدرک یا دیپلم در پرستاری و حداقل 2 سال سابقه کار پس از صلاحیت است.


چگونگی کار پرستاری در نیوزلند در 2024

فارغ التحصیلان رشته پرستاری باید برای کاریابی در نیوزلند وقت گذاشته و در این کار عجله نکنند. در سال 2024 میانگین درآمد پرستاران ثبتی در نیوزلند با 1 سال الی 5 سال سابقه کاری حدود 47000$ الی 114000$ (دلار نیوزلند) متغییر است. لازم به ذکر است که شرایط کار پرستاری در نیوزلند شامل داشتن مدرک معادل فوق لیسانس پرستاری نیوزلند، داشتن حداقل 5 سال سابقه کار، ثبت نام در شورای پرستاری نیوزلند و گذراندن ارزیابی مهارتی کارورزان پرستاری می باشد. علاوه بر داشتن سابقه کار، سطح تحصیلات بیش از کارشناسی و فارغ التحصیلی از دانشگاه هایی که رنکینگ خیلی خوبی دارند نیز سطح درآمد در نیوزلند را برای پرستاران بالا خواهد برد.

شرایط تحصیل پرستاری در نیوزلند

پرستاری در نیوزلند به دلیل سابقه طولانی و کیفیت آموزشی برتر نیوزلند در آموزش و تربیت دانش آموختگان این رشته همواره مورد توجه دانشجویان خارجی می باشد. برنامه تحصیلی پرستاری در کشور نیوزلند برنامه ای 3 ساله با شهریه سالانه در حدود 32000€ (یورو) است. معمولا متقاضیان می توانند برنامه پرستاری در نیوزلند را در پلی تکنیک ها، موسسات فناوری و همچنین در دانشگاه اوکلند و دانشگاه ماسای پیدا کنند.

لازم به ذکر است که از مزایای تحصیل پرستاری در نیوزلند، دتحصیل به زبان انگلیسی است و همین امر تحصیل در نیوزلند را به هدف اولویت داری برای دانشجویان تبدیل کرده است. از شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزلند جهت تحصیل پرستاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرک دیپلم متوسطه یا مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه
  • مدرک آزمون زبان IELTS با نمره حداقل 5 الی 7
  • رسید پرداخت شهریه تحصیلی حدود 8000$ الی 10000$ (دلار نیوزلند)
  • قبولی در آزمون پرستاری

چالش های اساسی بازار کار رشته پرستاری در نیوزلند

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ورود به بازار کار رشته پرستاری در زلاندنو هستند، باید در کنار مزیت های بی شماری این کشور، با چالش های اساسی بازار کار رشته پرستاری نیز آشنا شوند. به عبارت دیگر، ورود به بازار کار رشته پرستاری در نیوزلند، در کنا مزیت های بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، داری چالش های متعددی نیز در حوزه های مختلف می باشد.

برای آشنایی بیشتر با چالش های اساسی بازار کار رشته پرستاری در زلاندنو به جدول زیر مراجعه فرمایید:

چالش های اساسی بازار کار رشته پرستاری در نیوزلندتوضیحات
بیماران سختمطمئنا کار با بیماران در نیوزلند برای پرستاران کار آسانی نخواهد بود. به عبارت دیگر، بیماران دشواری در بازار کار رشته پرستاری در نیوزلند وجود دارند.
ارتباط با همکاران در بازار کار پرستاری در نیوزلنددرست مانند کار با بیماران در بازار کار رشته پرستاری در نیوزلند، کار با همکاران نیز در بازار کار این کشور بسیار دشوار خواهد بود. زیرا متقاضیان با افراد شگفت انگیری در بازار کار نیوزلند همکاری خواهند کرد.
استرسبیشتر مشاغل در بازار کار رشته پرستاری در نیوزلند، استرس زا هستند.
روزهای طولانی کارساعات کاری پرستاری در بازار کار نیوزلند بسیار طاقت فرسا می باشد.
شرایط سختبسته به محل کار و تخصص، متقاصیان می توانند خود را در شرایط چالش برانگیزی بیابند.

شرایط کار پرستاری در نیوزلند در 2024

بر طبق قوانین کار نیوزلند در سال 2024، متقاضیان خارجی کار پرستاری در نیوزلند با هدف مهاجرت کاری به نیوزلند، ابتداء باید در شورای پرستاری نیوزلند ثبت نام نموده و تاییدیه پرستاری خود را اخذ نمایند. در واقع، پرستاران ثبتی یا Registered Nurses کسانی هستند که مجوزشان را از کشوری غیر از نیوزلند اخذ کرده اند و حالا برای کار در کشور نیوزلند باید از شورای پرستاری این کشور درخواست مجوز دهند.

برای تبدیل شدن به پرستار ثبتی در نیوزلند، شما باید مدرک مورد تایید شورای پرستاری نیوزلند را در برنامه پرستاری ثبتی (برنامه 5 سطحی NZQA) از یک پلی تکنیک، موسسه فناوری یا دانشگاهی دریافت نمائید. شرایط ثبت نام برای کار پرستاری در نیوزلند به شرح ذیل است:

  • حداقل 4 سال سابقه کار پرستاری
  • داشتن مدرک فوق لیسانس مورد تایید شورای پرستاری نیوزلند
  • گذراندن آزمون ارزیابی مهارتی کارورزی شورای پرستاری نیوزلند
  • ارائه مدرک آزمون زبان انگلیسی پیش از ارائه درخواست
  • درخواست ثبت نام در وب سایت شورا

شرایط کار پرستاری در نیوزلند

دستمزد کار پرستاری در نیوزلند

میزان درآمد پرستاران ثبتی بسته به سابقه کار آن ها، وظایف محوله و مسئولیت هایشان متفاوت است. اما قاعده کلی در باب میانگین درآمد سالیانه پزشکان در نیوزلند بر پایه سابقه کار آنهاست. بر همین اساس، همانطوری که در جدول زیر نیز مشاهده می گردد، پرستاران از حیث درآمدی به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

مهارت و حرفهمیزان درآمد به دلار نیوزلند
پرستاران جدیدا فارغ التحصیل$47000
پرستاران با سابقه کار 3 الی 5 سال$54000 الی 68000$
پرستاران ارشد با سابقه و مسئولیت بیشتر$68000 الی 114000$

وظایف پرستاران در نیوزلند

اهم وظایف پرستاران شامل ارزیابی، برنامه ریزی، همکاری و انجام مراقبت پرستاری جهت بهبود وضعیت سلامتی بیمار، دارو دهی و رسیدگی درمانی به بیمار، کنترل و ارزیابی شرایط بیمار و تغییرات رکوردها، ویزیت و آموزش، خانواده آنها و گروه های کاری و همکاری با سایر متخصصان، کارفرماها و سازمان های دولتی می باشد.

پرستاران ثبتی باید مهارت ها و دانش برتری در زمینه های مختلف از جمله روش های مختلف پرستاری، مدیریت زمان برتر، دانش نحوه عملکرد بدن، دانش دارویی و پزشکی، توانایی ارزیابی و کنترل وضعیت بیمار داشته باشند. معمولا در کشور نیوزلند، پرستاران ثبتی به صورت شیفتی کار می کنند. شیفت کاری پرستاران در نیوزلند 8 به 12 ساعت در هر روز می باشد. این ساعت شیفت کاری در بیمارستان ها به صورت منظم اجرا می شود. اما پرستارانی که در مراکز درمانی و خانه کار می کنند معمولا 40 ساعت در هفته را کار می کنند.

شرایط مهاجرت پرستاران به نیوزلند

برای درخواست ویزای کار نیوزلند، شما باید یک پبشنهاد کاری یا جاب آفر داشته باشید تا صلاحیتتان محرز شود. شرط دریافت پیشنهاد کاری جهت انجام کار پرستاری در نیوزلند نیز عدم وجود شهروند نیوزلندی برای تصدی پست شغلی مذکور است. نظر به اینکه شغل پرستاری در نیوزلند جزو مشاغل مورد نیاز است، پس پرستاران در دسته ویزایی خاصی قرار می گیرند. دولت نیوزلند پرستاران را به عنوان دسته کمبود مهارتی بلند مدت پذیرفته و بنابراین، در باب استخدام آنها هیچ گونه کنترلی بر احتمال وجود شهروند نیوزلندی اعمال نمی شود.

همانطور که پیشتر در باب فراهم بودن امکان مهاجرت پرستاران در مطالب فوق نیز بیان گردید، شما برای کار در نیوزلند نیازمند تامین شرایط زیر می باشید (لازم به ذکر است که ترتیب اقدامات انجام شده باید به صورت زیر رعایت شود تا متقاضیان در ادامه فرآیند کار پرستاری در نیوزلند دچار سردرگمی نشوند):

  • ثبت نام در شورای پرستاری نیوزلند
  • دریافت گواهی سوء سابقه و در برخی موارد نیز تاییدیه سلامت و اشعه X سینه
  • دریافت گواهی کار از شورای پرستاری نیوزلند
  • دریافت پیشنهاد شغلی به عنوان پرستار در نیوزلند با معادل سازی مدرک تحصیلی مخصوص کسانی که مدرک تحصیلی خود را در نیوزلند نگرفته اند
  • اخذ ویزای کار نیوزلند
  • اخذ مجوز کار برچسب شده بر روی پاسپورتتان به هنگام ورود به نیوزلند

اخذ مجوز حرفه ای برای کار پرستاری در نیوزلند

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار پرستاری در نیوزلند هستند، در قدم اول باید برای دریافت مجوز حرفه ای پرستاری در نیوزلند اقدام نمایند. زیرا بدون داشتن مجوز حرفه ای اجازه کار پرستاری در هیچ کدام از شهرهای نیوزلند را نخواهید داشت. اما نگران نباشید، زیرا روند دریافت مجوز کار حرفه ای برای مشاغل پرستاری در نیوزلند کار بسیار ساده ای است. بنابراین تمامی متقاضیان دریافت مجوز حرفه ای پرستاری می توانند با ارائه مدارک مور نیاز، مجوز حرفه ای پرستاری خود را دریافت کنند.

به طور کلی برای تمرین کار پرستاری در نیوزلند باید مجوز حرفه ای از شهری که در آن سکونت دارید اقدام نمایید. البته لازم به ذکر است که، مجوز های حرفه ای پرستاری ثوسط هیئت های پرستاری ایالتی با شرایط مختلف تنطیم می شوند. علاوه بر این، برای ثبت نام به عنوان پرستار توسط هیئت مدیره خود، احتمالا نیاز به قبولی در ازمون مجوز دارید. همچنین قبل از شرکت در آزمون مجوز، پرستاران عمومی سطح اول که در خارج از نیوزلند تحصیل کرده اند ممکن است برای برنامه صدور گواهینامه درخواست دهند که شامل موارد زیر می شود:

  • یک ارزیابی اعتبار در نیوزلند
  • مهارت های کافی زبان انگلیسی

پرستاری در نیوزلند

لیسانس پرستاری (سطح 7)  مدرک تحصیلی سه ساله برای کسانی است که قصد دارند یک پرستار ثبت نام شده شوند. پس از تکمیل این مدرک، دانشجویان برای تکمیل ثبت نام خود در آزمون شورای پرستاری نیوزلند شرکت می کنند. تقاضای زیادی برای پرستاران در Waikato در سراسر نیوزیلند و در سطح جهانی وجود دارد و نتایج شغلی قوی برای فارغ التحصیلان پرستاری Wintec وجود دارد. 98% از فارغ التحصیلان پرستاریWintec ، در حال حاضر به عنوان پرستار ثبت نام شده مشغول به کار هستند.

برنامه های پرستاری در Wintec شامل ترکیبی از دانش نظری و یادگیری عملی در محیط های مراقبت های بهداشتی واقعی است. در حین تحصیل، شما این فرصت را خواهید داشت که در محیط های تحت نظارت، مراقبت های پرستاری را به مصرف کنندگان سلامت، whānau و جوامع ارائه دهید. اگر شما هم مصمم به مهاجرت کاری به نیوزلند هستید، توصیه ما به شما این است که در تمامی مراحل مهاجرتی خود از مشاوره های دقیق و حرفه ای کارشناسان و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب کار پرستاری در نیوزلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مهاجرت پرستاران به نیوزلند می باشیم:

  • حقوق پرستار در نیوزلند چقدر است؟ از $47000 الی $68000 (دلار)
  • شرایط ثبت نام برای کار پرستاری در نیوزلند به چه صورت است؟ حداقل 4 سال سابقه کار پرستاری، داشتن مدرک فوق لیسانس مورد تایید شورای پرستاری نیوزلند، گذراندن آزمون ارزیابی مهارتی کارورزی شورای پرستاری نیوزلند، ارائه مدرک آزمون زبان انگلیسی پیش از ارائه درخواست و درخواست ثبت نام در وب سایت شورا
5/5 - (2 امتیاز)

10 دیدگاه برای “کار پرستاری در نیوزلند

  1. نصیبه عباسی گفت:

    سلام خسته نباشید،من پرستار با ۱۲ سال سابقه هستم با توجه به شرایط پذیرش کشور نیوزلند،آیا انتخاب مناسبی هست نسبت به سایر کشورها؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کسی نمی تونه به شما بگه که انتخاب اشتباهی کردید چون نیوزلند یکی از بهترین کشورهای جهان به حساب میاد.
      امتیازهای خودتون در این مسیر رو حتما محاسبه کنید اگر امتیاز کافی کار در نیوزلند رو بدست نمیارید، برای کشورهای دیگه اقدام کنید

  2. محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر. ببخشید من متوجه نشدم برای مهاجرت به نیوزلند باید مدرک فوق لیسانس پرستاری داشته باشیم؟ یعنی لیسانس کافی نیست؟!
    در ضمن درمورد اینکه آیا آزمون nclex-rn در کار هست یا نه صحبت نشده.. یا اصلا دوره آموزشی برامون میزارن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  3. مرجان گفت:

    سلام خسته نياشيد من ٣ سال و نيم سابقه كار پرستاري دارم با مدرك كارشناسي
    اقا جهت ويزاي كار ميتونم اقدام كنم؟ و بس از ورود به اين كشور و شروع بكار حدودا جقدر زمان ميبره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید برای کار اقدام کنید ابتدا باید امتیازاتتون رو بررسی کنید که به حدنصاب میرسه یا حیر

      1. معصومه گفت:

        با سلام. پرستار خانم با مدرک لیسانس و ۱۰ سال سابقه کار می‌تونه برای کار در نیوزلند اقدام کنه یا نه!؟
        حد نصاب امتیاز برای مهاجرت را دارند

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          در صورتی که مدرک زبان مناسب در اختیار داشته باشید بله

  4. سارا گفت:

    سلام من پرستارم تازه فارغ التحصیل شدم به نظرتون کشور آلمان راحت تره ادم اقدام کنه الان یا ۴سال بعد با سابقه کاری برای نیوزلند!؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      کسی از 4 سال بعد خبر نداره که شرایط مهاجرت به چه صورتی میشه
      اما در حال حاضر که به فکر مهاجرت هستید آلمان کشور خوبیه و توصیه من هم اینه که سریعتر اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *