ویزای تحصیلی

کار پس از تحصیل در آرژانتین

کار پس از تحصیل در آرژانتین

دانشجویانی که در کشور آرژانتین ادامه تحصیل می دهند می توانند پس از پایان دوره تحصیلی با داشتن کار پس از تحصیل در آرژانتین اقامت داشته باشند و مشغول به کار شوند. متقاضیان می توانند با شروع کار در کشور آرژانتین اقامت دائم و پس از آن تابعیت و پاسپورت آرژانتین را به دست بیاورند. آرژانتین یکی از کشورهای مشهور آمریکای لاتین برای تحصیل، کار و زندگی است، شهر بوینس آیرس مهمترین شهر این کشور است که در آن دانشگاه های معتبر و متعددی وجود دارد علاوه بر این بوینس آیرس شهری مناسبی برای کار و زندگی است. در این مقاله کارشناسان ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم دارند به بررسی موضوع شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین بپردازند.

  • آیا دانشجویان در آرژانتین اجازه کار خواهند داشت؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در آرژانتین اقامت داشت؟
  • بهترین شهرهای این کشور برای کاریابی کدامند؟
  • مزایای کار در آرژانتین چیست؟

شرایط کار و اقتصاد در آرژانتین

آرژانتین از منابع غنی، بخش کشاورزی صادرات محور و پایه های صنعتی بهره می برد، بخش خدمات بزرگترین عامل کمک کننده به کل تولید ناخالص ملی است. آرژانتین انرژی خود را از طریق منابع توسعه یافته برقابی تولید می کند، لازم به ذکر است انرژی هسته ای در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. این کشور با تولید ناخالص داخلی 450 میلیارد$ (دلار) یکی از بزرگترین اقتصادها در منطقه آمریکای لاتین است. حدودا 2.8 میلیون کیلومتر مربع این کشور جزء زمین های حاصلخیز است به همین دلیل کشاورزی در اقتصاد کشور آرژانتین بسیار اهمیت دارد. آرژانتین پس از غلبه بر یکی از بدترین بحران های اقتصادی دوباره رو به رشد است، رشد نرخ تولید ناخالص داخلی باعث به وجود آمدن فرصت های شغلی برای افراد محلی و مهاجران شده است. نرخ بیکاری در کشور آرژانتین تقریبا بالاست اما همچنان برای نیروی متخصص و ماهر فرصت های شغلی وجود دارد.

میانگین دستمزد کار پس از تحصیل در آرژانتین

یکی از مباحث کلیدی که تمامی متقاضیان کار پس از تحصیل در آرژانتین باید به طور دقیق رعایت کنند، میانگین دستمزد کار در آرژانتین می باشد. میانگین دستمزد کار پس از تحصیل در آرژانتین برای دانشجویان به دسته های گوناگونی تقسیم می شود که عبارت اند از:

دهک های مختلف دستمزد در آرژانتینمیانگین حقوق ماهیانه به ARS (پزو آرژانتین)
حقوق پایین کار پس از تحصیل در آرژانتین1200ARS تا 2200ARS
حقوق متوسط کار پس از تحصیلی در آرژانتین3800ARS تا 5500ARS
حقوق بالای کار پس از تحصیل در آرژانتین5800ARS تا 7500ARS

مهاجرت تحصیلی و شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین

مهاجرت تحصیلی به کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی یکی از رایج ترین و آسانترین روش ها برای مهاجرت است، متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی آرژانتین را دارند باید برای مهاجرت تحصیلی به این کشور پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی دریافت کنند. در کشور آرژانتین دانشگاه های معتبر دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد که دانشجو باید با توجه به شرایط تحصیلی خود بهترین دانشگاه را انتخاب کند، پس از آن باید در وب سایت دانشگاه فرم اخذ پذیرش را پر کنند و مدارک تعیین شده را در وب سایت آپلود کنند. با اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در آرژانتین می توانید ویزای دانشجویی این کشور را کسب کنید و وارد کشور آرژانتین شوید.

مهاجرت تحصیلی و شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین

بررسی شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین

برای دانشجویان خارجی و بین المللی این امکان وجود دارد تا پس از اتمام دوره تحصیلی در کشور آرژانتین اقامت داشته باشند به این منظور روش های مختلفی مثل شروع کار، سرمایه گذاری و ازدواج با فردی با تابعیت کشور آرژانتین وجود دارد. کار پس از تحصیل یکی از معمول ترین و آسانترین راه ها برای اقامت پس از تحصیل است زیرا دانشجویانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند شانس بیشتری برای یافتن کار در آرژانتین دارند. پس از پایان دوره تحصیلی دانشجو باید به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی باشد با یافتن کار و عقد قرار داد شغلی فرد می تواند اقدامات لازم را در جهت تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری انجام دهد.

مشاغل مهم در کشور آرژانتین شامل مهندس نرم افزار، توسعه دهنده وب، توسعه دهنده جاوا، کارآموزی، مشاغل بهداشت و درمان، مدیریت، مشاور کسب و کار، سرپرست تولید، مهندس مکانیک، معاون مالی و اداری، تحلیلگر عملیات تجاری و مهندس تضمین کیفیت می شوند. میانگین حقوق و دستمزد در کشور آرژانتین همانند سایر کشورهای دنیا با توجه به موقعیت شغلی و سوابق و تجربه فرد متغیر است، در سال 2024 حقوق ارائه شده در کشور آرژانتین بین 12300ARS الی 401000ARS (پزو آرژانتین) برآورد شده است.

شرایط زندگی و اقامت پس از تحصیل در آرژانتین

متقاضیانی که قصد اقامت در کشور آرژانتین را دارند باید شرایط زندگی در این کشور را بررسی کنند، در بین کشورهای آمریکای جنوبی کشور آرژانتین به عنوان امن ترین کشور شناخته می شود. هزینه ماهانه زندگی برای فرد مجرد در کشور آرژانتین در سال 2024 43483ARS (پزو آرژانتین) و برای خانواده ای 4 نفره 105101ARS (پزو آرژانتین) برآورد شده است.

متقاضیان می توانند از طریق کار اقامت دائم و تابعیت آرژانتین را به دست بیاورند به این صورت که پس از گذشت 5 سال از شروع کار؛ پرداخت مالیات بر درآمد تعیین شده و رعایت قوانین کشور آرژانتین می توانید اقامت دائم این کشور را برای خود، همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال دریافت کنید. پس از گذشت مدت زمان تعیین شده از دریافت اقامت دائم این کشور می توانید درخواست اخذ تابعیت و شهروندی آرژانتین اعلام کنید که برای آن شرایط و قوانینی وجود دارد. با اقامت در کشور آرژانتین متقاضی از مزایایی بهره مند می شود که عبارتند از:

  • خرید ملک برای متقاضی وجود دارد
  • امکان اخذ اقامت برای همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال
  • امکان اخذ پاسپورت کشور آرژانتین و سفر به 158 کشور بدون اخذ ویزا
  • مخارج زندگی در کشور آرژانتین ارزان و مقرون به صرفه است
  • فرزندان فرد می توانند به صورت رایگان در مدارس آرژانتین تحصیل کنند

برای کسب اطلاعات تکمیلی و انجام پرونده های مهاجرتی خود می توانید همه روزه با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و یا با تعیین وقت قبلی به صورت حضوری به موسسه مراجعه کنید.

سوالات متداول کار پس از تحصیل در آرژانتین

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط کار پس از تحصیل در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا با ویزای دانشجویی می توان به کار پس از تحصیل در آرژانتین پرداخت؟ به طور کلی، با پایان دوره تحصیلی شما در آرژانتین ویزای دانشجویی شما منقضی خواهد شد، به این ترتیب دانشجویان باید برای دریافت مجوز کار و ویزای کاری این کشور اقدام نمایند.
  • با کار پس از تحصیل در آرژانتین می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟ متقاضیان با 5 سال کار مداوم پس از تحصیل در آرژانتین می توانند برای اقامت دائم این کشور درخواست دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *