ویزای تحصیلی

کالج اوسینا در مجارستان

کالج اوسینا در مجارستان

کالج اوسینا در مجارستان یکی از بهترین کالج های تحصیلی برای ورود به دانشگاه محسوب می شود که افراد بسیاری برای آن اقدام می کنند. در طول سال های اخیر دانش آموزان بسیار زیادی از ایران برای تحصیل در دانشگاه به مجارستان مهاجرت کرده اند. تحصیل در کالج های مجارستان نیز می تواند اقامت موقت شما در این کشور را تضمین کند.

تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از همین رو تصمیم به معرفی کالج اوسینا در مجارستان گرفته است.

  • هزینه تحصیل در کالج اوسینا چقدر است؟
  • میزان قبولی در رشته های پزشکی در کالج اوسینا چقدر است؟
  • پذیرش تحصیلی در مجارستان و مشخصا کالج اوسینا از چه سنی شروع می شود؟
  • کالج اوسینا در چه شهری است؟

تاریخچه کالج اوسینا در مجارستان

کالج اوسینا در مجارستان در سال 1995 در این کشور احداث شده است و به گزارش سامانه رسمی این کالج، بیش از 5000 نفر از دانشجویان این دانشکده موفق به تحصیل در دانشگاه شده اند. دکترشاهرخ میرزا حسینی اولین مدیر و موسس این کالج معتبر در کشور مجارستان است. وی از همین رو نام دانشمند برجسته ایرانی، ابوعلی سینا را برای این کالج انتخاب کرده است. همچنین سایت این کالج به طور کامل به زبان فارسی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. این کالج امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که به آن اشاره خواهیم کرد. دانشجویان برای تحصیل در کالج اوسینا در مجارستان نیز به ویزای تحصیلی مجارستان نیاز خواهند داشت. کالج اوسینا در سالهای اخیر میزان زیادی قبولی در دانشگاه های پزشکی مجارستان ارائه کرده است.


رشته های تحصیلی کالج اوسینا در مجارستان

در کالج اوسینا دوره های مختلف تحصیلی برای متقاضیان وجود دارد که می توان به آن ها اشاره کرد:

  • پیش پزشکی
  • آمادگی مهندسی
  • دوره IMAT,BMAT
  • اقتصاد
  • دوره های آمادگی کارشناسی ارشد
  • دوره های آمادگی کارشناسی ارشد
  • گروه زبان انگلیسی
  • گروه زبان آلمانی
  • دوره های آمادگی A-level (دوره های دبیرستان سال نهم، دهم، یازدهم، دوازدهم)
  • گروه مهندسی
  • International Baccalaureate
  • دوره های FEDE( دوره های مدیریت هتل داری و جهانگردی)
  • NCUK Programns

دوره آمادگی پزشکی و A-level کالج اوسینا در مجارستان

دوره آمادگی پزشکی یا اصطلاحا PRE MEDICAL قدیمی ترین دوره تحصیلی در کالج اوسینا است. آمادگی گروه پزشکی در این کالج، معادل دوره پیش دانشگاهی در کشور ایران است. در این دوره دانش آموزان برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه آماده خواهند شد. دوره های A-level برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره پزشکی کشور انگلستان را دارند، می توانند مناسب باشد و از این دوره استفاده کنند. آزمون پایانی این دوره توسط دانشگاه کمبریج برگزار می شود.

دوره آمادگی گروه مهندسی و International Baccalaureate اوسینا در مجارستان

علاقمندان به تحصیل در رشته های مهندسی می توانند از این دوره های آمادگی گروه مهندسی استفاده کنند. زبان رسمی تحصیل در این دوره انگلیسی است. کالج اوسینا نماینده دوره International Baccalaureate است و برگزاری این دوره ها را نیز بر عهده دارد. متقاضیان با حداقل 16 سال سن می توانند در این دوره های آموزشی شرکت کنند. فارغ التحصیلان این دوره برای کاریابی در مجارستان دشواری نخواهند داشت. خصوصا اگر علاوه بر زبان انگلیسی یه حداقل یکی از دو زبان آلمانی یا مجاری تسلط داشته باشند.

امکانات رفاهی کالج اوسینا در مجارستان

امکانات رفاهی کالج اوسینا در مجارستان

نخستین امکان ویژه ای که دانشجویان در این کالج می توانند از آن استفاده کنند، بهره مندی از حمایت این کالج در جهت اجاره خوابگاه دانشجویی است. خوابگاه های دانشجویی با کیفیت های مختلفی در بوداپست موجود هستند و هزینه متفاوتی دارند، دانشجویان باید خوابگاه خود را به صورت یک ساله اجاره کنند و همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که قبل از عزیمت به مجارستان، افراد باید خوابگاه خود را رزرو کنند. رستوران اوسینا در بوداپست مجارستان از دیگر امکانات ویژه این کالج برجسته است.

دانشجویان می توانند 2 وعده صبحانه و ناهار را در رستوران کالج خوراک مورد نظر خود را تامین کنند. با توجه به بالا بودن تعداد دانشجویان ایرانی این کالج، وعده های حلال نیز در این کالج طبخ و سرو می شود. دانشجویان همچنین می توانند به صورت شبانه روزی از خدمات پزشکی موجود در بیمارستان تحت قرارداد کالج استفاده کنند. همچنین 2 روز در هفته متخصص داخلی در محل کالج به مشاوره پزشکی به دانشجویان می پردازد.

شهریه کالج اوسینا در مجارستان

هزینه تحصیل در کالج اوسینا یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد. میزان هزینه تحصیل در کالج اوسینا عبارت است از:

عنوان دورههزینه (یورو)
دوره عمومی آماده پیش پزشکی€7900
دوره مکمل آمادگی پیش پزشکی برای کشورهای خاص€1000
دوره آمادگی زبان انگلیسی€5900
دوره مدرک بین المللی SAT€6900
دوره NUCK€9900
دبیرستان بین المللی IB€6900
دوره آمادگی NUCK€7900
آمادگی مهندسی€6900
آمادگی رشته های اقتصاد€5900
دوره کارشناسی ارشد€5900
دوره های پیش دکترا€5900

علاوه بر عناوین ارائه شده در بالا، هزینه های دیگری در این کالج برای افراد وجود خواهد داشت. در جدول زیر، مهم ترین هزینه های جانبی برای تحصیل در کالج اوسینا را ارائه کرده ایم.

هزینه های جانبی کالج اوسینا در مجارستان

هزینه های جانبی تحصیل در مجارستان در کالج اوسینا عبارتند از:

عنوانهزینه (یورو)
کتاب و جزوه های آموزشی€350
کارت دانشجویی و دسترسی€30
خدمات بیمه سلامت€200
خدمات فرودگاهی€30
خدمات رزرو هتل برای یک شب€80
خدمات اقامت در شهر بوداپست€100
هزینه ناهار برای 2 ترم تحصیلی€800

فارغ التحصیلی از کالج اوسینا در مجارستان

کالج های تحصیلی در مجارستان از جمله کالج اوسینا، راه ورود به دانشگاه های معتبر را فراهم می آورند، کالج های کشورهای اروپایی تنها شرایط تحصیل در کشور محل تاسیس خود را فراهم نمی کنند. آن ها در تلاشند تا بهترین شرایط تحصیلی در اروپا و برخی دیگر از نقاط جهان را مهیا کنند. کالج اوسینا در مجارستان یکی از برترین کالج های کشور مجارستان است که مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. برجسته ترین عنوانی که در این کالج مورد توجه قرار گرفته است، رشته های علوم پزشکی هستند. پس از فارغ التحصیلی از این کالج با توجه به رشته ای که فرد در آن تحصیل کرده هم می تواند دوره تحصیلی را در دانشگاه ادامه دهد و هم می تواند وارد بازار کار شود.

کسانی که در اوسینا پیش پزشکی خوانده اند باید پس از قبولی در آزمون وارد دانشگاه شوند. اما افرادی که در رشته های فنی-مهندسی تحصیل نموده اند می توانند درخواست اخذ ویزای “تحصیل به منظور کار” مجارستان یا همان “study to work” را دهند و در این کشور به دنبال کار بگردند تا در نهایت امکان تبدیل ویزای مذکور را به ویزای کاری مجارستان داشته باشند.

شما عزیزان می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در مجارستان از دلیل اهمیت به این عنوان در این کالج مطلع شوید. وب سایت کالج اوسینا نیز به زبان های فارسی و انگلیسی نیز در اختیار مخاطبین قرار گرفته است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در همه حال در تلاش برای سهولت بخشیدن به خواسته مهاجرتی شما هستند.

سوالات متداول در باب کالج اوسینا مجارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کالج اوسینا مجارستان می باشیم:

  • امکانات رفاهی کالج اوسینا در مجارستان چیست؟ نخستین امکان ویژه ای که دانشجویان در این کالج می توانند از آن استفاده کنند، بهره مندی از حمایت این کالج در جهت اجاره خوابگاه دانشجویی است. خوابگاه های دانشجویی با کیفیت های مختلفی در بوداپست موجود هستند و هزینه متفاوتی دارند، دانشجویان باید خوابگاه خود را به صورت یک ساله اجاره کنند و همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که قبل از عزیمت به مجارستان، افراد باید خوابگاه خود را رزرو کنند. رستوران اوسینا در بوداپست مجارستان از دیگر امکانات ویژه این کالج برجسته است.
  • رشته های تحصیلی کالج اوسینا چیست؟ پیش پزشکی، آمادگی مهندسی، دوره IMAT,BMAT، اقتصاد، دوره های آمادگی کارشناسی ارشد، دوره های آمادگی کارشناسی ارشد، گروه زبان انگلیسی، گروه زبان آلمانی، دوره های آمادگی A-level (دوره های دبیرستان سال نهم، دهم، یازدهم، دوازدهم)، گروه مهندسی، International Baccalaureate، دوره های FEDE( دوره های مدیریت هتل داری و جهانگردی) و NCUK Programns
4.9/5 - (40 امتیاز)

12 دیدگاه برای “کالج اوسینا در مجارستان

  1. ثریا گفت:

    با سلام، ببخشید ویزا دوره زبان المانی کالج اوسینا شینگن است یا خیر ؟ چون می گن با تحصیل دوره زبان ویزا شینگن نمیدن فقط ویزا ورود به مجارستانه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که شما درخواست می دید برای اینکه دوره زبان در مجارستان (در هر موسسه ای از جمله اوسینا) رو پشت سر بگذارید، باید ویزای تحصیلی مجارستان رو دریافت کنید.
      مجارستان یکی از کشورهای حوزه شنگن هست و زمانی که شما ویزای این کشور رو به دست میارید، اعتبار اون برای زندگی در حوزه شنگن مشابه با سایر کشورها به حساب میاد.
      شما هم ویزاتون در حوزه شنگن اعتبار خواهد داشت

  2. شیوا گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    هنگام گذراندن دوره زبان انگلیسی در کالج اوسینا اجازه ی 20 ساعت کار در هفته هم هست یا خیر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اجازه کار رو دولت مجارستان اعطا می کنه و ربطی به کالج نداره

  3. عباس پناهنده گفت:

    سلام
    زمان دوره عمومی آماده پیش پزشکی ، یکسال است یا شش ماه ؟ و هزینه آن از همان ابتدا به صورت یکجا باید پرداخت گردد ؟ بطور هم زمان می توان دوره آمادگی زبان انگلیسی و دوره عمومی آماده پیش پزشکی گذراند یا تقدم و تاخر دارد؟

    1. عباس پناهنده گفت:

      دخترم سال 12 ام در حال تحصیل می باشد ، از چه زمانی برای دوره عمومی پزشکی باید اقدام نمود وچه مدارکی مورد نیاز می باشد

      1. داوری گفت:

        سلام
        در حال حاضر میشه اقدام کرد و برای اواخر شهریور و اوایل مهرماه اونجا خواهند بود

    2. عباس پناهنده گفت:

      هزینه تحصیل هر ترم رشته دندانپزشکی در دانشگاه مجارستان چقدر می باشد؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        در مورد هزینه ها لطفا مقاله هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان رو مطالعه فرمایید

    3. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  4. h!va گفت:

    با سلام و تشکر از مقاله های خوبتون
    ایا برای تحصیل در کالج اوسینا در مجارستان باید هزینه یک سال تحصیلی را یکجا پرداخت کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله تقریبا به همین منوال هست اما گاهی اجازه می دن بخشی از پول در مراحل بعد پرداخت بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *