ویزای تحصیلی

کالج بلربیز در انگلستان

کالج بلربیز در انگلستان

کالج بلربیز در انگلستان از گزینه هایی است که برای تحصیل در مقاطع پایه پیشنهاد میشود و اکثر خانواده ها به دنبال آن برای فرزندان خود می باشند. این کالج در سال 1959 با هدف آماده سازی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه های معروف انگلیس نظیر آکسفورد فعالیت خودش رو آغاز کرده. اگر شما به دنبال تحصیل در انگلستان با آخرین متدهای جهان هستید، کالج های این کشور پیشرو در ارائه نوین ترین برنامه های تحصیلی و همچنین آموزش سطح حرفه ای در مقاطع پایه همچون دوره های A-LEVEL می باشد. این مقاله را موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه نموده و ضمن آن در خصوص یکی از بهترین کالج های کشور انگلستان یعنی کالج بلربیز توضیحاتی ارائه نموده است.

سیستم آموزشی انگلستان در 2023

سیستم آموزش انگلستان بخاطر کیفیت و استانداردهای عالی خود در کل جهان معروف است. در کل، سیستم آموزش عالی انگلستان 5 مرحله آموزشی دارد: سال های اولیه، سالهای ابتدائی، آموزش متوسطه، آموزش بیشتر (FE) و آموزش عالی (HE). کودکان انگلیسی در 3 سالگی وارد سیستم آموزشی می شوند و تا 16 سالگی ملزم به حضور در مدرسه هستند. (آموزش اجباری). در سال 2023 همانند گذشته آموزش اجباری در بریتانیا دارای 4 مرحله کلیدی است:

مراحلتوضیحات
مرحله 1این مرحله شامل شاگردان مدرسه ابتدایی سنین 5 الی 7 ساله است و در این مرحله به کودکان برخی از دانش پایه ای درباره موضوعاتی مثل زبان انگلیسی، ریاضیات، تاریخ، فیزیک و غیره معرفی می شود.
مرحله 2مخصوص سنین 7 تا 11 است که موضوعات اصلی کمی سطح بالاتر تدریس می شود. در انگلیسی و ریاضیات، آزمون از طریق آزمون های ارزشیابی کشوری انجام می گیرد.
مرحله 3دانش آموزان 11 تا 14 ساله مجازند. این دوره برای این مهم است که تنها چند سال دیگر دانش آموزان سر جلسه آزمون GCSE خواهند نشست.
مرحله 4مرحله نهایی از آموزش اجباری که این دوره برای سنین 14 الی 16 می باشد. این مرحله، مرحله آمادگی برای آزمون های ملی و GCSE می باشد. برنامه درسی ملی اجباری در این مرحله شامل موضوعات “Core” و “Foundation” است. آموزش عالی بنا به تعریف پس از اتمام دوره متوسطه و شرکت در آزمون ورودی شروع می شود.

تحصیل در انگلستان

در واقع، تحصیل در انگلستان به عنوان دانشجوی بین المللی می تواند یک تجربه متحول کننده زندگی باشد. شما چیزهای جدیدی یاد می گیرید. انبوهی از فرصت های شغلی به رویتان باز می شود و دامنه ای از مهارت ها همانند رهبری و تفکر بحرانی را توسعه می دهید. پس از تعیین اینکه انگلستان همان جایی است که می خواستید، شما تعیین خواهید کرد که در کدام مدرسه یا کالج حاضر شوید. تا بدین وسیله به شما در دست یابی به دانشگاه مطلوب شما کمک کند.

کالج های آموزش بیشتر گزینه معروفی برای دانشجویان بین المللی می باشد که یک دوره آمادگی دانشگاه را انتخاب می کنند. یا برای دانشجویانی که صلاحیت های شغلی را بر مبنای تمام وقت و پاره وقت فرا می گیرند. در انگلستان، کالج یک موسسه آموزش بیشتر است که دانش آموزان را برای کسب مدرک یا درجه آماده می کند. کالج ها در انگلستان طیفی از نقش ها را شامل آموزش عالی برای سنین 16-18 ساله، آموزش شغلی و آموزش بزرگسالان را انجام می دهند.

تاریخچه کالج بلربیز در انگلستان

به لحاظ قدمت تاریخی، کالج بلربیز به “کالج دیویس” یا “Davies’s College” بر می گردد. کالج دیویس، در سال 1927، پایه ریزی شد. اصولا هدف از تاسیس آن آماده سازی دانش آموزان برای ورود به آکسفورد و کمبریج، خدمات مسلح و خدمات شهری بود. شعبه دوم کالج دیویس در Hove تاسیس گردید چرا که بعد از آن بود که کالج در اراضی اطراف در خیابان کرامول 44 در Hove گسترش یافت. آن زمان، این کالج، کالج تدریس خصوصی بود که A-Level را برای دانش آموزان انگلیسی تهیه می کرد.

در سال 1980 رابین بلربیز مدیر کالج دیویس در Hove شد و کالج توسعه و گسترش یافت تا اراضی مجاور خیابان کرامول را تسخیر کند. در همین زمان بود که کالج لینک هایی را با خارج (دولت اردن) ساخت. همین امر هم سبب شد که همه ساله 30 دانش آموز از اردن به انگلستان برای تحصیل A-Level با بورسیه دولتی سفر کنند. این کالج تا به امروز تعداد قبولی بی شماری را برای دانشگاه های انگلستان داشته است به طوریکه چیزی در حدود 80% از ورودی های این کالج بطور سالیانه وارد دانشگاه های انگلستان می شوند. این مطلب نشان دهنده میزان اهمیت این کالج به امر تحصیل و حمایت از دانش آموزان است.

پردیس های کالج بلربیز در انگلستان

کالج بلربیز Bellerbys College مجموعه ای از مدارس خصوصی شبانه روزی بین المللی واقع در انگلستان می باشد. این کالج تحت تملک Study Group International می باشد که همچنین مدارس زبان را تحت نام Embassy مدیریت می کنند. این کالج 2 تا پردیس در انگلستان دارد:

  1. کالج بلربیز بریگتون در پردیس Manor
  2. کالج بلربیز کمبریج در پردیس Queens
  3. کالج بلربیز لندن در پردیس Oxford

پردیس های کالج بلربیز در انگلستان

دلیل تحصیل در کالج بلربیز در انگلستان

شما با تحصیل در کالج بلربیز، به آموزش بریتانیایی کیفیت بالا مورد وثوق اکثر دانشگاه های جهان دست می یابید. همچنین متوجه تمرکز دانشگاه بر روی پیشرفت خودتان به عنوان دانشجوی بین المللی می شوید. با تحصیل در کالج بلربیز انگلستان شما:

  • به آموزش بریتانیایی کیفیت بالا می رسید.
  • یاد می گیرد که گزینه های مختلف را ارزشیابی کنید.
  • مهارت انگلیسی را ارتقاء می بخشید.
  • فرهنگ بریتانیایی اصیل را فرامی گیرید.

اخذ پذیرش از کالج بلربیز انگلستان

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای اخذ پذیرش از کالج بلربیز انگلستان به آن توجه شود داشتن تمکن مالی کافی است. به علاوه اگر کسی بخواهد در این کالج تحصیل کند باید زیر 21 سال سن داشته باشد تا برای اخذ پذیرش و همچنین ویزای تحصیلی انگلستان، با مشکلی مواجه نشود. از جمله مهم ترین مدارکی که برای اخذ پذیرش از کالج بلربیز انگلستان در سال 2023 مورد نیاز است می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • CV به زبان انگلیسی در خصوص موفقیت های تحصیلی و غیره تحصیلی مثل اخذ مدال ورزشی
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • گواهی تمکن مالی مبنی بر این که سرپرست یا والدین دانش آموز توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان را دارند
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یعنی application fee

پس از اخذ پذیرش نوبت به ویزای تحصیلی انگلستان می رسد که به مدارکی از جمله موارد ذیل نیازمند است:

  • نامه پذیرش قطعی از کالج بلربیز انگلستان
  • نامه تمکن مالی بانک
  • رسید پرداخت هزینه های سفارت با توجه به مدت اقامت تحصیلی
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامت در انگلستان مثل خوابگاه کالج بلربیز یا homestay
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی

برنامه های پیشنهادی کالج بلربیز در انگلستان

این برنامه ها به شرح زیر است:

شمارهعنوان برنامهمدت زمان تحصیلشرح
1Pre-GCSE و GCSE3 الی 4 ترم (1 سال)
2A-Level6 ترم (2 سال)برنامه 5 ساله در ژوئیه تا آوریل شروع میشود و برای دانشجویانی مناسب است که سال تحصیلی در کشورشان سپتامبر تا ژوئن استاندارد نمی باشد.
5.5 ترم (1.5 سال)
3 ترم (1 سال)
3Foundation3 ترمدر این دوره دانشجویان 7 موضوع یا گرایش جهت انتخاب دارند.
4Undergraduate Year 13 الی 3.5 ترمرشته های بازرگانی و مدیریت با همکاری دانشگاه آستون
5IELTS Express6 هفته ای

شهریه و هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

ما در این بخش از مقاله مان شما را در جریان میانگین هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان قرار می دهیم که عبارتند از:

  • هزینه اقامت و خوراک
  • ایاب و ذهاب
هزینه هابرینگتونکمبریجلندن
ایاب و ذهاب£205 (پوند)£183 (پوند)£181 (پوند)
اقامت و هم خانگی£3251 (پوند)£2105 (پوند)£2300 (پوند)

شهریه های کالج بلربیز در هر ترم بر حسب هر برنامه تحصیلی عبارت است از:

برنامهقیمت در هر ترم به پوندقیمت برنامه کامل به پوند
GCSE Pathway 2 ساله (6 ترم)£8120£48720
(Pre-GCSE (1،2 یا (3 ترم)£6540
برنامه GCSE 3 یا 4 ترم£78903 ترم – 23670£
4 ترم – 31560£
برنامه سطح A£90206 ترم – 54120£
5.5 ترم – 49610£
5 ترم – 45100£
3 ترم – 27060£
ترم دبیرستان – GCSE سال 10£8120

Pre-Foundation

£7890
3 ترم- 23670£
2 ترم (فقط 18 سال بالاتر) – 15780£

Foundation


£7213

3 ترم – 21639£
3.5 ترم – 25246£
4 ترم- 28852£
لیسانس سال 1
£6232
3 ترم – 18696£
3.5 ترم – 21812£
برنامه آمادگی زبان انگلیسی (1 و 2 یا 3 ترم)
£6642
تابستان بلربیز (2 یا 4 هفته – قیمت در هر هفته)
£970
IELTS Express (برنامه 6 هفته ای)
£2370

مسلما، با توصیفات فوق، کالج بلربیز در انگلستان گزینه وسوسه انگیز و جذابی برای تحصیل در انگلستان می باشد. سطح امکانات آموزشی و تسهیلات موجود در کالج بلربیز در انگلستان دست در دست هم داده تا موفقیت شما را رقم بزنند. درصورت تمایل به تحصیل در کالج بلربیز در انگلستان، از مشاوره با وکلای کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت غافل نشوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *