ویزای تحصیلی

کالج بین المللی IMI در سوئیس

کالج بین المللی IMI در سوئیس

کالج بین المللی IMI در سوئیس یک مدرسه خصوصی است که از پیش دانشگاهی تا مقطع کارشناسی ارشد برنامه های آموزشی را به متقاضیان ارائه می دهد. این کالج هم در میان مردم سوئیس، هم اتحادیه اروپا و هم ملل دیگر از شهرت خوبی برخوردار است و راه ایده آلی برای اخذ اقامت سوئیس می باشد. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص این کالج بین المللی در کنار مطالب مرتبط دیگر پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید واقع گردد.

  • شرایط تحصیل در کالج های سوئیس چیست؟
  • آیا کالج IMI در سوئیس برای تحصیل در این کشور معتبر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی در این کالج شانس بیشتری برای پذیرش دارند؟
  • با چه زبان هایی می توان در این کالج به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • هزینه تحصیل در این کالج چقدر است؟
  • چه رشته های تحصیلی در این کالج ارائه می شوند؟

مزایای کالج بین المللی IMI در سوئیس

کالج بین المللیIMI در سوئیس یک موسسه خصوصی و مستقل است که به سطح بالای آموزش معروف می باشد. یکی از دلایل این موفقیت تشکیل کلاس های خصوصی و نیمه خصوصی با جمعیت بسیار کم است در واقع این اقدام راهکار موثر موسسه به منظور بالا بردن سطح توجه اساتید به دانشجویان بوده است. از دیگر مزایای انتخاب این کالج تضمین پیدا کردن کار برای فارغ التحصیلان از سوی این موسسه است.

البته آمار بیکاری در کشور سوئیس تنها 3.5% است و این به معنای شرایط فوق العاده خوب بازار کار این کشور است اما به هر حال این نکته که دغدغه پیدا کردن کار حتی برای بهترین دانشجویان پر آوازه ترین دانشگاه ها نیز وجود دارد، بر کسی پوشیده نیست. در واقع این موسسه موقعیتی فراهم کرده است که کسانی که تحصیلات خود را آن جا به اتمام رسانده اند در صورت اعلام فرصت شغلی، اولین کاندیدهایی باشند که به منظور ارسال رزومه با خبر می شوند. در واقع این موسسه که به طور عمده در حوزه توریسم و گردشگری خدمات آموزشی ارائه می دهد، چنان سابقه درخشانی دارد که سبب شده هتل های بین المللی به منظور استخدام نیروی کار جدید همواره ابتدائا به کالج بین المللی IMI در سوئیس مراجعه نمایند.

از دیگر مزایای انتخاب این کالج شانس بزرگی است که فرد پس از آن برای اخذ اقامت دائم سوئیس پیدا می کند به این صورت که پس از فارغ التحصیلی و یافتن کار اگر تبعه یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا باشد بعد از 5 سال کار و پرداخت مالیات و اگر تبعه سایر کشورها باشد پس از 10 سال می تواند اقامت دائم سوئیس را به دست بیاورد. شرایط اقتصادی خوب سوئیس، تورم 1.2% و شاخص توسعه انسانی سبب شده سوئیس بهترین کشور در کل اتحادیه اروپا برای زندگی باشد.

مزایای کالج بین المللی IMI در سوئیس

شرایط زندگی دانشجویی در سوئیس

خوابگاه ها و خانه های دانشجویی که از سوی این کالج بین المللی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد چندین سال است که به لحاظ سطح امکانات در گروه 5 کالج برتر سوئیس قرار گرفته است. به عنوان مثال یکی از این ساختمان ها علاوه بر امکانات عالی، منظره ای رو به دریاچه زیبای لوزرن و کوه پیلاتوس دارد. نکته حائز اهمیت دیگر این است که چه دانشجو خانه های مشاع دو خوابه و چه سوئیت های تک نفره را برای زندگی انتخاب کرده باشد، این اماکن را به صورت مبله و با تجهیزات کامل زندگی تحویل خواهد گرفت. از جمله وسایل موجود در این ساختمان ها می توان به وسایل مطالعه، یخچال، کتری، فضای بزرگی برای انباری و اینترنت 24 ساعته بی سیم اشاره کرد.

از دیگر ویژگی های ساختمان هایی که از سوی کالج بین المللی IMI در سوئیس به منظور اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است، سرویس غذای ویژه است به این صورت که تمامی وعده های روزانه از مواد غذایی اورگانیک که در مزارع و دریاچه های اطراف کالج کاشت و برداشت شده اند، تهیه می شود. لازم به ذکر است ساختمان های محل سکونت دانشجویان تنها 12 دقیقه با شهر تاریخی و زیبای لوزرن فاصله دارد که باعث شده دانشجویان خیلی راحت تر بتوانند از رویدادها و جشنواره هایی که به مناسبت های مختلف در این شهر برگزار می شود، دیدن نمایند. این شهر که در قلب اروپا واقع شده، با قطار به سایر نقاط اروپا از جمله پاریس، رم و برلین متصل شده و دانشجویان بین المللی نیز با همان ویزای تحصیلی سوئیس امکان بازدید از شهرهای دیگر اتحادیه اروپا را خواهند داشت.

مدارک ورود به کالج بین المللی IMI در سوئیس

در ادامه به مدارکی که متقاضی تحصیل درسوئیس و به طور خاص کالج IMI به طور کلی باید تهیه کند اشاره می شود هر چند لازم به ذکر است که هر رشته جزییات مخصوص به خود را دارد اما مدارک اصلی به شرح ذیل هستند:

  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی در مقطع قبلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات در مقطع قبلی
  • رزومه که می بایست علاوه بر نکات درسی مشمول دستاوردهای غیر درسی فرد مثلا در زمینه های ورزشی وغیره باشد
  • توصیه نامه از اساتید مقطع قبلی که فرد متقاضی تحصیل در کالج IMI را به خوبی می شناسند
  • مقالات بین المللی مرتبط با رشته مورد نظر فرد
  • مدرک زبان

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده سعی شد اطلاعات جامعی راجع به کالج بین المللی IMI در سوئیس، به منظور ایجاد چشم انداز کامل، ارائه شود که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. این کالج به قدری شرایط مساعدی برای تحصیل و همچنین کار پس از تحصیل در سوئیس فراهم کرده است که باعث شده بسیاری از دانشجویان حتی با وجود هزینه های بالای زندگی در سوئیس، کالج IMI را برای تحصیل خود انتخاب نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *