ویزای تحصیلی

کالج دانشگاه Volda در نروژ

کالج دانشگاه Volda در نروژ

کالج دانشگاه Volda در نروژ از موسسات دولتی شهر ولدا است، این دانشگاه در ارائه بهترین محیط تحصیلی برای دانشجویان و وجود مدیران خلاق و فعال مشهور است. ولدا به دلیل داشتن محیط فعال دانشجویی شناخته شده می باشند و کالج دانشگاهی ولدا نیز به دلیل برنامه های برتر تحصیلی در رسانه و روزنامه نگاری و همچنین سنت های طولانی برای آموزش معلمان مشهور می باشد. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به معرفی کالج دانشگاه Volda در نروژ بپردازند و اطلاعات مختصری در خصوص شرایط اخذ پذیرش و هزینه تحصیل در این دانشگاه در اختیار هموطنان عزیز قرار دهند.

  • شرایط تحصیل در کالج وولدا چیست؟
  • هزینه تحصیل در کالج وولدا چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کالج وارد بازار کار شد؟
  • آیا این کالج دارای اعتبار علمی در سطح جهان است؟
  • بهترین رشته های این کالج کدامند؟
  • فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه ولدا چگونه است؟

معرفی کالج دانشگاه Volda در نروژ

کالج دانشگاه ولدا ( به نروژی: Høgskulen i Volda or HVO) در تاریخ 1 اوت سال 1994 میلادی با ادغام کالج منطقه ای More og Romsdal و کالج معلمان Volda تاسیس شد. کالج دانشگاه ولدا دارای سنن طولانی و افتخار آموزش عالی از دانشکده آموزش معلمان (سال 1895 م.) است که اکنون به 4 دانشکده با ارائه برنامه های و دوره های تحصیلی گسترده در زمینه های مختلف گسترش یافته است. این دانشگاه به دلیل تحصیلات عالی و برجسته دانشگاهی در زمینه انیمیشن، روزنامه نگاری و تولید فیلم های مستند شهرت دارد. در فاصله کمی از دانشگاه چندین محل اقامت دانشجویی به علاوه سایر خدمات وجود دارد، هر یک از اقامتگاه های دانشجویی مبله بوده که به تلفن و اینترنت رایگان دسترسی دارند. در خوابگاه دانشجویی دانشجویان باید به صورت مشترک از آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده کنند.

آیتمشرح
نوع دانشگاهدولتی
علامت اختصاریVUC
تعداد دانشجویان3000 نفر
معرفی دانشکده هادانشکده آموزش
دانشکده رسانه و روزنامه نگاری
علوم انسانی
دانشکده علوم اجتماعی
وب سایت دانشگاهwww.hivolda.no

پذیرش تحصیلی از کالج دانشگاه Volda نروژ

VUC به ارائه چندین برنامه تحصیلی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی می پردازد، این دانشگاه به دلیل محیط فعال دانشجویی شناخته شده است علاوه بر این به دلیل برنامه های برتر تحصیلی در رسانه ها و روزنامه نگاری و سنت های طولانی برای آموزش معلمان مشهور است. متقاضیان خارجی برای اخذ پذیرش از کالج ولدا باید از شرایط عمومی ورود به دوره آموزش عالی بهره مند باشند.

  • اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید باید گواهی اتمام دوره متوسطه و پیش دانشگاهی را به همراه ریز نمرات اخذ شده ارائه کنید و اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید ارائه مدارک تحصیلی مقطع لیسانس و ریز نمرات کسب شده الزامی می باشد
  • دروس تحصیلی در این کالج به 2 زبان انگلیسی و نروژی ارائه می شود که برای اخذ پذیرش از دانشگاه باید مدرک معتبر زبان انتخابی را ارائه کنید. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل به زبان نروژی را دارند اما به این زبان تسلط کافی ندارند می توانند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزشی شرکت کنند.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه باید در اولین مرحله باید در پرتال برنامه آنلاین (Soknadsweb) رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از تکمیل فرم مربوطه باید مستنداتی بارگزاری شود که عبارتند از دیپلم های اصلی دبیرستان و دانشگاه، نسخه ترجمه شده دیپلم ها (به زبان نروژی یا زبان انگلیسی)، مستند سازی مهارت های زبان انگلیسی (ارائه مدرک IELTS/ TOEFL)، انگیزه نامه و کپی گذرنامه (صفحه ای با عکس و اطلاعات شخصی دانشجو). مهلت ارائه درخواست تا 1 مارس تعیین شده است.

دوره زبان نروژی در VUC

این دوره یک ساله با هدف ارائه دانش و مهارت های لازم برای تحصیل در کالج و دانشگاه های نروژ برگزار می شود. در این دوره ها تاکید بر آن است که دانش آموزان مهارت عمومی زبان نروژی را کسب کنند. دانشجویان خارجی و بین المللی پس از اخذ پذیرش از کالج دانشگاه Volda در نروژ می توانند در این دوره های آموزشی شرکت کنند، دانشجویان باید در 2 دوره شرکت کنند که هر دوره به 30 اعتبار ECTS تقسیم شده است. چه کسانی می توانند در دوره های زبان نروژی شرکت کنند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت امکان شرکت در این دوره برای تمامی متقاضیان وجود دارد، با این حال دانشجویان خارجی و بین المللی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دوره های آموزشی دانشگاه ولدا را دارند در اولویت هستند. اگر دانشجویی پیش از اخذ پذیرش از کالج ولدا در یکی از دانشگاه های خارجی مشغول به یادگیری زبان نروژی باشد می تواند برای شرکت در نیمه دوم آموزش زبان به عنوان دانشجو مبادله ای اقدام کند.

بورسیه تحصیلی در کالج دانشگاه Volda در نروژ

هزینه تحصیل در VUC برای هر ترم تحصیلی بین 950$ الی 1750$ (دلار) برآورد شده است که این هزینه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متغیر است. این دانشگاه برای دانشجویان خارجی و بین المللی کمک هزینه و بورس تحصیلی در انواع مختلفی در نظر گرفته است صندوق وام آموزش دولتی نروژ (Lanekassen) یک آژانس دولتی است که کمک های مالی و وام های دانشجویی در اختیار دانشجویان خارجی قرار میدهد. اگر شرایط لازم برای دریافت این وام دانشجویی را داشته باشید برای تامین شهریه سالانه مبلغ 126000NOK (کرون نروژ) دریافت می کنید.

اراسموس یکی از برنامه های اتحادیه اروپا برای همکاری های بین المللی است که به دانشجویان خارجی تعلق میگیرد. علاوه بر این موارد ممکن است به دانشجویان کمک های مالی دیگری نیز با توجه به شرایط فرد تعلق گیرد. علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه های زندگی در کشور نروژ را نیز در نظر داشته باشید که با مطالعه مقاله هزینه زندگی در نروژ اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب می کنید.

امید است با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با دانشگاه Volda نروژ کسب کرده باشید، اگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نروژ را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله مزایا و معایب تحصیل در نروژ بپردازید. کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت آمادگی دارند تا پاسخ سوالات شما را در اختیارتان قرار دهند، برای بهره مندی از مشاوره های تخصصی با ما در تماس باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *