ویزای تحصیلی

کالج زبان در فرانسه

کالج زبان در فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای قدرتمند اروپا در خصوص مهاجرت تحصیلی میباشد و کالج زبان در فرانسه این روزها از بیشترین درخواست افراد بوده است. همچنین جذب نیروی متخصص برای کار و حتی سرمایه گذاری در این کشور نیازمند دانش زبان در این کشور می باشد که در سال های متوالی توانسته است مورد استقبال زیادی از افراد در خصوص مهاجرت و اخذ تابعیت و اقامت قرار گیرد. در نوشتار ذیل ما سعی کرده ایم به سوالات پر تکراری مانند موارد زیر پاسخ دهیم:

  • تحصیل در کالج زبان فرانسه به چه صورت می باشد؟
  • نحوه ثبت نام دوره زبان در فرانسه به چه صورت می باشد؟
  • آیا بعد از اتمام دوره های کالج زبان امکان پذیرش از دانشگاه های فرانسه وجود دارد؟
  • شرایط، مدارک و هزینه تحصیل در دانشگاه های فرانسه چقدر است؟
  • لیست کالج های زبان فرانسه کدام اند؟
  • هزینه کالج زبان در فرانسه چقدر است؟
  • شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق کالج زبان چیست؟
  • آیا شرکت در دوره زبان در فرانسه برای ایرانیان مقدور است؟
  • آیا دوره زبان فرانسه در فرانسه الزامات خاصی دارد؟
  • شرایط تحصیل داروسازی در فرانسه پس از کالج زبان فرانسوی چیست؟

در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است، در این خصوص بحث می نماییم.

زبان فرانسه یک زبان هنداروپایی می باشد که در اکثر کشورها به عنوان زبان دوم شناخته شده می باشد. فرانسوی در حال حاضر زبان 29 کشور جهان می باشد که همین میزان تعداد کشورهای توانسته است محبوبیت آموزش زبان فرانسه را در متقاضیان ملل دیگر افزایش دهد. طبق آخرین آمار و ارقام بدست آمده از اتحادیه اروپا زبان فرانسوی در سایر کشورهای اروپایی به عنوان زبان مادری شناخته شده است که می توان تاثیرات بیشتر آن را در کشور کانادا در شهرهای کبک، نیو برانزویک و انتاریو مشاهده نمود. در سایر کشورهای اروپایی می توان به کشورهای بلژیک و لوکزامبرگ و سوئیس اشاره نمود که زبان فرانسوی در آنها رایج است. طبق آخرین اخبار در اتحادیه اروپا به میزان 26% به گویش فرانسوی صحبت می نماید. همین میزان آمار توانسته رتبه سوم زبان فرانسوی در خصوص گویش را به خود اختصاص دهد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید:


درباره کالج های زبان در فرانسه در 2024

کشور فرانسه جزء یکی از گزینه هایی می باشد که با توجه به نظام آموزشی رایگان در سال های متوالی توانسته است مورد توجه متقاضیان ملل دیگر قرار گیرد. در خصوص بررسی راه های ورود به کشور فرانسه برای متقاضیان می توان به طرق ویزای تحصیلی فرانسه، ویزای کاری و ویزای سرمایه گذاری اشاره نمود. اما همان طور که عیان است یکی از کم هزینه ترین راه ها در خصوص مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل می باشد.

شرایط تحصیلات رایگان در کشور فرانسه برای دانشجویان بین المللی به نحوی می باشد که متقاضیان می بایست از مدرک زبان این کشور در سطح عالی برخودار باشند که بتوانند از این مزیت استفاده نمایند به همین خاطر می توان به کالج زبان در فرانسه اشاره نمود. متقاضیان بین المللی که قصد یادگیری زبان فرانسوی در کشور فرانسه را دارند می بایست از مزیت سن مناسب در خصوص مهاجرت برخودار باشند که در حال حاضر این شرایط برای متقاضیان بالای 16 سال با ارائه حداقل مدرک پیش دانشگاهی انجام پذیر می باشد.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر راجع به دوره های زبان فرانسه در سال 2024 جدول زیر را مشاهده نمایید:

نام دوره آموزشیدوره زبان فرانسه
موسسات آموزشیمدارس زبان تابستانی، کالج های زبان و دانشگاه ها
دانشجوی متقاضیسالانه 8000 دانشجو از سراسر دنیا
اعتبار مدرک کالج زبان در فرانسهعضو کمپوس فرانس (موسسه دولتی مسئول ارتقای آموزش عالی در خارج)، IALC (انجمن بین المللی مراکز زبان) و ATOUT France (آژانس توسعه گردشگری خارجی در فرانسه)
کیفیت آموزشیکالج ها و مدارس زبان دارای نشان Qualite Francais Language Etrangere میباشد
انواع دوره هاکورس زبان، دوره کوتاه/تابستانی، توریسم و مهمانپذیری، برنامه آمادگی ورود به دانشگاه یا Pathway program

تحصیل در کالج زبان در فرانسه

طبق آمار بررسی شده این روزها بدست آوردن نمره مطلوب در یکی از آزمون های زبان برای افرادی که زبان مادری آنها زبانی به غیر از انگلیسی، فرانسه،آلمانی و سوئدی است، سخت و گاها غیر ممکن میباشد. حتی مشمول هزینه های بالایی نیز میشود. بسیاری از دانشگاه های کشورهای مختلف برنامه هایی را برای دانشجویانی که متقاضی ورود به کشورها با پذیرش تحصیلی و تحصیل در دانشگاه ها هستند. اما دارای برخی شرایط پذیرش نیستند، تحت عنوان Pathway programs ارائه میدهند.

این دوره های تحصیل در کالج زبان فرانسه به دانشجویان کمک می کند تا برای موضوعات مختلف بر اساس رشته خود در دانشگاه مورد نظر از زبان انگلیسی و فرانسوی تا موضوعات دانشگاهی آمادگی لازم را پیدا نمایند. طول این دوره های کمکی (یا دوره زبان) بین 9 الی 15 ماه می باشد. افراد ویزا و مجوز ورودی نوع D را دریافت میکنند که اجازه کار نیمه وقت در حین خواندن زبان نیز برای آن ها وجود دارد. این نکته باید دقت شود که به دلیل اینکه بعد از پذیرش پروسه اخذ ویزای تحصیلی مهم میباشد. در نتیجه پذیرشی که گرفته میشود باید قابل توجیه برای آفیسر در سفارت باشد تا به فرد مجوز ورود به کشور را بدهند

تحصیل در کالج زبان در فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق کالج زبان در استراسبورگ

شهر استراسبورگ هفتمین شهر بزرگ در فرانسه از نظر جغرافیایی می باشد. از آنجایی که زبان فرانسوی یکی از فراگیرترین زبان های زنده دنیا می باشد که هم در کشورها اروپایی و هم در کانادا کاربرد دارد افراد زیادی خواهان آن هستند. یکی از شهرهایی که دارای کالج های زبان و دوره های ارزانی برای یادگیری زبان فرانسه میباشد، استراسبورگ است. این شهر همچنین از نظر هزینه های زندگی بسیار ارزان تر شهر پاریس بوده ولی از سطح زندگی بسیاری خوبی با بازار کار خوبی برخوردار است.

در نتیجه محل بسیار خوبی برای یادگیری زبان و زندگی در سال های اولیه مهاجرتی می باشد. از جمله دوره های زبان در استراسبورگ میتوان به موسسه استارلنگ، موسسه Ciel، موسسه Alliance France، موسسه IIEF، اشاره نمود که برای اطلاعات دقیق شرایط پذیرش از هر یک از این کالج ها به مقاله فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ مراجعه نمایید.

هزینه یادگیری زبان و زندگی در فرانسه

پارامتر هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه از موارد برجسته و قابل توجه مهاجران واجدین شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق کالج زبان و تحصیل می باشد. آن ها می بایست با در نظر گرفتن هزینه های تحصیل و زندگی قدم در این راه گذارند. هزینه های تحصیل در کالج های زبان در فرانسه در موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها متغیر است. هزینه زبان خواندن در برخی دانشگاه ها حدود 2500€ (یورو) و هزینه های تحصیل در کالج زبان از حداقل 2000€ الی 6000€ (یورو) در سال می باشد. البته هزینه یادگیری زبان در فرانسه بسته به طول دوره متفاوت میباشد. برای آگاهی بیشتر در مورد هزینه زندگی در فرانسه مخصوصا در شهرهای مختلف به مقاله ای که لینک آن بارگذاری شده است رجوع بفرمایید.

برنامه ها و سطوح زبان در فرانسه

برنامه ها و سطوح متعدد و متنوعی برای آموزش زبان فرانسوی وجود دارد، موسسات و مراکز آموزشی غالبا بر طبق این برنامه ها دوره های آموزشی خود را ارائه می دهند:

  • رشته های دانشگاهی از مبتدی (A1) تا سطح پیشرفته (C2)
  • ترم های آماده سازی برای دوره های مبتدی تا پیشرفته
  • مدارس بین المللی تابستانی
  • دوره هایی به منظور آماده شدن نظیر:
    • TCF (تست دانش فرانسوی)
    • TEF (آزمون ارزیابی فرانسوی)
    • DELF (دیپلم مطالعات در زبان فرانسوی)
    • DALF (دیپلم پیشرفته زبان فرانسوی)

گذراندن دوره های آموزش زبان در فرانسه

در فرانسه آموزش زبان بر عهده موسسات عمومی و تخصصی است، افراد بر اساس شرایط و موقعیتشان در یکی از آنها ثبت نام می کنند:

دورهزیر دوره هاحداقل سطح لازمطول دورههزینه به یورو
دوره زبان فرانسوی عمومی
دوره فرانسوی استانداردA01 الی 36 هفته€150
دوره فرانسوی فشردهA01 الی 36 هفته€220
دوره فشرده برای کل مبتدیانA01 تا 52 هفته€330
دوره خیلی فشردهA01 تا 52 هفته€430
دوره فرانسوی ترکیبیA01 تا 12 هفته€340
دوره زبان فرانسوی تخصصی
آموزش دبیران زبان فرانسهB11 یا 2 هفته€340
زبان فرانسه حرفه ایA01 تا 12 هفته€470
مربیگریB11 تا 21 هفته€470

سطوح دوره زبان در فرانسه

هدف از تمامی دوره های زبان فرانسوی کمک به پیشرفت شما و دست یابی به مهارت های زبانی توصیف شده در مرجع سطح CEFR می باشد. CEFRL چیست؟ CEFR چهارچوب مشترک مرجع زبانهای اروپایی، جهت اطمینان از پیشرفت پیوسته می باشد. در حقیقت، سطح شما پس از اتمام هر دوره با CEFR سنجیده و نمره داده می شود.

A1- Beginner levelافراد می توانند هر عبارت آشنای روزمره را در راستای تامین نیازهای ضروری بفهمند و استفاده کنند، افراد می توانند خودشان و دیگران را معرفی کنند و درباره جزییات سوال و جواب کنند همچنین اشخاص می توانند با یک شیوه مبتدی ارتباط برقرار کنند.
A2- Advanced beginner levelافراد می توانند مکررا از عبارات جداگانه و عباراتی درباره موضوعات معمولی همانند اطلاعات اصلی خانوادگی و شخصی استفاده کنند.
B1- Intermediate levelزمانی که از زبان استاندارد و روشنی استفاده می شود، افراد می توانند نکات ضروری را بفهمد، از عهده برخی موقعیت هایی که هنگام مسافرت پیش می آید، برآیند. اشخاص همچنین می توانند درباره یک رویداد، یک تجربه، یک آرزو، یک امید یا هدف صحبت کنند.
B2-Advanced Intermediate levelاین امکان برای افراد وجود دارد که محتوای اصلی موضوعات ذهنی یا دقیق را در یک متن پیچیده شامل یک بحث فنی در رشته تخصصیشان بفهمند، بطور سلیس و روان همانند یک متکلم بومی بدون هیچ مشکلی صحبت کنند.
C1- Advanced levelافراد می توانند دامنه وسیعی از متون گسترده و پیچیده را بفهمند و همچنین، براحتی بدون نیاز به جستجوی کلمه، خودشان را با کلمات سخت معرفی کنند.
C2- Higher advanced levelبسیاری از اشخاص می توانند بدون تلاش همه چیزی که می خوانند و می شنوند را بفهمند و حتی خودشان را شیوا و روان و فوری معرفی کنند، از کلمات سخت و جملات طولانی برای برقراری ارتباط با سایرین استفاده بکنند.

مزایای کالج زبان در فرانسه

کشور فرانسه جزء یکی از محبوب ترین نقاط گردشگردی در خصوص جذب توریست و مهاجر می باشد که به تنوع زیاد در خصوص سلیقه های مختلف توانسته است در سال های متوالی این محبوبیت را در میان مهاجران حفظ نماید. دوره یادگیری زبان فرانسه برای متقاضیان می تواند یک مهاجرت آسان و اصولی به فرانسه باشد. ایده آل برای بهبود مهارت های زبان در کشور فرانسوی زبان می باشد که از مزیت های فراوانی برخوردار است مانند:

  • تمرین، ارتقاء روایی و افزایش اعتماد به نفس هنگام صحبت کردن فرانسوی
  • مقابله با شرایط روزمره در فرانسه
  • تقویت مهارت های دستوری در طول اقامت زبان فرانسوی خود
  • گستره وسیعی از واژگان فرانسوی
  • کاوش فرانسه و رسیدن به قلب فرهنگ فرانسوی
  • بازدید از جاذبه های توریستی
  • دریافت کمک هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه

تفاوت کالج زبان در فرانسه و سایر کشورها

برخلاف دیگر کشورها، خوشبختانه در فرانسه به دانشجویانی که پذیرش دوره زبان فرانسه دارند ویزای تایپ D اعطا می شود و دانشجو می تواند کارت اقامت تحصیلی (OFFI) خود را یک ماه پس از ورود به خاک دریافت نماید.افراد با دریافت کارت اقامت از تمامی مزایای یک دانشجو در فرانسه چون بیمه دانشجویی، حمل و نقل رایگان، 20 ساعت در هفته کار و حق مسکن (CAFF) بهره مند خواهند شد.معمولا در فرانسه نیز بیمه به دو قسمت خصوصی و دولتی تقسیم میشود. بیمه دانشجویی در فرانسه تقریبا تمامی خدمات درمانی جز دندانپزشکی، زیبایی و غیره تشکیل می دهد که این بیمه برای افراد بالای 28 سال رایگان بوده و برای افراد زیر 28 سال هزینه کمی را شامل می شود.

بطور کلی طبق مصوبه ارایه شده از طرف سازمان کار، حقوق یک دانشجو ساعتی 10€ (یورو) می باشد که البته این مبلغ در شهرهای مختلف و شغل های مختلف متغیر است. هزینه های زندگی در فرانسه به سبک زندگی فرد و شهری که در آن ساکن است بستگی دارد و هزینه زندگی و تحصیل در فرانسه شامل مسکن، موادغذایی، پوشاک، حمل و نقل، بیمه و غیره می شود. بطور کلی یک دانشجو می تواند با 600€ تا 1000€ (یورو) زندگی کند.

مقایسه هزینه زندگی در مجارستان و فرانسه

مراحل ثبت نام دوره زبان در فرانسه

مراحل ثبت نام در کالج های زبان در کشور فرانسه عبارتند از:

اولمتقاضی ابتدا باید پیش ثبت نام در وب سایت کالج با ارسال ایمیل انجام دهد.
دوماز سوی کالج ایمیلی مبنی براینکه آیا پیش ثبت نام صورت گرفته، مورد تایید کالج است یا نه ارسال میشود، که در صورت قبولی، متقاضی باید پولی (deposit) بیعانه پرداخت نماید.
سومبعد از پرداخت deposit از سوی کالج ایمیلی مبتنی بر آزمون اولیه تعیین سطح برای سنجیدن دانش زبان فرانسه و اینکه فرد در چه سطحی از زبان است گرفته می شود و در صورتی که فرد در این آزمون قبول شود و سطحش مشخص شود، آن ها نامه ای تحت عنوان اجازه ورود با ویزای تحصیلی را ارسال می کنند.
چهارمآماده سازی مدارک ویزا و رجوع به سفارت فرانسه در کشور مبدا برای دریافت مجوز ورود به کشور فرانسه

پذیرش تحصیلی پس از اتمام دوره های کالج زبان در فرانسه

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، یکی از اهداف اصلی دانش آموزان و دانشجویان از شرکت دز کالج های زبان فرانسه آمادگی برای ورود به دانشگاه های معتبر فرانسوی است. چرا که تحصیل در اکثر دانشگاه های کشور فرانسه به زبان فرانسه است و متقاضیان علاوه بر ارائه مدارک آکادمیک خود و یا شرکت در آزمون یا مصاحبه همچنین نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان فرانسوی به شرح ذیل هستند:

سطح مهارت زبان فرانسه (بنا به درخواست دانشگاه مربوطه)مدارک زبان فرانسوی
سطح B2 (متوسط)Diplôme d’Etudes en Langue Française – DELFو یا TCF-DAP
سطح C1 (پیشرفته)Diplôme Approfondi de Langue Française – DALF

در کل دانشجویان بین المللی برای اپلای از دانشگاه های معتبر فرانسوی نیز نیازمند ارائه مدارک زیر هستند:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • مدرک آکادمیک بعلاوه کارنامه تحصیلی
  • کپی پاسپورت ملی
  • عکس پاسپورتی
  • انگیزه نامه
  • CV
  • مدرک مهارت زبان
  • مدارک شناسایی
  • توصیه نامه
  • گواهی تمکن مالی کافی

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در فرانسه 2024

یکی از موضوعات مهم درباره تحصیل آکادمیک در فرانسه اطلاع از هزینه تحصیل در دانشگاه های فرانسه است. از آنجایی که دولت فرانسه به آموزش عالی این کشور یارانه اختصاص می دهد از همین رو نیز هزینه تحصیل دانشجویان در این کشور نسبتا پایین است. در این میان نیز هزینه تحصیلی یا شهریه دانشجویان اروپایی و بین المللی کاملا متفاوت از هم می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، تحصیل دانشجویان اروپایی در دانشگاه های فرانسه تا حد زیادی رایگان بوده و این دانشجویان بین المللی هستند که پرداخت کننده اصلی شهریه ها هستند:

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در فرانسه

از طرف دیگر دانشجویان خارجی در کشور فرانسه ماهیانه بطور متوسط هزینه ای بین €600 تا 800€ (یورو) را بابت مخارج زندگی در فرانسه پرداخت می کنند که برخی از هزینه های آنها در کشور فرانسه از قرار ذیل است:

آیتم هاهزینه به یورو
1 وعده غذایی در رستوران ارزان15€
1 قرص نان 500 گرمی1.56€
1 کیلو فیله مرغ10.76€
1 کیلو گوشت گاوی18.51€
آب بطری 1.5 لیتری0.70€
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)1.70€
هزینه حمل و نقل ماهیانه65€
1 لیتر بنزین1.90€
هزینه اشتراک برای آپارتمان 85 متر مربعی162.18€
اجاره آپارتمان 1 خوابه وسط شهر734.51€
اجاره آپارتمان 1 خوابه حومه شهر587.76€
باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهیانه 1 نفر33.12€

و همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود بیشترین درصد از هزینه های زندگی هر فرد در کشور فرانسه مربوط به هزینه خرید از بازارها 34% می باشد:

توزیع درصدی هزینه زندگی در فرانسه

روش های تامین هزینه تحصیلی در فرانسه

دانشجویان بین المللی در کشور فرانسه با اتکاء بر چندین روش نیز می توانند از عهده تامین مخارج خودشان برآیند. یکی از این روش ها از طریق کار پاره- وقت دانشجویی است که به این دانشجویان اجازه می دهد تا در هر هفته حدود 20 ساعتی را کار بکنند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود آنها از این طریق در هر ساعتی تا €7.61 (یورو) کسب درآمد می کنند:

مقایسه حداقل دستمزد کار پاره وقت فرانسه با دیگر کشورها

روش دیگر برای تامین هزینه های تحصیلی در فرانسه که در اختیار کلیه دانشجویان بین المللی نیز قرار دارد، استفاده از برنامه های بورس تحصیلی می باشد. برنامه هایی که توسط دولت فرانسه و دول دیگر و یا با حمایت موسسات خصوصی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که از جمله این برنامه ها در سال 2024 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مبلغ بورسمقطع تحصیلیمعیار اعطاء بورسعنوان بورس تحصیلی
ماهیانه  €1000 (یورو)لیسانس و فوق لیسانسبرتری تحصیلیبورسیه های Labex MILYON
ماهیانه  €1000 (یورو)فوق لیسانسبرتری تحصیلیبورسیه برتری Ampere
ترمی حدود €5000 (یورو)فوق لیسانسبرتری تحصیلیبورسیه های فونداسیون موسسه فناوری گرنوبل
سالانه در حدود €7000 (یورو)فوق لیسانسبرتری تحصیلیبورسیه های IMDEA و OROSOUND جهت تحصیل در فرانسه
سالانه در حدود €10000 (یورو)فوق لیسانس علومبرتری تحصیلیبورسیه های برتری EURECOM جهت تحصیل در فرانسه
سالانه در حدود €10000 (یورو)فوق لیسانسبرتری تحصیلیبورسیه های مسترز Labex IRMIA جهت تحصیل در فرانسه
ماهیانه از €700 تا €3200 (یورو) بابت انواع هزینه های زندگی در کشور فرانسهتمام مقاطع ویژه دانشجویان آفریقایی تبارمبتنی بر نیاز مالیبورسیه گروه کویمبرا

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه وقت آنست که دانشجویان برای درخواست ویزای تحصیلی کشور فرانسه اقدام کنند. ویزایی که داشتن آن هم برای حضور در دوره های کالج زبان فرانسه و هم برنامه های دانشگاهی در کشور فرانسه الزامی است. مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه عبارت اند از:

  • نامه پذیرش از کالج فرانسه
  • تکمیل 2 نسخه از فرم درخواست ویزای بلند مدت تحصیلی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر با حداقل 1سال اعتبار که اگر از یک سال کمتر هست بهتره پاسپورتتان عوض شود
  • کپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • ترجمه شناسنامه همراه با مهرهای تایید و ارائه اصل و کپی آن
  • رزومه یا CV به زبان فرانسوی و یا انگلیسی
  • انگیزه نامه به زبان فرانسوی و یا انگلیسی
  • مدارک تحصیلی مانند دیپلم، پیش دانشگاهی، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و غیره
  • گواهی اشتغال به کار و یا تحصیل و همچنین برگه مرخصی برای دریافت ویزای تحصیلی (در صورتی فردی محصل و یا شاغل نباشد نیازی به ارائه چنین مدارکی نیست)

توصیه می شود که قبل از اینکه فرد وارد این پروسه شود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرد.

سوالات پرتکرار در خصوص کالج زبان در فرانسه

افرادی که به دنبال تحصیل در کالج زبان فرانسه هستند موارد زیر را عنوان می نمایند:

  • هزینه تحصیل در کالج های زبان در فرانسه چه میزان است؟ کالج های متنوعی در فرانسه وجود دارد که شهریه آن ها از 300€ تا 1200€ (یورو) در هر ترم متغیر است.
  • مدت زمان مورد نیاز برای آموختن زبان در کالج های زبان در فرانسه چه مدت است؟ برای آموختن اصولی زبان فرانسوی به حداقل 9 ماه تا 1 سال مطالعه مداوم نیاز است.
  • آیا امکان اقامت در خوابگاه برای شرکت در کالج های زبان در فرانسه وجود دارد؟ برخی از کالج های زبان در فرانسه اجازه اقامت به دانشجویان خود در خوابگاه را به صورت محدود می دهند.
  • آیا امکان اخذ ویزای همراه برای شرکت در دوره های زبان در فرانسه وجود دارد؟ برخی از کالج های زبان در فرانسه اجازه اقامت به دانشجویان خود در خوابگاه را به صورت محدود می دهند.
  • چرا باید زبان فرانسوی را آموخت؟ زبان فرانسوی یکی از زبان های رایج در جهان است و 29 کشور جهان به این زبان صحبت می کنند.
  • متوسط هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه 2024 چقدر است؟ هزینه مذکور ماهیانه بین 600 تا EUR 800 (یورو) متغیر است.
  • چرا باید زبان فرانسوی را آموخت؟ زبان فرانسوی یکی از زبان های رایج در جهان است و 29 کشور جهان به این زبان صحبت می کنند. و از این گذشته برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های فرانسه نیز ارائه مدرک زبان فرانسه جزء ضروریات محسوب می شود.
  • سطح لازم زبان فرانسه برای تحصیل در دانشگاه های فرانسوی چیست؟ معمولا برخی از دانشگاه های کشور فرانسه سطح B2 (متوسط) و برخی دیگر نیز سطح C1 را از دانشجویان قبول می کنند.
4.7/5 - (15 امتیاز)

14 دیدگاه برای “کالج زبان در فرانسه

  1. TH گفت:

    سلام می خواستم ببینم وضعیت ویزا دادن سفارت در حال حاضر به چه شکلیه؟ آخه شنیده بودم یه مدت سفارت برای کالج زبان ریجکتی می زنه، هنوزم همونطوره؟ یا تغییر کرده؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله اطلاعات شما درست هست اما خوشبختانه ما در چند مدت اخیر ویزاهای زیادی در این رابطه به دست آوردیم

  2. سحر گفت:

    سلام من 24 سالمه و تازه لیسانس آموزش زبان انگلیسی رو گرفتم و حدود دوساله زبان فرانسه رو شروع کردم میخواستم ببینم شرایط اقدام برای دوره کالج فرانسه رو دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای دوره زبان فرانسه میتونید اقدام کنید لطفا مقاله خواندن زبان فرانسه در فرانسه رو مطالعه نمایید

  3. ستایش گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    بنده ۱۶ سالمه و میخوام در تور سه ماهه اموزش زبان فرانسه در کشور فرانسه شرکت کنم!
    سطح فعلی من اواخر A1 هست و به زودی به A2 میرسم.
    ممنون میشم جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید در این دوره شرکت کنید ولی قبل از اون حتما با مشاورین ما در تماس باشید

  4. الهام گفت:

    سلام
    میخوام ویزای تحصیلی بگیرم برا فرانسه ولی نه زبان انگلیسی بلدم نه فرانسه، بدون داشتن مدرک زبان چطوری میتونم اقدام؟ وقتی زبانم کاملا صفر باشه میتونم اقدامی انجام بدم که برم توو خود فرانسه زبان رو یاد بگیرم بعد وارد دانشگاه بشم؟
    لطفا راهنماییم بفرمایید
    تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای دوره زبان اصل براینه که شما زبانی بلد نیستید اما باید در ابتدا یک مفدار زبان بخونید تا زمانی که برای اونجا اقدام کردید در حد مبتدی دانش زبان داشته باشید

  5. رومینا گفت:

    سلام و وقت بخیر
    آیا امکان بورس شدن برای تحصیل در این کالج ها وجود داره؟ و آیا در ایران هم میشه مدرک لازم رو بدست آورد که نیاز به هزینه گزاف نباشه در ترکیه؟ اسم این کالج در ترکیه چه هستش؟

    ممنون میشم اگه پاسخ بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      کالج ها امکان بورس ندارن اما شما در مورد کالج در ترکیه صحبت میکنید یا فرانسه؟ و اصلا هدفتون چیه و چرا میخواین برید کالج؟

  6. Amir Momeni گفت:

    سلام.خسته نباشید
    من هنرجو رشته تربیت بدنی در پایه دوازدهم هستم.اگر ثبت نام کالج زبان فرانسه رو تکمیل کنم،امکان صدور ویزا از سوی سفارت در این شرایط کرونا هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر با اخذ پذیرش امکانپذیره

  7. Shaghayegh گفت:

    سلام من 20سالمه و در حال حاضر دانشجوی ادبیات فرانسه هستم .میخواستم برای دوره ی فشرده ی تابستانه ی امسال موسسه زبان استرالانگ شهر استراسبورگ اقدام کنم . ایا شانس ویزا شدن دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید رزومه تون رو بررسی کنم که دقیق تر خدمتتون عرض کنم
      لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید

Comments are closed.