ویزای تحصیلی

کالج عالی فناوری در دبی (HCT)

کالج عالی فناوری در دبی (HCT)

کالج عالی فناوری در دبی (HCT) با عنوان عربی كليّات التقنيّة العليا یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین دانشگاه های دبی محسوب می شود. به طوری که هم اکنون HCT دارای 17 پردیس در کل کشور امارات می باشد که در نوع خود آمار خیره کننده ای است. این دانشگاه در کلیه مقاطع و دوره های تحصیلی و در قالب برنامه های متنوع همانند بازرگانی، فناوری مهندسی، کامپیوتر و علوم اطلاعات، ارتباطات کاربردی، علوم بهداشت دانشجو می پذیرد. از جمله یکی از پوئن های مثبت تحصیل در این کالج عالی دبی تحصیل به زبان انگلیسی می باشد.

  • برای تحصیل در کالج فناوری دبی چه مدارک و شرایطی لازم است؟
  • آیا کالج فناوری دبی مورد تایید وزارت علوم ایران است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل برای دانشجویان این کالج در دبی چیست؟
  • هزینه تحصیل در کالج فناوری دبی به چه میزانی است؟
  • آیا کالج فناوری HCT دبی به دانشجویان ایرانی بورس تحصیلی می دهد؟

وجود پاداش ها و بورس های مختلف، هزینه تحصیل مقرون به صرفه، امکان انجام کار نیمه وقت دانشجویی، برخورداری از کیفیت تحصیلی بالا، تحصیل به زبان انگلیسی، وجود برنامه های تحصیلی متنوع، امکان تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در دبی از امتیازات تحصیل در کالج عالی فناوری دبی محسوب می شود. اگر شما نیز جزو متقاضیان تحصیل در دانشگاه های دبی هستید توصیه می شود علاوه بر مطالعه این مقاله از مشاوره های برتر کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز برخوردار شوید.

درباره کالج عالی فناوری در دبی (HCT)

این کالج با عنوان اختصاری HCT در سال 1988 به عنوان یکی از بزرگترین موسسات آموزش عالی در امارات متحده عربی (UAE) تاسیس شد. در طی سال تحصیلی 2015- 2016 حدود 14829 دانشجوی زن و 8644 نفر دانشجوی مرد در 17 پردیس این کالج در کل کشور امارات ثبت نام کرده اند و بیش از 55000 نفر هم از این کالج ملی امارات فارغ التحصیل شده اند که اینها نشانگر وسعت و بزرگی این کالج معروف در دبی می باشد.

درباره کالج عالی فناوری در دبی (HCT)شرح
نوع دانشگاهفدرال
سال تاسیس1988
تعداد اساتید982 استاد
تعداد دانشجو24000 دانشجو
وب سایتwww.hct.ac.ae

کالج HCT انواع برنامه های تحصیلی خود را در تمامی مقاطع تحصیلی و به زبان انگلیسی به دانشجویان خود ارائه می کند. جالب است بدانید که برخی از برنامه های تحصیلی کالج عالی فناوری در دبی دارای تاییدیه بین المللی است. برای مثال، دوره کارشناسی آموزش HCT با همکاری و تایید دانشگاه ملبورن استرالیا توسعه یافته است. نکته دیگر درباره این کالج اینکه CERT (مرکز برتر آموزش و تحقیقات کاربردی) بازوی تجاری کالج های عالی فناوری است که دوره های آموزشی فناوری های کاربردی را برای مشتریان بخش خصوصی و دولتی برگزار می کند.

شرایط تحصیل در کالج عالی فناوری در دبی (HCT)

کالج عالی فناوری (HCT) در دبی بزرگترین موسسه آموزش عالی حال حاضر امارات محسوب می شود که عمده شهرت آن به خاطر رهبری و پیشگامی در آموزش علوم کاربردی و تکنولوژیکی می باشد. جالب است بدانید که در حدود 23000 دانشجو در 17 پردیس دخترانه و پسرانه این دانشگاه در سراسر امارات متحده عربی مثل ابوظبی، العین، الدفرا، شارجه، راس الخیمه و فوجیره مشغول تحصیل هستند. همچنین جالب است باز بدانید که HCT در حدود تقریبا 100 برنامه تحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان علاقه مند ارائه می کند. از جمله شرایط این دانشگاه تحصیل به زبان انگلیسی و مطابق استانداردهای آموزشی جهانی می باشد. از برنامه های تحصیلی معروف و پر طرفدار این دانشگاه عبارتند از:

  • علوم و فناوری مهندسی
  • علوم سلامت
  • رسانه های کاربردی
  • بازرگانی
  • علوم اطلاعات کامپیوتر
  • آموزش

شرایط تحصیل در کالج عالی فناوری در دبی (HCT)

شرایط و مدارک پذیرش از کالج عالی فناوری در دبی

مثل هر دانشگاه دیگری در دبی، کالج عالی فناوری در دبی (HCT) نیز دارای سیاست جذب دانشجوی مستقلی است. فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی از این کالج بسیار آسان و ساده بوده و این کار صرفا از طریق تکمیل فرم درخواست پذیرش HCT و نیز ارسال اسکن کپی مدارک لازم امکان پذیر است. متقاضیان بایستی در جریان باشند که فقط در صورت تامین شرایط زیر می توانند صلاحیت اخذ پذیرش تحصیلی از کالج عالی فناوری در دبی را کسب نمایند:

  • مدرک متوسطه دولتی (GSC) یا مدرک معادل خارجی با حداقل معدل 60% را اخذ کرده باشند
  • از آزمون استاندارد امارات- EmSAT به زبان انگلیسی یا معادل آن قبول شده باشند

پس از اتمام عملیات پذیرش، کالج عالی فناوری در دبی طی ایمیلی شما را در جریان پذیرش نهایی یا عدم پذیرش قرار می دهد. در صورت تایید صلاحیت شما، تاییدیه پذیرش به همراه راهنمائی های لازم به منظور اخذ ویزای تحصیلی دبی به شما ارسال می شود. شما از این طریق مدارک لازم را فراهم کرده و خود را برای مراجعه به سفارت امارات آماده می کنید.

شرایط ویزای دانشجوئی دبی چگونه است؟

برای تحصیل قانونی در دبی کلیه دانشجویان ثبت نامی در برنامه های بلند مدت یا فول تایم دانشگاه های دبی نیازمند اخذ ویزای دانشجویی امارات هستند. این ویزا در واقع مجوز ورود و اقامت تحصیلی دانشجویان بین المللی در امارات را فراهم می کند. از همین رو درست پس از دریافت نامه پذیرش از HCT متقاضیان بایستی با به همراه داشتن مدارک زیر ضمن مراجعه به سفارت امارات همچنین مدارک لازمه زیر را نیز تحویل آفیسر سفارت دهند:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی دبی
  • پاسپورت و چهار فتوکپی از آن
  • تاییدیه پذیرش از کالج عالی فناوری در دبی
  • گواهی سلامت پزشکی مورد تایید از HCT
  • گواهی تمکن مالی برای اقامت در دبی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • هزینه ویزای دانشجویی دبی حدود AED3000 (درهم) برابر با US$820 (دلار)
  • پس انداز بانکی یا Bank Deposit در امارات حدود AED1000 (درهم)

هزینه تحصیل در کالج عالی فناوری در دبی (HCT)

در بین دانشگاه های معروف در دبی کالج فناوری دبی از جمله دانشگاه هایی است که دارای هزینه تحصیلی مقرون به صرفه تری است. شاید اصلا یکی از بزرگترین دلایل برای ادامه تحصیل در این دانشگاه اماراتی نیز همین سطح پایین شهریه های اخذ شده از دانشجویان باشد. همانطوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، هزینه تحصیل سالیانه در کالج عالی فناوری در شهر دبی در حدود AED36000 (درهم) می باشد که یک هزینه معقول و مقرون به صرفه ای محسوب می شود.

مقایسه میانگین شهریه سالانه کالج عالی فناوری دبی با سایر دانشگاه ها

بورسیه های کالج عالی فناوری در دبی (HCT)

یکی از راه های تامین مالی هزینه تحصیلی در دبی اخذ بورس تحصیلی است که در این زمینه معمولا کالج عالی فناوری در دبی (HCT) دانشجویان موفق در زمینه تحصیلی را با اعطای انواع گسترده ای از پاداش ها، جایزه ها و بورسیه ها مورد تشویق قرار می دهد. پس شرط اعطای بورسیه از کالج عالی فناوری دبی اثبات برتری تحصیلی توسط دانشجویان متقاضی می باشد و این امر نیز فقط با ارائه معدل کل (GPA) 3.5 به بالا امکانپذیر است. این دانشگاه برای دانشجویان شایسته 3 نوع پاداش در نظر گرفته است. اینها شامل پاداش های رئیس دانشگاه، پاداش های صنعتی و پاداش رشید می باشد.

پاداش رئیس دانشگاه (Chancellor Awaeds) معمولا به دانشجویان دارای معدل بالا از هر برنامه تحصیلی این کالج اعطاء می شود. نوع دیگر پاداش ها، پاداش های صنعتی یا Industry Awards می باشد. این پاداش ها با اسپانسری شرکت های خاص به دانشجویان برتر در برنامه های تحصیلی مربوطه اعطاء می شود. پاداش رشید (Rashid Award) به دانشجویان برتر و با توجه به معیارهای گزینش کمیته پاداش های رشید اختصاص می یابد. اما بورسیه های کالج عالی فناوری در دبی عبارتند از:

بورسیه های کالج عالی فناوری در دبی

امکانات کالج عالی فناوری در دبی (HCT)

کلاس ها، استدیوها، کارگاه ها، آزمایشگاه ها و مراکز آموزشی HCT کاملا به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهز است. تکنولوژی های وایزلس، آموزش آنلاین، ویدئو کنفرانس، لپ تاپ ها، اسمارت بوردها یا تخته های هوشمند از جمله برخی تکنولوژی های به کار رفته در HCT به منظور ارتقای یادگیری دانشجویان می باشد. کتابخانه مدرن و مراکز منابع آموزشی (LRC) نیز دامنه گسترده ای از مطالب و محتوای پژوهشی و کمک تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. سالن های ورزشی و دیگر امکانات تفریحی مثل کمپ های وایرلس و کافه تریاها نیز با هدف شاد و مفرح سازی محیط آکادمیکی در نظر گرفته شده است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها سابقه و تجربه کاری موفق در زمینه های مختلف مهاجرتی و اخذ ویزا این آمادگی را دارد که هموطنان عزیز را از صفر تا صد فرآیند اخذ انواع ویزاهای خارجی مثل ویزای کار آلمان، ویزای تحصیلی کانادا، ویزای سرمایه گذاری سوئیس و غیره راهنمائی کند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *