ویزای تحصیلی

کالج پزشکی دبی (DMC)

کالج پزشکی دبی (DMC)

یکی از بهترین و با کیفیت ترین دانشگاه های پزشکی در دبی، کالج پزشکی دبی (DMC) می باشد که سالانه پذیرای دانشجویان دختر پزشکی از سراسر جهان می باشد. این دانشگاه یکی از تخصصی ترین دانشگاه های پزشکی امارات و منطقه خاورمیانه نیز محسوب می شود که برای اولین بار در امارات متحده عربی مدرک پزشکی و جراحی به دانشجویان فارغ التحصیل خود اعطاء نمود. این کالج خود از 5 دپارتمان شامل دپارتمان داروشناسی، دپارتمان فیزیولوژی، دپارتمان آناتومی، دپارتمان بیوشیمی، دپارتمان پاتولوژی و یک واحد انفورماتیک آموزشی، کتابخانه های مجهز و مراکز تفریحی تشکیل می شود.

کالج پزشکی دبی یا به عربی کلیه دبی الطبیه یک دانشگاه خصوصی در امارات محسوب می شود که در سال 1985 تاسیس شده است. اخذ پذیرش از این دانشگاه معروف اماراتی دشوارهای خاصی دارد. از جمله شرایط تحصیل در این دانشگاه قبولی در آزمون ورودی و انجام مصاحبه و نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر می باشد. اگر شما هم علاقه مند اطلاعات بیشتر در این مورد باشید علاوه بر مطالعه این مقاله می توانید از طریق مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با آخرین شرایط اعزام دانشجو به دبی آشنا شوید.

  • شرایط تحصیل رشته های پزشکی در این کالج چیست؟
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از کالج پزشکی دبی چیست؟
  • آیا کالج پزشکی دبی دارای اعتبار کافی است؟
  • هزینه تحصیل در این کالج چقدر است؟

درباره کالج پزشکی دبی (DMC)

کالج پزشکی دبی به صورت اختصاری DMC از جمله کالج های معروف برای آموزش پزشکی و دریافت مدرک معتبر کارشناسی پزشکی و جراحی (MBBCh) در امارات متحده عربی می باشد. ماموریت و هدف اصلی این کالج فراهم سازی بستر مناسب آموزشی و تحقیقاتی هم در داخل و هم در خارج کلاس ها البته با حفظ ارزش های اسلامی و ارتقای سطح موفقیت دانشجویی می باشد. تمام تلاش مجموع کارکنان کالج پزشکی دبی نیز ارائه محتوای آموزشی مطابق آخرین استانداردهای برتر تحصیلی در جهان می باشد. برای این منظور کلا 5 دپارتمان برای آموزش تخصصی دانشجویان پزشکی این کالج وجود دارد که عبارتند از:

  • دپارتمان آناتومی: آناتومی علمی است که با مطالعه بر روی ساختار بدن انسان و اجزای سازنده آن بایکدیگر می پردازد. آن شامل جنین شناسی نیز هست که تشکیل و رشد جنین انسانی را نیز شرح می دهد.
  • دپارتمان بیوشیمی: هدف کلی از برنامه درسی کالج پزشکی دبی در این بخش از برنامه اولیه تعریف شده است دانشجویان پزشکی که نیازمند دانش صحیح از بیوشیمی هستند باید در این دپارتمان هم عملی و هم نظری کار کنند.
  • دپارتمان پاتولوژی: پاتولوژی نیز علمی است که به مطالعه بیماری ها (دلایل و عوارض) می پردازد.
  • دپارتمان داروشناسی: اهداف دوره داروشناسی به صورت کلی و خاص تعریف می شود.
  • دپارتمان فیزیولوژی: در اینجا هدف کسب دانش عملی و نظری صحیح از فیزیولوژی می باشد.

شرایط پذیرش از کالج پزشکی دبی (DMC)

متقاضیان و داوطلبان تحصیل در کالج پزشکی دبی بایستی مطلع باشند که از جمله شرایط اصلی اخذ پذیرش از این دانشگاه قبولی در آزمون ورودی کالج پزشکی می باشد. محتوای آزمون معمولا مربوط به دروس زیست شناسی و شیمی بعلاوه مصاحبه شخصیتی ترتیب داده شده توسط کالج می باشد. مضافا اینکه به خاطر تدریس دروس پزشکی در این کالج به زبان انگلیسی، ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی TOEFL با نمره بالای 61، IELTS با نمره بالای 5.0 و EmSAT با نمره بیش از 1100 از جمله الزامات اخذ پذیرش از کالج پزشکی دبی محسوب می شود. اما مدارک لازم برای این منظور عبارتند از:

  • مدرک دیپلم متوسطه با معدل کل بالای 85% (مورد تایید سفارت امارات)
  • مدرک زبان انگلیسی به ترتیب شرایط فوق
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • کپی پاسپورت
  • کپی کارت شناسائی امارات
  • شناسنامه یا گواهی تولد
  • 6 قطعه عکس پرسنلی
  • هزینه آزمون ورودی برای برنامه MBBCh

شرایط برای دریافت ویزای تحصیلی دبی

داشتن ویزای دانشجویی در دبی برای تحصیل در کالج پزشکی دبی امری الزامی است. قانونا برای اخذ این نوع ویزای دبی، شما نیازمند یک اسپانسر یا حامی هستید. اگر شما فامیل یا آشنایی در دبی ندارید، این دانشگاه است که می تواند اسپانسر شما گردد. با این همه، دقت نمائید که درخواست پذیرش آنلاین از کالج پزشکی دبی یا هر دانشگاه دیگری در دبی به منزله تضمین اخذ ویزای دانشجوئی نمی باشد. بلکه برای اخذ ویزای مذکور شما باید به همراه مدارک لازم به سفارت امارات مراجعه نمایید. بر این مبنا، اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی امارات در سال جاری از این قرار می باشد:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • 12 فطعه عکس پاسپورتی
  • اصل پاسپورت + چهار فوکپی از پاسپورت
  • نامه پذیرش از کالج پزشکی دبی
  • تاییدیه تمکن مالی کافی
  • تاییدیه سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی سکونتی مثل اجاره نامه معتبر
  • قبض هزینه کنسولی برای اخذ ویزای حدودا AED3000 (درهم) معادل با تقریبا US$820 (دلار)
  • قبض پس انداز بانکی در امارات حدود AED1000 (درهم)

شهریه های سالانه کالج پزشکی دبی (DMC)

شهریه های سالانه کالج پزشکی دبی (DMC)

یکی از سوالات متداولی که معمولا توسط دانشجویان مطرح می شود سوال در خصوص میزان شهریه کالج پزشکی دبی می باشد. سوالی که پاسخ به آن می تواند در تصمیم گیری برای مهاجرت تحصیلی به دبی و اخذ پذیرش از کالج پزشکی شهر دبی بسیار موثر واقع شود. هزینه تحصیل دریافتی توسط این کالج اماراتی با توجه به دو پارامتر مقطع و برنامه تحصیلی متفاوت می باشد. اما به طور میانگین شهریه سالیانه پرداختی دانشجویان بین المللی در این دانشگاه AED120000 (درهم) می باشد.

نکته مهم در اینباره اینکه کالج پزشکی دبی سالانه تنها تعداد محدودی از دانشجویان دختر می پذیرد. پس بنابراین با رد پذیرش دانشجو فرصت برای داوطلب دیگر فراهم می شود. همچنین دانشجویانی نیز هستند که پس از ارائه درخواست پذیرش و حتی تایید درخواست خود به هر دلیلی از این درخواست صرف نظر می کنند. مسئولان دانشگاهی در مورد چنین دانشجویانی سخت گیرانه عمل می کنند و در صورت پرداخت هزینه ثبت نام پول آنها مسترد نمی شود مگر اینکه آنها دلیل موجهی مثل وجود مشکل در فرآیند اخذ ویزای تحصیلی یا وجود مشکل درباره اخذ بورسیه و غیره برای حذف پذیرش خود داشته باشند.

هزینه زندگی در دبی 2022

آمارها گویای این واقعیت مهم است که هزینه زندگی در امارات و شهر دبی بسیار بالا است چرا که دبی یکی از شهرهای تجملی در خاورمیانه محسوب می شود. با اینکه نرخ بیکاری پایین و سطح درآمدی در دبی بسیار بالا است اما هزینه ها و خرج و مخارج زندگی در این شهر بالا است. بر اساس ارزیابی های موجود، هزینه زندگی یک دانشجو در دبی بدون محاسبه اجاره ماهیانه حدود AED3496.99 (درهم) می باشد. شاید بهترین ابزار برای مقایسه هزینه زندگی دانشجویی در دبی استفاده از گزارش مقایسه هزینه زندگی Numbeo می باشد. بر اساس همین گزارش، درصد توزیع مخارج زندگی در دبی با استفاده از مدل آماری به صورت زیر می باشد:

توزیع هزینه های ماهیانه زندگی در دبی

همان طوری که در نمودار فوق نیز مشاهده می شود در حدود 40.5% از بودجه ماهیانه شما در دبی صرف پرداخت هزینه های اجاره خانه می شود. در رتبه بعدی هزینه ها نیز خرید فروشگاهی با 23.1% قرار می گیرد. جهت اطلاع باید بدانید که اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر دبی حدود AED5670.62 (درهم) و که اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از شهر دبی در حدود AED3750.28 (درهم) می باشد. اما هزینه ماهیانه خرید فروشگاهی در دبی برای یک نفر حدود AED300 (درهم) الی AED375 (درهم) می باشد.

اخذ بورسیه از کالج پزشکی دبی (DMC)

وضعیت شهریه ها و هزینه زندگی در دبی جای تردیدی برای دانشجویان باقی نمی گذارد که در جستجوی دریافت بورس تحصیلی باشند. این بورسیه ها غالبا توسط شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی داخلی و بین المللی مختلف با هدف جبران بخشی از خرج و مخارج تحصیل دانشجویان کالچ پزشکی دبی به آنها ارائه می شود. معیار اکثر اعطاء کنندگان بورس نیز اثبات برتری آکادمیک توسط متقاضیان می باشد که معمولا با توجه به معدل دروس مورد ارزیابی قرار می گیرد. از جمله بورس هایی که در اختیار دانشجویان ایرانی نیز قرار دارد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

عنوان بورسیهشرایط
بورسیه های کمک مالی ایرانی مومنی، 2022برای تمامی مقاطع و کلیه برنامه های تحصیلی، ویژه دانشجویان ایرانی در دبی و سراسر جهان
بورسیه FirstRand Laurie Dippenaar برای آفریقای جنوبی، 2022دانشجویان کارشناسی ارشد از هر رشته ای
پژوهانه تحقیقاتی Henrietta Hutton، 2022دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد از کلیه رشته های تحصیلی
برنامه بورسیه تحصیلی ServiceScapeدانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد از کلیه رشته های تحصیلی

دانشجویان پزشکی با اخذ یکی از بورس های تحصیلی فوق می توانند به صورت کلی یا جزئی شهریه دانشگاهی خود در امارات را پرداخت نمایند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا شما را علاوه بر آشنایی با فرآیند مهاجرت تحصیلی همچنین از سایر روش های مهاجرت آسان به دبی نیز مطلع سازند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *