ویزای تحصیلی

کالج کی اند کی ترکیه

کالج کی اند کی ترکیه

کالج کی اند کی ترکیه از جمله دانشگاه های پزشکی خصوصی است که علاقمندان بسیاری دارد. ترکیه دارای دانشگاه های معتبر دولتی و خصوصی بسیاری است. به گونه ای که دانشجویان زیادی شیفته تحصیل در دانشگاه های این کشور می­باشند. نام این کالج برگرفته از دو بخش آموزشی در این دانشگاه است بدین Kantipur و KCBMHS به معنای مدیریت علوم انسانی و کسب و کار می ­باشد. کالج در سال 1998 افتتاح گردید که با هدف مدیریت نپالی مشغول به فعالیت نمود. مشاوران متخصص حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت چگونگی ورود به این کالج را برای شما توضیح خواهند داد. در این مقاله ما به موضوع کالج کی اند کی ترکیه خواهیم پرداخت. از علاقه مندان تحصیل در این کالج دعوت می ­شود مطالب را مطالعه نمایند.

شرایط تحصیل در کالج کی اند کی

تحصیل در ترکیه و مهاجرت تحصیلی به این کشور، یکی از مسیرهای پرمتقاضی به شمار می رود. این کالج برای پذیرش دانشجویان آزمون ورودی پزشکی YOS را اخذ نمی ­نماید و دانشجویان تنها با داشتن مهارت در زبان ترکی استانبولی به راحتی می­ توانند به این دانشگاه وارد شده و به ادامه تحصیل بپردازند. دانشجویان در ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را به علاوه نامه ای که دانشجو از سوی وزارت آموزش و پرورش ترکیه اخذ نموده که مبنی بر دارا بودن معدل لازم برای تحصیل در این کالج است را به کالج کی اند کی ارائه نماید. علاوه بر مدارک فوق ارائه مدرک مهارت زبان ترکی و پاسپورت معتبر دانشجو نیز الزامی است. پس از آن مسئولین مربوطه مدارک دانشجو را بررسی نموده و در صورت تأیید و موافقت با تحصیل دانشجو برای وی نامه موافقت تحصیلی ارسال می ­گردد.

امکانات کالج کی اند کی ترکیه

کالج کی اند کی در شهر کاتماندو واقع گردیده است و دانشجویان از هر نقطه این شهر به راحتی به این کالج دسترسی دارند. این کالج از کتابخانه بزرگی برخوردار است که مقالات و طیف گسترده ای از منابع را شامل می شود. کتابخانه این کالج مجهز به شبکه اینترنت می ­باشد و دانشجویان جهت تحصیل در ترکیه می ­توانند در زمان های مختلف و با هماهنگی با مدیریت کالج از تسهیلات کتابخانه بهره ­مند گردند.

کالج کی اند کی ترکیه اهمیت ویژه ای به فعالیت های ورزشی دانشجویان داده است. از همین رو دانشجویان مجبور به انجام این گونه فعالیت ها با در نظر داشتن جدول زمانبندی خود می باشند. این کالج امکانات بسیار مناسبی از جمله تنیس روی میز، بسکتبال، کریکت و بدمینتون را در اختیار دانشجویان قرار داده است. همچنین روانشناسان حرفه ای با این کالج همکاری می‌نمایند که در صورت بروز هر گونه مشکلی برای دانشجویان با آنان مشاوره می کنند.

امکانات کالج کی اند کی ترکیه

دانشجویان بین المللی در کالج کی اند کی در ترکیه

اعزام دانشجو به ترکیه در کالج کی اند کی برای دانشجویان بین المللی به گونه ای است که آنها در ابتدا در دوره های زبان ترکی این کالج ثبت نام نموده و پس از به دست آوردن مهارت لازم زبان ترکی می ­توانند در رشته مورد نظر خود در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. دانشجویان محلی کشور ترکیه به راحتی پس از ثبت نام می­ توانند وارد رشته مورد نظر خود شده و ادامه تحصیل نمایند.

همچنین دانشجویانی که دارای تابعیت ترکی هستند و در خارج از ترکیه تحصیلات دوران متوسطه خود را به اتمام رسانیده اند نیز می­ توانند به راحتی در این کالج ثبت نام نموده و به تحصیل بپردازند. دانشجویانی که قصد مهاجرت به ترکیه و تحصیل در مقطع کارشناسی کالج کی اند کی ترکیه را دارند، ابتدا این کالج از آنها تست Aptitude را اخذ می ­نماید. این تست مربوط به دوره­ی تربیت بدنی در این کالج است که در این دانشگاه برگزار می­گردد.

دانشجویان جهت پذیرش در این کالج می ­بایست مدارک زیر را به مسئول این کالج ارائه نمایند:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش و ارائه آن به این مرکز
  • ارائه کپی و یا اصل مدرک دیپلم متوسطه
  • ارائه نامه وزارت آموزش و پرورش ترکیه مبنی بر تأیید معدل دانشجو برای تحصیل در این کالج
  • ارائه یک نسخه کپی از پاسپورت معتبر دانشجو
  • ارائه گواهی نامه C1 جهت تحصیل در دانشکده های پزشکی این کشور

بورسیه تحصیلی کالج K & K

دولت ترکیه با هدف جذب دانشجویان بین المللی به این کشور بورسیه های تحصیلی را در اختیار دانشجویانی که دارای شرایط لازم برای اخذ بورسیه هستند قرار می ­دهند. دانشجویان توسط این بورسیه های می­توانند به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند. همچنین دولت ترکیه به دانشجویان بین المللی اجازه انجام کار ضمن تحصیل را داده است و دانشجویان می­ توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را در این کشور تأمین نمایند. تمامی دانشجویانی که اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه می­ نمایند اولاً باید تحصیلات خود را در مقطع قبلی به طور کامل به پایان رسانیده باشند. بدین معنا که دانشجویی که قصد اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد را دارد باید تحصیلات کارشناسی خود را به پایان رسانیده و سپس برای اخذ بورسیه مقطع کارشناسی ارشد ترکیه اقدام نماید.

علاوه بر این بایستی دانشجویان متقاضی بورسیه ترکیه شرایط ذیل را نیز دارا باشند:

  • دانشجو دارای تابعیت ترکیه نباشد.
  • متقاضی پذیرش از دیگر دانشگاه ها را دریافت نکرده باشد.
  • متقاضی اخذ بورسیه برای دوره های پزشکی می­باید حداقل دارای معدل 18 باشد.

دانشجویان ممکن است با سوالات متعددی در زمینه کالج کی اند کی ترکیه روبرو شوند. جهت یافتن پاسخ سوالات خود می‌توانید با کارشناسان و مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه کی اند کی ترکیه

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در خصوص دانشگاه کی اند کی ترکیه پاسخ دهیم. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشد:

  • آیا تحصیل در دانشگاه کی اند کی ترکیه انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ تحصیل در دانشگاه کی اند کی ترکیه به دلیل هزینه شهریه مقرون به صرفه در این موسسه آموزشی بهترین گزینه برای دانشجویان کم بضاعت می باشد.
  • آیا دانشگاه کی اند کی ترکیه دارای اقاماتگاه های دانشجویی می باشد؟ خیر، متاسفانه دانشگاه کی اند کی ترکیه، اقامتگاه های دانشجویی متنوعی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار نمی دهد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *