مهاجرت

کویت مقصدی جذاب برای مهاجرت

کویت مقصدی جذاب برای مهاجرت

جاذبه های گردشگری متعدد، شرایط مطلوب در بازار کار و هزینه های معقول تحصیل در کنار هم موجب گشته اند تا کویت مقصدی جذاب برای مهاجرت لقب گیرد و افراد زیادی از سراسر جهان مایل به اخذ انواع ویزای این کشور باشند. وجود منابع غنی نفت و گاز منتهی به صادرات عمده فرآورده های پتروشیمی، کویت را به یکی از ثروتمندترین کشورهای آسیایی تبدیل کرده است. اگرچه کویت از نظر جغرافیایی دارای شرایط مطلوبی نبوده و اغلب مساحت این کشور از ماسه های ریز اشباع شده است، مجاورت با خلیج فارس موجب شده است تا علاوه بر وجود آب و هوای متفاوت در شهرهای ساحلی آن، تجار و بازرگانان به آسانی از مسیر فعالیت های خود را میسر سازند. در ادامه این مقاله که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده سعی داریم انواع جاذبه های کویت را همراه با شما عزیزان برشماریم.

  • چرا کویت مقصد جذابی برای مهاجرت نیروی کار است؟
  • هزینه های زندگی در این کشور چقدر است؟
  • متوسط درآمد در این کشور چقدر است؟
  • آیا خرید ملک در کویت ممکن است؟
  • ویژگی های مهم زیستی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان در کویت اقامت دائم گرفت؟

مهاجرت به کویت و جذابیت های این کشور

کشور مهاجرپذیر کویت دارای جمعیتی بیش از 4 میلیون نفر بوده که اغلب آن ها در پایتخت این سرزمین سکونت دارند. امکانات رفاهی فراوان موجود و سطح بالای استانداردهای زندگی در این کشور موجب گشته است تا علی رغم اینکه دولت کویت پیچیدگی های را در مسیر اخذ اقامت دائم این کشور برای مهاجرین خارجی قرار داده است، همچنان کفه ترازو به سمت جذابیت های این کشور سنگینی کرده و افراد با آمال و آرزوهای گوناگون به این سرزمین مهاجرت نمایند. نرخ تولید ناخالص داخلی کویت در چندسال اخیر بیش از 15% رشد داشته است. تورم در این کشور از 4% به 2% کاهش پیدا کرده و از دیگر نکات قابل توجه می توان به تعلق نگرفتن مالیات به انواع کسب و کارهای مهاجرین اشاره کرد. بومیان کویتی تنها 42% از جمعیت کویت را تشکیل می دهند:

توزیع نژادها در کویت

کویت مقصدی جذاب برای مهاجرت تحصیلی

در سال 2022 درصد شهروندان باسواد کویتی از مرز 96% تجاوز کرده و این امر خود گویای میزان اهمیت این موضوع در بین اتباع کویتی است. اگرچه در سال های گذشته دانشگاه های کویت از شرایط مطلوبی برخوردار نبوده و تعداد بسیار کمی از مهاجرین جهت تحصیل به این کشور مهاجرت می کردند، دولت کویت با اعطای انواع بورسیه های تحصیلی چون GUST و Edoofa توانست توجه افراد بسیاری را به طیف گسترده رشته های تحصیلی ارائه شده در موسسات آموزش عالی و دانشگاه های این کشور جلب نماید. با توجه به اینکه تحصیل مقطع دکتری در کویت 5 سال زمان برده و دانشجویان می توانند با برخورداری از بورسیه هایی از قبیل ICGEB از پرداخت شهریه معاف گردند، تعداد متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی در این مقطع افزایش چشمگیری داشته است. از مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه های معتبر کویت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت و مدارک هویتی معتبر
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه هدف
  • دیپلم 12 ساله تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • گواهی سلامت جسمی و روحی پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • 2 قطعه عکس

کویت مقصدی جذاب برای مهاجرت تحصیلی

کویت مقصدی جذاب برای مهاجرت گردشگری

بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور، پایتخت آن شهر زیبای الکویت می باشد که با آسمان های خراش های متعدد و معماری مدرن خود، جذابیت بیش از اندازه آن امری اجتناب ناپذیر می باشد. سه برج مشهور این کشور در خیابان خلیج نماد این سرزمین بحساب آمده و در نخستین دهه سپری شده پس از استقلال کویت ساخته شده اند. رستوران ها، کافه ها و مراکز تجاری موجود در این منطقه علاوه بر معماری آن که ترکیبی از معماری اسلامی سنتی و مدرن می باشد، همه ساله گردشگران زیادی را به بازدید از خود ترغیب می کند. مشاغل دریایی فراوان چون ماهیگیری اغلب در شهرهایی چون فایلاکا دیده شده و دارای جذابیت خاص خود می باشند. هتل های باکیفیت متعدد در این ناحیه آماده خدمت رسانی به گردشگران بوده و درصد قابل توجهی از رضایت شما را جلب خواهند کرد.

از بناهای مشهور مذهبی در کویت می توان به مسجد الکبیر اشاره کرد؛ اگرچه مذهب رایج در این سرزمین اسلام می باشد، اغلب ساکنین کویت را اهالی پیرو تسنن تشکیل می دهند. از جاذبه های طبیعی کویت می توان به خط ساحلی بی نظیر آن اشاره کرد؛ جایی که افراد آن را برای انواع تفریحات دریایی و قدم زدن های طولانی برگزیده و می توانند در سواحلی چون الکوت تجربه خاطره انگیزی داشته باشند.

کویت مقصدی جذاب برای مهاجرت کاری

سرمایه های کلان طبیعی و انسانی کویت را به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. اگرچه کویت از منظر جغرافیایی کشوری کوچک به حساب می آید، منابع غنی موجود در این کشور موجب ایجاد فرصت های شغلی متعدد و مطلوب شده است. در بین کشورهای منطقه، قوی ترین اقتصاد متعلق به قطر بوده و پس از آن کویت در جایگاه دوم قرار دارد و علت آن را می توان در ذخایر نفت خام این کشور جست که حدود 6% از کل ذخایر نفتی جهان را شامل می شود. متوسط حقوق افراد در کویت بسیار بالا بوده و 1260 KD (دینار کویت)تعیین شده است. سیاست مالیات شخصی در این کشور بدون معنی بوده و این موضوع مقدار درآمد خالص ماهیانه در کویت را هم طراز با بسیاری از کشورهای غربی کرده و افراد را راغب به سرمایه گذاری در شاخه های گوناگون نموده است.

کارمندان کویتی به طور میانگین در طول هفته 44 ساعت مشغول به کار هستند و بالاترین میزان حقوق در این سرزمین 5640KD (دینار کویت) برآورد شده است. نرخ بیکاری در کویت کاملا قابل چشم پوشی بوده و 2% اعلام شده است. کوتاه ترین مسیر یافتن شغل ایده آل در این کشور دریافت پیشنهاد کاری از اسپانسرهای موسسات معتبر کویت می باشد؛ افراد با تسلط کافی بر زبان عربی یا انگلیسی و سابقه کاری درخشان از شانس بیشتری جهت دستیابی به بهترین موقعیت های شغلی برخوردار خواهند بود. با توجه به تمامی جذابیت های ذکر شده و همچنین امکان آسان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کویت، در کنار اخذ تابعیت از طریق ازدواج با همسری از اتباع کویتی می توان این کشور را یکی از بهترین مقاصد گردشگری دانست و در همین راستا کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در کنار شما عزیزان خواهند بود.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *