مهاجرت

گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا

گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا

گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا با اعتبار یک ساله توسط انجمن اتومبیلرانی این کشور با هزینه تنها 20$ (دلار) برای متقاضیان صادر شده و با این گواهی نامه می توان در بیش از 150 کشور جهان به جز خود ایالات متحده رانندگی کرد. غالبا این گواهی نامه نیز از طریق آنلاین و با ارائه اسکن مدارک درخواست شده و تحویل آن به صورت پست پیشتاز به درب منزل متقاضیان می باشد. از جمله مزایای برخورداری از این گواهی نامه نیز می توان به امکان مسافرت با خودرو شخصی، فرآیند آسان درخواست، امکان اجاره خودرو و غیره اشاره نمود. هموطنان گرامی برای اخذ گواهی نامه بین المللی در کشورهای مختلف می توانند از خدمات حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

شرایط گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا

معمولا در خود ایالات متحده هیچ نوع گواهی نامه بین المللی رانندگی یا IDP برای متقاضیان صادر نمی شود و افراد برای اخذ این گواهی نامه می توانند از طریق اداره وسایل نقلیه موتوری، انجمن اتومبیلرانی آمریکا (AAA) و یا سازمان جهانی اتومبیلرانی (IDL Office) اقدام نمایند. اما در این مسیر بایستی مراقب سایت های متخلف نیز بود که با عنوان گواهی نامه طلایی یا گواهی نامه بین المللی معتبر قصد فریب افراد را دارند. در حال حاضر، بهترین روش جهت درخواست گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا نیز روش درخواست آنلاین از طریق مراجعه به وب سایت سازمان جهانی اتومبیلرانی به نشانی https://www.idlservice.com/ می باشد. از شرایط لازم برای اخذ این نوع گواهی نامه در آمریکا نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا

لازم به ذکر است که پایه و مبنای اصلی برای صدور گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا نیز ارائه گواهی نامه ملی است. چراکه اصلا گواهی نامه بین المللی (متشکل از دفترچه و کارت الکترونیکی هوشمند) ترجمه یا برگردانی از خود گواهی نامه ملی شخص می باشد. ضمنا مطابق قانون، حداقل اعتبار لازم برای گواهی نامه ملی ارائه شده نیز بایستی حدود 6 ماه باشد.

هزینه درخواست گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا

گواهی نامه بین المللی یا IDL کلا شامل دفترچه 8 برگ به زبان های بین المللی مختلف است که نشان دهنده اطلاعات روی گواهینامه ملی شماست. این دفترچه همراه با کارت پلاستیکی یا کارت الکترونیکی است که در کیف جیبی هم جا می شود. همان طوری که در مطالب قبلی هم قید شد، گواهی نامه مذکور آنلاین درخواست شده و اداره پست پیشتاز IDL Express آن را به دست متقاضیان بیش از 45 کشور جهان از جمله ایران می رساند. بنابراین هزینه این گواهی نامه به دو هزینه خود گواهی نامه و هزینه ارسال پستی دسته بندی می شود. هزینه خود گواهی نامه رانندگی بین المللی ایالات متحده (IDP) به اضافه نسخه دیجیتال آن در حدود $49 (دلار) است.

نوع گواهی نامه بین المللی رانندگیمدت اعتبارهزینه ها (دلار)
دفترچه و کارت الکترونیک1 سال25$
دفترچه و کارت الکترونیک3 سال45$
دفترچه و کارت الکترونیک5 سال55$
دفترچه و کارت الکترونیک10 سال65$

اما هزینه خدمات پست پیشتاز یا IDL Express برای ارسال این گواهی نامه به آدرس متقاضیان از قرار ذیل می باشد:

نوع خدمات پستیمدت زمان لازمهزینه (دلار)
USPS PRIORITY3 تا 5 روز کاری9.99$
USPS EXPRESS MAIL1 تا 3 روز کاری28.00$
UPS NEXT DAY SERVICE38.00$
UPS GROUND SERVICE15.00$
DHL INTERNATIONAL5 تا 7 روز کاری45.00$
DHL EXPRESS INTERNATIONAL2 تا 3 روز کاری55.00$

فرآیند درخواست گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا

فرآیند درخواست گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا

باید بدانید که گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا شامل یک کارت پلاستیکی و دفترچه همراه می باشد. این گواهی نامه بین المللی با توجه به مدت اعتبار خود به دسته های مختلف 1، 3، 5 و 10 ساله تقسیم می شود و هزینه های متفاوتی نیز دارد. اما فرآیند درخواست این گواهینامه کاملا آنلاین بوده و از طریق سامانهIDLservice انجام می گیرد. کل فرآیند نیز از 6 مرحله زیر تشکیل می شود:

  • شروع درخواست
  • ثبت نام
  • تایید اطلاعات
  • انتخاب IDL
  • پرداخت هزینه صدور
  • دریافت رسید

لازم به یادآوری است که همانند دیگر گواهی نامه های بین المللی موجود، گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا نیز تنها برای یکبار صادر شده و اصلا امکانی برای تمدید مجدد آن وجود ندارد. پس با انقضای این گواهی نامه متقاضیان ملزمند تا نسبت به درخواست مجدد آن اقدام نمایند.

آخرین قوانین اعزام دانشجو به آمریکا

مدارک لازم برای درخواست گواهی نامه بین المللی رانندگی در آمریکا

از آنجائی که شیوه درخواست این گواهی نامه به صورت آنلاین می باشد، پس مدارک لازمه نیز حتما بایستی به صورت اسکن شده همراه با فرم درخواست تکمیلی ارسال شود. مطابق قانون، متقاضیان موظف هستند که قبل از هر اقدامی ابتداء مدارک مورد نیاز زیر را تهیه کنند:

  • اسکن صفحه اطلاعات شخصی در پاسپورت متقاضی
  • اسکن گواهینامه معتبر شخص متقاضی
  • اسکن عکس تمام رخ 3 در 4 متقاضی
  • اسکن نمونه امضای فرد متقاضی

دانشگاه های آمریکایی هاروارد، ماساچوست و استنفورد همچنان جزء 3 دانشگاه برتر دنیا هستند. بنابراین سیستم آموزش عالی آمریکا همچنان در جهان آکادمیک حرف اول را می زند. این همان دلیلی است که باعث می شود اغلب دانشجویان به تحصیل در آمریکا ترغیب شوند. اما مزایای تحصیل در این کشور فقط به کیفیت تحصیلی مربوط نمی شود و دانشجویان می توانند از امتیازاتی مثل شرایط کار دانشجویی در آمریکا نیز استفاده کرده و از این راه هزینه تحصیلی خود را در آورده و نیز در بازار کار این کشور پیشرفته کسب تجربه کنند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه چندین و چند ساله آماده ایم تا دانش و تجربه خود را در زمینه شرایط اعزام دانشجو به آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور در اختیار شما قرار دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *