ویزای کاری

ویزای کاری نروژ

ویزای کاری نروژ

اخذ ویزای کاری نروژ برای کسانی که اقامت نروژ را ندارند دشوار است ولی راه هایی وجود دارد که در انتها به اخذ ویزای کاری این کشور منجر می شود. لازم به ذکر است نروژ یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی است و اقتصاد قدرتمندی دارد.

  • آیا می توان از نروژ ویزای کاری گرفت؟
  • کار نفتی در نروژ به چه صورت است؟
  • مشاغل مورد نیاز نروژ کدام است؟
  • آیا متوسط درآمد ماهانه در نروژ بالاتر از آلمان است؟
  • درآمد در چه رشته هایی در نروژ بالاتر است؟
  • شرایط اخذ ویزای کار در نروژ چیست؟
  • بهترین شهر نروژ برای کار و زندگی چیست؟
  • آیا در نروژ امکان تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری وجود دارد؟
  • چگونه در نروژ می توان از طریق کار به اقامت دائمی (PR) این کشور دست یافت؟

در ادامه این مقاله که به دست مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده به مراحل اخذ ویزای کار نروژ پرداخته خواهد شد. در سال 2024 بیشترین مهاجرت به نروژ، تحصیلی بوده است که دلیل آن راحت تر بودن اخذ ویزای تحصیلی نروژ و رایگان بودن نظام آموزشی این کشور است.

درآمد بالا؛ موتور انگیزه برای مهاجرت به نروژ

بر کسی پوشیده نیست که نروژ جزء آن دسته از کشورهای اروپایی مرفه و ثروتمند اروپا و جهان است. ثبات اقتصادی و سیاسی شاخصه اصلی کشورهای حوزه اسکاندیناوی از جمله کشور نروژ می باشد. همین امر نیز باعث جذب حداکثری سرمایه گذاری ها و ایجاد فرصت های اشتغال زایی مختلف در این کشور شده است.


مطابق آمارهای موجود، نرخ بیکاری نروژ در سطح 3.7% می باشد و این کشور از بازار کاری خوبی در کل اروپا برخوردار است. به طوری که متوسط حقوق ماهیانه یک کارگر نروژی حدود 4900€ (یورو) بوده در حالی که متوسط حقوق برای کارگر آلمانی حدود 3810€ (یورو) می باشد:

مقایسه درآمد در نروژ و چند کشور اروپایی به یورو

کاریابی در نروژ؛ پیش شرط مهاجرت کاری

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، داشتن پیشنهاد شغلی Employment Offer شرط اصلی برای درخواست ویزای کاری نروژ به حساب می آید. و برای موفقیت در زمینه کاریابی در نروژ نیز تنظیم یک رزومه (CV) قوی بسیار مهم است. چرا که این به کارفرمایان نروژی اجازه ارزیابی سریع و گزینش بهتر را فراهم می کند.

اینفوگرافیک ویزای کاری نروژ

معمولا نیز یک CV خوب از بخش های مختلفی شامل سابقه، تحصیلات، مهارت، علایق و نیز مشخصات تماس تشکیل شده است. برای مثال یک نمونه از CV کارجویی را در زیر مشاهده می کنید:

نمونه رزومه کاری در نروژ

پس از یافتن شغل نیز کارجو در ارتباط با کارفرما بایستی برای مراحل بعدی شامل مصاحبه شغلی و نیز عقد قرارداد کاری مهیا شود. معمولا کارجویان برای جستجوی کاری در نروژ نیز از روش های مختلفی شامل روش های زیر بهره می گیرند که در بین آنها نیز روش کاریابی در نروژ از طریق سایت های کاریابی و موسسات معتبر کاریابی متداولتر است:

روش های کاریابی در نروژ از طریق سایت های کاریابی و موسسات معتبر کاریابی

قوانین ویزای کار نروژ

شهروندان ایرانی که مایل به مهاجرت به نروژ با ویزای کاری هستند، می بایست از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت کنند. پس از صدور پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما، در ابتدا این موقعیت شغلی به مدت 3 ماه در نروژ و اگر شخصی یافت نشد که به عنوان نیروی کار داخلی استخدام شود، 3 ماه نیز در اتخادیه اروپا آگهی شود. در نهایت اگر در طول این مدت زمان 6 ماهه شخصی این شغل را پر نکند این موقعیت به فرد متقاضی داده می شود. نکته مهم دیگر این است که کارفرما علاوه بر ارائه پیشنهاد شغلی و آگهی کردن آن، می بایست تمام جزئیات مالیات خود را به دولت ارائه دهد.

اشخاصی که با سایر راه های اقامتی نظیر تحصیل در نروژ نسبت به مهاجرت اقدام می کنند، راحت تر از سایر افرادی اقدام می کنند که خارج از کشور کانادا برای دریافت اقامت کاری درخواست می دهند. به عنوان مثال، اگر فردی با ویزای دانشجویی وارد کشور نروژ شده باشد و در حین تحصیل و یا پس از اتمام دوره تحصیلی از یک کارفرمای نروژی در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت کند. نیروی کار داخل کشور محسوب شده و دیگر نیاز نیست این موقعیت شغلی 3 ماه در نروژ و سپس 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی شود تا در نهایت در صورت عدم وجود نیروی کار مناسب برای این شغل، فرد بتواند قرارداد کاری را با کارفرما بسته و اقامت کاری این کشور را دریافت نماید.

مهاجرت کاری به نروژ

نروژ یکی از کشورهای پیشرفته اروپا است که با شرایط اقتصادی و اجتماعی خوبی برخوردار است. به همین دلیل، مهاجرت به نروژ برای کسانی که به دنبال فرصت ‌های شغلی و زندگی بهتر هستند، یک گزینه جذاب است. برای مهاجرت کاری به نروژ، باید در ابتدا یک شغل مناسب پیدا کرد. این می ‌تواند از طریق جستجوی آگهی ‌های شغلی در سایت ‌های مختلف، ارتباط با شرکت ‌ها و یا از طریق شبکه ‌های اجتماعی صورت گیرد. بعد از پیدا کردن شغل، باید مجوز کار و اقامت در نروژ را دریافت کرد. برای این منظور، باید مدارک لازم را جمع آوری و به سفارت یا کنسولگری نروژ در کشور خود ارسال کنید. همچنین، باید در نظر داشت که هزینه ‌های زندگی در نروژ بالا است و برای مهاجران نیاز به پیدا کردن شغل با حقوق مناسب دارد.

شرایط مهاجرت به نروژ از طریق کار

ویزای Skilled Worker که به افرادی داده می شود که در یک شرکت نروژی کار خود را تضمین کرده اند و دارای مدرک دانشگاهی یا آموزش حرفه ای هستند، رایج ترین نوع ویزای کار نروژ است. اجازه اقامت نروژ برای کار، که به شما امکان می دهد به طور قانونی در نروژ اقامت و کار کنید، همان چیزی است که شما برای آن درخواست می کنید، حتی اگر از آن به عنوان ویزای کار یاد شود. پردازش درخواست شما ممکن است تا 8 هفته پس از ارسال آن طول بکشد. اگر در این مدت در نروژ باشید تا زمانی که ویزا صادر نشده باشد، اجازه شروع کار را ندارید.

شرایط کار در نروژ در سال 2024

نروژ یکی از ثروتمندترین کشورها با اقتصاد بسیار پیشرفته است، فرصت کار در نروژ خوب بوده و کارمندان از درآمد بالا در این کشور بهره می برند. بیش از 50 شغل فهرست شده در نروژ وجود دارد و عمده ترین این مشاغل در بهداشت، نفت (مهندسی)، توریستی، آموزش و پرورش، کسب و کار، فناوری اطلاعات، فلزات، صنایع پالپ و کاغذ، مواد شیمیایی، صنایع کشتی سازی و ماهیگیری است. بخش کسب و کار نروژ از لحاظ تکنولوژیکی بسیار پیشرفته و نوآور است. نروژ یک کشور امن و صلح آمیز با سیستم های رفاهی خوب زندگی است و یک رابطه سازنده و کارآمد با کارمندان و مهاجران متخصص دارد.

سیاست های مهاجرت به نروژ اخیرا روند مثبتی داشته و گسترش یافته و درها را برای مهاجران تحصیل کرده و ماهر از دیگر نقاط جهان باز کرده است. اتباع خارجی باید قبل از ورود به نروژ برای اجازه کار در نروژ از کشور خودشان درخواست نمایند. اجازه کار باید قبل از ورود به کشور اخذ شده باشد. این اجازه کار در صورتی به دست می آید که فرد توانسته باشد یک قراداد کاری با یک کارفرمای نروژی منعقد کند، که امری است دشوار.

کاریابی در نروژ در سال 2024 به دو صورت انجام می شود:

  1. جستجوی کار خارج از نروژ و گرفتن دعوتنامه کاری
  2. پیدا کردن کار و استخدام در حین تحصیل در نروژ یا پس از تحصیل در نروژ

10 شغل مورد نیاز در ویزای کاری نروژ

در زیر مشاغلی را که در نروژ معمولا شانس کاریابی بالایی دارد بررسی شده اند:

  1. مهندسی نفت و گاز
  2. مهندسی انرژی
  3. مهندسی عمران
  4. مهندسی کشاورزی
  5. مهندسی برق
  6. مهندسی مکانیک
  7. آرایشگری (دارای مدرک آکادمیک)
  8. آشپزی و هتلداری
  9. مدیریت و بیزینس
  10. رشته های نظام سلامت و غیره

در نظر داشته باشید که اقتصاد کشور نروژ به ترتیب به شیلات، صنعت برق، کشتی سازی و سازه های دریایی و نفت وابسته است. اما بخش عمده درآمد دولت این کشور به مالیات های دریافتی بستگی دارد.

موسسات معتبر کاریابی در نروژ در سال 2024

شرایط زندگی در نروژ

تقریبا 14% از کل کشور نروژ را مهاجران تشکیل می دهند که یک سوم این مهاجران برای یافتن کار به این کشور مهاجرت می کنند. با وجود مالیات و هزینه زندگی بالا، هستند کسانی که به دلیل کیفیت زندگی بالا و همچنین استانداردهای بالا و شرایط زندگی خوب به این کشور مهاجرت می کنند. اگر فردی قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشد نیازمند این ویزا خواهد بود و برای اخذ ویزای کاری نروژ ملیت فرد تأثیر گذار است. زندگی در کشورهای اسکاندیناوی مشتاقان بسیاری را سمت خود جذب کرده است. در سال 2024 زندگی در نروژ مجددا در برترین انتخاب ها بوده است.

اگر متقاضی، شهروندی یا اقامت دائم یک کشور اروپایی را اخذ کرده باشد می تواند برای یک ویزای کاری 6 ماهه درخواست نماید که این ویزا به وی فرصت می دهد به مدت 6 ماه در کشور حضور داشته باشد و در آن کشور متناسب با مهارت خود در جستجوی کار باشد و در صورت یافتن کار می تواند اقامت خود را تمدید نماید. برای اخذ این ویزا شرایط فرد ارزیابی می شود. هزینه درخواست ویزای کار نروژ هم مثل ویزای کاری استرالیا بسته به نوع درخواست فرد ممکن است متفاوت باشد. هزینه زندگی در نروژ به صورت نرمال ماهیانه 1800€ (یورو) می باشد.

شغل های پر درآمد در نروژ

همه ساله رشته ها و مشاغل پرتقاضا در هر کشور اعلام می شود. که در کشور نروژ علاوه بر رشته های مهندسی و نفت و گاز و انرژی مشاغل مطرح و پرطرفداری چون تاسیسات و عمران و ساختمان و مهندسی کشاورزی و آرایشگری و نقاشی ساختمان برای آقایان و همچنین شغل هایی چون شیرینی پزی و آشپزی و آرایشگری و میکاپ را می توان شغل های پردرآمد در نروژ نامید.

مدت زمانی که برای اخذ ویزای کاری کشور نروژ باید در انتظار بود بسته به نوع ویزای متقاضی و شرایط روز متفاوت است. در حال حاضر ویزای کارگران ماهر که در یک سفارت محلی اداره می شود، روند آن بین 4 تا 5 هفته زمان می برد، در صورتی که نقص مدرک وجود نداشته باشد. البته با وجود شرایط کنونی مهاجرت کاری به این کشور مستلزم دارا بودن پیشنهاد کاری از این کشور می باشد. بهتر است رمز ورود خود را به یک طریق دیگر در این کشور ایجاد نمود که یکی از بهترین راه ها ادامه تحصیل در نروژ می باشد. طبق آمار منتشر شده از اداره مهاجرت نروژ شانس صدور ویزا برای ایرانیان در سال 2024 حدود 80% می باشد.

مسیر تحصیل در نروژ را با کار در این کشور مقایسه کن

مدارک مورد نیاز ویزای کاری نروژ

براساس نوع ویزایی که درخواست می شود مدارک در سال 2024 شامل موارد ذیل است:

  • پاسپورت معتبر و کپی برابر اصل آن
  • فرم درخواست تکمیل شده و چک لیست اسناد ارائه شده
  • دو قطعه عکس
  • مدارک تحصیلی و رزومه کاری
  • پیشنهاد شغلی به همراه قرارداد و مبلغ حقوق ذکر شده در قرارداد
  • شواهدی مبنی بر این که فرد متقاضی در نروژ مکانی را برای زندگی در اختیار دارد

بسته به وضعیت فرد ممکن است لازم باشد که مدارک دیگری را ارائه دهد و نکته حائز اهمیت این است که تمام مدارک فرد باید به زبان انگلیسی یا نروژی ترجمه شده باشد و مهر تایید آن را از دادگستری را داشته باشد.

اقامت در کشور نروژ

اگر فردی در کشور نروژ به عنوان یک کارگر ماهر اقامت داشته باشد، می تواند اقامت اعضای خانواده خود را نیز کسب نماید. البته برای واجد شرایط بودن باید ثابت نماید که می تواند در این مدت خانواده خود را از نظر مالی حمایت نماید. به طور مثال برای این که بتواند همسر خود را به عنوان همراه وارد کشور نماید باید حقوق سالیانه NOK306700 (کرون نروژ) را دریافت نماید. به صورت کلی اگر کسی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کار در کشور نروژ اقدام نماید می تواند به راحتی اقامت کاری نروژ را دریافت نماید ولی اگر شخص خارج از حوزه اتحادیه اروپا اقدام نماید می بایست مراحل اخذ ویزای کاری این کشور را که ذکر گردید طی نماید.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری نروژ

شرایط کاری در نروژ

نرخ بیکاری در نروژ سال گذشته حدودا 3.8% بود اما در سال 2024 به 3.5% رسید. با این وجود دانشجویانی که به زبان نروژی تسلط داشته باشند به راحتی می توانند پس از فارغ التحصیلی در این کشور استخدام شوند و ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری نروژ نمایند. البته کسانی که در رشته هایی مثل مهندسی کامپیوتر، مهندسی نفت، مهندسی شیمی و غیره تحصیل کرده باشند، حتی با تسلط به زبان انگلیسی نیز شانس خوبی برای پیدا کردن کار در نروژ خواهند داشت. سطح درآمد در نروژ به شرح ذیل است:

درآمد سالیانه در نروژ (کرون نروژ)توضیحات
NOK155000کم ترین میزان درآمد سالیانه در نروژ
NOK612000متوسط درآمد سالیانه در نروژ
NOK2730000بیشترین میزان درآمد سالیانه در نروژ

البته در نروژ بنابر قوانین موجود برای جلوگیری از کاهش قدرت خرید مردم در اثر تورم، هر 15 ماه یکبار به میزان 9% به سطح حقوق افزوده می گردد. همچنین در این کشور اختلاف درآمد بر مبنای تبعیض جنسیتی تنها 4% است؛ یعنی در نروژ در مقایسه با آلمان، اتریش، رومانی و غیره، زنان شرایط بهتری دارند. در جدول ذیل متوسط درآمد دریافتی زنان و مردان در نروژ مقایسه شده است:

جنسیتمتوسط درآمد سالیانه در نروژ (کرون نروژ)
زنانNOK600000
مردانNOK625000

نرخ مالیات بر درآمد در کشور نروژ 38% است.

بهترین شهر نروژ برای کار

نروژ نیز از بهترین کشورها برای مهاجرت کارگران ماهر محسوب می شود. نروژی که بر اساس شاخص سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) در رده هفتم ثروتمندترین کشور جهان نیز قرار دارد:

ثروتمندترین کشورهای جهان بر اساس سرانه GDP (دلار)

این کشور دارای شهرهای مختلفی است که هر یک می تواند کاندیدای خوبی برای مهاجرت کارگران نخبه محسوب شود. اما همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، اوسلو پایتخت نروژ هفتمین شهر پر درآمد جهان و بعد از زوریخ سوئیس دومین شهر پر درآمد اروپا محسوب می شود:

پرداختی ماهانه در کشورهای مختلف

هزینه اقامت در نروژ

نروژ یکی از گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی است. البته لازم به ذکر است کسانی که در این کشور منبع درآمدی دارند مشکلی برای پرداخت هزینه ها نخواهند داشت چرا که درآمد نیز در این کشور بسیار بالاست اما دانشجویان اگر چه به دلیل وجود نظام تحصیلی رایگان هزینه ای بابت شهریه دانشگاه پرداخت نمی کنند اما برای هزینه های زندگی باید از قبل پیش بینیهای لازم را داشته باشند. هزینه زندگی در نروژ به صورت ماهیانه در حدود 1800€ (يورو) می باشد و برای محاسبه بهتر در جدول ذیل قیمت یکسری اقلام و خدمات ذکر گردیده است:

اقلامقیمت (یورو)
یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان€17
یک وعده غذایی در شعب مک دونالد€11
بطری آب معدنی€2
یک کیلوگرم فیله مرغ€12.6
یک کیلوگرم سیب زمینی€1.97
بلیت یک طرفه وسایل نقلیه عمومی€3.56
بلیت ماهیانه وسایل نقلیه عمومی€70
اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر€1195
اجاره ماهیانه آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر€1700

فرآیند درخواست ویزای کاری نروژ

همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، فرآیند درخواست ویزای کار نروژ یک فرآیند چند مرحله ای است که استارت کار با دریافت پیشنهاد کاری از کشور نروژ شروع می شود. این بدان معناست که شما قبل از تحویل مدارک بایستی یک قرارداد کاری رسمی از کارفرمای نروژی دریافت کنید.

سپس شما بایستی فرم درخواست ویزای کاری نروژ را تکمیل و به همراه دیگر مدارک به سفارت نروژ تحویل دهید:

مشاغل مورد نیاز کشور نروژ

اما شانس کسانی برای اخذ ویزای کاری نروژ و اقامت این کشور اروپایی بالا است که به عنوان یک کارگر ماهر یا Skilled Worker درنظر گرفته شوند و برای همین نیز آنها بایستی دارای شرایط زیر باشند:

  • دارای حداقل مدرک کارشناسی در یک رشته تخصصی باشند.
  • یک برنامه آموزش حرفه ای را در دوران دبیرستان سپری کرده باشندکه مدت زمان آن هم حداقل 3 ساله باشد.
  • دارای چند سال سابقه کاری مفید باشند.
  • شغل مورد نظر هم مطابق قوانین حق و حقوق کار در نروژ باشد.

شرایط تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری نروژ

اغلب دانشجویان خارجی که در حال تحصیل در کشور نروژ هستند همچنین مایل به اقامت، کار و زندگی در این کشور مرفه اروپایی هستند. در حقیقت این دسته از دانشجویان حین فارغ التحصیلی می توانند برای اخذ اقامت نروژ اقدام کنندو آنها بایستی قبل از اتمام دوره تحصیلی (یعنی پیش از اتمام اعتبار اقامت تحصیلی اشان) برای دریافت مجوز اقامت به عنوان کارجو residence permit as a job seeker اقدام کنند. این مجوز اقامتی به مدت حداکثر 12 ماه معتبر بوده و متقاضیان با دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای نروژی می توانند آن را به اقامت کاری تبدیل کنند.

در ضمن برای اخذ اقامت مذکور ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی با پس زمینه سفید
  • گواهی اسکان
  • مدرک تمکن مالی ماهانه به مبلغ NOK20521 (کرون نروژ)
  • صورتحساب بانکی 6 ماهه
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • گواهی سابقه کاری

دریافت اقامت نروژ چه مراحلی رو شامل میشه؟

اخذ اقامت دائم و پاسپورت نروژ

ویزای کاری نروژ به تعداد سال هایی که با فرد قرارداد کاری منعقد شود تمدید می گردد. یعنی اگر کارفرمایی در نروژ فرد را برای یک سال استخدام نماید، مدت اعتبار ویزای وی یک ساله خواهد بود. منتهی پس از چند سال کار کردن و پرداخت مالیات در غالب کشورهای دنیا امکان درخواست اقامت دائم و در نهایت پاسپورت هم وجود دارد. این امکان در نروژ هم وجود دارد. به این صورت که مطابق قوانین نروژ پس از 3 سال کار تمام وقت قانونی و پرداخت مالیات، افراد در نهایت می توانند درخواست دهند و اقامت دائم نروژ (PR) را اخذ نمایند.

پس از اخذ اقامت دائم نوبت به اخذ تابعیت نروژ می رسد؛ در این راستا اگر کسی با شهروند نروژ ازدواج کرده باشد، سریع تر می تواند درخواست اخذ پاسپورت دهد. چرا که در صورتی که حداقل 3 سال در 10 سال گذشته اقامت قانونی نروژ را داشته باشد به طوری که مجموع سال های اقامت قانونی وی در نروژ و ازدواجش حداقل 7 سال باشد، امکان اخذ پاسپروت نروژ را دارد.

 

شرایط اخذ اقامت دائم نروژ از طریق کار

مهاجرت به نروژ از طریق کار

برای مهاجرت به نروژ از طریق کار باید در اولین قدم شرایط و بازار کار در نروژ را بررسی و بسنجید. اگر در حرفه و یا شغل خاصی مهارت و رزومه ای دارید آن را همراه با چند شغل مشابه مقایسه کنید. برای هر شغل یک سری الزامات و یک سری شرایط وجود دارد دقت کنید که این شرایط را باید داشته باشید و یا آن ها را تقویت کنید. جستجو در سایت های کاریابی نروژ اطلاعات خوبی در این زمینه به شما می دهد. مهاجرت به نروژ از طریق کار یک شرط مهم دارد و آن جاب آفر و یا دعوت کاری از سوی یک کارفرمای نروژی می باشد.

اخذ ویزای کاری نروژ و هزینه آن

بعد از ورود به کشور و اخذ ویزای کاری، فرد باید در طول هفته اول به پلیس محلی نروژ مراجعه نموده و در جهت دریافت مجوز اقامت نروژ خود درخواست نماید. اقدامات لازم را انجام دهد و باید عکس و اثر انگشت خود را به آن اداره مربوطه ارائه دهد. همچنین وی موظف به ثبت نام در ادارات مالیاتی است تا مطمئن شود که مالیات مناسب با حقوق خود را پرداخت می نماید. همچنین احتمالا وی نیاز خواهد داشت که یک حساب بانکی را در نروژ افتتاح نماید که می تواند پول را از کشور خود وارد این حساب نماید.

ویزای کاری نروژ

ویزای کاری نروژ یکی از پرتقاضا ترین ویزاهای کشور نروژ است که شخص باید برای اخذ این ویزا یک جاب آفر و یا یک پیشنهاد شغلی داشته باشد. ویزای کاری نروژ برای شخص یک مجوز کاری محسوب می شود که تحت این عنوان می تواند تا چند سال به صورت قانونی در این کشور کار کند و پس از آن برای اقامت نروژ اقدام کند. از مدارکی که برای ویزای کاری نروژ لازم است می توان به پاسپورت و گواهی عدم سوپیشنه کیفری اشاره کرد. همچنین اثبات محل اسکان و عکس و رزومه کاری هم مورد نیاز است.

در این مقاله سعی بر این بود تا در خصوص ورود کاری به نروژ توضیحاتی ارائه شود هرچند در سال 2024 اخذ ویزای تحصیلی نروژ ساده تر و پرطرفدارتر است و علاقه مندان به آن می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای کاری نروژ

برای اطلاع از قوانین اخذ ویزای کاری نروژ 2024 اطلاع از موارد زیر ضروری است؟

  • چه کسانی میتوانند برای درخواست ویزای کاری نروژ اقدام کنند؟ افرادی که یک پیشنهاد کاری از نروژ دریافت کرده اند.
  • بهترین راه دریافت ویزای کاری نروژ برای ایرانیان چیست؟ افرادی که از طریق تحصیل به نروژ مهاجرت می کنند، این فرصت را خواهند داشت که در نروژ ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند.
  • آیا ویزای جستجوی کار نروژ یک ویزای عمومی است؟ تنها افرادی قادر به استفاده از ویزای جستجوی کار نروژ هستند که در این کشور تحصیل کرده باشند.
  • چگونه می توان ویزای کاری نروژ را بدست آورد؟ برای دریافت ویزای کاری نروژ فرد باید یک پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشد و پس از امضای قرارداد کاری برای دریافت ویزای خود به سفارت این کشور مراجعه کنند.
  • اعتبار ویزای کاری نروژ چند ساله است؟ ویزای کار نروژ دو سال اعتبار دارد با این تفاوت که قابلیت تمدید تا پایان قرارداد فرد را خواهد داشت.
  • مراحل درخواست ویزای کار نروژ چیست؟ این فرآیند شامل دریافت قرارداد کار رسمی، ارائه مدارک لازم و نیز دریافت ویزای ورود و سپس ورود به نروژ و اقدام برای اخذ کارت اقامت می باشد.
  • نحوه تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری نروژ چیست؟ فارغ التحصیلان از دانشگاه های نروژ از طریق مجوز اقامت به عنوان کارجو می توانند اقامتشان را به اقامت کاری نروژ تبدیل کنند.
  • شرایط اقامت دائم (PR) نروژ از طریق کار در این کشور چیست؟ افراد دارای مجوز اقامت کاری نروژ پس از اقامت پیوسته 3 ساله در این کشور و تامین دیگر شرایط مثل تمکن مالی و تسلط به زبان نروژی می توانند برای PR نروژ اقدام کنند.
5/5 - (36 امتیاز)

113 دیدگاه برای “ویزای کاری نروژ

  1. ahmad گفت:

    سلام .من دکترای علوم سیاسی .۴۷ ساله .سابقه کاری ۱۲ سال…ایا نیازی به رشته من هست در کشور نروژ

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      میشه از طریق مدرک تحصیلی شما هم به کاریابی امید داشت اما باید بپذیرید که مسیر سختی پیش رو هست.
      زبان نروژی رو هرچه بهتر و مسلط باشید، شانستون برای دریافت پذیرش شغلی بیشتر هست

  2. مهسا گفت:

    سلام من در حال دریافت یک یشنهاد کاری رسمی از نروژ هستم ولی نمیدونم مراحل اخذ ویزا حدودا چقدر طول میکشه. این موضوع سوال کارفرما از من هست. لطفا راهنماییم کنید. و سوال دیگه اینکه چطور و چه زمانی باید برای مجوز کار در نروژ اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دریافت مجوز کار (استخدام نیروی خارجی) به عهده کارفرما هست از طریق اداره مهاجرت و اداره کار اما زمانی که ویزای کار گرفتید، باید مدارکتون رو حضورا تحویل بدید و اجازه کار رو بگیرید و رسما بتونید کار کنید. در حقیقت ویزای کاری صرفا به شما اجازه ورود می ده و تا اجازه کار نگیرید نمی تونید رسما شروع به کار کنید
      شما اول باید پیشنهاد کاری رو از کارفرما دریافت کنید بعد از اون باید یک وقت از سفارت نروژ بگیرید برای دریافت ویزای کاری. بعد از این که تونستید وقت رو تنظیم کنید. در زمان مقرر باید همه مدارکی که ذکر شده رو به سفارت ارسال کنید و منتظر باشید تا پاسخ نهایی رو دریافت کنید

  3. داریوش گفت:

    سلام خیته نباشید مهندس نفت هستم ۵ سال سابقه کاری ۳۶ ساله دانشجو ارشد مهندسی نفت اهواز هستم برای کار میخوام برلی نروژ اقدام کنم لطفا راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از مسیر موسسات کاریابی در این کشور اقدام کنید برای پیدا کردن کار. زبان نروژی رو هم نیاز خواهید داشت برای این که بتونید به خواسته خودتون دست پیدا کنید

  4. فرشید گفت:

    سلام
    بنده سابقه ۳۵سال ورزشهای رزمی و البته به عنوان مدیر ورزشی کار میکنم را دارا میباشم دارای ۴مدرک مربیگری از رشته های رزمی و ورزشهای ذهنی هستم آیا میتونم اقامت کاری رو بگیرم؟
    البته به عنوان سر مربی ملی کشتی با کمربند به مدت دوسال سابقه دارم که تا سال ۲۰۲۲ هست
    ممنوم میشم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در صورتی می تونید ویزای کاری این کشور رو دریافت کنید که یک پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید.
      بهتر هست سایت های کاریابی رو در این کشور چک کنید

  5. مریم نصیریان گفت:

    سلام بنده مدرک کارشناسی مهندسی پزشکی و ارشد مهندسی هسته ای و سابقه کار 10 ساله در زمینه مهندسی پزشکی دارم. آیا برای رشته تحصیلی من موقعیت کاری در نروژ وجود دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا هست ولی باید بتونید از طریق سایت های کاریابی که توی این کشور هست، یک شغل مناسب برای خودتون پیدا کنید

  6. هادی گفت:

    سلام.
    من ی سوال دارم.
    مدارکی که دال بر سابقه کار فرد متقاضی کار در نروژ هست، چه مدارکی هست و چطوری باید ارائه بشه؟
    فرض کنید بنده حدود ۱۰ سال سابقه کار تخصصی مرتبط با رشته دانشگاهیم ( برق) دارم.
    مدارک سابقه کار که باید تهیه کنم و ارائه بدم چیه؟
    ممنون میشم راهنمائی کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      یا از طریق بیمه یا از طریق نامه ای که از کارفرما(ها)یی که براشون کار کردید

  7. مهدی خرداد گفت:

    سلام من کارشناسی ایمنی ، بهداشت ، محیط زیست صنایع HSE هستم . چطوری میتونم مهاجرت کنم با خانواده ممکن هست راهنمایی بفرمایید. سپاسگزارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک پیشنهاد کاری داشته باشید از نروژ

  8. behnam گفت:

    با سلام . برنامه نویس هستم 24 ساله خدمت معاف شدم با لیسانس مهندسی کامپیوتر . انگلیسی تسلط دارم . نروژی هم یک ماهه شروع کردم به یادگیری . از توی سایتای کاریابی اگه یه کار پیدا کنم ایا واقعا امکان دریافت ویزا هست؟ از یکی از اشناها که اونجا زندگی میکنه شنیدم میگفت ویزای کاری به ایرانیا نمیدن . شما نظرتون صحیح تره . اگه لطف کنین یه راهنمایی کنین ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سابقه کاری شما هم بسیار مهم هست در این زمینه.
      این که ویزای کار نمی دن صحیح نیست و بهتر هست گفته شه که به سختی این ویزا رو می دن

  9. صدیق حسن پور گفت:

    سلام بنده دکترای تخصصی مهندسی مکانیک گرایس تبدیل انرژی دارم و در زمینه پمپ های انژکتوری دیزلی تخصص دارم ۴۵ سالمه چطوری میتونم درخواست ویزای کاری بکنم.اگه درخواست کاری لازم باشه چجوری باید مکاتبه کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما حتما بایداز یک شرکت مرتبط پیشنهاد کاری دریافت کنید و در غیر این صورت نمی تونید اقدامی داشته باشید.
      شرایط سنی شما یک مقداری بالا رفته ولی با توجه به مدرک تحصیلیتون، میشه امید داشت به دریافت پیشنهاد کاری که البته زمان بر و دشوار هست

  10. Ghazale گفت:

    سلام وقتتون بخیر همسر من کارشناسی ارشد حفاری نفت دارن از دانشگاه امیرکبیر معدل الف هستن و درحال حاضر امریه دارن و در شرکت نفت کار میکنن و سال ۱۴۰۲ سربازی شون تموم میشه تا اون زمان تقریبا ۳ سال سابقه کار در شرکت نفت رو دارن امکان گرفتن ویزای کاری از نروژ رو دارن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایشون باید یک پیشنهاد کاری از یک شرکت نفتی دریافت کنند

  11. امیر جلالی گفت:

    سلام
    ورود به نروژ به عنوان نیروی کار از ایران کار ساده ای نیست
    ولی طبیعتا هرچه رزومه تحصیلی شما پربارتر باشه شانس دریافت پیشنهاد کاری برای شما هم بیشتر خواهد شد

  12. سیاوش گفت:

    با سلام و درود.بنده 44 ساله پایلوت (راهنمای کشتی جهت پهلو دهی کشتی های نفت کش به اسکله یه به همدیگر) ترمینالهای نفتی با سابقه 13 سال می باشم.آیا شانس دریافت کار در نروژ و یا کشورهای اسکاندیناوی را دارم.لطفا راهنمایی فرمایید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رسیدن به کار در اروپا دارای قوانین خاص هست و شما باید با شرکت ها و موسساتی که به شغل شما نیاز دارند در ارتباط باشید تا پیشنهادهای کاری در دسترس رو بتونید مشاهده کنید

  13. محمدصرافی گفت:

    سلام، کارشناس ارشد ایمنی صنعتی HSE و حدودا 13سال در پارس جنوبی پالایشگاه گاز مشغول بوده و بازنشسته زودتر موعد شده ام و برای ویزای کاری واستخدام نفر ایمنی در کشور نروژ چگونه است و راهکارش چیست؟
    لطف کنید راهنمایی دقیق بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز زمانی که شما درخواست ویزای کار میدید، مدارک مربوط به بازنشتگی شما می تونه خیلی کار رو براتون سخت کنه
      ولی شرایط کلی به این صورت هست که شما باید یک پیشنهاد کاری از این کشور دریافت کنید و به کمک اون پیشنهاد به سفارت نروژ مراجعه کنید برای دریافت ویزای کاری

  14. ياسين او ار جی گفت:

    سلام مدرک فنی حرفه ای تعمیرات موبایل سخت افزار دارم آیا شرايط اقامت دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک پیشنهاد کاری از این کشور دریافت کنید تا فرصت استفاده از این ویزا برای شما فراهم بشه و بتونید اقامت بگیرید.

  15. صابر گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من دیپلم کامپیوتر هستم، 17 سال سابقه کار مرتبط دارم، مدارک بین المللی مایکروسافت و چند مدرک بین المللی دیگه هم دارم، بنده این اواخر از لینکدین یه آفر از یه شرکت نرم افزاری گرفتم در نروژ، ولی نمیدونم که امکان اقدام از طریق مدرک دیپلم میسر هست یا خیر، ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز شرکت نروژی باید رسما شما رو به کار دعوت کنه. صرف دریافت پیشنهاد کاری از طریق لینکدین نمی تونه برای شما کافی باشه. حتما قرار مصاحبه با شرکت مربوطه رو تنظیم کنید و از اون ها درخواست کنید تا در صورت پذیرش شما یک دعوتنامه رسمی برای شما ارسال کنند.

  16. احمد هواشم گفت:

    سلام،بنده در صنعت حفاری به عنوان junior mud eng سابقه ۱۰ ساله دارم،مدرک تحصیلی من زمین شناسی محض میباشد.متاهل هستم(فرزندی ندارم) و ۳۶ سال سن دارم.
    آیا شرایط مهاجرت را دارا میباشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شرایط مهاجرت برای شما وجود داره. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

  17. نعیم گفت:

    سلام.من رشته کارشناسی برق دارم.۱۰سال سابقه کاردارم.وحدودایازده ساله توکارکاردوربین هم فعالیت میکنم.البته مدارک فنی حرفه ای هم دارم.میتونم اونجاکار کنم.البته متاهل هم هستم.ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما وجود داره ضمن اینکه شما می تونید کار در آلمان رو هم ساده تر از نروژ تجربه کنید.
      توصیه می کنم جهت بررسی بیشتر رزومه خودتون با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو در این زمینه راهنمایی کنند.

  18. ناصر گفت:

    سلام بنده ۲۵ سالمه و در رشته آرایشگری و میکاپ مدرک بین المللی دارم و در سبک رزمی موی تای مدرک مربیگری آیا امکان گرفتن ویزای کار در کشور نروژ رو دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کشور نروژ در این زمینه نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت

  19. هادی گفت:

    سلام وقت بخیر
    هادی هستم 56ساله بازنشسته شیلات و مسلط به پرورش آبزیان سردابی صفر تا صد . لیسانس حقوق و مسلط به امورات برق و تاسیسات . ضمنا متاهلم و توانایی کار رو در خودم می بینم با توجه به سنم امکان مهاجرت دارم یا خیر ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. با سپاس و درود فراوان

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در نروژ نیاز به دعوتنامه کاری معتبر دارید لطفا در این زمینه مقاله موسسات معتبر کاریابی در نروژرو مطالعه نمایید

  20. آزاده گفت:

    سلام
    من 43 ساله متاهل و بدون فرزند – دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه ازاد تهران مرکزی و 10 سال سابقه بیمه در شغل business analyst و مدرک بین المللی سطح 1 تحلیلگر کسب و کار دارم. امکان مهاجرت برای من وجود داره؟؟
    البته دانشجوی دکتری هم هستم ولی متاسفانه از دریافت گواهی امتحان جامع به بعد دنبال اتمام پایان نامم نرفتم و زمان تقریبا زیادی فاصله افتاده.
    سطح زبان خوبی هم دارم
    لطفا راهنمایی بفرمائید.ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای بحث کار رزومه کاری خوبی دارید اما شرایط سنی خیلی مناسبی ندارید و بهتره که در ابتدای امر به دنبال اخذ یک آفر مناسب کاری از این کشور باشید لطفا مقاله موسسات معتبر کاریابی در نروژ رو مطالعه کنید
      اگر نتوستید کاریابی کنید تماس بگیرید و به فکر راه های دیگه مهاجرتی باشید

  21. سعید گفت:

    سلام من یه آدم فنی هستم و همه نوع جوشکاری بلدم الان هم تو صنعت آسانسور مشغولم چطوری میتونم اقامت بگیرم زبان انگلیسی هم بلد هستم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در نروژ یکی از مواردی که باید رعایت کنید اینه که زبان این کشور رو یاد بگیرید و بتونید دعوتنامه کاری دریافت کنید البته بهتره که در ابتدا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  22. مصطفی گفت:

    سلام بنده 41 سالمه و دکتری عمران با گرید الف از دانشگاه دولتی دارم . امکان داره بفرمایید بهترین راه برای اقامت من در نروژ چیه؟ 10 سال سابقه کار در صنعت نیروگاهی برق معتبر دارم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای مهاجرت کاری به نروژ اگر این مقاله رو مطالعه کردید لطفا مقاله موسسات معتبر کاریابی در نروژ رو مطالعه نمایید

  23. حمید گفت:

    سلام
    50 سالمه متاهلم بچه ندارم لیسانس فیزیک و ارشد مهندسی هسته ای خوندم
    زبان انگلیسی در سطح خیلی خوب سابقه آموزش در شته خودم دارم وبرنامه نویس علمی هم هستم
    و مدارک : فنی حرفه ای مدرس برنامه نویس- حفاظت در برابر اشعه صنعتی از انرژی اتمی ایران-تفسیر جوش ار تی (آزمایش غیر مخرب)-ویراستار علمی-مایکروسافت-…
    میشه راهنمایی بفرمایید چطور می تونم اقامت نروز را بگیرم؟
    با تشکر از سایت خوبتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ اقامت نروژ بهترین روش برای شما از طریق تحصیل مدرک دکترا خواهد بود

  24. الهام گفت:

    سلام وقت بخیر
    من خانم هستم 29 سالمه دارای مدرک ارشد مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت و کارشناسی مهندسی مدیریت پروژه و دارای 6 سال سابقه کار در شهرداری و کار مرتبط (رئیس قراردادها و مسئول کنترل پروژه)، مسلط به نرم افزارهای کنترل پروژه که بیشتر، و همسرم مهندس نرم افزار و برنامه نویس هستن 35 ساله و دارای 11 سال سابقه کار مرتبط و رزومه قوی برنامه نویسی. زبان انگلیسی هم در حد آیتلس 5 هستیم. آیا میتونیم از طریق ویزای کار برای کار در کشور نروژ اقدام کنیم یا کشور دیگری مناسب ما هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر در نروژ قرارداد کاری داشته باشید در این صورت میتونید برای اخذ ویزای کار اقدام کنید

  25. فرزانه گفت:

    سلام،من 37 سالمه و دارای مدرک کارشناسی شیمی و مدرک ژئو توریسم بین المللی هستم آیا میتونم برای ویزا کار نروژ اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  26. شهلا گفت:

    سلام بنده خانم ۲۷ساله هستم با مدرک کارشناسی روانشناسی و مدرک فنی حرفه ای رزین اپوکسی و همسرم کارشناسی عمران با۲۷سال سن سوالم اینه ما میتونیم تو کشور نوروژ اقامت بگیریم یا نه چه راهایی برای ما وجودداره؟؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه از طریق تحصیل همسر اقدام به اخذ اقامت کنید

  27. نرگس گفت:

    سلام. با مدرک فنی و حرفه ای شیرینیپزی و مدرک دسرساز بین الملل امکان گرفتن ویزای کار هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      متاسفانه به این صورتی که میفرمائید امکانپذیر نیست اما در کل روزمه تون رو اگر بفرمائید ممکنه راه دیگه ای برای مهاجرت شما وجود داشته باشه

  28. حمیدرضا قانعی گفت:

    سلام.بنده ۱۵ ساله اینجا تعمیرکار موبایل و لپ تاپ هستم .مدارک تعمیراتی هم دارم جواز کارو اینا هم دارم.کامپیوتر هم مسلط هستم.ولی تحصیلاتم دیپلم و چند واحد مونده که کاردانی it بگیرم.من واسه اقامت نروژ میتونم اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای کار در نروژ اگر میفرمائید بایستی یک دعوتنامه کاری داشته باشید که کار راحتی نیست و نیاز به یک لینک در این کشور دارید اما اگر بخواین از طریق تحصیلی اقدام کنید بهتره که در ابتدا شرایط سنیتون رو بفرمایید تا بتونم خدمتتون عرض کنم که امکانپذیره یا خیر

  29. امیرحسین گفت:

    سلام من یک نوجوان ۱۷ ساله هستم که در رشته معماری تحصیل میکنم و در رشته ورزشی فوتبال هم فعالیت دارم به نظر شما چه کشوری به درد من میخوره و از چه راهی برا اخذ ویزا درخواست بدم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهترین روش مهاجرتی برای شما روش تحصیلیه که از این طریق حتی بتونید فوتبال رو هم ادامه بدید اما در مورد بهترین کشور چندین کشور خوب و ایده آل وجود داره که بسته به شررایط شما میتونه براتون مناسب باشه که پیشنهاد میکنم ابتدا با مشاورین ما تماس بگیرید

  30. نگار گفت:

    با سلام
    برای دریافت ویزایی کاری نروژ با مدرک ارشد شیمی آلی و سابقه کار پتروشیمی ممکن راهنمایی کنید ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      کار شما در نروژ شرایط خوبی داره و میتونید برای اون اقدام کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره 0219103232 تماس بگیرید

  31. Esi111 گفت:

    سلام.من لیسانس فیزیک دارم و ب رشته معماری هم مسلطم ولی رشته تحصیلیم فیزیک مهندسی هست و متاهل هستم بهترین روش مهاجرتی من چی هست؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر شرایط سنی و مدارکتون خوبه بهترین روش برای شما مهاجرت تحصیلیه

      1. Esi111 گفت:

        سلام.۲۲ سال دارم
        و توی دانشگاه دولتی درس خوندم و الان روی یک مقاله ژورنال دارم کار میکنم.
        ایا مقاله لازم هست؟
        وبرای پذیرش باید چکار کنم؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          چه رشته ای رو در چه دانشگاهی میخونید و مدرک زبان دارید یا خیر؟

  32. F.B گفت:

    سلام بنده ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی رو دارم و دارای مدرک ارشد ریاضی هستم چگونه می توانم برای ویزای کاری در نروژ اقدام کنم و اینکه چگونه میشه شغلی در انجا پیدا کر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در نروژ یا بایستی دعوتنامه کاری داشته باشید یا از طریق تحصیلی به این کشور مهاجرت کنید

  33. بهمن گفت:

    سلام
    امکان کار آرایشگری مردانه در نروژ وجود دارد؟بنده مدرک بینالمللی دارم ،چگونه میتوانم اونجا مشغول به این کار بشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار به عنوان آرایشگر در کشوری مثل دانمارک بایستی شغلتون در لیست مثبت مشاغل وجود داشته باشه و دعوتنامه کاری داشته باشید در غیر اینصورت بهتره که برای کشور آلمان اقدام کنید

  34. روشنك گفت:

    با سلام من ليسانس مامايي با 10سال سابقه بيمه و ٥سال سابقه كار در كشور كويت هستم مسلط به زبان انگليسي و ٤٦سال سن ايا امكان گرفتن ويزاي كاردر كشور نروژ براي من وجود داره

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در نروژ بهتره که دعوتنامه کاری داشته باشید در غیر اینصورت بهتره که به کشور دانمارک فکر کنید

  35. یاسین گفت:

    سلام وقت بخیر، کارشناس فوریتهای پزشکی هستم. ۲ سال سابقه کاری دارم و ۲۷ سالمه. سطح زبانم ۷ و نیم آیلتس هست که البته تو امتحان بعدی احتمالا نمرم بهتره میشه. شانس ویزای کاری بنده چقد هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بهترین روش مهاجرت برای شما مهاجرت از طریق تحصیلیه و کشورهایی مثل کانادا و هلند و سوئد میتونن گزینه های اایده آلی براتون باشن
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  36. احمد گفت:

    سلام
    طراح لوستر و دکوراسیون حرفه ای هستم ۲۵ ساله صفر تا صد ساخت وسایل زوشنایی رو هم بلدم.فقط مدرک تحصیلی سیکل هست.بازم میشه اقدام‌کرد؟چجوری میتونم با کارفرما ارتباط برقرار کنم؟
    طراحی هایی هم ک کردم جزو نامبروان ترینو گرون ترین لوستر ها بوده.از این الکیا نی:)

    1. داوری گفت:

      سلام
      بزرگوار رزومه کاری شما خیلی خوبه اما در زمان اقدام برای کار ،داشتن کارفرما یا پیدا کردن کارفرمایی که در اون کشور در حال فعالیته لازمه و همینطور مدرک تحصیلی آکادمیک و دانشگاهی هم میخواد اما اگر بخواین مهاجرت کنید روش های دیگه ای هست که مناسب شما هم باشه که پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

      1. kh گفت:

        سلام و وقت بخیر
        خانم 20 ساله هستم دانشجوی مامایی . تحصیلات راهنمایی و دبیرستانم در مدارس نمومنه دولتی و با نمرات بالا بوده . به زبان انگلیسی تسلط دارم و در مدت کوتاهی میتونم مدرک ایتلس یا تافل بگیرم
        قصد مهاجرت به کشور نروژ یا دانمارک دارم
        خواستم بدونم برای درخواست ویزای کاری باید صبر کنم مدرک کارشناسیمو بگیرم یا الان میتونم اقدام کنم
        گرفتن ویزای کاری برا من اسون تر و کم هزینه تره یا تحصیلی
        و کدوم یکی از این دو کشور ؟؟
        ممنونم

        1. داوری گفت:

          سلام
          طبیعتا شما بهترین روشی که میتونید مهاجرت کنید روش تحصیلی خواهد بود

  37. علی گفت:

    سلام
    من ۳۲ ساله هستم و کارشناسی مکانیک و کارشناسی ارشد طراحی صنعتی دارم ، تخصص اصلی من طراحی محصول هست و منتخب مسابقات مختلف داخلی هستم ،و در این زمینه رزومه کاملی دارم
    بجز طراحی سابقه کاری طراحی و ساخت و اجرای سازه های چوبی و ام دی اف و فلز دارم ، همچنین سابقه کاری در زمینه سیستم های حرارتی و برودتی دارم و فنی هستم .
    علاقه زیادی برای کار در کشور نروژ و یا آلمان دارم
    مشکل اصلی من زبان آلمانی و انگلیسی هست
    لطفا راهنمایی بفرمایید باید از کجا شروع کنم ،چون تصمیم جدی برای رفتن به این کشور دارم ،تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در نروژ نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت اما برای کشورهایی مثل آلمان میشه اقدام کرد
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  38. بیتا گفت:

    سلام من مدرک میکاپ آکادمیک دارم ولی زیر 18 سال هستم سابقه کار ندارم و همچنین مدرک کمربندمشکی فدراسیونی اگه بخوام مهاجرت کنم بهم کار میدن

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهترین راه برای مهاجرت شما از طریق تحصیلیه

  39. مسعود رموزی گفت:

    سلام ایا میشه بعنوان اشپز به نروژ مهاجرت کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر خیر و باید برای کشور دیگه ای اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  40. بهزاد گفت:

    سلام. مهندس برق هستم با سابقه صنایع پتروشیمی و کشتی سازی . چطور میتوانم اقامت نروژ بگیرم . آیا موسسه شما قادر هست کارفرما بگیره . سن 43 سال

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص کاریابی ارائه نمیکنه متاسفانه

  41. حورا گفت:

    سلام خدمت شما من در کشور نروژ کار فرما دارم و از طرف کارفرما خانه هم دارم 47 سالم و دو فرزند زیر 16 سال دارم همچنین مدرک بین المللی آشپزی دارم و ارشد روانشناسی با سابقه کار 21 سال در آموزش عالی (دانشگاه) و تقریبا به زبان انگلیسی مسلط هستم چون هدف رفتن فقط به کشور نروژ است از آنجائیکه تصمیم داشتم مجددا مقطع ارشد را در کشور نروژ پاس کنم به شرایط سنی برای تحصیل برخورد کردم تصمیم به ویزای کاری برای این کشور را گرفتم فقط 2 تا نگرانی برام وجود دارد آیا برای ویزای کاری شرایط سنی هست و آیا می توانم اگر چنانچه ویزای کاری گرفتم همسر و فرزندانم را با خود ببرم.
    با تشکر و سپاس از شما

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اگر برای شما قرارداد کاری ارسال بشه میتونیم برای شما ویزاش رو دریافت کنیم

  42. میثم گفت:

    سلان من دیپلم برق دارم ولی شغلم قناد هستش و مدرک فنی حرفه ای دارم آیا میتوانم اقدان کنم برای کار در کشور نروژ

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اگر برای کار بخواین اقدام کنید نیاز به قرارداد کاری داشته باشید مگر اینکه از طریق تحصیل در نروژ اقدام کنید

  43. مهدی گفت:

    سلام .من مدرک آشپزی دارم از سازمان فنی و حرفه ای همسرم هم مدرک آرایشگری دارند.
    میتونم درخواست ویزای کار نروژ بدم.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای درخواست ویزای کار نیاز به قرارداد کاری دارید

  44. سارا گفت:

    سلام ، 44 سال سن دارم ، معلم هستم و سابقه 16 سال سابقه آموزش تئاتر ، تاریخ ، ادبیات و هنر در دانشگاه را دارم، کارشناس ارشد رشته ادبیات نمایشی ، با سابقه کار نویسندگی برای صدا و سیما ، پژوهش برای صدا و سیما و انجام کارهای سفارشی پژوهشی مربوط به باستان شناسی ، هنر و ادبیات برای مراجعی مثل رایزن فرهنگی ایران در … ، نویسندگی و کارگرانی تئاتر کودک ، کسب جوایز و افتخارات مربوط به تئاتر کودکان ، هنر درمانی و تئاتر درمانی را دارم، متأهل با یک فرزند 4 ساله .
    از نظر کاری بسیار مشغول بوده ام ، می خواستم ببینم برای ویزای کار آیا شغل هایی در زمینه کاری من در نروژ است؟ آیا می توانم ایرانشناسی یا ادبیات فارسی دانشگاه اسلو تدریس کنم ، آیا کاری برای انجام هنر ، تئاتر ، هنر درمانی برای کودکان در این کشور برای من است ؟ درحال یادگیری زبان انگلیسی هستم ، مدرک زبان ندارم و با شرایط زندگی و کاری من کمی سخت است خیلی زود مدرک زبان داشته باشم، آیا بدون مدرک زبان ، فقط با توانایی و دانش می توانم برای ویزای کار اقدام کنم؟ با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای تدریس در دانشگاه بایستی قاعدتا یک دعوتنامه از طرف دانشگاه مقصد جهت تدریس داشته باشید
      باید مکاتبه کنید و درخواستتون رو به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید
      البته برای کار قطعا به مدرک زبان مورد نیاز احتیاج خواهید داشت

  45. صلاح خضری گفت:

    سلام. من مهندس نقشه بردارم با 18 سال سابقه کار بیمه ای و 47 سال سن .متاهل و دارای فرزندی 9 ساله.امکان اقامت و کار برای من آیا در نروژ مقدور است.لطفا از طریق ایمیل راهنمایی فرمایید. با سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در نروژ باید از طرق سرمایه گذاری اقدام کنید

  46. یلدا گفت:

    سلام 30 ساله هستم با کارشناسی ارشد حسابداری و سه سال سابقه بیمه و یه دختر 2ساله دارم و شوهرم 36 ساله و مهندس برق با 8سال سابقه کار. حدودا 1.5 میلیارد سرمایه داریم. میتونیم به نروژ مهاجرت کنیم؟ جفتمون میخوایم واسه ایلتس اقدام کنیم و من یه دوره آشپزی که مدرک بین المللی میده هم ثبت نام کردم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای ویزای کار نروژ شما باید حتما از نروژ کارفرما داشته باشید اقدام کنید اما میتونید ویزای تحصیلی بگیرید وارد بشید سپس برای ویزای کار اقدام کنید

  47. محمدمهدی چگینی گفت:

    با سلام
    من متولد سال 1979 و دارای مدرک کادارنی مهندسی فن آوری جوش هستم و تاییدیه سازمان فنی و حرفه ای ایران را نیز در این مورد دارم…مجرد هستم… آیا طبق تجربه شانسی برای گرفتن ویزای کار نروژ دارم یا خیر؟
    ممنون میشم پاسخ به من بدهید… با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای ویزای کار نروژ باید شما کارفرما داشته باشید که بتوان اقدام کرد در غیر این ضورت میتونید ویزای تحصیلی بگیرید و وارد نروژ بشید

  48. نوید عزیزی گفت:

    کار فرما‌ در نروژ چطور میتونم بگیرم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید از طریق اینترنت از طریق سایت های کاریابی جستجو کنید

  49. نوید عزیزی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من ارایشگر حرفه ای هستم شرکت ورن
    مدرک شرکت ورن از تایلند گرفتم اعتبار تمام شد برای تمدید کردن توی آسیا نیست ، امریکا هست
    چطور میتونم در خواست کار بدم ولی کسی ندارم خیلی علاقه دارم از بچگی دوست داشتم در کشور نروژ زندگی کنم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما
      از طریق موسسات معتبر کاریابی در نروژ اقدام کنید.

  50. Neda گفت:

    من خواهرم ۲۸ ساله که نروژ زندگی میکنه . من چجوری میتونم از طریق دعوتنامه خواهرم برای اقامت اقدام کنم. البته با همسر و فرزند . نمیخوام تکی برم یا همسرم خودش تنهایی بره.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما شما یا باید ویزای تحصیلی بگیرید یا کاری و بگید حواهرتون براتون کارفرما جور کنه

  51. Mobin گفت:

    سلام
    شرایط برای کسی که بخوادبامدرک آرایشگری زنانه مهاجرت کنه چطوره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر منظورتون نروژ هست باید کارفرما داشته باشید

  52. حسین گفت:

    سلام. من مهندس عمران هستم از دانشگاه تهران جنوب 26سال سن دارم و هم اکنون دارم زبان میخوانم ومیخوام بدونم باید نمره آیلتس چند باشه تا مورد قبول کشور نروژ باشد

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما آیلتس ۶.۵ برای کارشناسی ارشد امکان پذیر هست

  53. علی گفت:

    سلام اگر من یک سازنده ساز ویولن باشم چگونه میتونم برای ویزای کار اقدام کنم . ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در ابتدا باید شرایط شما مانند سن، مدرک تحصیلی مدرک زبان و سابقه کار بررسی شود برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  54. حسين گفت:

    چرا بيشتر توضيح نميدهيد كه بايد به كجا مراجعه كنيم تا كامل راهنمايي شويم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما همواره کارشناسان ارشد ما هر روز برای راهنمایی کامل شما در خدمتتان هستند برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید ما در خدمتتون هستیم

  55. سعید گفت:

    تشکر از ویدیوی زیبای شما و راهنمایی کاملا واضح که قوانین رو شرح دادید. با توجه به سخت بودن مسیر ویزای کاری نروژ من پس میتونم با داشتن لیسانس مهندسی برای کار در المان اقدام کنم ممنون میشم اگر شرایط اقدام رو بفرمایید

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب ممنونم از حسن نیت شما ، برای راهنمایی بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید در خدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *