ویزای تحصیلی

بهترین دانشگاه های یونان

بهترین دانشگاه های یونان

یونان کشوری اروپایی است که در جنوب شرقی این قاره و جنوب شبه جزیره بالکان قرار دارد که بهترین دانشگاه های یونان را در این مقاله معرفی می نمائیم. برای اخذ مهاجرت تحصیلی به یونان و تحصیل در بهترین دانشگاه ها باید از شرایط ذیل مطلع شد:

  • اسامی بهترین دانشگاه های یونان چیست؟
  • شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های یونان چیست؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در یونان چقدر است؟
  • شرایط تحصیل پزشکی در یونان چگونه است؟
  • شرایط و مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی یونان چیست؟
  • آیا در یونان امکان کار دانشجویی فراهم است؟

این کشور از شرق با ترکیه و از سمت شمال با مقدونیه، آلبانی و بلغارستان همسایه است و مرز مشترک زمینی با این کشورها دارد. بخش اصلی این سرزمین را در جنوب و شرق دریای اژه دربرگرفته است و از جانب غرب به دریای یونان راه دارد. کشور یونان در نقطه اتصال سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا قرار دارد و بازمانده و وارث سرزمین باستانی یونان است. این سرزمین مهد تمدن مغرب زمین نام گرفته و خاستگاه فلسفه، دموکراسی، بازی‌ های المپیک، نمایشنامه‌ نویسی و … است. پایتخت آن آتن است و سالونیک، هراکلیون و پاتراس شهرهای بزرگ یونان هستند. در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت امروز به معرفی بهترین دانشگاه های یونان می پردازیم تا در صورتی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید بهترین ها را انتخاب کنید.

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های یونان

برای تحصیل در آتن در مقطع کارشناسی دانستن زبان یونانی یا انگلیسی ضروری است. در مقطع کارشناسی ارشد هم فرد باید دارای مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر باشد و تحصیل در یونان در این مقطع قاعدتا به زبان یونانی ممکن است اما در بعضی رشته ها به زبان انگلیسی هم امکان پذیر است. البته تعداد محدودی از رشته ها را در بر می گیرد. مدت زمان دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال است. به طور کلی دانشگاه های این کشور مانند دانشگاه های کشورمان در هر سال 2 ترم دارد. هر ترم در 13 هفته تشکیل می شود و مدت زمان دوره برگزاری امتحانات هم 3 هفته است.


افرادی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند باید مدرک کارشناسی ارشد خود را از یک دانشگاه دارای اعتبار داشته باشند. در این مقطع امکان ادامه تحصیل هم به زبان انگلیسی و هم به زبان یونانی وجود دارد. دانشجوی متقاضی تحصیل در مقطع دکترا باید پروسه دریافت پذیرش، ارسال موضوع پایان نامه یا رساله دکترا به دانشگاه مورد نظر و دریافت تایید و قبولی آن را طی کند. در پایان تحصیلاتش از موضوع ارائه شده در پایان نامه دفاع کند تا بتوانند مدرک دکترای خود را از دانشگاه مورد نظرش دریافت کند. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا در کشور یونان بستگی به رشته تحصیلی دارد. بین 3 تا 5 سال متغیر است. ادامه تحصیل در یونان در بیشتر رشته ها و مقاطع تحصیلی رایگان است.

شرایط تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه های یونان

یکی از مهمترین دلایل دانشجویان در انتخاب کشور یونان برای ادامه تحصیل وجود تنوع بالایی از رشته های تحصیلی از جمله رشته پزشکی در دانشگاه های این کشور است. رشته ای که طول تحصیل آن در کشور یونان تا 6 سال می باشد. معمولا نیز متوسط شهریه سالانه تحصیل پزشکی در یونان چه برای دانشجویان اروپایی و چه دانشجویان غیر اروپایی بین €8000 الی €13000 (یورو) می باشد. شرایط اصلی پذیرش پزشکی در یونان 2024 از این قرار است:

شرایط تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه های یونان

در این میان لیست دانشگاه های یونانی ارائه کننده برنامه پزشکی MBBS در یونان از قرار زیر است:

  • دانشگاه ملی و کاپودیستریان آتن
  • دانشگاه آتن
  • دانشگاه ارسطوی تسالونیکی
  • دانشگاه کرت

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های یونان 2024

یکی از موارد مهم در زمینه تحصیل در بهترین دانشگاه های یونان، اطلاع از سطح شهریه تحصیلی در این دانشگاه ها می باشد. سطح شهریه ها در دنشگاه های دولتی یونان چندان هم بالا نیست و معمولا سالیانه بین €1500 الی €2000 (یورو) می باشد. اما این مبلغ در دانشگاه های خصوصی یونان حتی به 10000€ (یورو) نیز می رسد. علاوه بر این دانشجویان بین المللی برای تامین مخارج روزانه اشان نیازمند بودجه ماهیانه ای بین €450 الی €750 (یورو) می باشند. بودجه ای که بخش عمده ای از آن معادل 31% را صرف خرید مایحتاج از بازارها می کنند:

توزیع درصدی هزینه زندگی دانشجویی در یونان

اگر بخواهیم به صورت ریز به این هزینه ها در یونان اشاره کنیم بایستی به جدول زیر مراجعه کرد:

آیتم هاهزینه ها به (یورو)
آپارتمان تک خواب وسط شهر250€ الی 450€
آپارتمان تک خواب در حومه شهر200€ الی 350€
یک قرص نان 500 گرمی0.87€
یک لیتر شیر1.19€
1 وعده غذایی در رستوران ارزان10€
هزینه ماهیانه حمل و نقل با سیستم حمل و نقل عمومی30€
بلیط یک طرفه1.40€

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی یونان

مهم ترین مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور به شرح زیر میباشد:

  • کارشناسی ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • کارشناسی ارشد ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره کارشناسی به همراه ریز نمرات
  • دکترا ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  • انگیزه نامه SOP و سه عدد توصیه نامه
  • رزومه CV
  • ترجمه از صفحات شناسنامه و پاسپورت
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی، GREو GMAT در صورت نیاز
  • نامه تمکن مالی

یکی از مهمترین مزایای اخذ ویزای تحصیلی یونان نیز امکان کار دانشجویی است. کاری که در یونان نیز به صورت کار پاره- وقت در نظر گرفته می شود. طبق قوانین یونان نیز دانشجویان خارجی در طول دوره تحصیلی می توانند تا 20 ساعت در هفته را کار بکنند. و همچنین در طی دوره تعطیلات نیز آنها مجازند تا 40 ساعت در هفته را کار بکنند.

بهترین دانشگاه های یونان در 2024

در زیر 6 دانشگاه برتر یونان در جدول زیر مشخص شده است:

برترین دانشگاه ها در یوناندر سال 2024
دانشگاه فنی ملی آتن National Technical1
دانشگاه ارسطو تسالونیکی Aristotle University of Tessaloniki2
دانشگاه کاپادیستری ملی آتن Kapodistrain3
دانشگاه کرت Crete4
دانشگاه پاتراس Patras5
دانشگاه اقتصاد و تجارت Econimics and Business6

دانشگاه فنی ملی آتن از بهترین دانشگاه های یونان

دانشگاه فنی ملی آتن از بهترین دانشگاه های یونان

یکی از بهترین دانشگاه های یونان، دانشگاه ملی آتن هم از دانشگاه های معتبر آتن است و در میان 700 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه همچنین با نام های دانشگاه آتن و دانشگاه ملی نامیده می شود. در سال 1873 بنا شده که از قدیمی ترین دانشگاه های کشور یونان است. رشته هایی مثل فلسفه، علوم سیاسی، حقوق، زبان، علوم سلامت و علوم طبیعی در آن تدریس می شود. تدریس در این دانشگاه غالبا به زبان یونانی است. دانشجویان بین المللی هم این امکان را دارند که در بعضی رشته ها و مقاطع به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند.

دانشگاه ارسطو از بهترین دانشگاه های یونان

یکی دیگر از بهترین و بزرگترین دانشگاه های یونان، دانشگاه ارسطو است. این دانشگاه از بزرگترین دانشگاه های جنوب شرقی اروپا نیز به حساب می آید. دانشگاه ارسطو در دومین شهر مهم یونان یعنی تسالونیکی قرار دارد و در سال 1925 ایجاد شد. علاوه بر مزیت علمی، این دانشگاه جاذبه توریستی هم دارد و به عنوان یک بنای زیبا و دیدنی برای بازدید کنندگان که به یونان می آیند، مورد توجه است. این دانشگاه به این دلیل به نام ارسطو معروف شده است که شهر زادگاه ارسطو در نزدیکی تسالونیکی بوده است. بنابراین در دوره های مختلف به نام دانشگاه ارسطو و یا دانشگاه تسالونیکی معروف شده است.

دانشگاه فنی یونان

این دانشگاه که بوسیله مبلغانی از بوستون و ماساچوست آمریکا در سال 1875 تاسیس شد، در واقع یک کالج آمریکایی در یونان است که از بزرگترین و قدیمی ترین دانشکده های معتبر اروپا و آمریکا است. تنوع برنامه آموزشی، درسی و رشته ها در مقطع کارشناسی در این دانشگاه وجود دارد. در مقطع کارشناسی ارشد هم تا حدودی این تنوع وجود دارد و شامل رشته هایی مثل:

  1. روان شناسی کاربردی آموزشی
  2. روانشناسی ارتباطات استراتژیک و روابط عمومی
  3. مشاوره و روان درمانی
  4. ارتباطات دیجیتال و رسانه است

دانشگاه کرت در کشور یونان

این دانشگاه 2 پردیس دارد و در بزرگترین جزیره یونان قرار دارد. سال تاسیس دانشگاه کرت سال 1973 است که پس از تاسیس این دانشگاه به سرعت رشد و توسعه یافته است. دانشکده های فلسفه، علوم اجتماعی، آموزش و پرورش، علوم سیاسی و اقتصادی در آن وجود دارد. این دانشگاه دو پردیس دارد و چهارمین دانشگاه برتر یونان است. اهمیت این دانشگاه در جهان از این نظر است که در زمینه تولید تحقیقات قوی بین المللی دارد. این دانشگاه با نام مدرسه آتنی مطالعات تجاری در سال 1920 تاسیس شد.

دانشگاه اقتصاد و کسب و کار آتن از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا و سومین دانشگاه قدیمی یونان است که در زمینه مطالعات اقتصادی و تجارت رشته های مرتبط در آن تدریس می شود. این دانشگاه 8 دپارتمان مختلف دارد. دانشگاه ملی آتن در سال 1837 تاسیس شده است و برترین دانشگاه ملی صنعتی و از معتبرترین نهادهای آموزش عالی در یونان محسوب می شود که در رشته های مهندسی، دوره های گوناگون آموزشی را برگزار می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در باب نحوه اخذ پذیرش و مهاجرت به یونان از راه های مختلف مانند مهاجرت کاری به یونان با کارشناسان و مشاوران ما در موسسه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات مکرر درباب شرایط تحصیلی در یونان

از جمله این سوالات عبارتند از:

  • بهترین دانشگاه های یونان در سال 2024 کدامند؟ بر طبق رنکینگ QS در سال جدید، دانشگاه فنی ملی آتن با رتبه جهانی 387 و رتبه 1 ملی برترین دنشگاه یونان محسوب می شود.
  • آیا دانشجویان خارجی از حق کار دانشجویی در یونان برخوردارند؟ بله در طول دوره تحصیلی اشان آنها می توانند تا 20 ساعت در هفته کار بکنند.
  • زبان تحصیلی در دانشگاه های یونان چیست؟ تحصیل در یونان هم به زبان انگلیسی و هم یونانی امکان پذیر است.
  • بهترین دانشگاه های پزشکی یونان چیست؟ دانشگه ملی و کاپودیستریان آتن، دانشگاه ارسطو و دانشگاه تسالونیکی از آن جمله دانشگاه ها محسوب می شوند.
  • هزینه تحصیل رشته پزشکی در یونان چقدر است؟ متوسط هریه سالانه دانشجویان پزشکی در یونان بین €8000 الی €13000 (یورو) می باشد.
  • هزینه تحصیل رشته های غیر پزشکی در یونان چقدر است؟ این هزینه در دانشگاه های دولتی یونانمعمولا سالیانه بین €1500 الی €2000 (یورو) می باشد. اما مبلغ مذکور در دانشگاه های خصوصی یونان حتی به €10000 (یورو) نیز می رسد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *