هزینه زندگی

هزینه های زندگی در نیوزیلند

هزینه های زندگی در نیوزیلند

آگاهی از هزینه های زندگی در نیوزیلند با توجه به این که این کشور یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب بین افراد از سرتاسر دنیا است، اهمیت زیادی دارد. کشور نیوزیلند صاحب یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا می باشد و به علاوه تولید ناخالص داخلی و شاخص توسعه انسانی بال، رفاه اجتماعی، امید به زندگی و درآمد ماهیانه مردم نیز در این کشور بسیار بالا است.

  • کیفیت زندگی در کشور نیوزیلند به چه صورت است؟
  • میزان درآمد در نیوزیلند چه میزان می باشد؟
  • شرایط زندگی در نیوزیلند برای ایرانی ها به چه صورت است؟

آمار بیکاری در کشور نیوزیلند در سال 2024 تنها 3.3% است و نتیجتا چه کسانی که برای تحصیل به این کشور می روند پس از فارغ التحصیلی و چه افرادی که برای کار به نیوزیلند می روند٬ بلافاصله بعد از ورود به این کشور٬ به راحتی می توانند شغل مناسبی پیدا کنند. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده موضوع هزینه های زندگی در نیوزیلند مورد بررسی قرار گرفته است.

زندگی در کشور نیوزیلند

کشور نیوزیلند یا زلاندنو کشوری انگلیسی زبان و مهاجرپذیر با شرایط خاص است. از لحاظ مهاجرت کاری، این کشور بسیار شبیه مهاجرت به استرالیا و کانادا می باشد، یعنی شرایط و امتیاز خاصی دارد که شخص ابتدا باید آن را کسب کند تا بتواند برای مهاجرت به این کشور اقدام نماید. این کشور از لحاظ جغرافیایی در جنوب غرب اقیانوس آرام قرار گرفته است. نیوزیلند از نظر آب و هوایی اقیانوسی معتدل است. این کشور درست یک کشور جزیره ای است که متشکل از 2 جزیره بزرگ و کوچک می باشد.


اکثر مردم این کشور انگلیسی زبان هستند، دلیلش این است که نیوزیلند از سال 1840 مستعمره بریتانیا شد و به همین خاطر زبان رسمی و رایج این کشور انگلیسی است. پایتخت این کشور ولینگتون و جمعیت آن 4.4 میلیون نفر است. نیوزیلند یک کشور توسعه یافته و صنعت مهم آن کشاورزی و دامپروری است. این کشور از لحاظ زیست محیطی بسیار متنوع است که طبق رسمی که وجود دارد این کشور را ابرهای کشیده می خوانند.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در نیوزلند

هزینه زندگی در نیوزلند

قیمت های بازار در نیوزلند بسته به عوامل مختلفی مانند موقعیت مکانی، رقابت و تقاضا می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، قیمت اقلام روزمره مانند مواد غذایی و کالاهای خانگی با سایر کشورهای توسعه یافته قابل مقایسه است، در حالی که اقلام لوکس مانند اتومبیل و لوازم الکترونیکی ممکن است به دلیل موقعیت ایزوله نیوزیلند و اندازه بازار کوچکتر کمی گران تر باشند. هزینه کل زندگی در نیوزلند برای دو نفر با مصرف متوسط ​​یک ماهه 1501.89$ (دلار) آمریکا بدون احتساب قیمت اجاره خواهد بود.

بررسی هزینه های زندگی در نیوزیلند در سال 2024

قبل از شروع به زندگی در نیوزیلند افراد نیاز دارند تا با شرایط اجاره و خرید ملک و هزینه زندگی در این کشور آشنا شوند و همچنین وضعیت کار و تحصیل را هم بررسی نمایند. موضوعی که در این مقاله بسیار مهم است، مخارج زندگی در نیوزیلند می باشد که همین موضوع سطح و کیفیت زندگی در نیوزیلند را مشخص می کند. موضوعی که مکررا در متقاضیان دیده شده که برایشان اهمیت خاصی داشته، شرایط و وضعیت بهداشت و درمان در این کشور بوده است.

همانطور که گفته شد از لحاظ مسافت کشور استرالیا به نیوزیلند نزدیک تر است و هزینه های زندگی در نیوزیلند نیز تقریبا شبیه هزینه زندگی در استرالیا بالا خواهد بود. در واقع مطابق آمارهای موجود در سال 2024 متوسط هزینه زندگی در نیوزیلند ماهیانه 3200$ (دلار نیوزیلند) می باشد و این بدان معنا است که نیوزیلند از 84% کشورهای دنیا گران تر است.

هزینه های زندگی در شهرهای مهم نیوزیلند

کشور نیوزیلند همانطور که پیش تر اشاره شد صاحب یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا می باشد و 3 شهر آوکلند، کریستچور و ولینگتون، دو سوم تولید ناخالص داخلی کشور را بر عهده دارند. هزینه زندگی در مرکز شهرها حدود 20% تا 50% بالاتر از هزینه زندگی در حومه است. شهرهای مهم نیوزیلند عبارتند از:

  • آوکلند
  • اینورکارگیل
  • پالمراستون نورس
  • تاعورانگا
  • دنین
  • کرایست چرچ
  • نیپیر
  • ولینگتون
  • هامیلتون

هزینه های زندگی در شهرهای مهم نیوزیلند

کیفیت زندگی در نیوزیلند

در باب هزینه های زندگی در نیوزیلند و سطح زندگی باید اذعان کرد که زندگی در این کشور استاندارد بالایی دارد و طبق بررسی ها در مقام نهم جهان و نیز بالاتر از نروژ قرار دارد. هزینه های غذا، کالاها و خدمات رسانی های ضروری ارزانی دارد. اجناس وارداتی این کشور ازقبیل؛ وسایل نقلیه موتوری و الکتریکی گران هستند. اما طبق یکسری اطلاعات کسب شده در چند سال اخیر قیمت این کالاها پایین بوده است.

میزان حقوق در نیوزیلند

در سال 2024 حداقلل حقوقی که برای افراد در نظر گرفته شده ساعتی 18.9$ (دلار نیوزیلند) می باشد. با این وجود حداق درآمد دریافتی در نیوزلند 2050$ (دلار نیوزیلند) است. متوسط درآمد در این کشور نیز 8100$ (دلار نیوزلند) است. همانطور که پیش تر ذکر شد زندگی در نیوزیلند نیز بسیار پر هزینه است و یک نفر برای این که بتواند از پس هزینه های زندگی خود در شهرهای بزرگ نیوزیلند برآید لازم است حداقل بالای 4500$ (دلار نیوزیلند) در ماه درآمد داشته باشند.

هزینه رستوران بخشی از هزینه های زندگی در نیوزیلند

هزینه های رستوران در نیوزیلند عبارتست از:

رستورانقیمت (دلار نیوزیلند)
یک وعده غذا در یک رستوران معمولی$25.00
یک وعده غذا برای 2 نفر در یک رستوران معمولی$120.50
یک وعده غذای مک در رستوران مک دونالد (همراه موسیقی)$15.00
کاپوچینو$5.52
نوشابه کوک یا پپسی$3.84
آب معدنی کوچک$3.15

هزینه حمل و نقل در کشور نیوزیلند

موضوع حمل و نقل یکی از موارد مهم در باب زندگی در نیوزیلند می باشد که افراد باید با در نظر گرفتن هزینه ها و شرایط حمل و نقل نسبت به این موضوع مطلع شوند. در این بخش به هزینه های حمل و نقل شهری و دریایی نیز پرداخته می شود. هزینه های حمل و نقل در کشور نیوزیلند بدین صورت است:

حمل و نقلقیمت (دلار نیوزیلند)
بلیت یک طرفه (داخلی)$3.50
حمل و نقل ماهانه$200.00
تاکسی$4.0

هزینه اوقات فراغت در نیوزیلند

هزینه های اوقات فراغت و پوشاک از دیگر موارد نسبتا مهم در باب زندگی می باشد که اشخاص می بایست آگاهی نسبی از این موضوع داشته باشند. این هزینه های بدین صورت می باشد:

اوقات فراغت و پوشاکقیمت (دلار نیوزیلند)
سینما هر صندلی$18.00
باشگاه زیبایی اندام شهریه ماهانه برای بزرگسالان$65.5
زمین تنیس (یک سانس اواخر هفته)$26.4

شرایط اجاره مسکن در نیوزلند

اجاره ماهانه در نیوزیلند در شهرهای مختلف نیز با هم متفاوت می باشد که میانگین آن در سال 2024 به شرح نمودار ذیل است:

میانگین اجاره ماهیانه در نیوزلند

مقایسه شهر به شهر نیوزیلند

زندگی در اوکلند گران ترین مکان برای زندگی در نیوزیلند است. در این بخش از مقاله به مقایسه شهر اوکلند با دیگر شهرهای نیوزیلند نیز پرداخته می شود:

  • ولینگتون 6% کمتر از اوکلند
  • کریستچرچ 16% کمتر از اوکلند
  • همیلتون 17% کمتر از اوکلند
  • دانیدین 20% کمتر از اوکلند

مقایسه درآمد و هزینه های نیوزلند با برخی کشورها

مطابق آمارهای بدست آمده از سال 2024 نیوزلند امسال شانزدهمین کشور گران در دنیا می باشد. این طبقه بندی بر اساس مقایسه سطح درآمد٬ شاخص هزینه های زندگی و شاخص قدرت خرید مردم در کشورهای مختلف به دست آمده است و در جدول پایین 16 کشور ابتدای جدول مشخص شده اند:

رنکینگکشورشاخص هزینه زندگی
1سوئیس117.3
2ایسلند87.7
3سنگاپور85.9
4نروژ82.2
5دانمارک79.2
6استرالیا75.4
7آمریکا74.2
8هنگ کنگ72.4
9لوکزامبورگ71.7
10نیوزلند70.7
11ایرلند70.4
12اسرائیل70
13کره جنوبی69.2
14فرانسه69.1
15فنلاند68.7
16اتریش68.7

هزینه تحصیل در نیوزلند در سال 2024

در مورد هزینه های تحصیل در سال 2024 در نیوزلند باید گفت میزان هزینه های تحصیل در این کشور با توجه به رشته شما و دانشگاه محل تحصیل متفاوت خواهد بود. دانشجویان در این کشور در هفته اجازه 20 ساعت کار را به صورت پاره وقت خواهند داشت. با توجه به میزان درآمدها در کار دانشجویی با این میزان کار دانشجو قادر خواهد بود نیمی از هزینه های تحصیل خود را در این کشور تامین نماید. به طور کلی هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در حدود 18000$ (دلار نیوزلند) در سال خواهد بود.

این میزان در مواردی بسته به رشته تحصیلی شما ممکن است تا 25000$ (دلار نیوزلند) نیز افزایش یابد. میزان هزینه زندگی در نیوزلند نیز به شرح نمودار ذیل است:

میزان هزینه زندگی در نیوزلند

هزینه تحصیلات تکمیلی در نیوزلند

هزینه های تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد نیز تا 40000$ (دلار نیوزلند) افزایش می یابد. نکته قابل توجه که باعث شد بخش زیادی از دانشجویان این کشور را برای مقطع دکتری انتخاب کنند این امر می باشد که هزینه تحصیل در این مقطع به نسبت سایر مقاطع پایین تر می باشد در حدود 4000$ تا 8000$ (دلار نیوزلند) در سال هزینه تحصیل در مقطع دکتری در این کشور می باشد. در این مقطع دانشجویان تا حد زیادی مورد حمایت دولت این کشور قرار می گیرند و بخش زیادی از هزینه های تحصیل در این کشور توسط دولت نیوزلند پرداخته می شود.

برای تحصیل در این کشور و کاهش هزینه ها راه های بسیار متفاوتی پیش روی شما قرار دارد علاوه بر کار ضمن تحصیل در نیوزلند می توانید شانس خود را در بخش بورس های تحصیلی امتحان کنید.

متقاضیان مهاجرت به نیوزلند می توانند به منظور بالا بردن اطلاعات و بررسی شدن شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند. علاوه بر انگلیسی زبان بودن و داشتن فرصت های شغلی متعدد٬ یکی دیگر از عواملی که سبب شده نیوزیلند مقصد مناسبی برای خارجی ها باشد تعداد نسبتا بالای مهاجران در این کشور است که سبب شده کارفرمایان نسبت به استخدام نیروی کار خارجی انعطاف بیشتری داشته باشند.

سوالات متداول درباب هزینه های زندگی در نیوزیلند

برای اطلاع از هزینه های زندگی در نیوزلند پاسخ پرسش های زیر را مطالعه فرمایید:

  • هزینه زندگی دانشجویی در نیوزلند چقدر است؟ هزینه زندگی در نیوزلند برای یک نفر با اجاره ملک در حدود 3200$ (دلار نیوزلند) است.
  • برای زندگی یک خانواده، به صورت ماهیانه به چه بودجه ای در نیوزلند نیاز خواهد بود؟ هزینه زندگی یک خانواده در نیوزلند در حدود 7300$ (دلار نیوزلند) است.
  • متوسط درآمد در نیوزلند چقدر است؟ متوسط درآمد در نیوزلند حدود 8100$ (دلار نیوزلند) در ماه است.
  • هزینه تحصیل در نیوزلند چه میزان است؟ هزینه تحصیل در نیوزلند در طول یک سال تحصیلی در حدود 22000$ (دلار) است.
  • از نظر هزینه های زندگی، چه تفاوت هایی میان نیوزلند و استرالیا وجود دارد؟ از نظر هزینه های زندگی، استرالیا به مراتب گران تر از نیوزلند است.
4.8/5 - (44 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *