ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی استرالیا

مدارس ایرانی استرالیا

تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا می تواند یکی از مهم ترین امتیازاتی باشد که مهاجران فارسی زبان می توانند به آن دسترسی داشته باشند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که استرالیا یکی از کشورهایی است که بسیاری از فارسی زبانان تمایل دارند تا در این کشور به ادامه زندگی مشغول شوند. طرح بشردوستانه استرالیا برای افغانستانی ها نیز سبب شده است تا تعداد مهاجران ایرانی در این کشور به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند. باید به این نکته توجه داشت که امکان تحصیل به زبان فارسی برای دانش آموزانی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند، می تواند یک برگ برنده و یک امتیاز اضافه باشد تا در این رابطه دچار افت تحصیلی نشوند.

در همین زمینه می توان به این نکته اشاره کرد که استرالیا برای بسیاری از افراد سرزمین آرزوها است و در تلاش هستند تا خود را به این کشور برسانند. شاید برنامه ریزی دقیق در این رابطه و آماده ساختن فرزندان خود برای تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی، بتواند یک راهکار اساسی برای خانواده ها باشد تا امکان تحصیل در مدارس دولتی این کشور را نیز به دست آورده و از فشار زیاد بر روی فرزندان خود در این کشور بکاهند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا اطلاعات مفیدی در رابطه با مدارس ایرانی استرالیا در اختیار علاقمندان به این کشور قرار دهند.

  • آیا می توان در تمامی شهرهای استرالیا به مدارس ایرانی دسترسی داشت؟
  • مدارس ایرانی سیدنی کدامند؟
  • مهم ترین مدارس ایرانی استرالیا کدامند؟
  • آیا مدارس ایرانی استرالیا به صورت خصوصی اداره می شوند؟
  • مزایای تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا چیست؟

نظام آموزشی در استرالیا

همچون سایر کشورهای جهان، سیستم آموزشی در استرالیا نیز مبتنی بر شیوه های گوناگون تدریس و ارزشیابی می باشد؛ از متداول ترین روش های ارائه آموزش در مدارس دولتی این کشور می توان به آموزش الکترونیکی، جلسات آموزشی تعاملی، تدریس مستقیم توسط معلم مربوطه و تحقیقات دانش آموزان در هر یک از دروس اشاره کرد. شایان ذکر است که مدارس دولتی استرالیا مجهز به اینترنت با سرعت بسیار مطلوب و اتاق های رایانه بوده و دانش آموزان قادر هستند با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و نرم افزارهایی از قبیل پاورپوینت مطالب خود را به کلاس ارائه نمایند. در استرالیا کودکان از 5 سالگی با حضور در کلاس پیش دبستان آغاز به تحصیل کرده و پس از پشت سر گذاشتن سه مقطع Primary و Junior و Senior مدرک سال دوازدهم خود را دریافت می کنند.

 

در ادامه به بررسی نحوه چیدمان تقویم آموزشی در ایالت تاسمانیای استرالیا پرداخته ایم:

مقطع تحصیلیطول مقطعشروع دورهپایان دوره
Primary6 سالفوریهدسامبر
Junior4 سالفوریهدسامبر
Senior2 سالفوریهدسامبر

شایان ذکر است که تحصیل در مدارس استرالیا از آغاز ابتدایی تا پایان متوسطه عمومی (Junior) برای دانش آموزان این کشور اجباری است. دانش آموزان در استرالیا حدود 7 هفته تعطیلی از دسامبر تا پایان ژانویه را تجربه می کنند و درواقع طی سال در 4 بازه زمانی به مدرسه می روند. کتابخانه های مجهز، لابراتورهای وسیع، سالن های اجتماعات در کنار کلاس های هوشمند، سالن های ورزشی و سالن تئاتر از امکانات در نظر گرفته شده برای مدارس خصوصی چون Glasshouse Christian هستند.

شرایط تحصیل در مدارس دولتی استرالیا

نظام آموزشی در استرالیا مبتنی بر رشد و پیشرفت دانش آموزان در زمینه های گوناگون علمی، اجتماعی و ورزشی بوده و مدارس دولتی، خصوصی و دینی (کاتولیک) این کشور به آموزش دانش آموزان پیش از ورود آن ها به دانشگاه طی 13 سال می پردازند. یادگیری کار گروهی و توسعه مهارت هایی چون افزایش اعتماد به نفس و توانایی برقراری ارتباط جمعی از شاخصه های اصلی ارائه آموزش در مدارس این کشور می باشند. ریاضیات، هنر، علوم اجتماعی، تربیت بدنی و یادگیری زبان ثانویه از برنامه های اصلی گنجانده شده در تقویم آموزشی مدارس دولتی و خصوصی استرالیا می باشند. اگرچه مدارس خصوصی استرالیا از مزیت هایی چون استفاده از معلمان متخصص در هر درس و تشکیل کلاس درس با نفرات کمتر از 30 نفر برخوردارند، مدارس دولتی استرالیا نیز دارای زیرساخت های استاندارد و برنامه های تحصیلی پیشرفته چون برگزاری جلسات مازاد برای دانش آموزان نخبه می باشند.

مقایسه نرخ باسوادی در استرالیا و مصر

معرفی مدارس دولتی استرالیا

هریک از ایالت های استرالیا مسئولیت اداره مدارس مربوط به محدوده جغرافیایی خود را بر عهده دارند؛ شهروندان و اتباع این کشور قادر خواهند بود به ثبت نام رایگان فرزندان خود در این مدارس همچون دانشگاه های رایگان استرالیا مبادرت ورزند. شایان ذکر است مهاجرین دارای اقامت استرالیا نیز از چنین امکانی برخوردار خواهند بود؛ این امر درصورتی است که مهاجران علاقه مند به تحصیل فرزندان خود در مدارس خصوصی استرالیا ملزم به پرداخت شهریه بیشتری نسبت به شهروندان این کشور می باشند. اخذ تاییدیه از ایالت مربوط جزء مراحل مقدماتی ثبت نام فرزندان در مدارس دولتی استرالیا می باشد که طی این پروسه آدرس محل سکونت افراد نیز خواسته می شود. درصورتیکه دانش آموز دارای سرپرست مشخصی نبوده و خانواده مشخصی کفالت او را برعهده نگیرد، طبق قوانین حقوقی کشور استرالیا می تواند به عنوان یکی از اعضای خانواده ای استرالیایی مشغول به تحصیل در مدارس دولتی گردد.

تعداد مدارس دولتی در استرالیا بسیار بیشتر از مدارس خصوصی این کشور می باشد. طبق آمار منتشره 1148 مدرسه در استرالیا از بین 9503 مدرسه این کشور خصوصی هستند. 631700 دانش آموز در سال 2022 از این مدارس فارغ التحصیل شدند که تنها 16% از کل فارغ التحصیلان استرالیا را شامل می شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگرچه مدارس خصوصی استرالیا تحت نظارت ایالات این کشور نبوده و سایر موسسات آن ها را اداره می نمایند، همگی آن ها دارای تاییدیه Circos می باشند. در ادامه به بررسی برترین مدارس دولتی و خصوصی استرالیا می پردازیم:

مدارس دولتی استرالیامدارس خصوصی استرالیا
James Ruse Agricultural High SchoolThe Scots College
Conservatorium High SchoolSydney Grammar School
Hornsby Girls High SchoolSt Aloysius’ College
Baulkham Hills High SchoolAscham School
Normanhurst Boys School –

شرایط تحصیل در مدارس دولتی یا ایرانی در استرالیا

زمانی که فردی به همراه خانواده خود به استرالیا یا سایر کشورهای جهان مهاجرت می کند، باید به این موضوع توجه داشته باشد که فراهم کردن شرایط مناسب برای فرزندان یکی از مهم ترین چالش هایی است که با آن روبرو می شود. این کشور یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است و به همین دلیل تقاضای زیادی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد. همین مسئله سبب شده است تا دسترسی به مدارس دولتی و غیرانتفاعی در این کشور با بالاترین کیفیت ممکن بسیار هموار شود.

برخی از مهم ترین مزیت ها و معایب تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی استرالیا عبارتند از:

مهم ترین مزیت ها و معایب تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی استرالیا

در چنین شرایطی اما گزینه تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا همچنان پا برجا است و ایرانیان در برخی از مواقع این امکان را خواهند داشت که در مدارس ایرانی به ادامه تحصیل بپردازند و در این شرایط بتوانند با سرعت آهسته تری خود را با شرایط زندگی در استرالیا و همجواری با جامعه این کشور وفق دهند. البته باید به این نکته اشاره داشت که محدودیت هایی نیز برای تحصیل در مدارس ایرانی استرالیا وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها این است که همه افراد نمی توانند این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. برخی از مهم ترین مدارس ایرانی استرالیا به تفکیک در ادامه معرفی خواهند شد.

معرفی دبستان دولتی پارسیان سیدنی در استرالیا

ایرانیانی که فرزندی در سن حضور در دبستان دارند، این امکان را خواهند داشت که شرایط تحصیل در استرالیا به زبان فارسی را برای فرزند خود ایجاد کنند. دبستان پارسیان در شهر سیدنی را می توان به عنوان تنها گزینه در دسترس ایرانیان برای تحصیل در مقطع دبستان دانست. با توجه به این که در شهرهای مختلف استرالیا، امکانات مناسبی وجود دارد و ایرانیان زیادی در سایر شهرهای استرالیا زندگی می کنند، وجود تک مدرسه در این کشور می تواند بسیار ناامید کننده باشد.

این دبستان در سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده است و یکی از مدارس نسبتا جدید ایرانی به حساب می آید. در حال حاضر نزدیک به 300 دانش آموز دختر و پسر در این مدرسه مشغول تحصیل هستند و با توجه به این که 22 کلاس درس در این مدرسه وجود دارد، می توان گفت که تعداد دانش آموزان در هر کلاس با استانداردهای موجود همخوانی دارد.

معرفی دبستان دولتی پارسیان سیدنی در استرالیا

دبیرستان پارسیان سیدنی از مدارس دولتی ایرانی در استرالیا

تنها دبیرستان ایرانی سیدنی نیز دبیرستان دولتی پارسیان است که در سال 1393 به صورت رسمی فعالیت خود را در این شهر آغاز کرده است. در حال حاضر نزدیک به 200 دانش آموز در این مدرسه در حال تحصیل هستند و 16 کلاس درس موجود در این مدرسه سبب شده است تا کلاس های درس در این دبیرستان نیز با جمعیت کم فعالیت خود را ادامه دهد. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره داشت که این مدرسه مختلط تنها گزینه موجود در استرالیا است و به همین دلیل بسیاری از ایرانیان در این کشور از فرصت تحصیل فرزند خود در مدارس دولتی ایرانی محروم هستند.

شرایط تحصیل در برترین کالج های استرالیا

در حالت کلی افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در کالج های استرالیا را دارند بهتر است برای سهولت پذیرش و تکمیل زبان خود و آشنایی با متد آموزشی استرالیا، از دوران دبیرستان مهاجرت تحصیلی خود را آغاز نمایند. سیستم آموزشی کشور استرالیا انگلیسی می باشد و با سیستم های آمریکا و کانادا کاملا متفاوت می باشد. استرالیا بعد از آمریکا دومین رتبه جذب دانشجویان خارجی را دارد.

ترم های تحصیلی مارچ و جولای می باشد برای اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا داشتن آیلتس 6 الزامی می باشد شاید دانشگاه با ایلتس 5 به دانشجویان پذیرش دهد ولی برای وقت سفارت باید ایلتس 6 را داشته باشند و بهتر است با هزینه پایین تر در کشور مبدا زبان انگلیسی خود را تقویت نمائید. کلاسهای زبان اکادمیک در استرالیا خیلی گرانند مثلا در دانشگاه سیدنی دوره های زبان هفته ای 400$ (دلار استرالیا) می باشد.

نوع و خدمات کالج های استرالیایی

کالج های استرالیا با ارائه بهترین خدمات آموزشی برای دانش آموزان و امکانات ورزشی و تفریحی، سعی در تعلیم و پرورش نیروی کارآمد و آگاه می باشد و به جز تحصیل به تمام زوایای پرورشی دانش آموزان می پردازد. بدین معنی که دانش آموزان در این کالج ها استعداد یابی می شوند چه در زمینه هنر و موسیقی و چه در زمینه ورزشی و همچنین گرایش های تحصیلی و در نهایت راه درست را انتخاب می نمایند. در حالت کلی در استرالیا دبیرستانها به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شود و افرادی که در دبیرستانهای خصوصی تحصیل می کنند طبیعتا از مزایا و خدمات بیشتری برخوردارند و هزینه زیادی پرداخت میکنند:

  • هزینه تحصیل در مدارس دولتی در استرالیا حدودا 10000$ تا 18000$ (دلار استرالیا) می باشد
  • در مدارس خصوصی بین 17000$ تا 35000$ (دلار استرالیا) می باشد
  • دوره پیش دانشگاهی که شامل دوره 1 تا 2 ساله می باشد. درحدود 14000$ تا 25000$ (دلار استرالیا) می باشد
  • دانش آموز موظف است قبل از ورود به کالج های استرالیا هزینه تحصیل و زندگی یک ساله خود را در حساب نشان دهد

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا

درست است که درصد بالایی از درخواست های ویزای تحصیلی استرالیا (ویزای سابکلاس 500) مورد تایید قرار گرفته و اغلب دانشجویان بین المللی براحتی و با خیال آسوده راهی کشور استرالیا می شوند. ولی درصد هر چند کوچکی از درخواست ها ریجکت می شوند و همین امر سبب دوباره کاری برای دانشجویان بین المللی می شود. بدین ترتیب که آنها بایستی پروسه درخواست ویزای خودشان را مجددا شروع کنند.

پس به کلیه دانشجویان خارجی توصیه می شود که قبل از شروع پروسه درخواست ویزای خود را حتما و حتما با دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا به شرح زیر آشنا شوند:

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای برتر جهان برای تحصیل در هر زمینه ای است و در صورتی که به مدارس ایرانی دسترسی نباشد، خانواده ها می توانند با آسودگی خاطر مدارس دولتی استرالیا را برای تحصیل فرزند خود انتخاب کنند. در صورتی که به جستجو در رابطه با شرایط مهاجرت به خارج از کشور مشغول هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *