مهاجرت

ويزای سابکلس ٤٨٩ و ١٩٠ و ١۸۹ استراليا

ويزاي سابکلس ٤٨٩ و ١٩٠ و ١۸۹ استراليا

اخذ اقامت دائم با ويزای سابکلس ٤٨٩ و ١٩٠ و ١۸۹ استراليا بسیار پرطرفدار است زیرا از ویزاهای مهارتی و یا کار برای ورود به استرالیا میباشند که در همان ابتدا به عنوان اقامت دائم نیز به شمار میروند و برای اخذ ویزا از این طریق باید واجد شرایط بود و همواره از سوالات زیر اطلاع پیدا کرد.

  • شرایط کار در استرالیا 2023 چگونه است؟
  • شرایط اخذ ويزای سابکلس ٤٨٩ و ١٩٠ و ١۸۹ استراليا چیست؟
  • امتیاز بندی ويزای سابکلس ٤٨٩ و ١٩٠ و ١۸۹ استراليا به چه صورت می باشد؟

اکثر مهاجران (نیروهای متخصص) شانس خود را برای این نوع ویزاها (189، 190، 489) می سنجند تا به هدفشان که اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق این ویزاهای 189، 190 و 489 دست یابند. کشور استرالیا دارای اقلیمی عالی بوده و کشوری ثروتمند، دارای رفاه اجتماعی بالا می باشد. معمولا 2 شهر سیدنی و ملبورن هر ساله در رتبه بندی جهانی جزو 10 شهر برتر دنیا قرار می گیرند که این باعث شده تا هر ساله با ثبات قوانین جدید مهاجرتی فرایند ویزاهای نیروهای کار متخصص 189 و 190 و 489 از تقاضاهای بی شماری در بین سایر ویزاهای کاری دنیا و یا این کشور و حوزه آن برخوردار باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، متخصص در زمینه انواع ویزاهای کشور استرالیا آماده ارائه همه نوع مشاوره رایگان به هموطنان در اینباره می باشند.

کار در استرالیا برای ساخت آینده بهتر

باید بگوییم که شما با انتخاب استرالیا به عنوان مقصد مهاجرتی خود بهترین تصمیم زندگی خودتان را گرفته اید. این کار نه تنها آینده شما بلکه آینده خانواده شما را هم از این رو به آن رو می کند. استرالیا بهترین جا برای کار، زندگی و ادامه تحصیل می باشد. آیا می دانستید که سیستم آموزش عالی استرالیا در طی رتبه بندی نظام های آموزش عالی جهان (QS) در سال 2018 میلادی با امتیاز کل 91.6 از 100 در رده سوم دنیا بعد از آمریکا و انگلستان قرار داشت:

نمودار رتبه بندی نظام های آموزش عالی جهان

این رتبه را استرالیا مدیون کیفیت برتر آموزشی و امکانات تحصیلی برتر خود می باشد اما این تمام ماجرا نیست. باید بدانید که شرایط کار و زندگی در استرالیا نیز همانند نظام آموزشی آن بسیار بالا است. لازم است به این نکته اذعان کرد که سطح تعادل کار و زندگی در کشور استرالیا برتر از سطح جهانی است. با اینکه هزینه زندگی در استرالیا نسبتا بالا و چیزی در حدود 2835$ (دلار) در ماه می باشد اما از سوی دیگر درآمد بالای حاصله از کار این سطح هزینه ای را جبران می کند. میانگین درآمد ماهانه کار در این کشور حدودا 4927$ (دلار) می باشد.

مقایسه هزینه های زندگی و درآمد در استرالیا به دلار

شرایط اخذ ويزای سابکلس ٤٨٩ و ١٩٠ و ١۸۹ استراليا

شرایط گرفتن ویزای سابکلس 189 و 190 و 489 به صورت جدولی و امتیازبندی است و باید در میان این همه متقاضی خوب و تراز اول فرد متقاضی امتیاز بالایی داشته باشد یا اصطلاحا حداقل دارای 60 امتیاز باشد تا بتوان متصور بود تا موفق به اخذ ویزای تخصصی و کاری سابکلس 189، 190 و 489 استرالیا شوید.

فرد متقاضی با ارائه کامل مدارک خود می تواند با اخذ اقامت دائم استرالیا از همان اول ورود از مزایای این کشور و رفاه آن مانند کار، تحصیل، خدمات بیمه و بیکاری و مدیکر کشور استرالیا (طرح بیمه کامل درمانی) استفاده نماید. کشور استرالیا از کشورهای مستعمره انگلستان بوده و از اعتبار بالایی برخوردار است. مناظر گوناگون، اعتبار بالای این کشور، موقعیت های کاری بسیار زیاد و زبان رایج در این کشور که انگلیسی است برای مهاجرت به این کشور مورد توجه قرار می گیرد.

در این بین مهاجران ایرانی نیز سهم کثیری از متقاضیانی را دارند که برای مهاجرت به کشور استرالیا درخواست می دهند، از این رو بر آن شدیم که در مورد ویزاهای کاری کشور استرالیا که به زیر شاخه ها و یا همان ساب کلس های متفاوت تقسیم بندی می شوند توضیحاتی را به سمع شما عزیزان برسانیم. قبل از اقدام به مهاجرت از طریق اخذ ویزای کار بهتر است لیست مشاغل نیروی متخصص استرالیا را بررسی نمائید.

چطور میشه ویزای کار استرالیا گرفت؟

مدت زمان ويزای سابکلس ٤٨٩ و ١٩٠ و ١۸۹ استراليا

ویزاهای کاری استرالیا به ویزاهای موقت کاری و ویزاهای دائم کاری تقسیم می شوند که در سابکلس های متفاوتی از قبیل 489، 189، 190 قرار دارند در ادامه به توضیح جداگانه هر کدام از این ویزاها و شرایط اقدام و اخذ این ویزاها می پردازیم. ویزای کاری استرالیا به دلیل اقتصاد قوی این کشور و همچنین زبان رسمی انگلیسی و برتری مساحت نسبت به جمعیت این کشور یکی از محبوبترین ویزاهای کشور استرالیاست که متقاضی باید امتیاز بسیار خوبی برای پرونده اش به دست آورد.

همانطور که با هم بررسی کردیم ویزاهایی که نام بردیم از گونه های ویزاهای امتیازبندی و جدولی است که شخص متقاضی باید در مواردی نظیر مدرک آکادمیک مثل مدرک تحصیلی دانشگاهی، داشتن سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی با حرفه و تخصصشان، داشتن سن مناسب و خوب برای کار و همچنین مهمترین و سخت ترین مدرک که ارائه مدرک زبان از ابزار اصلی امتیازبندی و راه یافتن در جدول امتیازهاست، بهره مند باشد.

ویزای ۱۸۹ استرالیا

ویزای 189 در بین ویزاهای کاری فوق العاده پرطرفدار است و شخص متقاضی از همان ابتدا اقامت دائم کشور استرالیا را به دست می آورد، اما باید دانست که گرفتن این ویزا و در نهایت اقامت دائم استرالیا آن چنان راحت نیست و شخص متقاضی برای اینکه پرونده اش به جواب برسد در اولویت باید امتیازات بالایی کسب نماید و چیزی که طبق قوانین برای حد نصاب تعریف شده است کسب امتیاز 60 است. هرکدام از مقاطع تحصیلی مانند لیسانس ایران می تواند برای شخص حداکثر 15 امتیاز بیاورد که گاها در بعضی موارد نیز بر اساس رتبه، رنکینگ و اعتبار دانشگاه که آن چنان بالا نبوده و از لحاظ اعتبار با مدارک دانشگاهی استرالیا قابل قیاس نبوده پیش آمده که شخص 10 امتیاز کسب کرده و برای جبران آن باید در بقیه موارد امتیاز بالایی کسب نماید.

امتیازی که مدرک زبان برای شما می آورد در سطح آیلتس جنرال 6 در تمامی تکنیک ها، صفر است و اگر شخص می خواهد مدرک زبانی ارائه دهد باید از سطح 7 به بالا ارائه نماید تا شامل حداقل امتیاز زبان 10 امتیاز گردد و پارامتر بعدی دارا بودن سن مناسب است که در ایده آل ترین حالت بین 25 تا 32 سال می تواند 15 امتیاز را کسب نماید و در نهایت داشتن مدارک و سوابق کاری که این خیلی مهم است و دارا بودن بالای 5 سال سابقه کاری می تواند حداکثر امتیاز را در این بخش که 15 امتیاز هست را کسب کند که باید شخص این مدرک را مستند و محکم ارائه نماید چون این مدارک از سوی اداره مهاجرت مورد استعلام قرار می گیرد و نامعتبر بودن آن می تواند شانس ورود به این کشور را برای متقاضی مورد نظر سخت تر از قبل سازد.

شرایط اخذ ويزاي سابکلس ٤٨٩ و ١٩٠ و ١۸۹ استراليا

مزایای اخذ ویزای ۱۸۹ استرالیا

از مزایای این ویزا می توان به موارد زیر اشاره نمود: شخص با داشتن اقامت دائم 5 ساله استرالیا برای کار و زندگی محدود به شهر یا ایالت خاصی نیست و می تواند آزادانه در هرکدام از شهرهای استرالیا کار و زندگی کند، در موارد دیگر شخص برای خود و خانواده خود نیز این اقامت را دریافت می کند که برای انجام خدمات درمانی می تواند از خدمات رایگان دولت استفاده نماید، می تواند تحصیلات خود و همچنین فرزندان خود را در بهترین مدارس و کالج ها و دانشگاه های این کشور ادامه دهد، برای شخصی که می خواهد برای این ویزا درخواست دهد نیز می تواند به عنوان اسپانسر باشد. در تصویر زیر می توان با انواع امتیازات اخذ ویزای 189 استرالیا در سال 2023 آشنا شد:

امتیازات اخذ ویزای 189 استرالیا

جدول امتیاز بندی اخذ ویزای سابکلس ۱۸۹ استرالیا

ویزای مستقل مهارتی یا Skilled Independent Visa یا ویزای سابکلس 189 ویزایی است که بدون نیاز به اسپانسر (کارفرمای استرالیایی) اجازه کار و زندگی دائم را به کارگران ماهر می دهد. نکته مهم در اینباره آن است که متقاضی بایستی با توجه به معیارهای مشخصی حداقل 65 امتیاز لازم را به دست آورد. کل فرآیند درخواست این ویزای استرالیا عبارت است از:

فرآیند درخواست ویزای سابکلس 189 استرالیا

به دلیل پرمخاطب بودن سابکلس 189 از سوی افراد به توضیح امتیازات آن میپردازیم:

سنامتیازآیلتسامتیازمدرک تحصیلیامتیازتجربه کاری در رشته مربوطامتیازمدرک تحصیلی همسرامتیاز
18 تا 24 سن25نمره 710مدرک دکترا یا بالاتر20کمتر از 3 سال0لیسانس یا بالاتر5
25 تا 32 سن30نمره 820مدرک لیسانس153 الی 4 سال5
33 تا 39 سن25مدرک دیپلم به همراه مدارک حرفه ای مرتبط105 الی 7 سال10
40 تا 44 سن208 الی 10 سال15
45 تا 54 سن15

البته این نکته را باید ذکر کرد که دو سابکلس دیگر 190 و 489 دارای امتیازبندی به همین صورت میباشند با تفاوت اینکه سابکلس 190 دارای 5 امتیاز اضافه و 489 دارای 10 امتیاز اضافه از سوی اسپانسر ایالتی بوده و البته اقامت دائمشان به صورت مشروط خواهد بود.

ویزای ۱۹۰ کشور استرالیا

این ویزا نیز همانند زیر شاخه 189 بوده و شخص می تواند با اقامتی 5 ساله پا به استرالیا بگذارد و تنها تفاوتی که با زیر شاخه 189 دارد این است که شخص متقاضی اگر در جمع امتیازاتش به 60 نرسید و مثلا 55 امتیاز کسب کرد از طریق یک اسپانسر شیپ ایالتی که برای وی 5 امتیاز به ارمغان می آورد امتیاز خود را به 60 برساند و در ازای این 5 امتیاز که از طریق اسپانسر دریافت گردیده شخص متقاضی باید تعهد حضور 2 ساله خود در آن ایالت را ایفا نماید.

با این توضیح که گاها این برداشت اشتباه برای افراد به وجود می آید که شخص باید یک کارفرما و یا یک موقعیت شغلی و یا یک دعوتنامه از استرالیا داشته باشد اما در اصل این است که در ویزای 190 شخص متقاضی می تواند درخواست خود را متناسب با مشاغلی که در ایالت هایی که درخواست نیرو دارند وجود داشته باشد، 5 امتیاز بیشتر کسب نماید و این 5 امتیاز همان 2 سال تعهد را برای وی در بر خواهد داشت. مزایایی که این ویزا دارد همانند ویزای 189 بیمه، تحصیلات و غیره شامل می شود که فقط 2 سال اول را در ایالت مذکور باید اقامت داشته باشد.

بروزترین قوانین مهاجرت به استرالیا 2023

ویزای ٤٨٩ کشور استرالیا

این ویزا یک فرق عمده با ویزاهای 189 و 190 دارد و آن هم این است که اقامت فرد موقت بوده و بعد از چند سال می تواند به اقامت دائم استرالیا تبدیل شود. در این نوع ویزا شخص متقاضی نتوانسته آن 60 امتیاز حداقل را کسب نماید و می خواهد با 50 امتیاز برای این نوع ویزا به شرطی که یک اسپانسر ایالتی در مناطق کم جمعیت استرالیا داشته و یا با داشتن اقوام در مناطق کم جمعیت استرالیا 10 امتیاز را که کمبود داشته جبران نماید.

در ابتدا باید همانند دیگر ویزاهای کاری امتیازات خوبی کسب کرد و نوع امتیازدهی همانند دو نوع ویزای قبلی بوده و یک شباهت با ویزای 190 دارد و آن هم این است که تعهدی 2 ساله برای شما در ایالت مذکور وجود دارد و بعد از 2 سال می تواند برای گرفتن اقامت دائم منوط به اینکه در طول این 2 سال مشکل قانونی نداشته باشد و بیمه و مالیات خود را پرداخت کرده باشد برای گرفتن اقامت دائم کشور استرالیا اقدام نماید.

شرایط اقتصادی و بازار کار در استرالیا

استرالیا یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا را دارد و اگرچه هزینه های زندگی در آن بالاست اما در عین حال حقوق افراد نیز زیاد است و پاسخگوی این هزینه ها می باشد. نکته مهمی در خصوص این کشور تورم 1% و ثبات اقتصادی است یعنی افراد می توانند کاملا حساب شده پس انداز کنند و نگران افزایش قیمت ها نباشند. استرالیا همچنین آمار بیکاری بسیار پایینی دارد یعنی کافی است فردی متخصص باشد و سطح زبان انگلیسی قوی داشته باشد تا بتواند شغل مناسبی در این کشور پیدا کند. در نمودار ذیل آمار بیکاری در استرالیا طی سالیان مختلف نشان داده شده است:

درصد آمار بیکاری در استرالیا طی چند سال

در کنار بحث نرخ بیکاری یکی از مباحث خیلی مهم متوسط درآمد سالانه کارگران در کشور استرالیا نیز مطرح است. همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، حداقل سطح درآمدی در کشور استرالیا حدود AU$23000 (دلار استرالیا) و حداکثر سطح درآمدی نیز در حدود AU$405000 (دلار استرالیا) متغیر است و در ضمن متوسط درآمد سالانه در این کشور پیشرفته و مدرن نیز در حدود AU$90800 (دلار استرالیا) است:

میانگین درآمد سالیانه در کشور استرالیا

سطح درآمدی که عواملی همانند سابقه کار، میزان یا سطح تحصیلات، جنسیت و حتی مکان کار در استرالیا نیز بر روی آن تاثیرگذار است. مثلا تاثیر مکان را می توان در سطح متوسط درآمد سالانه در شهرهای مختلف استرالیا و به صورت زیر مشاهده کرد:

درآمد سالانه در شهرهای مختلف استرالیا

معایب ويزای سابکلس ٤٨٩ و ١٩٠ و ١۸۹ استراليا

با تمام این توضیحات باید یکسری موارد را در نظر داشت که از مهم ترین آنها طولانی شدن فرایند اخذ ویزای کاری استرالیا است که گاها افراد را برای دستیابی به آنچه که مورد نظرشان است دلسرد می نماید. قبل از اقدام به مهاجرت به استرالیا و بررسی انواع ویزای کاری استرالیا باید لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2023 را بررسی نمائید.

طول این فرایند می تواند در نزدیکترین حالتی که به اخذ ویزا ختم شود یکسال باشد که گاها به یکسال و نیم و حتی بیشتر می رسد و با توجه به اینکه درخواست برای این ویزاها از تمامی نقاط دنیا و کشورهای مختلف صورت می گیرد شما باید امتیاز بالایی و با سطح زبان بالایی کسب نمایید، اما افراد می توانند از راه های دیگری از جمله اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نمایند که البته لازم به ذکر است هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا بسیار بالا است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات در خصوص ویزاهای کاری استرالیا 2023

کار در استرالیا به معنای وجود فرصت های شغلی بی پایان و نیز کسب درآمد عالی است. پس انتظار می رود سوالات درباب کار، کاریابی و نیز اخذ انواع ویزای کاری استرالیا نیز خیلی زیاد باشد:

  • حداقل امتیاز لازم برای اخذ ویزای 189 چقدر است؟ برای اخذ این نوع ویزای کاری دریافت حداقل 60 امتیاز با توجه به معیارهای موجود الزامی است.
  • امتیازات اخذ ویزای سابکلس 189 استرالیا چیست؟ اقامت دائم 5 ساله استرالیا با امکان تمدید، به همراه آوردن اعضای خانواده به استرالیا، پوشش رایگان خدمات درمانی و نیز امکان تحصیل فرزندان در معتبرترین دانشگاه های استرالیا و … از جمله این امتیازات به شمار می رود.
  • شرایط اصلی برای اخذ ویزای سابکلس 190 چیست؟ این ویزا نیز همانند زیر شاخه 189 بوده و شخص می تواند با اقامتی 5 ساله پا به استرالیا بگذارد و تنها تفاوتی که با زیر شاخه 189 دارد این است که شخص متقاضی اگر در جمع امتیازاتش به 60 نرسید و مثلا 55 امتیاز کسب کرد از طریق یک اسپانسر شیپ ایالتی که برای وی 5 امتیاز به ارمغان می آورد امتیاز خود را به 60 برساند.
  • شرایط ویزای 489 استرالیا چیست؟ این ویزا از انواع ویزاهای اقامت موقتی است و شرط اصلی آن هم اخذ حداقل 60 امتیاز از سیستم مهاجرتی امتیاز محور استرالیاست و در صورت اخذ 50 امتیاز متقاضیان با داشتن یک اسپانسر ایالتی و یا یکی از اقوام در مناطق کم جمعیت استرالیا می توانند 10 امتیاز دیگر هم اخذ کنند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ويزای سابکلس ٤٨٩ و ١٩٠ و ١۸۹ استراليا

  1. محمد گفت:

    سلام ببخشید ولی باید بگم اطلاعاته درج شده اشتباه است یا اینکه بروز نیست من در سایت اصلی مهاجرتی استرالیا اکانت دارم و بابت سن بین ۲۵ تا ۳۳ سال ۳۰ امتیاز میدهند و ندرک ایلتس هم میتونه جنرال باشه که به سه قسمت یعنی در حد مهاوره ۵ امتیاز حرفه ای ۱۰ امتیاز و تخصصی ۱۵ امتیاز تقسیم شده در ضمن برای مدرک تحصیلیش میتونه کمتر از لیسانس هم باشه که دقیقن اینطور درج شده یک مدرک دیپلم یا مثل ان که مورد تایید دولت استرالیا باشد

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در جدول درون سایت درست درج شده دوست عزیز اگر قسمتی از مقاله خلاف این موضوع هست لطفا بفرمائید که اصلاح بشه
      پیشاپیش متشکر از حسن نیت و دقتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *