ویزای تحصیلی

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش

کشور اتریش از جمله کشورهایی میباشد که دارای سیستم نظام آموزشی رایگان است و نتیجتا موجب شده تحصیل در اتریش بسیار پرطرفدار باشد. همچنین آمار بیکاری نیز در 2024 تنها 6.5% گزارش شده یعنی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نیز شانس بالایی برای پیدا کردن کار دارند. در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی در خصوص تحصیل در اتریش بیان گردیده که امید است مطالعه آن مفید باشد. در این مقاله سعی شده به سوالات ذیل پاسخ داده شود:

سیستم آموزشی در کشور اتریش

مدارس اتریش به دو صورت دولتی و خصوصی هستند، طبق سیستم آموزشی وضع شده در این کشور کودکان از سن 3 سالگی وارد مهد کودک می شوند و در سن 6 سالگی وارد مدرسه های ابتدایی می شوند. ویژگی خاص تحصیل در مدارس کشور اتریش این است که سیستم آموزشی در مقطع ابتدایی 4 ساله است پس از آن دانش آموزان وارد دوره 4 ساله متوسطه با نام هاپشوله می شوند، پس از آن دانش آموزان با گذراندن دوره 1 ساله وارد دوره فنی و حرفه ای می شوند و پس از آن با گذراندن دوره 4 ساله بعدی می توانند وارد دانشگاه و موسسات آموزش عالی این کشور شوند.


آموزش اجباری در کشورر اتریش پس از گذراندن 9 سال تحصیلی در سن 15 سالگی به پایان می رسد. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل داشته باشند باید پس از شرکت در آزمون در نظر گرفته شده وارد دانشگاه شوند. در کشور اتریش مدارسی برای دانش آموزان معلول یا کودکانی که به آموزش های ویژه نیاز دارند در نظر گرفته شده است، این دانش آموزان در مدرسه های استاندارد در کلاس های ادغام در کنار هم تحصیل می کنند.

چرا تحصیل در اتریش؟

خیلی از دانشجویان ایرانی از هم اکنون برای اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه های اتریش خیز برداشته اند. چرا که آنها می دانند که اتریش نیز جزء بهترین مقاصد تحصیلی اروپا محسوب می شود و گزینه مطلوب برخی از دانشجویان بین المللی است. پس آنها با تحصیل در اتریش 2024 می توانند به مزایای زیر برسند:

مزایای تحصیل در اتریش 2023

مقایسه شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان و اتریش

در مقایسه تحصیل در آلمان و اتریش می توان گفت در هر دو این کشورها کیفیت آموزش در سطح بسیار خوبی قرار دارد. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های فنی و مهندسی را دارید پیشنهاد ما به شما ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان است زیرا این کشور قطب صنعتی اروپا بوده و شرایط کار رشته های مهندسی در این کشور بسیار ایده آل است. مقایسه تحصیل در آلمان و اتریش به شرح ذیل است.

پارامترکشور اتریشکشور آلمان
زبان تحصیلزبان آلمانی و زبان انگلیسی: گاهی می توان برای دوره های زبان در اتریش اقدام کردزبان آلمانی و زبان انگلیسی: متقاضیان باید برای ادامه تحصیل مدرک زبان B2 داشته باشند
اقامت پس از تحصیلدانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های اتریش با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری یا ویزای سرمایه گذاری در این کشور اقامت داشته باشند.دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های آلمان با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری یا ویزای سرمایه گذاری در این کشور اقامت داشته باشند.
تحصیل در رشته های پزشکیاگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را دارید باید ابتدا در دوره های پیش پزشکی شرکت کنید و پس از آن باید در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر در کشور اتریش شرکت کنید.اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را دارید باید ابتدا در دوره های پیش پزشکی شرکت کنید و پس از آن باید در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر در کشور آلمان شرکت کنید.

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

در سال 2024 بهترین راه برای مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل یا اخذ ویزای جستجوی کار است. دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارد که تعداد آنها به بیش از 70 دانشگاه می رسد، البته میل تحصیل در دانشگاه های دولتی به جهت هزینه های بسیار پایین نزد دانشجویان خارجی بیشتر می باشد، وجود 22 دانشگاه ثبت شده در میان دانشگاه های این کشور کوچک اروپایی نشان از اهمیت تحصیل و آموزش دارد. در این میان 13 دانشگاه این کشور در رتبه بندی بهترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند.

سیستم مهاجرت تحصیلی به اتریش همانند هر کشوری طی دو مرحله صورت می گیرد:

  • اخذ پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی
  • دریافت ویزای تحصیلی اتریش از سفارت محل اقامت

اینفوگرافیک تحصیل در اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش پیش از دانشگاه

سیستم آموزشی در کشور اتریش از سن 6 سالگی به صورت اجباری می باشد که شامل دوره ابتدایی می باشد. مهد کودک در کشور اتریش مانند سایر نظام آموزشی ها به دو صورت دولتی و خصوصی تقسیم بندی میشود که بیش تر از نیمی از مهد کودک ها توسط دولت تامین می شوند و سایر گزینه ها توسط انجمن ها، کلیساها و گروه های مذهبی اداره می شود. دوره ابتدای در اتریش از سن 6 الی 10 سالگی می باشد که این دوره 9 سال به طول می انجامد. تحصیلات در این مقاطع در مدارس دولتی و خصوصی انجام پذیر می باشد که در مدارس دولتی به صورت رایگان و در مدارس خصوصی با میزان هزینه های 2000€ الی 3000€ (یورو) انجام پذیر می باشد.

دوره متوسط مقطعی می باشد که از سنین 10 تا 13 سالگی شروع می شود که در این مقطع دانش آموزان، آموزش پایه ای بر مبنای علاقمندی، استعداد، توانایی در خصوص رشته تحصیلی در مقاطع بالاتر را می بینند. آموزش فنی و حرفه ای از سنین 14 الی 15 سالگی شروع می شود که در این دوره یادگیری حرفه و فن برای آماده سازی برای بازار کار خواهد بود. از مزیت های تحصیل در این دوره انتخاب بهترین گزینه در خصوص تحصیلات دانشگاهی است که متقاضیان موظف می باشند 6 درس اصلی تکنولوژی، صنعت و تجارت، مطالعات اجتماعی، زیست شناسی و کشاورزی را بگذرانند.

تحصیل رایگان در اتریش در سال 2024

برای تحصیل در این کشور در سال 2024 دانشگاه های دولتی بهترین و کم هزینه ترین هستند و امکان تحصیل رایگان یا کم هزینه را برای دانشجویان خارجی فراهم می نماید، به طور معمول دانشگاه های دولتی اتریش از دانشجویان ایرانی مبلغی را جهت ثبت نام و حدود نهایتا 1500€ (یورو) سالیانه دریافت می کنند.

در اینجا لیستی از بهترین دانشگاه های دولتی اتریش با رتبه های جهانی منتشر شده است:

دانشگاه هارتبه بندی سال 2024سال 2023رتبه بندی سال 2022
دانشگاه وین130151151
دانشگاه تکنیک وین184179180
دانشگاه اینسبورگ362308281
دانشگاه تکنیک گراتز421284277
کارل فرانسیس گراتس661651651
دانشگاه یوهانس کپلر446350354
دانشگاه کلاگنفورت580486501
پاریس لودرون سالزبورگ681751801

تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی

اگر فرد بخواهد به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کند باید هزینه های خیلی بیشتری پرداخت نماید. از آنجایی که معیار تحصیل کم هزینه در این کشور دانشگاه های دولتی می باشند در این دانشگاه ها تحصیل به زبان آلمانی است و نتییجتا فرد یا باید از قبل دانش این زبان را داشته باشد یا دوره زبان را پیش از شروع تحصیلات خود بگذراند. در واقع اکثر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی به زبان آلمانی ارائه می شود که البته برنامه های دوره کارشناسی بیشتر به زبان آلمانی و در دوره کارشناسی ارشد و دکترا برنامه های زیادی به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی نیز وجود دارد. اما شاید خیلی از افراد می دانند که یکی دیگر از دلایل اصلی انتخاب کشور اتریش برای تحصیل در کنار هزینه های پایین تحصیل اخذ پذیرش و ویزا بدون ارائه مدرک زبان است.

تحصیل در اتریش به زبان آلمانی

بدون شک باید به این نکته اشاره کرد که اولویت باید با تحصیل در اتریش به زبان آلمانی باشد. افرادی که به زبان آلمانی تا سطح B2 تسلط داشته باشند، شانس بالاتری برای پذیرش دارند. در اتریش نیز زبان آلمانی با یک لهجه متفاوت رایج است. باید در نظر داشت که این تسلط به زبان، شانس کاریابی دانشجویان را نیز بهبود می بخشد. همچنین دانشجویان پس از تحصیل نیز می توانند به کاریابی در اتریش یا حتی آلمان امید بیشتری داشته باشند. از بین کشورهای آلمانی زبان، اتریش را می توان به عنوان یکی از بهترین ها معرفی کرد. دانشگاه های این کشور از کیفیت خوب برخوردار هستند. کیفیت زندگی اتریشی ها بسیار مناسب است. از نظر اقتصادی نیز اتریشی ها در شرایط بهتری نیست به بسیاری از کشورهای اروپایی قرار دارند. به همین دلیل می توان با یادگیری زبان آلمانی، شانس خود را بهبود بخشید.

شرایط تحصیل در دانشگاه­ های خصوصی و دولتی اتریش

تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش، تقریبا رایگان و در حدود 350€ تا 1000€ یورو است. همچنین اخذ پذیرش از این دانشگاه ها نیازمند داشتن مدرک زبان آلمانی نیست و می توان دوره های زبان را پس از ورود به اتریش در دانشگاه ها گذراند و به سطح قابل قبول رسید که مستلزم پرداخت هزینه است. زبان آموزش در دانشگاه های دولتی این کشور مخصوصا در مقطع لیسانس مانند همه کشورها به زبان رسمی آن یعنی آلمانی است. البته این امر، مختص به مقطع کارشناسی است ولی در مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا، دوره های به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش با گذراندن مقطع تحصیلی قبلی و ارائه مدرک آن، امکان پذیر است. همچنین مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه ­های خصوصی این کشور عبارتست از: مدرک آیلتس با نمره 6 برای مقطع لیسانس و آیلتس 6.5 برای مقطع فوق لیسانس. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه­ های خصوصی اتریش را دارید، می ­توانید از مقطع لیسانس به رشته­ های زیر تغییر رشته دهید. امتیاز ویژه برای دانشجویان این دانشگاه ­ها، تضمین کاری دانشگاه­ های خصوصی است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خصوصی تا حدود بسیاری می توانند از بابت موقعیت شغلی پس از تحصیل، اطمینان خاطر داشته باشند. به یاد داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های خصوصی مستلزم پرداخت هزینه تحصیلی است که معمولا هم مبلغ زیادی می باشد.

تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان

زبان اصلی کشور اتریش، آلمانی میباشد و در سیستم نظام آموزشی این کشور در مدارس و دانشگاه ها اکثر رشته های برتر به زبان آلمانی تدریس میشود، تنها فرقی بین کشور اتریش با دیگر کشورها مخصوصا کشورهای آلمانی زبان میباشد این است که پذیرش در اتریش بدون مدرک زبان میباشد. پروسه تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان به این صورت هست که در ابتدای پذیرش از دانشگاه های دولتی این کشور یک دوره 1 الی 2 سال بر اساس سطح زبان آلمانی مورد نیاز برای هر فرد برگزار می شود و افراد پس از گذراندن دوره زبان این امکان را دارند تا وارد رشته اصلی دانشگاه شوند و به زبان آلمانی ادامه تحصیل دهند، در مورد افرادی هم که قصد دارند به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل نمایند باید پیش شرط آیلتس 6 تا 6.5 را داشته باشند.

تحصیل در اتریش در مقطع لیسانس

کشورهایی که دارای نظام آموزشی رایگان تا نیمه رایگان هستند انتخاب اول بسیاری از افراد برای تحصیل میباشند، اما به همان میزان که ایده آل هستند به همان میزان از شرایط سختی برای پذیرش برخوردار هستند. اخذ پذیرش از کشورهایی مانند آلمان، اتریش و نروژ که بابت تحصیل هزینه ای را دریافت نمی کنند سخت تر از دیگر کشورها است و از نظر ویزایی هم از شرایط طولانی تر و سخت تری برخوردار هستند، به عنوان مثال در اکثر کشور فرد با ارائه دیپلم 12 ساله و در مواقعی مدرک زبان و دیگر مدارک قادر به اخذ پذیرش خواهد بود که این شرایط برای تحصیل در اتریش در مقطع لیسانس سخت تر هست.

افراد برای پذیرش در مقطع لیسانس در اتریش علاوه بر ارائه مدرک دیپلم 12 ساله، اگر مخواهند در دانشگاه های دولتی درس بخوانند باید قبولی دانشگاه سراسری روزانه در کشور خود در همان رشته درخواستی را همراه با اشتغال به تحصیل به مدت یک الی 2 ترم نیز ارائه داده، البته کشور اتریش از افراد مدرک زبان آلمانی نمیخواهد زیرا که قبل از شروع کورس اصلی بر اساس تعیین سطح برای افراد به مدت 1.5 تا 2 سال دوره زبان ارائه می دهد. هزینه دوره زبان قبل از شروع کورس اصلی ترمی 350€ تا 1000€ (یورو) می باشد، که افراد میتوانند هم زبان را در کشور خود تا سطحی بخوانند و ادامه را در کشور اتریش بخوانند و یا از ابتدا در کشور اتریش دوره زبان را ادامه دهند.

بهترین رشته های تحصیلی در اتریش

یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه ویژه داشت، انتخاب رشته تحصیلی در کشور اتریش است. معمولا افرادی که قصد کار در اتریش را دارند باید رشته ای را انتخاب کنند که بتوانند به کمک آن شرایط بهتری در بازار کار اتریش داشته باشند. از میان رشته های مهم جهت تحصیل در کشور اتریش می توان به تحصیل حسابداری در اتریش اشاره نمود.

به منظور درک بهتر این موضوع می توان به تصویر زیر توجه داشت که جزئیات بیشتری در این رابطه را ارائه می کند:

بهترین رشته های تحصیلی در اتریش

ویزای تحصیل در اتریش

مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش نیاز خواهید داشت هم کمی خاص تر نسبت به کشورهای دیگر می باشد، البته به طور کل از شما همان مدارک هویتی، اجاره خوابگاه، تمکن مالی و سایر مدارک خواسته می شود، اما برای هر کدام از این مدارک شاید تائیدات خاصی نیاز باشد و همچنین تهیه برخی تعهدات مالی از عهده دانشجوی مستقل ایرانی با پشتوانه مالی که خود او داشته مقدور نباشد. اتریش در سال های اخیر سختگیری زیادی برای صدور ویزای دانشجویی این کشور اعمال می کند و در غالب موارد برای متاهلین ویزای همراه صادر نمی کند. در مورد ویزای تحصیلی اتریش در این نوشتار اطلاعات جامع تری بدست خواهد آمد.

تحصیل پزشکی در اتریش

اخذ ویزای تحصیلی اتریش

هزینه تحصیل در اتریش در سال 2024

هزینه تایید مدارک برای سفارت اتریش در سال 2024 بر اساس قانون kgg 1992 مشخص شده به شرح زیر است:

نوع تاییدیههزینه به یورو
هزینه تاییدیه درست بودن یک سند و یا رونوشت€40
هزینه تایید مهر و امضای اداری یک نامه رسمی برای هر شخص€80
هزینه تایید مدارک تحصیلی همراه با مهر مترجم و مهر دادگستری و وزارت امور خارجه €80

مهاجرت تحصیلی به اتریش با مدرک دانشگاه آزاد

یکی از مسائل مهمی که ذهن شمار زیادی از دانشجویان متقاضی برای ادامه تحصیل در اتریش را به خود مشغول داشته است، امکان تحصیل در آن کشور با داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه آزاد است. از آن جا که شرط اول پذیرش از دانشگاه های اتریش، نخست پذیرفته شدن از سوی دانشگاهی دولتی در کشور مبدا است، بنابراین این سوال پیش می آید که آیا دانشجویانی که در کنکور شرکت کرده و در یک دانشگاه آزاد پذیرفته شوند، علیرغم ارائه گواهی اشتغال به تحصیل، صلاحیت پذیرش در دانشگاه های اتریش را نخواهند داشت؟

متاسفانه پاسخ این سوال، منفی است یعنی دانشجویان دانشگاه آزاد، واجد صلاحیت شناخته نمی شوند. سابقا حساسیت زیادی در این مورد وجود نداشت و دانشجویان برخی واحدهای دانشگاه آزاد که سابقه بیشتری داشتند و از مراکز شناخته شده تر بودند، به شرط داشتن نمرات مطلوب از سوی دانشجو، بعضا قابل قبول بودند. هم اکنون و با توجه به اِعمال سخت گیری های بیشتر نسبت به برخی کشورها خصوصا ایرانیان، دیگر این امکان وجود ندارد و اکنون می توان با اطمینان گفت که درخواست این گروه از دانشجویان پذیرفته نخواهد شد.

اقامت پس از تحصیل در اتریش

نکته بسیار مهم برای دانشجویانی که به فکر تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت به اتریش هستند، فرصتی هست که در اقامت پس از تحصیل به دست می آورند، زیرا پس از تحصیل دانشجویان برای اینکه بتوانند در مقاطع بالاتر پذیرش بگیرند و یا به کار مشغول شوند باید یک فرصتی را برای جستجوی کار نیز داشته تا بتوانند با یک کارفرمای اتریشی قرارداد کار منعقد کنند. کشور اتریش بین 6 ماه تا 1 سال به افراد اجازه میدهد تا پس از تحصیل به کار و درآمد برسند تا با ویزای کاری اتریش به اقامت این کشور رسیده و کارت قرمز سفید قرمز این کشور را بدست آورند.

روش های مهاجرت به اتریش

مزایا و معایب تحصیل در اتریش

زمانی که صحبت از تحصیل در خارج از کشور به میان بیاید، هر فرد باید با توجه به شرایط خود، شرایط را مورد سنجش قرار دهد و سپس با توجه به شرایط موجود و فاکتورهای مورد نظر خود، بهترین گزینه را به منظور تحصیل خود انتخاب کند. اتریش یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است و به همین دلیل، سالیانه افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. در تصویر زیر می توان برخی از مهم ترین مزایای و معایب تحصیل در اتریش را مورد ارزیابی قرار داد.

مزایا و معایب تحصیل در اتریش

اخذ پاسپورت اتریش از طریق تحصیل

برخلاف کشورهایی مثل نپال، امارات، کویت و غیره که یا به خارجی ها به هیچ عنوان پاسپورت نمی دهند یا شرایط سخت مدت زمان طولانی در نظر گرفته اند، در اتریش افراد می توانند پس از 10 سال اقامت قانونی درخواست کنند و در صورت داشتن شرایطی، به عنوان شهروند اتریش شناخته شوند.

برخی از مهم ترین شرایط به این منظور عبارت هستند از:

  • 5 سال از این 10 سال باید تحت عنوان اقامت دائم باشد
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • احترام به جمهوری اتریش و قوانین آن
  • تسلط به زبان آلمانی
  • داشتن درآمد و تمکن مالی لازم برای زندگی در اتریش

همواره پیشنهاد می شود برای اطلاع از جزئیات دقیق تحصیل در اتریش و کار در اتریش و اخذ اقامت این کشور و دیگر کشورهای اروپایی با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل شود.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در اتریش

متقاضیان تحصیل در اتریش در سال 2023 موارد زیر را مطرح می کنند:

  • هزینه تحصیل در اتریش چقدر است؟ هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور 1500€ (یورو) در سال است.
  • زبان تحصیل در اتریش چیست؟ زبان تحصیل در این کشور به زبان آلمانی است.
  • بدون مدرک زبان می توان در اتریش تحصیل نمود؟ در صورتی که متقاضی نتواند مدرک زبان ارائه دهد با اخذ پذیرش مشروط می تواند زبان خود را در اتریش تکمیل نماید.
  • امکان کار در اتریش برای دانشجویان وجود دارد؟ بله بطور میانگین دانشجویان 20 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت.
  • با کار دانشجویی می توان هزینه های زندگی را پوشش داد؟ با کار حین تحصیل می توان بخشی از این هزینه را پوشش داد.
4.8/5 - (81 امتیاز)

68 دیدگاه برای “تحصیل در اتریش

  1. راستین غفاری گفت:

    من تمام سلام با تشکر از توضیحات مفیدتون، من مقطع ارشد ترم 2 رشته فلسفه هستم، دانشگاه آزاد
    ، معدلم 18.78 هست، میخواستم بدونم برای مستر مجدد شرایظ چی هست و آیا میتونم فاند بگیرم؟سطح زبانم باید چی باشه و آیا دانشگاه های اتریش آزمون ورودی دارن؟ا
    ایمییلم هست اگه لطفا به ایمیلم پاسخ بدید ممنئون میشم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شما برای این که بتونید ارشد مجدد بگیرید باید اول بررسی بشه که چه شرایطی برای تحصیل در مقطع کارشناسی داشتید چون باید مدرک کارشناسی ارشد شما مخفی بمونه.
      شرایط سنی شما هم حائز اهمیت هست که بتونید از این طریق ویزای تحصیلی اتریش رو دریافت کنید.

  2. محمد مرادی گفت:

    سلام وقت به خیر
    من 24 سالمه و لیسانس متالورژی با معدل 15.2دارم.
    میتونم برای کشور اتریش کارشناسی رشته اقتصاد اقدام کنم؟ضمن اینکه قصد شرکت در کنکور ارشد امسال رو هم دارم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممکن هست که در سفارت به مشکل بربخورید ولی اگر امسال اقدام کنید بهتر هست از سال های بعد. سریع تر اقدام کنید برای مهاجرت

  3. مریم گفت:

    سلام .. من 23 سالمه … کارشناسی مهندسی کامپیوتر خوندم از دانشگاه دولتی ولی شبانه بودم و معدلمم 14.80 …شانسی برای پذیرش ندارم ؟؟ و کدوم کشور برام شانس بیشتری برای قبولی داره ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر صرفا به اتریش فکر می کنید، پروسه سختی دارید ولی اگر می تونید در این زمینه آزادی عمل داشته باشید، کشورهای مختلفی برای تحصیل شما وجود داره

  4. Tina گفت:

    یه سوال دیگه اینکه سطح زبان آلمانی لازم برای اتریش برای دانشگاه به چه صورت است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      شما برای ورود به دانشگاه های اتریش، در بسیاری از دانشگاه ها به مدرک B1 یا B2 نیاز دارید که بستگی به رشته تحصیل و دانشگاه مورد نظر شما داره

  5. Tina گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    سوالی که داشتم برای پذیرش دانشگاه کانادا باید رشته که میخواهیم اول در ایران در کنکور قبول بشم یا نه مدرک دیپلم کافیست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی به این مسئله نیست

  6. zahra گفت:

    سلام من دانشجوی کارشناسی دانشگاه یزد هستم .رشته مهندسی برق معدل 16 و 9 ترمه تموم کردم.روزانه تحصیل میکنم.ایلس نمره 7.5 والمانی هم تا c2 رو تموم کردم . 2 تا مقاله هم دارم .
    امکان قبولی من در اتریش چقدر هست?

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش رو خواهید داشت.

  7. احسان گفت:

    سلام من۳۱ ساله لیسانس مکانیک خواستم بدونم میشه ارشد با زبان انگلیسی اقدام کرد یا حتما باید. المانی بخونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      رزومه شما برای تحصیل دوره زبان در اتریش مناسب نیست و بهتره که برای کشورهای دیگه اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  8. مهنا گفت:

    سلام، عرض ادب خدمت شما.
    من ارشد ریاضی کاربردی با معدل ۱۸.۷۶ از دانشگاه روزانه صنعتی شاهرود هستم. شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری ریاضی با گرایش کد وجود داره و شرایط مالی باید در چ سطحی باشه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در زمینه تحصیلیتون سوابق پژوهشی یا علمی دارید؟ اگر دارید بفرمایید تا راهنماییتون کنم

  9. ستاره گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دیپلم نقاشی با معدل 18/50 هستم و سحط زبان المانیم هم b2 هست میخواستم ببینم چطور یمیتونم برای تحصیل در اتریش اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در اتریش نیاز به پذیرش در دانشگاه های این کشور رو دارید لطفا مقاله رو مطالعه نمایید و اگر سوالی بود بفرمائید تا راهنماییتون کنم

  10. ملیکا گفت:

    سلام من دیپلم تجربی با معدل ۱۸/۳۶ دارم و درواقع نمیخوام ایران دانشگاه برم. سال پیش کنکور دادم قبول نشدم و امسال نمیخوام کنکور بدم. مدرک زبان آلمانی b2 هم دارم. میتونم برای دندون پزشکی دانشگاهای اتریش پذیرش بگیرم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای قبولی دانشگاه های اتریش قبولی در آزمون سراسری روزانه یا شبانه رشته مورد نظرتون در ایران لازمه
      حالا که مدرک زبان آلمانی رو دارید برای خود آلمان از طریق کالج اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  11. مرضیه گفت:

    سلام با تشکر از توضیحات مفیدتون، من ترم 3 نقاشی هستم در مقطع ارشد، دانشگاه تربیت مدرس روزانه، معدلم تا الان 19.60 هست، میخواستم بدونم برای مستر مجدد در رشته های هنرهای زیبا ی دانشگاه های اتریش زبان a2 هم داشته باشم بعلاوه مقاله میتونم فاند بگیرم؟ و کلا اینها برای هنرهای زیبا ملاک هست؟ چون شنیدم در رشته های هنر آزمون ورودی میگیرن

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در اتریش چون هزینه های تحصیل رایگانه امکان اخذ پذیرش همراه با بورس وجود نداره متاسفانه

  12. م...........دی گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما….من به تازگی کنکور دادم و رشته زبان و ادبیات عربی دانشگاه خوارزمی قبول شدم …به این رشته خیلی علاقه دارم…میخواستم بدونم اموکان تحصیل در دانشگاهای اتریش رو با این رشته دارم؟؟
    از نظر مالی هم هیچ مشکلی ندارم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای تحصیل در دانشگاه های این کشور از الان نمیشه برای 4 سال آینده برنامه ریزی کرد شما با انگیزه درس بخونید در سال آخر تحصیلتون برای مهاجرت برنامه ریزی کنید

  13. آیتک گفت:

    سلام
    امکان پذیرش ارشد مجدد در اتریش هستش؟
    فاند تو این مقطع برای هزینه های زندگی میدن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بستگی به شرایط و رزومه شما داره که امکانپذیر باشه. شرایطتون خوب باشه بله اما در مورد بورس خیلی حساب نکنید

  14. بهرام گفت:

    سلام . و خسته نباشید . من فوق لیسانس رو از دانشگاه لیل فرانسه دارم . گرایش لیسانس حقوق جزا بود و ارشد بین الملل .
    5 سال که در فرانسه مشغول کار وکالت هستم . و الان ساکن لیل هستم .
    ایلتس 7 و دارم وبه فرانسوی هم تسلط دارم .
    معدل لیسانس 17 و فوق لیسانس B .
    سرمایه 105 هزار دلار.
    سن 33 .
    میخوام دکترای حقوق دانشگاه نوشاتل سوئیس بگیرم بعد از تحصیل سوئیس بمونم .
    استاد راهنما هم دارم ( استاد سورپوایزر من انسان شریف و خوبی هست , روحیه مثبت ایجاد میکنه و اهل مکزیک هم هست و 23 سال سوئیس هست . گفت بعد از تحصیل خود ما اگر تمایل داشتی کمکت کار پیدا میکنیم تو شهر که دوست داری و حقوق هم پایه از 102 هزار فرانک تا 130 هزار فرانک در سال بعد از فارغ التحصیلی برات تخمین زده میشه . میتونی با تجربه به 300 هزار فرانک هم در سال برسی ) . گفت شرط سنی که نداریم ولی اگر خواستی برای ویزا از سفارت اقدام کن که اون تو حیطه کاری من نیست ( در کل میخواست بگه شرط سن نداریم ) .
    بنظرتون میتونم برای دکتری اقدام کنم تو گرایش ( حقوق خصوصی ) این دانشگاه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اقدام در مقطع دکتری نظر سوپروایزر شما بر اساس رزومه علمیتونه که مهمه و اگر ایشون اوکی دادن پس اقدام کنید

      1. بهرام گفت:

        سلام مجدد . بله اوکی را دادن و الان پذیرش در حال بررسی در دانشگاه . البته دیشب روی واتساپ بهم گفت تو این 10 سال از 23 سال که سوئیس استاد هستم , کم پیش امده که حرف من را زمین بندازن البته خب پذیرش باید روال قانونی طی کنه که دانشگاه بررسی میکنه و گرنه نامه پذیرش تقریبا قطعی .
        از نظر سرمایه میخوام بدونم مناسب هست ؟
        خیلی ممنون .

        1. داوری گفت:

          سلام
          خیلی عالیه و بودجه تون هم معقوله و منم براتون آرزوی موفقیت دارم

  15. محمدرضا گفت:

    سلام من نمره دیپلم م شده ۲۰ رشته هم مهندسی الکترونیک هستش میتونم برای تحصیل در اتریش پذیرش بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله امکان اخذ پذیرش رو میتویند داشته باشید اما برای اطلاع از شرایطش با مشاورین ما تماس بگیرید

  16. ج.ی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 46 سالمه و دکترای روانشناسی کودکان استثنایی دارم میتونم برای دکترا در اتریش یا جایی دیگر اقدام کنم ؟
    دخترم 17 ساله و محصل .آیا میشه برای او اقدام کرد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      برای تحصیل دکترا در اتریش یا هرجای دیگه ای این رزومه تحصیلی شماست که حائز اهمیته

  17. فرناز گفت:

    سلام. من 40 سالم هست و مدرک فوق لیسانس آموزش بهداشت از دانشگاه دولتی را دارم. میخواستم برای مقطع دکتری در اتریش تحصیل کنم و بورسیه تحصیلی بگیرم امکانش هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله به شرط اینکه رزومه علمی خوبی داشته باشید این امکان هست لذا ابتدا مقاله دکترا در اتریش رو مطالعه فرمائید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  18. Hasty گفت:

    سلام من دانش آموز پایه یازدهم تجربی با معدل بالای ۱۸با مدرک زبان انگلیسی هستم آیا من میتوانم در دانشگاه های اتریش بورس شوم؟شرایطش چیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      میخواهید در چه رشته ای بورس شوید؟ اگر به پزشکی فکر میکنید شانس بورس شدن شما در ایتالیا بیشتره
      پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله بورسیه تحصیلی در ایتالیا رو مطالعه بفرمائید
      و اگر سوالی داشتید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  19. Behnaz گفت:

    سلام وقت بخیر.ببخشید من دانشجوی رشته کارشناسی ایمنی صنعتی دانشکده فنی روزانه ام.الان ترم‌۲هستم معدلم هم بالای ۱۷هست چطوری میتونم اقدام کنم برا ادامه تحصیل رایگان تو کشورا دیگه؟از نظر مالی هم وضعیت خوبی نداریم.تحصیل در مقطع ارشد به چه صورته؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      از الان نمیشه برای چند سال آینده نمیشه اقدام کرد به همین خاطر بهتره که تحصیلتون رو تا آخر کارشناسی ادامه بدید
      تا اون موقع بتونید راجع بهش تصمیم گیری نمایید

      1. احسان گفت:

        وایا گپ فارق التحصیلی موثر هست واسه کارشناسی به ارشد. چون ۱۰ ساله میگذرا از فارق التحصیل شدنم معدلم ۱۴.۹۸
        و مجرد

        1. داوری گفت:

          سلام
          بله گپ تحصیلی تاثیرگذاره مخصوصا کشورهایی که هزینه های تحصیلشون رایگانه
          در هر صورت بهتره که بیشتر راجع به شرایطتون تحقیق کنید و به کشور دیگه ای فکر کنید که شانس پذیرش و ویزاتون بیشتر باشه

  20. faziya گفت:

    سلام من مدرک زبان المانی دارم و معدلم بالای 16 ولی توی دانشگاه پیام نور تحصیل میکنم و شرایط مالی 10 هزار یورو در صورتی که سالانه باشه دارم فقط میتونم برای بورس اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در چه رشته ای تحصیل میکنید و چند سالتونه؟
      لطفا مقاله ویزای تحصیلی اتریش رو مطالعه نمایید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  21. kimia گفت:

    سلام خسته نباشید اگه من بخوام برای کارشناسی ارشد برای بورسیه اتریش اقدام کنم در حالی که معدل بالا 17 از دانشگاه دولتی روزانه داشته باشم ولی توان مالی 10 هزار یورو نداشته باشم باید کلا قید تحصیل توی اتریش و بزنم یا میتونم کاری انجام بدم که بتونم بورس بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      هزینه تحصیل در اتریش رایگانه اما اگر هزینه های زندگی رو نداشته باشید نباید انتظار بورس رو هم از این کشور داشته باشید
      و شاید بهتر باشه به کشورهای کم هزینه تر فکر کنید
      که پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  22. ترانه گفت:

    سلام . من کاردانی گرافیک از آموزشکده فنی حرفه ای هستم . برای تحصیل در اتریش به چه سطح زبان آلمانی نیاز دارم . و آیا با سطح ابتدایی وارد دانشگاه می شوم یا باید زبان به سطح c برسد تا بتوانیم تحصیل کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای زبان آلمانی مدرک زبان B1 نیاز دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  23. faraneh گفت:

    سلام اگر 2 سال برستاری در گرجستان خوانده باشیم می توانیم برای ادامه به اترش بریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بستگی به دانشگاهی داره که خوندید و اعتبار مدارکش و اینکه با دانشگاه کشور مقصد قرارداد تبادل دانشجو داشته باشه یا خیر
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  24. خردبین گفت:

    سلام روز بخیر من ۲۵ سالمه، مجرد، سال ۹۷- ۹۸ مدرک کارشناسی روانشناسی از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۴.۵ دریافت کردم.
    ممنون میشم برای اپلای کارشناسی ارشد روانشناسی در اتریش راهنماییم کنین.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بهتون پیشنهاد میکنم ایتدا مقاله اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش رو مطالعه کنید و در صورتی که بازم ابهامی داشتید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  25. بیژن گفت:

    سلام
    لیسانس عمران از دانشگاه دولتی بوعلی سینا هستم
    معدم پایینه حدود ۱۲.۵ ولی رزومه کار دارم
    میتونم اتریش ادامه تحصیل بدم؟
    اگه نه ک راه حلش چیه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      طبیعتا با این شرایط امکان تحصیل در اتریش رو نخواهید داشت
      برای راهنمایی دقیق تر به اطلاعات بیشتری از شما نیاز دارم دوست عزیز

  26. نيره گفت:

    ببخشيد من ٣٢ سالمه و ارشد رياضي مالي دارم دارم زبان الماني ميخونم و از زمان فارغ التحصيلي تا الان دارم كار ميكنم يعني گپ ندارم. هم ليسانس و هم ارشد دانشگاه سراسري تو تهران بودم و معدلمم بالاي ١٦ شده تو دو مقطع. ميخاستم بدونم ميتونم اتريش ارشد مجدد بخونم؟ هزينه ها به چه صورت هستند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      گپ دارید اما سابقه تحصیلتون میتونه تا چند سال رو پوشش بده
      مدرک تحصیلیتون رو چه سالی اخذ کردید؟ و آیا سابقه سفر به شنگن دارید؟

  27. سارا گفت:

    سلام ببخشید من دانشگاه دولتی ایران کارشناسی عمران میحونم.میخاستم بببینم واسه ارشد میتونم واسه اتریش اقدام کنم یا ن؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      از چه دانشگاهی و معدلتون چنده؟
      چند سالتونه؟

  28. hadis گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجو رشته معماری .مقطع کاردانی.دانشگاه دولتی روزانه.اگه توان مالی 10هزاریورو نداشتم باید کلن قید اتریش و بزنم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما علاوه بر تمکن مالی شما باید در دانشگاه سراسری روزانه ایران قبول بشید دو ترم بخونید سپس اقدام کنید برای اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید

      1. یاس گفت:

        سلام من رشتم نقاشیه
        و دانشگاه ملی قبول شدم و الان ترم دو هستم
        و میخوام کمکم کنید برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگه ….. کجا تحصیل کنم
        و از الان شروع کنم چه مدرک زبانی بگیرم
        و اینکه من از نظر مالی ضعیفم
        و میشه شماره دفتر رو بدید من تماس بگیرم

        1. ف.فرجی گفت:

          سلام و عرض ادب خدمت شما برای تحصیل رایگان در اتریش ابتدا باید در ایران دانشگاه سراسری روزانه قبول بشید و دو ترم هم درس بخونید برای اطلاع از شرایط بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  29. reza گفت:

    سلام و خستع نباشید من 17 سالم و از لحاظ درسی توی سطح خوبی هستم و توی مدرسه نمونه تحصیل میکنم ببخشد کل هزینه هایی ک از صفر تا صد برای گرفتن مدرک لیسانس نیاز هست چقدر!؟
    نمرات ما باید حدود چند باشن!؟
    و اینک باید از کجا شروع کنیم ب عنوان قدم اول؟!
    در آخرم زبان المانی ر اینجا شرو کنیم بهتر یا اونجا؟! و اینک در حین یادگیری زبان توی اتریش نیازی ب حظور توی کلاس های دانشگا ک نیس؟!
    ببخشید سوال زیاد پرسیدم ولی قصدم واقعن جدی و جواب هیچکدوم ر ندیدم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما تمکن مالی باید بالای ۱۰ هزار یورو داشته باشید و حداقل ۵۰ درصد از نمره را کسب کرده باشید برای تحصیل در اتریش ابتدا باید در ایران دانشگاه سراسری روزانه فقط قبول بشی و دو ترم بخونی سپس اقدام کنید و میتونید زبان را در اتریش بگذرانید

  30. احمد گفت:

    سلام مطالب شمارو در مورد تحصیل بدون شرایط سنی را مطالعه کردم میخواستم بدونمسن من 50سال ومشغول به تحصیل در رشته مهندسی پزشکی هستم اقامت گرجستان دا رم منبع درامد در ایران گرحستان دارن زبان المانیA2 معدل سه ترم 17(.دانشگاه غیر انتفاعی خیام) ایا می تونم با دریافت نامه اشتغال به تحصیل برای ویزای دانشگاه های اتریس با توجه به سن اقدان کرد تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر دانشگاه غیر انتفاعی میخونید پذیرش شما رد می شود

  31. ظريف گفت:

    سلام. هزينه تحصيل در مقطع دكترا در كشور اتريش چقدر است؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما سیستم نظام آموزشی اتریش رایگان می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *