ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

تمکن مالی اتریش

تمکن مالی اتریش

بسیاری از افراد با شنیدن روش تمکن مالی اتریش به این فکر میکنند که میتوانند برای خود و خانواده خود اقامت بگیرند و از مزایای آن بهره مند شوند. در اینباره باید در همین ابتداء یادآور شد که تمکن مالی اتریش در سال 2024 نیز مثل سال گذشته کمترین میزان پرونده موفق ایرانی را داشته است و عملا این روش با 99% شکست روبه رو شده است. آیا تمکن مالی اتریش امری شدنیست؟ در این مسیر بسیار مراقب تبلیغات نادرست باشید.

  • با هزینه های جانبی تمکن مالی اتریش آشنا هستید؟
  • آیا ریسک های این نوع ویزا را میشناسید؟
  • تمکن مالی و یا خود حمایتی تا به امروز چند نفر را به هدف رسانده است؟
  • هزینه های غیر قابل بازگشت چند هزار یورویی این راه را میشناسید؟
  • هزینه های سنگین جانبی مانند اجاره نامه، هزینه های سفارت، بیمه نامه اتریشی و غیره را میدانید؟
  • احتمال صدور ویزا از سفارت اتریش برای ایرانیان روی ویزای تمکن مالی به چه میزان است؟

برای کسب اطلاعات راجع به تمکن مالی 2024 با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیازات اقامت اتریش در سال 2024

اقامت اتریش گزینه بسیار مطلوبی برای آن دسته از افرادی است که حاضر به زندگی دائم در این کشور می باشند. از این طریق متقاضیان نه تنها خود بلکه اعضای خانواده آنها نیز می توانند به اهداف عالی خود در اروپا شامل دستیابی به شرایط زندگی ایده آل، امنیت کامل، مسافرت آزادانه به تمامی اروپا، دسترسی به خدمات درمانی و غیره دست یابند.

نمودار امتیازات اقامت اتریش

یکی از راه های اخذ اقامت اتریش، تمکن مالی می باشد. مسیری پرپیچ و خم، همراه با روند خاص که توصیه میشود از مشاوره های وکیل مهاجرتی متخصص در این زمینه بهره گیری شود. در این صورت هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی میشود. برای این منظور افراد اولا فقط باید به قصد اقامت دائم مبادرت به درخواست ویزا کرده و ثانیا از عهده اثبات شرایط درآمدی خود و خانواده برآیند:

شرایط درآمدی افراد در برنامه تمکن مالی اتریش 2024میزان هزینه ماهیانه به یورو
متقاضی اصلی€1766
زوجین€2648
هر فرزند+€273

در سایت سفارت اتریش (www.bmeia.gv.at) چیزی تحت عنوان خودحمایتی وجود ندارد.

همچنین از مدارک لازم برای اخذ این نوع اقامت میتوان به ارائه گواهی عدم سوء سابقه، مدرک سکونتی در اتریش، بیمه سلامت اجباری و نیز دانش زبان آلمانی اشاره کرد. برای اثبات این امر ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح A1 الزامی است که میتوان این مدرک را نیز از موسسه گوته دریافت کرد اما از مدارک زبان آلمانی معتبر در اینباره میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرک TELC GmbH
  • آزمون زبان OSD
  • تست OIF

مراقب منفعت طلبان در مسیر تمکن مالی اتریش باشید!!!

چرا افراد موفق در این راه بسیار بسیار انگشت شمار هستند و شاید حتی تا امروز از ایران فقط چند نفر توانسته اند و آن هم آنهایی که داخل خاک اروپا زندگی می کنند؟ البته که مشاوره صادقانه و اعلام راه های پر خطر برای اقامت و مهاجرت یکی از وظایف ما میباشد که آن را در اختیار شما میگذاریم. در این مقاله به روش تمکن مالی اتریش و یا همان خود حمایتی و شرایط صدور آن می پردازیم، همچنین احتمال موفقیت در این راه پر هزینه و سخت اما به ظاهر راحت را بررسی می کنیم.

یکی از راه های اخذ اقامت اتریش راه تمکن مالی اتریش میباشد. این راه یک راه تخصصی است که جهت اجرا و به موفقیت رسیدن باید با حساسیت قدم برداشت. تمکن مالی اتریش بر پایه ارائه توانایی مالی استوار است. پرتقاضاترین راه مهاجرتی اتریش ویزای تحصیلی این کشور میباشد.

ویزای تحصیلی اتریش

موسسه حقوقی معتبر برای خودحمایتی اتریش

یکی از مواردی که باید در رابطه با آن به شدت مراقب بود، انتخاب وکیل مهاجرت اتریش قابل اعتماد است. یک وکیل مهاجرتی خوب کسی است که همواره بتوانید با او در ارتباط باشید، اطلاعات کافی از او دریافت کنید و پرونده های قبلی او نیز باید موفقیت های بیشتری از شکست های آن داشته باشد. متاسفانه امروزه افراد منفعت طلبی فراوانی با ثبت یک شرکت اقدام به اخذ هزینه های سنگین کرده و در نهایت با اعلام شکست در پرونده، بخش اعظم یا همه سرمایه سرمایه گذار را از بین میبرند.

ویژگی های یک وکیل مجرب در این راستا عبارتند از:

  • شرکت ثبت شده در ایران یا نقاط دیگر در جهان با مجوز رسمی
  • کسب آگاهی از شماره ثبت شده وکیل
  • در اختیار داشتن پرونده های موفق قبلی در امور مهاجرتی
  • امکان دریافت ضمانت در قرارداد رسمی سرمایه گذاری

به طور کلی برای اینکه بتوانید در این مسیر سخت گام بردارید باید فرایندی مشخص را طی کنید که به شرح زیر است.

فرآیند تمکن مالی اتریش

اقامت اتریش از طریق تمکن مالی (خودحمایتی اتریش)

یکی از مسیرهایی که ایرانیان میتوانند برای اخذ اقامت اتریش اقدام نمایند در اصطلاح عامیانه ای که در کشورمان رواج دارد به عنوان تمکن مالی یاد می شود که البته برخی افراد آن را با نام خود حمایتی اتریش نیز می شناسند. در میان راه های اخذ اقامت اتریش یک نوع اقامت تعریف گردیده که در معنی به آن اجازه اقامت بدون اجازه اشتغال یا در اصطلاح اتریشی “Niederlassungsbewilligung – ausgenommen Erwerbstätigkeit” میگویند. با طی نمودن این مسیر متقاضی میتواند بعد از 5 سال با رعایت اصول مهاجرتی و قوانین این نوع اقامت، در نهایت به اقامت دائم اتریش دست یابد، اما آیا در واقعیت این راه به اقامت دائم میرسد یا خیر؟

همانطور که از اسم این نوع اقامت (تمکن مالی اتریش) مشخص است متقاضیانی میتوانند برای آن اقدام نمایند که شرایط مالی مناسبی دارند و صرفا به دنبال اخذ اقامت دائم اتریش هستند. همان طوری که در نمودار زیر هم نشان داده شده است، حداقل سرمایه لازم در قالب حساب شخصی برای اخذ اقامت اتریش از این طریق حدود 22000€ (یورو) میباشد که در قیاس با برنامه تمکن سایر کشورهای اروپایی پایینتر است:

حداقل سرمایه لازم برای دریافت اقامت تمکن مالی در کشورهای اروپایی

البته متقاضیانی که مایل به اجازه اقامت با اجازه کار هستند میتوانند راهی به غیر از تمکن مالی اتریش را انتخاب نمایند. متقاضی باید یکسری شرایط کلی و همچنین شرایط ویژه ای را برای درخواست دارا باشد که عبارتند از:

  • شرایط عمومی جهت درخواست تمکن مالی اتریش
  • اثبات درآمد کافی

شرایط مورد نیاز تمکن مالی اتریش چیست؟

با اینکه این راه توصیه نمیشود اما در زیر مدارک لازم این نوع اقدام را برای شما بازگو میکنیم.

متقاضی باید اثبات نماید که ماهیانه برای خود و همراهان میتواند این میزان مبلغ را ساپورت نماید:

قانون تامین اجتماعی عمومی اتریش – قیمت های پیش بینی شده در سال 2024
متقاضیاننرخ مرجع به یورودو برابر نرخ استاندارد به یورو
افراد مجرد€909.42€1818.84
زوج های متاهل یا مشاغل€1363.52€2727.04
هر کودک€140.32€280.64

متقاضی باید دارای درآمد کافی باشد و بتواند متناسب با دو برابر نرخ استاندارد درآمد نشان دهد که میزان مبلغ برای فرد و اعضای خانواده وی مطابق با جدول بالا می باشد.

بیمه درمانی و محل اقامت در اتریش

در طول اقامت شما در اتریش باید یک بیمه درمانی داشته باشید که «همه خطرات» را پوشش دهد و مسئول پرداخت هزینه های مربوط به بیمه شما باشد. باز هم خاطر نشان میکنیم این مدل از ویزا یک مدل ویزای کاملا شانسی بوده و احتمال موفقیت در آن به میزان زیر 1% است، مثلا یک خانواده باید قرارداد اجاره نامه منزلی که در آن اقامت خواهند داشت و فضای آن برای یک خانواده مناسب است را ارائه نماید.

در پروسه تمکن مالی اتریش یک محل اقامت آزاد که در هر زمان بدون دوره خاص و اطلاعیه ای لغو می شود، این الزام را برآورده نمی کند، زیرا متقاضی هیچ گونه حق اقامت را دریافت نخواهد کرد. همچنین در این امر تهدیدی برای نظم عمومی یا ایمنی وجود نداشته باشد، اقامت نباید به نظم عمومی یا امنیت عمومی آسیب برساند یا با فعالیت های تروریستی یا افراطی ارتباط برقرار کند یا به طور قابل توجهی روابط اتریش با کشورهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. (ارائه نامه سوء پیشینه)

مدارک مورد نیاز برای تمکن مالی اتریش

با توجه به توضیحات فوق درباره شرایط تمکن مالی اتریش در سال 2024، اکنون به بررسی لیست اسناد و مدارک لازم جهت اخذ تمکن مالی کشور اتریش می پردازیم:

  • سند معتبر مسافرتی (پاسپورت)
  • گواهی تولد یا گواهینامه مربوطه
  • عکس هایی که در کمتر از 6 ماه قبل گرفته شده (اندازه: 45*35 میلی متر)
  • در صورت تاهل سند ازدواج، گواهی مشارکت، گواهینامه پذیرش، مدرک یا گواهی ارتباط
  • اثبات حق قانونی برای اقامت عادی مانند قراردادهای اجاره ای، قراردادهای پیش از آن و یا اثبات مالکیت
  • اثبات پوشش بیمه درمانی (بیمه اجباری یا یک بیمه مربوطه) که تمام خطرات را پوشش میدهد
  • مصارف معیشتی (به ویژه پرداخت حقوق، تاییدات دستمزد، قراردادهای کاری، تاییدیه حقوق بازنشستگی، حقوق بازنشستگی یا سایر مزایای بیمه، اثبات میزان دارایی سرمایه گذاری یا دارایی های خود در مقدار کافی)

در موارد خاص، ارائه اسناد بیشتر ممکن است مورد نیاز باشد.

مدارک مورد نیاز برای تمکن مالی اتریش

موانع اعطای اقامت از طریق تمکن مالی در اتریش

مجوز اقامت ممکن است برای متقاضی صادر نشود، اگر برای ورود به موجب 53 FPG با ممنوعیت سکونت مستقیم مواجه گردد، سابقه منفی در اتحادیه اروپا یا سوئیس برای وی وجود داشته باشد، بازگشت اجباری بر علیه او و از زمان خروج او صادر شده باشد، پس از انجام پروسه تعهدات خود درمورد وظایف اجباری را انجام نداده باشد. از طریق ازدواج با یک اتریشی اقامت اتریش را داشته و یا دارای مشارکت و یا شغل در اتریش باشد و بیش از مدت اقامت مجاز ویزا اقامت داشته باشد. وی را در 12 ماه گذشته مراجع قانونی مرزی مجازات کرده باشد تا از کنترل مرزی جلوگیری کند یا به راه های قانونی وارد اتریش نشده باشد.

علاوه بر این شهروندان ثالث باید با ارائه یک درخواست اولیه برای (اجازه اقامت – بدون اشتغال یا همان تمکن مالی اتریش) دانش زبان را در سطح اول آلمانی A1 برسانند. به طور کلی متقاضیان می توانند هم در خارج از اتریش و هم داخل اتریش برای اقامت تمکن مالی اتریش درخواست خود را ارائه دهند.

اقامت اتریش (درخواست خارج از کشور)

متقاضی ایرانی می تواند درخواست خود را در سفارت اتریش در ایران ارائه نماید. کنسولگری اتریش، تکمیل و صحت درخواست را بررسی می کند و آن را به اداره صلاحیت اتریش می فرستد و آنجا بررسی می شود که آیا شرایط صدور اجازه اقامت تمکن مالی اتریش وجود دارد یا خیر. یکی از راه های ممکن برای ورود به کشور اتریش راه ویزای کاری اتریش می باشد.اگر که شرایط مورد نیاز برآورده شود به سفارت اتریش اطلاع داده خواهد شد. در صورت موافقت، شخص از سوی سفارت فراخوانده می شود و به او ویزای ورود به اتریش اهدا می گردد که بعد از ورود به اتریش می تواند کارت اقامت یکساله خود را دریافت نماید. در حال حاضر مطمئن ترین و ارزانترین راه مهاجرتی اروپا، ویزای کار آلمان شناخته شده است.

کار تنها راه دریافت اقامت اتریش نیست بلکه تحصیل نیز منجر به اقامت کوتاه مدت در اتریش خواهد شد. در صورتی که فردی تمایل داشته باشید اقامت خود را در اتریش دائمی کند، باید توجهات دیگری را مد نظر قرار دهد. برای مثال ازدواج، سرمایه گذاری یا کاریابی در اتریش می تواند پس از گذشت مدتی (چنانچه قوانین مشخص کرده اند) اقامت دائم اتریش را بدست آورد.

ویزای کار اتریش

درخواست تمکن مالی اتریش از داخل خاک اتریش

افراد زیر ممکن است برای درخواست تمکن مالی اتریش در خاک این کشور درخواست دهند:

اعضای خانواده اتریشی، شهروندان اتحادیه اروپا، سایر ساکنان EEA (از ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ) و یا شهروندان سوئیس که به طور دائم در اتریش ساکن هستند و با قانون اتحادیه اروپا و یا خودشان موافق نیستند که دلیل توافق در مورد جنبش آزاد از افراد اتحاد سوئیس پس از ورود قانونی خود و در طول اقامت قانونی خود در اتریش هستند.

اعضای خانواده شامل افراد زیر است:

  • همسرانی که هنگام درخواست حداقل به سن 21 سالگی رسیده اند.
  • شرکای ثبت شده که در زمان درخواست حداقل 21 سال سن دارند.
  • فرزندان مجرد زیر 18 سال که از سوی خانواده ساپورت می شوند و مجرد هستند.

شانس در تمکن مالی اتریش

در نتیجه میتوان گفت داشتن یکسری مدارک هویتی و کاری و ارائه مدارکی که اکثر متقاضیان دارند قطعا تبدیل به موفقیت نمی شود. راهی که برخی از موسسات متاسفانه آن را برای رسیدن به اهداف شخصی خود و رسیدن به پولی باد آورده به موکل معرفی و اینکه موفقیت در این مسیر بسیار بسیار سخت و کم احتمال را به موکل نمی گویند.

مهمترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این موضوع می باشد که در تمام دنیا و از همه کشورها هر ساله تعداد محدودی بین 200 تا 300 نفر برای این نوع اقامت انتخاب می شوند و بازه درخواست برای این پروسه قبل از سال نو میلادی می باشد به این معنی که اولویت با افرادی می باشد که در اوایل ژانویه هر سال در سفارت کشور متقاضی مصاحبه نموده و پرونده خود را ارائه نمایند. با توجه به محدودیت های که این پروسه برای متقاضیان در بر دارد به طور معمول شانس اقدام از طریق تمکن مالی اتریش با دشواری هایی همراه می باشد.

مقایسه شرایط تمکن مالی اتریش و یونان

علاوه بر کشور اتریش، سایر کشورها نیز از روش تمکن مالی برای علاقه مندان واجد شرایط، ویزا صادر می کنند. از میان این کشورها می توان به یونان اشاره کرد که شرایطی آسان تر نسبت به اتریش برای این نوع ویزا تعریف کرده است. از آن جایی که میزان رقابت برای اخذ ویزای تمکن مالی یونان نسبت به اتریش کمتر است، لذا نیاز به ارائه گردش مالی ماهیانه برای اعضای خانواده نیست.

ارائه تمکن مالی حداقل 24000€ (یورو) برای 1 نفر کفایت می کند. پروسه اخذ اقامت نیز در یونان بسیار کوتاه تر از اتریش پیش خواهد رفت. برای این روش، صرفا ارائه مبلغی به عنوان تمکن مالی کفایت می کند و ارائه مدرک زبان لازم نیست. کشور اتریش برای متقاضیان، شرط حضور حداقل 6 ماه در سال در این کشور را تعریف کرده، در صورتی که در روش تمکن مالی یونان، الزامی برای شرط حضور در این کشور تعریف نشده است. با تمام این تفاسیر، باید گفت قطعا زندگی و اخذ اقامت اتریش ارزشمندتر از یونان خواهد بود. درصورتی که فرد واجد شرایط اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری در این کشور نباشد، می تواند به عنوان گزینه مناسب اقامتی از این کشور استفاده کند.

مزایای خودحمایتی یا تمکن مالی در اتریش

اشاره کردیم که دریافت تمکن مالی در اتریش کار چندان ساده ای نیست بنابراین انتظار می رود، مزایای این مسیر پر پیچ و خم باید به گونه ای باشد که متقاضی را مجاب کند تا در این مسیر گام بردارد. مهم ترین نکاتی که می توان از آن به عنوان مزایای دریافت تمکن مالی اتریش یاد کرد عبارتند از:

  • شانس دریافت پاسپورت اتریش پس از 10 سال
  • امکان اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده
  • امکان سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی اتریش
  • فرصت ادامه تحصیل همراهان در این کشور به صورت رایگان
  • سفر به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به دریافت ویزای دیگر
  • ساده تر شدن مسیر مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی برای اخذ اقامت
  • امکان شرکت در دوره های زبان آلمانی به صورت رایگان
  • دسترسی به سبک نوین زندگی و محیط بهداشتی و سلامت
  • امکان استفاده از یکی از بهترین سیستم حمل و نقل در جهان

علاوه بر این مزایا، باید به این نکته نیز اشاره داشت که تمکن مالی اتریش معایبی را نیز به همراه دارد. مهم ترین عیب موجود در این پروسه آن است که دارنده این ویزا، اجازه کار در اتریش را نخواهد داشت چرا که توانسته است این نکته را به اثبات برساند که نیازی به درآمد در اتریش نخواهد داشت.

بهترین راه سرمایه گذاران خارجی برای اخذ اقامت اتریش چیست؟

در واقع با توجه به توضیحات فوق در خصوص تمکن مالی اتریش می توان چنین نتیجه گرفت که سرمایه گذاری برای اخذ اقامت اتریش شامل دو نوع سرمایه گذاری پاسیو (غیر فعال) و اکتیو (فعال) می باشد. تمکن مالی نوعی سرمایه گذاری محسوب شده ولی ثبت شرکت استارت آپی در اتریش یک نوع سرمایه گذاری اکتیو محسوب می شود:

انواع راه های سرمایه گذاری در کشور اتریش

پس سرمایه گذاران خارجی از طریق راه اندازی یک شرکت استارت آپی نیز می توانند اقامت اتریش (کارت قرمز سفید قرمز) را به دست آورند. ولی به شرطی که اولا در مدیریت شرکت نقش تاثیرگذاری داشته باشند. ثانیا سرمایه آنها در شرکت حداقل €30000 (یورو) بوده و سهم آنها حداقل 50% از سهام شرکت باشد. ثالثا بیزینس پلن جدید و نوآورانه ارائه کنند و بالاخره با توجه به معیارهای لیست شده در زیر حداقل 50 امتیاز مورد نیاز را کسب کنند:

معیارهای امتیازبندی موسسان استارت آپامتیازات
مدرکحداکثر امتیازات لازم: 30 امتیاز
مدرک فنی و حرفه ای20 امتیاز
طی یک دوره تحصیلی حداقل 3 ساله20 امتیاز
برخورداری از مدرک آکادمیک در هر مقطعی یا مدرک آموزش حرفه ای در اتریش30 امتیاز
تجربه کاریماکسیمم امتیاز مجاز: 10 امتیاز
تجربه کاری در هر نیم سال1 امتیاز
سن تا 35 سال10 امتیاز
مهارت های زبانحداکثر امتیاز: 15 امتیاز
آلمانی سطح A25 امتیاز
آلمانی سطح B1- B210 امتیاز
انگلیسی سطح B210 امتیاز
آلمانی سطح C1- C215 امتیاز

تمکن مالی ویزای تحصیلی اتریش

یکی از پر متقاضی ترین ویزاهای کشور اتریش، ویزای تحصیلی این کشور است و دانشجویان برای دریافت آن باید تمکن مالی مناسبی را ارائه دهند. دانشجویان تا سن 24 سالگی باید ثابت کنند که به ازای هر ماه اقامت در اتریش 515.30€ (یورو) پس انداز در اختیار دارند اما دانشجویان 24 ساله و بزرگتر نیز باید ثابت کنند که 933.06€ (یورو) به ازای هر ماه در اختیار دارند. این مبلغ نهایتا برای یک سال محاسبه می شود. این توانایی مالی را می توان با حساب بانکی در اتریش یا در کشور مبدا ارائه داد. باید توجه داشت در صورتی که هزینه اقامت از 294.65€ (یورو) در ماه بیشتر باشد، تمکن مالی ارائه شده توسط دانشجو نیز باید به نسبت افزایش پیدا کند.

البته ذکر این نکته نیز الزامی است که گواهی تمکن مالی سفارت اتریش صرفا جهت اطمینان دولت اتریش در اختیار آن ها قرار می گیرد و ممکن است هزینه های زندگی دانشجویان در این کشور به مراتب بیش از مبلغ درخواستی باشد. البته دانشجویان در این کشور اجاره کار خواهند داشت و این مجوز به گونه ای صادر می شود که آن ها قادر به پرداخت هزینه های اولیه زندگی خود در این کشور باشند.

مهم ترین منابع مالی جهت دریافت تمکن مالی در اتریش

مهم ترین نکته در خصوص ثبت منابع مالی جهت دریافت تمکن مالی در اتریش بایستی جزء منابعی باشند که مربوط به اشتغالزایی نباشند. نکته دیگری که متقاضیان در خصوص دریافت تمکن مالی در اتریش بایستی در نظر داشته باشند این است که متقاضی اجازه کار قانونی به مدت 5 سال در کشور اتریش را به هیچ عنوان نخواهد داشت.

مهم ترین منابع مالی جهت دریافت تمکن مالی در کشور اتریش عبارتند از:

  • سودهای سهام های بانکی، شرکتی و بورسی
  • اجاره املاک به صورت قانونی

قوانین مهم اقامت اتریش از طریق تمکن مالی

جهت ثبت تمکن مالی در کشور اتریش بایستی قوانینی را در نظر بگیرید. از جمله قوانین حائز اهمیت در خصوص تمکن مالی این است که متقاضی پرینت 3 ماهه بانک خود را ارائه دهد. متقاضی بایستی حداقل حدود 20000€ (یورو) در حساب کشور اتریش ثبت نماید. همچنین متقاضی بایستی در کشور اتریش به مدت 6 ماه از سال اقامت قانونی داشته باشد. همچنین متقاضی بایستی تمکنی جهت تامین هزینه زندگی خود و همراهان ارائه دهد. متقاضیان تمکن مالی در اتریش بایستی کلیه مدارک مالی خود را در اولین فرصت به سفارت اتریش جهت ثبت درخواست رسمی ارائه نمایند.

بهترین راه اخذ اقامت اتریش

با توجه به شانس پایین موفقیت پرونده های تمکن مالی، پیشنهاد می شود افراد با توجه به شرایط سنی و تحصیلی خود به دنبال روش های بهتری باشند. از جمله بهترین راه ها برای اخذ اقامت اتریش در سال 2024 می توان به روش تحصیلی اشاره نمود. نظام تحصیلی اتریش تقریبا رایگان است و از دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل می کنند شهریه بسیاری پایینی دریافت می شود. شهریه دانشگاه های دولتی اتریش به شرح ذیل است:

  • برای دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا هستند: رایگان
  • برای سایر دانشجویان: سالیانه 1452€ (یورو)

البته دانشگاه های خصوصی اتریش از آن جایی که بودجه ای از دولت دریافت نمی کنند شهریه بسیار بالاتری دارند که با توجه به مقطع تحصیلی و رشته انتخابی افراد متفاوت خواهد بود. شهریه دانشگاه های خصوصی اتریش در سال 2024 سالانه بین 3000€ تا 23000€ (یورو) است هرچند برخی رشته های تجارتی و مدیریتی به سالیانه 35000€ (یورو) هم می رسد. جهت آگاهی از راه های ممکن مهاجرت به اتریش برای شما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید تا با توجه به شرایط شما بهترین گزینه ممکن جهت مهاجرت به این کشور را انتخاب کنید. توجه نمایید رزومه و شرایط هر فرد جهت اقدام برای هر یک از روش های موجود باید مورد توجه قرار گیرد.

سوالات پرتکرار درباب تمکن مالی اتریش

بدیهی است که متقاضیان سرمایه گذاری در اتریش یا مهاجرت به این کشور از طریق تمکن مالی، سوالاتی در ذهن خود داشته باشند، برخی از مهم ترین سوالاتی که همواره در ذهن ایشان ایجاد می شود، عبارتند از:

  • شانس موفقیت در روش تمکن مالی چقدر است؟ بیشتر پرونده های ایرانی در سال 2022 و 2024 با شکست مواجه شده است.
  • چرا روش تمکن مالی اتریش انقدر مورد استقبال قرار گرفت؟ زیرا روشی بود که در مورد آن تبلیغات گسترده ای صورت گرفت و آن را بسیار آسان جلوه دادند.
  • مدارک مورد نیاز برای تمکن مالی اتریش چیست؟ مدارک کلی شامل پاسپورت، سند ازدواج در صورت وجود، بیمه درمانی، عکس و اثبات مصارف معیشتی میشود.
  • افرادی که از طریق تمکن مالی می توانند اقامت دریافت نمایند چه اشخاصی هستند؟ فرد اصلی، همسر و فرزندان زیر 18 سال میتوانند اقامت دریافت نمایند.
  • متقاضی اصلی چه مبالغی را از طریق تمکن مالی باید پرداخت نمایند؟ فرد متقاضی باید دارای حقوق و درآمد مکفی باشد تا توانایی نشان دادن دو برابر نرخ استانداردی که وجود دارد را به عنوان تمکن مالی داشته باشد.
  • انواع روش های سرمایه گذاری در اتریش چیست؟ سرمایه گذاری در اتریش یا از نوع پاسیو و یا از نوع اکتیو می باشد.
  • شانس موفقیت در روش ثبت شرکت استارت آپی در اتریش چقدر است؟ بیشتر پرونده ها در این زمینه البته با رعایت شرایط مورد قبول قرار می گیرد.
4.8/5 - (66 امتیاز)

5 دیدگاه برای “تمکن مالی اتریش

  1. ادیب گفت:

    سلام لطفا بفرمایید مبلغی که به عنوان تمکن مالی در ویزای جاب سیکر اتریش باید گواهیش همراهمون باشه برای روز مصاحبه سفارت چقدر باید باشه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. فرزاد گفت:

    با سلام
    ایا امکان مهاجرت به اطریش از طریق خرید اوراق قرضه دولتی شبیه به اون چیزی در انگلیس هم وجود داره هست؟

    با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر متاسفانه

  3. انوری گفت:

    واقعا ممنون از راهنمایی دلسوزانه شما ، من به اشتباه برخی افراد که خودشون وکیل هم معرفی کردن داشتم میلیون ها تومن از دست میدادم
    تشکر از راهنمائی صادقانه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *