ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه

از نیازمندیهای مهاجرت تحصیلی به فرانسه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می باشد مخصوصا در سال 2023 که با داشتن شرایط اولیه می توان اقدام نمود. در این مقاله درباره این موضوع مهم که یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان و محققان علاقه مند به تحصیل در فرانسه است، توضیحاتی ارائه شده است. تحصیل در فرانسه رایگان نیست اما ارزان قیمت است از همین رو طرفداران زیادی دارد و در مقاله پیش رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص اخذ ویزای این کشور پرداخته است.

  • شرایط تحصیل در فرانسه چیست؟
  • بهترین دانشگاه های فرانسه کدامند؟
  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟
  • شرایط کار دانشجویی در فرانسه چیست؟
  • آیا می توان بدون مدرک زبان ویزای تحصیلی فرانسه را بدست آورد؟

در ادامه به هر یک از پرسش های زیر پاسخ داده خواهد شد.

تحصیل در فرانسه در سال 2023

این روزها، فرانسه به خواستگاه دانشجویانی تبدیل شده است که خواستار تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی هستند. متقاضیان باید بدانند که دانشگاه های فرانسه در زمینه ارائه برنامه های تحصیلی مختلف (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) به زبان انگلیسی پیشرفت زیادی کرده اند. علاوه بر این تحصیل در فرانسه به خاطر دانشگاه های منحصر به فرد و خاصی همانند گراند اکول ها (grand ecoles) زبانزد خاص و عام هستند. این گونه موسسات نیز در فرانسه بر روی تحقیق و آموزش حرفه ای مشغول هستند.

چرا تحصیل در فرانسه؟

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، اخیرا فرانسه هم به جمع کشورهای اروپایی پیوسته است که به ارائه برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی معروف هستند. از جمله برخی از رشته های تحصیلی معروف در فرانسه می توان به برنامه های اقتصاد، بازرگانی، مدیریت، علوم غذایی و فنی مهندسی اشاره کرد. متقاضیان محترم می توانند با مشاهده جدول زیر به انواع و تعداد برنامه های تحصیلی در فرانسه در سال 2023 پی ببرند:

عنوان برنامه تحصیلیتعداد برنامه تحصیلی
کارشناسی هنر (B.A.)41 برنامه
کارشناسی مدیریت بازرگانی (B.B.A)15 برنامه
کارشناسی علوم (B.Sc)13 برنامه
دیپلم پیشرفته12 برنامه
کارشناسی ارشد علوم (M.Sc)321 برنامه
کارشناسی ارشد هنرها (M.A.)86 برنامه
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (M.B.A)68 برنامه
کارشناسی ارشد مهندسی (M.Eng.)12 برنامه
دکتری (PhD)200 برنامه

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه در سال 2023

اگر متقاضی تابعیت یک کشور ناحیه اقتصادی اروپایی را نداشته باشد، بسته به تابعیت می بایست که جهت تحصیل، انجام تحقیق در فرانسه برای مدت زمان بیش از 3 ماه درخواست یک ویزای تحصیلی اقامت طولانی بدهد. دو نوع ویزای بلند مدت در سال 2023 وجود دارد:

نوع ویزاشرایط اخذ ویزا
ویزای بلند مدت مورد استفاده به عنوان مجوز سکونت (VLS-TS)این ویزا اجازه میدهد تا برای یکسال بدون نیاز به درخواست برای مجوز اقامت در فرانسه ماند و به هنگام ورود باید منتظر تاییدیه ماند.
ویزای بلند مدت موقتی (VLS-T)این ویزا به مدت یکسال فرصت در فرانسه ماندن را می دهد و لازم نیست که فرد هنگام ورود حتما آن را به تایید برساند. این ویزا تمدید نمی شود و حقوق موجود در VLS-TS به آن اعطا نمی گردد.

نکته قابل توجه برای متقاضیان ویزای تحصیلی فرانسه؛ برای یک دوره آموزشی که بیش از 3 ماه نباشد، برای شما ویزای اقامت کوتاه مدت صادر می گردد. برای دوره های آموزشی بیش از 3 ماه یا 6 ماه، برای فرد ویزای اقامت طولانی موقتی صادر خواهد شد که این ویزا تشریفات اداری زیادی در هنگام ورود به فرانسه نمی خواهد. برای آموزش یا یک دوره بیش از 6 ماه، برای متقاضی یک ویزای اقامت طولانی معادل مجوز اقامت صادر خواهد شد که این ویزا منوط به گذراندن تشریفات اداری اضافی در هنگام ورود به خاک فرانسه می باشد.

روش های درخواست ویزای تحصیلی فرانسه

سیستم ویزا و مهاجرت فرانسه از دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، استقبال می کند. فرانسه به عنوان عضوی از اتحادیه اروپایی (EU)، ناحیه اقتصادی اروپا و ناحیه شنگن از دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپایی هیچ ویزایی برای ورود به این کشور نمی خواهد. اما سایر دانشجویان خارجی همانند دانشجوهای ایرانی برای تحصیل در فرانسه نیازمند اخذ ویزای دانشجویی اقامت طولانی VL-TS به همراه مجوز اقامت هستند. برای درخواست ویزای تحصیلی فرانسه، دانشجویان خارجی دو گزینه زیر را در اختیار دارند:

روش درخواستهزینه (EURO)شرایط عمومی و اختصاصی
از طریق روش CEF کمپوس فرانسه€50 (یورو)کمپوس فرانس در واقع پورتال رسمی فرانسه مخصوص دانشجویان خارجی از 33 کشور لیست شده از جمله ایران می باشد. متقاضیان ایرانی می توانند از طریق وب سایت iran.campusfrance.org درخواست خود را ثبت نمایند.
از طریق کنسولگری فرانسه€99 (یورو)این روش مخصوص دانشجویان غیر از 33 کشور لیست شده در سایت کمپوس فرانس است. فرآیند مذکور با نام DAP شامل تحویل فرم درخواست به (Service de cooperation et daction culturelle (SCAC می باشد.

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه در سال جدید

افرادی که در دنیا به زبان فرانسه تکلم و صحبت میکنند حدود 200 میلیون نفر برآورد شده اند. از این رو زبان فرانسوی یک زبان عام در جهان محسوب میشود که سرآمد این کشورها فرانسه و بلژیک و همچنین ایالت های فرانسوی زبان کانادا به نام های کبک و مونترال هستند. فرانسه در حال حاضر یکی از معتبرترین کشورهای اروپایی است که بدون مدرک زبان هم پذیرش و ویزای تحصیلی می دهد. از سال 2019 تا کنون فرانسه سختگیری صدور ویزای برای دوره های زبان را کاهش داده است و این راهی برای توسعه فرهنگ و زبان فرانسوی بوده است و از همین روست که دولت برای این موضوع ردیف بودجه مشخص شده ای را که 21% از سرانه ملی فرانسه هست را به این امر اختصاص داده است. در نتیجه شرایط در سال 2023 نیز راحت تر شده و نتیجتا تعداد متقاضیان این امر نیز بالاتر رفته است.

در نمودار زیر می توانید با امتیازات جهانی برترین دانشگاه های کشور فرانسه آشنا شوید:

نمودار برترین دانشگاه های فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه برای مقطع کارشناسی

معمولا مقطع لیسانس در فرانسه 3 سال به طول می انجامد و دانشجو باید در این مقطع 180 واحد درسی سپری کرده باشد. معمولا در مقطع لیسانس در 90% دانشگاه ها تحصیل به زبان فرانسه است و متقاضی برای پذیرش در این مراکز آموزشی باید مدرک زبان فرانسوی ارائه نماید. از همین رو بسیاری از افراد قبل از مقطع لیسانس به فرانسه مهاجرت میکنند و زبان فرانسه را در این کشور فرا میگیرند تا بتوانند به صورت رایگان تحصیل کنند. در مقطع کارشناسی در فرانسه دانشجو 10 ساعت در هفته حق کار دارد که به صورت میانگین ساعتی 9.76€ (یورو) درآمد دارند و عملا ماهیانه حدود 700€ الی 800€ (یورو) درآمد دارند و حدودا هزینه های زندگی خود را میتوانند پوشش دهند.

استارت هر ترم تحصیلی در فرانسه در ماه های سپتامبر و ژانویه یا همان شهریور و بهمن میباشد.

ویزای تحصیلی فرانسه برای مقطع کارشناسی ارشد

مقطع فوق لیسانس در فرانسه به صورت خاص و متفاوت از کشورهای دیگر برگزار می شود و طول این دوره معمولا 2 سال است. سال اول که بر مبنای ترمی واحدی و تکیه بر دروس و امتحان و پاس کردن درس می باشد. و در آخر دوره حدود 40 تا 60 روز دوره کارورزی اجباری سپری میکنند. اما در سال دوم تکیه بر روی کار پژوهشی و تحقیق است و باید کار عملی ارائه کنند و در انتهای این دوره هم 40 تا 60 روز کارآموزی سپری میکنند.

در مقطع فوق لیسانس، تحصیل عموما به زبان انگلیسی می باشد و برخی دانشگاه ها نیز به زبان فرانسه تدریس می شود. تعداد واحدهای مقطع فوق لیسانس 120 واحد درسی می باشد. در این مقطع دانشجو حق کار نیمه وقت به میزان 20 ساعت در هفته دارد و با کار در فرانسه میتواند عملا ماهیانه تا 800€ (یورو)‌ درآمد داشته باشد. که این قسمت اعظم هزینه های زندگی دانشجو را در فرانسه پوشش دهد. پذیرش در این مقطع برای دو نوبت شهریور و بهمن انجام می شود. مهلت ارائه مدارک 3 ماه قبل از استارت هر ترم می باشد.

پذیرش مقطع دکترا در فرانسه

این مقطع تماما به زبان انگلیسی برگزار می شود و رایگان می باشد و در برخی اوقات دانشجو با کار پژوهشی و علمی که برای استاد راهنمای خود انجام می دهد حقوق نیز دریافت میکند. در مقطع دکتری در فرانسه ظرفیت محدود بوده و اخذ پذیرش در این مقطع کار بسیار سختی است. مدارک زیر جهت اخذ پذیرش دکترا در فرانسه الزامی است:

  1. مدارک تحصیلی و ریز نمرات ترجمه شده
  2. مدارک هویتی ترجمه شده
  3. مدرک زبان انگلیسی (آیلتس 6.5 تا 7)
  4. انگیزه نامه بسیار قوی
  5. توصیه نامه از اساتید قبلی
  6. پیدا کردن یک استاد راهنما یا اصطلاحا یک سوپروایزر در دانشگاه که سخت ترین مرحله پذیرش دکترا میباشد.
  7. داشتن مقاله های بین المللی و غیره

در این مقطع دانشجوی دکترا بین 20 تا 30 ساعت حق کار دارد و معمولا به درآمد خوبی می رسند. زمان شروع مقطع دکترا فقط ترم پاییز یا همان سپتامبر (شهریور) میباشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

طول دوره رشته پزشکی همراه با طرحی که پزشک باید در فرانسه طی کند حدود 9 سال است. مثل تمام کشورهای معتبر دنیا در فرانسه هم رشته پزشکی آزمون ورودی دارد اما بر خلاف کشورهای دیگر سال اول برای عموم آزاد است و پس از آن آزمون برگزار می شود. در صورت قبولی امکان ادامه تحصیل وجود دارد و در غیر این صورت، یکبار دیگر در سال آینده هم مجاز به شرکت در آزمون است. در انتهای دوره 6 ساله در فرانسه فرد باید 3 سال هم دوره اجباری کارآموزی در بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی در کنار یک پزشک فعالیت کند تا به عنوان پزشک در فرانسه اجازه طبابت داشته باشد.

آیتمشرح
نام دورهپزشکی عمومی یا General Medicine
عنوان مدرک اعطاییDoctor of Medicine
مدت تحصیل6 سال
شرط پذیرشگذراندن آزمون ورودی
شرایط ویزای دانشجوئیاخذ ویزای تحصیلی فرانسه از سفارت یا کمپوس فرانس (دانشجویان از سال دوم نیازمند درخواست مجوز اقامت یا Carte de Sejour هستند)

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه 6 سال زمان می برد. آزمون ورودی این رشته در سال دوم برگزار می شود و چنانچه فرد موفق به قبولی شد سه سال دیگر ادامه تحصیل در سال اخر تحصیل گرایش تخصصی خود را انتخاب می کند. نکته بسیار مهم اینکه تحصیل در این رشته تماما به زبان فرانسوی می باشد. دندانپزشکی در فرانسه یکی از شغل های پر درآمد محسوب می شود.

بورسیه تحصیلی در فرانسه

با تخصیص ردیف بودجه مشخص برای تحصیل در فرانسه و ترویج زبان فرانسوی دولت این کشور هر ساله به برخی دانشجویان خارجی بورسیه تحصیلی اعطا می کند. معمولا این بورسیه به افراد زیر 28 سال تعلق می گیرد و این مبلغ که به هر شخصی تعلق نمیگیرد بین 1500€ تا 4500€ (یورو) در سال می باشد. البته معیارهایی هم برای این موضوع وجود دارد مثل بار علمی قوی و معدل بالای 16 و سطح زبان خوب و داشتن مقالات بین المللی. البته حمایت به همینجا ختم نمیشود و معمولا دانشجویان تحت پوشش بیمه و اجازه استفاده از خوابگاه نیز خواهند داشت.

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

ازسال 2019 به بعد کمتر کشوری در اروپا بدون مدرک زبان به فرد پذیرش و ویزا می دهد و عملا اکثر پذیرش های تحصیلی کالج زبان در مرحله ویزا با ردی مواجه می شوند. اما فعلا کشورهای فرانسه و مجارستان بیشترین احتمال را جهت صدور روادید بر روی پذیرش کالج زبان دارند. کشور فرانسه در برخی از کالج ها یا دانشگاه های خود زبان فرانسوی را در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت برگزار می کند و فقط برای زبان فرانسوی به متقاضی ویزای تحصیلی همراه با حق کار می دهد.

هزینه تحصیل و ویزای تحصیلی فرانسه

هزینه تحصیل این دوره ها متفاوت است. معمولا چنانچه این دوره ها در دانشگاه های دولتی برگزار شود، به طور متوسط حدود 2000€ الی 3500€ (یورو)‌ در سال هزینه تحصیل دارند که بسیار معقول و پایین می باشد. اما اگر این دوره ها در کالج های خصوصی برگزار شود بین 4000€ تا 6000€ (یورو) در سال هزینه دارد که باز هم هزینه معقول و به صرفه ایست. همان طوری که در نمودار زیر هم به وضوح نشان داده شده، تحصیل دکترا در فرانسه با هزینه سالانه 380€ (یورویی) تقریبا رایگان بوده اما شهریه مقاطع ارشد و لیسانس نسبتا بالاتر است:

متوسط شهریه ها در دانشگاه های فرانسه

نکته بسیار جالب دیگر در مورد هزینه زندگی در فرانسه این است که یک سازمان در فرانسه به دانشجویان خارجی کمک هزینه زندگی و اسکان می دهد. به این صورت که قسمت اعظمی از هزینه اسکان متقاضی را پرداخت می کند. نام این سازمان دولتی سازمان کف (CAF) است. نکته دیگر اینکه حتی روی این ویزا فرد می تواند همراهان خود را ببرد و همراه فرد هم حق کار دارد.

شرایط تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه محبوبیت زیادی دارد و متقاضیان برای تحصیل در این کشور باید شرایط کامل را احراز نمایند. دانشگاه های فرانسه به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شود. تحصیل در دانشگاه های خصوصی این امکان را می دهد که با ارائه مدرک زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شد. در حالیکه در دانشگاه های رایگان امکان تحصیل به زبان فرانسوی وجود دارد. برای شرکت در دانشگاه های رایگان و دولتی باید مدرک زبان فرانسوی ارائه داد.

فرد بایستی فرم درخواستی را که امضا می کند تکمیل نماید. همراه با این فرم درخواست. کپی پاسپورت و 3 قطعه عکس را هم تحویل دهد. اگر متقاضی دانشجوی زیر 18 سال است، والدین او می بایست فرم تقاضا را امضا نمایند. وقتی که درخواست برای ویزای فرانسه پر شود. ضروری است که فرم به صورت کامل تکمیل شود. حداکثر زمان برای تایید یا رد درخواست ویزا 2 ماه است.

مدارک ویزای تحصیلی فرانسه

مدارک ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟

بعد از انجام مراحل کامل برای برای تحصیل در فرانسه باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور را ارائه داد. این مدارک بسته به شرایط فرد متفاوت است ولی به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • فرم درخواست اقامت طولانی برای مدت زمان بیش از 90 روز
  • 2 قطعه عکس اندازه پاسپورت
  • کپی از پاسپورت
  • پرینت شماره شناسایی CampusFrance
  • نامه ثبت نام از موسسه تحصیلی مربوطه
  • کاور لتر معرف پروژه تحصیلی و CV/ رزومه
  • مدارک اعتبار- شهریه ها+ حداقل 615€ (یورو) در ماه برای ترم تحصیلی کامل
  • مدرک بیمه درمانی با اعتبار پوششی در فرانسه
  • کپی از بلیط شرکت هوایی رفت و برگشت (در صورتیکه به مدت 6 ماه یا کمتر در فرانسه تحصیل می کنید) یا بلیط یک طرفه (اگر به مدت بیش از 6 ماه مشغول تحصیل می شوید)
  • فرم OFII اداره مهاجرت و یکپارچگی فرانسه
  • مدرک اثبات اقامت در فرانسه مثل اجاره نامه معتبر، قبض تلفن و برق و غیره
  • کپی CV
  • کپی ها از مدرک و دانشنامه های تحصیلی

در روز مصاحبه سفارت، ارائه تمامی مدارک لازم است و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور، برای همه مقاطع دانشگاهی و همچنین گذراندن دوره زبان در فرانسه و تحصیل در کالج زبان در فرانسه یکسان می باشد.

مدارک مالی برای سفارت فرانسه

مدارک مالی که برای سفارت ارائه می دهید تا منجر به اخذ ویزا شود باید شرایط مورد نیاز را داشته باشد. این مدرک مالی باید طبق قوانین این کشور شرایط کامل را احراز نماید. به طور کلی این تمکن مالی باید از ویژگی هایی که در جدول آمده است برخوردار باشد:

مدارک مالی برای ویزای تحصیلی فرانسهتوضیحات
ارائه نامه تمکن مالیدرحال حاضر 615€ (یورو) در ماه
یک رزرواسیون و بلیط خط هوایی نشان دهنده تاریخ سفر باشد
مدرکی دال بر اینکه فرد بیمه درمانی داردپوشش حداقلی 30000€ (یورو) در اختیار داشته باشد
مدارک منوط به بیمهنشان بدهد که فرد مکانی را برای سکونت و اقامت دارد
مدارک باید مورد تایید سفارت باشد
تمکن مالی باید در بانک خصوصی در ایران ارائه شودحساب بانکی باید کوتاه مدت باشد

دانشگاه های مورد تایید فرانسه

در فرانسه دانشگاه های زبادی وجود دارد که مورد تایید می باشد و در صورت احراز شرایط می توان به راحتی برای این دانشگاه ها اقدام نمود. به صورت کلی میتوان دانشگاه های زیر را برای تحصیل دانشجویان ایرانی نام برد:

  • سانترال نانت
  • دانشکده بازرگانی EDHEC
  • انستیتوی فناوری گرنوبل
  • دانشکده مدیریت IÉSEG
  • دانشکده بازرگانی رن
  • مدرسه بازرگانی PSB پاریس
  • دانشگاه لیل 1 – علم و فناوری
  • دانشکده بازرگانی SKEMA
  • دانشگاه بوردو
  • دانشگاه UPMC پیر و ماری کوری

هزینه های زندگی در فرانسه

اگرچه نظام تحصیلی فرانسه همچنان در سال 2023 نیز رایگان است اما زندگی در این کشور با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی فرد ماهیانه بین 600€‌ تا 1500€ (یورو) هزینه خواهد داشت. البته سطح درآمد در فرانسه بالا است و کاملا پاسخگوی هزینه هاست منتهی دانشجویان اجازه کار تمام وقت ندارند. به علاوه در کالج تنها در ایام تعطیلات می توان مشغول به کار شد. نتیجتا افراد پیش از ورود به فرانسه باید اطمینان حاصل کنند تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه ها را داشته باشند. در جدول ذیل ریز هزینه ها در خصوص مهم ترین اقلام مصرفی و خدمات مختلف در سال 2023 بیان شده تا دانشجویان بهتر بتوانند محاسبه نمایند:

اقلامقیمت (یورو)
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان€13.50
یک وعده غذایی در مک دونالد€8.50
بطری آب معدنی€1.66
قالب 500 گرمی نان سفید€1.40
یک کیلوگرم برنج سفید€1.82
یک کیلوگرم فیله مرغ€9.97
یک کیلوگرم سیب€2.66
یک کیلوگرم موز€2.00
بلیت یک طرفه وسایل نقلیه عمومی€1.70
بلیت ماهیانه وسایل نقلیه عمومی€54.50
بهای ماهیانه خدمات (آب، برق و غیره) یک واحد 85 متری€143.96
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر€690.11
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر€1318.28

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه تضمینی

در فرانسه، ویزاهای تحصیلی مختلفی وجود دارد که بسته به تابعیت و نیز مدت زمان حضور در فرانسه متفاوت می باشند. نحوه درخواست و اخذ ویزای تحصیلی برای مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل دارای سازوکار حقوقی و دارای شرایط خاص خود بوده و اطلاع از جزییات مربوط به ویزای تحصیلی فرانسه می تواند راهگشای علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در فرانسه و اقامت فرانسه باشد. برای دسترسی به اطلاعات بروزتر درباره نیازمندیهای ویزای تحصیلی فرانسه، می توان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفت.

سوالات متداول در خصوص ویزای تحصیلی فرانسه

سوالات متداول در خصوص ویزای تحصیلی فرانسه عبارتند از:

  • دلایل استقبال از ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟ اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان و هزینه های تحصیلی پائین از دلایل محبوبیت ویزای تحصیلی فرانسه است.
  • هزینه اخذ ویزای فرانسه چقدر است؟ هزینه اخذ ویزا بستگی به اخذ پذیرش از دانشگاه مقصد دارد. هزینه تحصیل در مراکز دولتی از 850€ الی 3700€ (یورو) می باشد.
  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی فرانسه چیست؟ تکمیل فرم درخواست، گواهی پرداخت هزینه تحصیل، گواهی بیمه درمانی، ارائه رزومه و توصیه نامه.
  • آیا اخذ ویزای تحصیل فرانسه بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ افراد می توانند در خصوص اخذ پذیرش زبان فرانسوی اقدام کنند و پس از اتمام وارد دوره های دانشگاهی شوند.
  • مدارک مالی برای ارائه به سفارت فرانسه چیست؟ متقاضی باید به ازای هر ماه به میزان 615€ (یورو) در حساب خود ارائه دهد.
4.9/5 - (82 امتیاز)

50 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی فرانسه

  1. محمد شاکر عطایی گفت:

    سلام وقت بخیر من از افغانستان هستم میخواهم. ادمه تحصلی در فرانسه بتم چطور ثبت نام کنم میشه کمکم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید سایت دانشگاه های مورد نظرتون در فرانسه رو بررسی کنید. اون جا باید یک رشته رو انتخاب کنید و مدارک خودتون رو در اختیار دانشگاه قرار بدید. اگر پذیرش دادند به شما می تونید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید

  2. سام گفت:

    سلام ببخشید برای ایرانیان همچنان ویزا صادر میشه؟ از یجا شنیدم صادر نمیشه ویزا دیگه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه این اطلاعات درست نیست.
      در صورتی که مدارک خودتون رو درست در اختیار سفارت قرار بدید، ویزا خواهید شد.

  3. نیکان گفت:

    سلام وقت بخیر
    ۲۵ سالمه ارشد مترجمی زبان انگلیسی دارم قصد تحصیل ارشد مجدد ادبیات فرانسه دارم، آیا بورسیه های تحصیلی فرانسه شامل شرایط منم میشه و میتونم اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای تحصیل در کشور فرانسه بورسیه قطعی وجود نداره ولی شما می تونید اقدامات لازم رو انجام بدید چون شرایط سنی مناسبی دارید ولی بهتر هست که کارشناسی ارشد اصلی خودتون رو مخفی کنید

  4. گلی گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای تمکن مالی وقتی ضامن در خود فرانسه هستش فرم و گواهی تحمل هزینه رو از کجا باید تهیه کنه ؟ و اینکه برای فقط شناسنامه برای اثبات رابطه فامیلی کافیه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص روال اجرایی کار با ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنیم

  5. عسل گفت:

    سلام برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه در دانشگاه دولتی نیاز به مدرک زبان انگلیسی است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر نیاز به مدرک زبان فرانسوی هست

  6. مینا گفت:

    سلام . من ۷ سالدپیش برای ویزای تحصیلی اقدام کردم اما شرط مهارت در زبان فرانسه گذاشتند و رد شد. این قانون رد شده ؟ میشه در کالج فرانسه زبان فرانسه را یادگرفت ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید برای دوره زبان فرانسوی اقدام کنید سرکار خانم

  7. حسین گفت:

    با سلام حساب تمکن مالی باید بنام دانشجو باز شود یا حساب پدر نیز قابل قبول است . چه مدت باید گردش مالی داشته باشد

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص تمکن مالی و مبلغ در گردش بهتره که مشاوره کامل و تخصصی بشید دوست من

  8. محبوب گفت:

    سلام تحصیل در فرانسه شرط سنی ندارد؟ و گپ تحصیلی چطور؟ و اینکه اگر بخواهیم از راه تحصیلی بدون مدرک زبان اقدام کنیم؟ باید برای چه دوره هایی اقدام کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و دورد
      برای تحصیل در کشور فرانسه شرایط سنی خیلی ملاک نیست اما نه اینکه اهمیت نداشته باشه و بهتره که رزومه دقیق رو ارسال کنید تا دقیق تر راهنماییتون کنم

  9. Negar گفت:

    با سلام. ممنون از اطلاعاتتون.امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور فرانسه وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای بعد از تحصیل فرصتی در اختیار شما قرار میگیره که برای ادامه تحصیل یا کار در این کشور اقدام کنید

  10. مهدی گفت:

    سلام
    هزینه ای که برای دوره زبان یا کارشناسی ارشد دریافت می کنید چه مقدار و به چه صورت هست و اینکه ضمانت هم وجود داره؟ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در خصوص حق الوکاله ها با مشاورین ما در تماس باشید

  11. لیلا نوری گفت:

    من اگر اونجا یکسال زبان فرانسه بخونم پس احتمال زیاد میتونم بر دانشگاه های دولتیش بدوون هزینه تحصیل کنم پس
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله این توانایی رو دارید اما دانشگاه های دولتی فرانسه از 2019 به بعد از اتباع خارجی شهریه دریافت میکنن
      لطفا مقاله هزینه تحصیل در فرانسه رو مطالعه فرمائید

  12. علي كياني گفت:

    هزينه يكسال تحصيلي چه مقدار ميباشد

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بستگی به دوره تحصیلی شما داره در این خصوص مقاله هزینه تحصیل در فرانسه رو مطالعه نمایید

  13. امیر نادری گفت:

    سلام برای ویزای تحصیلی فرانسه چه زمانی باید اقدام کنیم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای چه مقطعی میخواین اقدام کنید؟ اگر ترم سپتامبر مدنظرتون باشه باید سریعتر اقدام کنید

  14. عادل گفت:

    فرانسه خیلی گرونه. به نظرم المان بهتره با کانادا

  15. v!da گفت:

    با سلام و احترام خدمت موسسه خوبتون ایا برای ویزای تحصیلی فرانسه میتوان شهریه سالیانه را در چندقسط پرداخت کرد؟
    ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله شهریه دوره زبان رو یکجا از شما دریافت نخواهند کرد

  16. اسما گفت:

    سلام بهترین دانشگاههای فرانسه کدامند؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      مقاله بهترین دانشگاه های فرانسه را مطالعه فرمایید.

  17. امیر گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله خیلی خوبتون

  18. سپیده گفت:

    سلام. وضعیت کار در فرانسه چجوریه؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ادب
      به رزومه شما وابسته می باشد. برای بررسی شانس خود جهت کاریابی در فرانسه با ما تماس بگیرید.

  19. اکبر عباسی گفت:

    سلام آیا راه مطمئنی برای مهاجرت است؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای بررسی رزومه خود و انتخاب بهترین و مناسب ترین مسیر با ما ارتباط بگیرید.

  20. امیر نادری گفت:

    سلام
    برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای رشته مهندسی به چه صورتی انجام میشه ؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      برای راهنمایی شما به رزومه شما نیاز داریم. در این خصوص با ما تماس بگیرید.

  21. علی گفت:

    بسیار جامع و کاربردی

  22. مرتضی گفت:

    سلام من 40 ساله هستم آیا این امکان برای من وجود داره که ویزا تحصیلی دریافت کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر بهتر اینه که برای کار اقدام کنید لطفا مقاله کار در فرانسه برای ایرانیان رو مطالعه بفرمایید

  23. akhtar tayebi گفت:

    sepas az maghale kamek v mofideton

  24. ف.فرجی گفت:

    آیا محدودیت سنی هم برای ویزا وجود دارد؟

  25. رویا معصومی گفت:

    سلام من 40 ساله هستم برای دوره زبان فرانسوی می تونم پذیرش بگیرم در این کشور؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بهتره که شما از طریق مدارک لازم برای اخذ ویزای کار فرانسه اقدام کنید

  26. قراری گفت:

    آیا برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه نیازی به مدرک زبان است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله بایستی مدرک زبان داشته باشید

  27. مونا خسروی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    قبل از شروع تحصیل امکان تحصیل زبان وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله میتونید در دوره زبان شرکت کنید لطفا در این خصوص مقاله کالج زبان در فرانسه رو مطالعه بفرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *