ویزای توریستی

ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان

در این مقاله به شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی آلمان میپردازیم که با رعایت آن می توانید برای اخذ این ویزا اقدام نمائید. همچنین می توانید با توجه به فرایند نه چندان آسان اخذ ویزای توریستی آلمان و شنگن برای ایرانیان شانس خود را برای دریافت این ویزا محک بزنید و در نهایت با انجام مشاوره ای اصولی بهترین ابزار را جهت ورود به کشور آلمان فراهم سازید.

  • آیا آلمان مقصد توریستی جذابی است؟
  • جاذبه های توریستی معروف در آلمان چیست؟
  • هزینه سفر توریستی به کشور آلمان 2023 چقدر است؟
  • شرایط درخواست ویزای توریستی کشور آلمان چیست؟
  • هزینه درخواست ویزای توریستی کشور آلمان چقدر است؟
  • آیا با این ویزا می توان به تمام کشورهای عضو ناحیه شینگن سفر کرد؟

متقاضیان دریافت ویزای توریستی آلمان با ذهنیت های متفاوتی برای این ویزا درخواست می دهند. اما باید بدانید که این ویزا صرفا جهت بازدید می باشد و کوتاه مدت بوده که تا زمان حدود 3 ماه صادر می گردد و شخص باید قبل از اتمام ویزا خاک آلمان را ترک نماید. شما می توانید این ویزا را با توجه به انجام مراتب زیر درخواست دهید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص اخذ ویزای توریستی این کشور در سال 2023 توضیحاتی ارائه شده است.

درباره کشور آلمان و جذابیت های گردشگری آن

آلمان Germany بزرگترین کشور در مرکز قاره اروپا است. کشوری با نفوذ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بالا که به خاطر تولیدات فنی و مهندسی و تکنولوژی بالایش معروف است. کشوری با شگفتی های طبیعی و فرهنگی زیاد که می تواند موجب علاقه مندی هر گردشگری شود. بخش های مختلف آلمان بخاطر یک جاذبه ای معروف است. مثلا شمال آلمان به خاطر تپه ها و خط ساحلی اش که تا امتداد دریای بالتیک ادامه یافته معروف است. غرب این کشور بخاطر نوشیدنی های گواریش، مرکز آلمان به سبب جنگلهای متراکم، شهرهای تاریخی و نیز شهرهای مدرنی که به عنوان مرکز مالی عمل می کنند شهرت دارد. شرق آن میزبان برلین پایتخت با تمام جاذبه هایش و جنوب آلمان نیز چشم اندازهای آلپی خیره کننده ای را به نمایش می گذارند.

درباره کشور آلمان و جذابیت های گردشگری آن

از معروفترین شهرهای توریستی آلمان نیز می توان به برلین، مونیخ، فرانکفورت اشاره کرد. همان طوری که در تصویر فوق نیز مشاهده شد آلمان جاذبه های توریستی مختلفی دارد که از معروفترین آنها می توان به آلپ، جنگل سیاه، قلعه نیوشواین اشتاین و دروازه براندنبورگ اشاره کرد که هر یک به عنوان یک لندمارک توریستی جذابی شناخته می شوند.

قانون ویزای توریستی آلمان

هزینه سفر توریستی به آلمان؟!!

یکی از موضوعات مهمی که قبل از اخذ ویزا و شروع سفر به آلمان بایستی بدان توجه داشت، هزینه این سفر ماجراجویانه می باشد. هزینه ای که در مقایسه با هزینه سفر به دیگر کشورهای اروپایی مطرح هزینه خیلی زیادی هم نیست. در شرایط فعلی متوسط هزینه سفر به آلمان برای هر گردشگر خارجی در حدود €121 (یورو) و متوسط هزینه ماهیانه این سفر نیز در حدود €3637 (یورو) می باشد.


برخی از این هزینه ها نیز از قرار زیر است:

آیتم هاهزینه به واحد یورو
هزینه اجاره روزانه هتل یا مهمانپذیر60€
هزینه اجاره اتاق دو نفره معمولی119€
قهوه2.40€
حمل و نقل روزانه درون شهری (مثل تاکسی، اتوبوس، مترو و …)19€
هزینه حمل و نقل بین شهری70€
غذا32€
سرگرمی23€
نوشیدنی ها17€
بطری آب برای یک روز3€

ویزای توریستی آلمان چیست؟

ویزای توریستی آلمان German Tourist Visa به ویزای شینگن کوتاه مدت کشور آلمان گفته می شود. این ویزا که توسط سفارت آلمان صادر می شود به گردشگران خارجی اجازه سفر به آلمان و بازدید از جاذبه های زیبای این کشور را می دهد. ویزایی که با ماکسیمم اعتبار 90 روزه در طی یک دوره زمانی 180 روزه برای متقاضیان صادر می شود. طبق قوانین کشور آلمان نیز کلیه اتباع خارجی به جز اتباع 62 کشور جهان قبل از شروع سفر به آلمان ملزم به درخواست این ویزا هستند.

شرایط اخذ ویزای توریستی آلمان در 2023

برای اخذ ویزای توریستی آلمان در سال 2023 ابتدای امر شما باید درخواست خود را مبنی بر اخذ ویزا به سفارت آلمان در کشور خود ارائه نمائید. این درخواست صرفا با حضور خود شخص متقاضی در سفارت آلمان انجام می پذیرد. با توافقی که در سال 1958 میلادی میان کشورهای اروپایی صورت گرفت به منظور یکپارچه سازی کشورها و رفت و آمد میان کشورهای این اتحادیه بدون نیاز به اخذ ویزا برای اتباع این کشورها سهل گشته است. پس صرفا افرادی که خارج از این محدوده هستند برای ورود به کشورهای حوزه شنگن که آلمان هم جزو این کشورهاست نیاز به اخذ ویزای توریستی آلمان خواهند داشت. اتباع این کشورها بدون هیچ گونه اخذ روادید می توانند در کشورهای حوزه شنگن تردد کنند.

انواع ویزای شنگن بر حسب قوانین

شما می توانید با توجه به هدف از سفر به اروپا یکی از انواع ویزای توریستی را درخواست نمائید:

  • ویزای نوع A: اولین ویزای توریستی نوع A بوده که به عنوان ویزای ترانزیت معروف می باشد و شخص با درخواست این ویزا فقط می تواند در یکی از کشورهای حوزه شنگن وارد شود و سپس از آنجا جهت ورود به کشور مقصد اقدام نماید.
  • نوع B: طبق قوانین با این ویزا می توان در یکی از کشورهای حوزه شنگن وارد شد و از طریق زمینی به سایر کشورهای حوزه شنگن بدون محدودیت سفر کرد.
  • ویزای نوع C: این نوع ویزا به افرادی تعلق می گیرد که می خواهند در کشورهای شنگن رفت و آمد کنند و مقصدی خارج از شنگن به عنوان کشور دوم ندارد که این نوع ویزا معمول ترین ویزاهای موجود برای مسافرت به کشورهای شنگن است.
  • ویزای نوع D: این نوع ویزا برای استفاده افرادی است که در کشورهای حوزه شنگن رفت و آمد زیادی دارند و معمولا تجار و یا بازرگانان جهت ورود به شنگن از این نوع ویزا استفاده می کنند. یکی از راه های اخذ این نوع ویزا اخذ ویزای کار در کشور آلمان می باشد.

نکات مهم در خصوص ویزای توریستی آلمان

یکی از نکات مهم در خصوص اخذ ویزای توریستی آلمان این است که فرد باید تمکن مالی لازم برای مدت اقامت خود در آلمان را ارائه دهد. در آلمان هزینه اقامت توریستی هفته ای بین 200€ تا 350€ (یورو) می باشد. مبلغ دقیق هزینه های زندگی گردشگران به عوامل مختلفی مثل هتل محل اقامت، میزان بازدید از اماکن گردشگری و پرداخت ورودیه، رستورانی که فرد به طور معمول انتخاب می کند و غیره بستگی دارد.

نکات مهم در خصوص ویزای توریستی آلمان

مدارک مورد نیاز جهت ویزای توریستی آلمان

برای اخذ ویزای توریستی آلمان باید مراحل لازم را سپری نموده و از شرایط و مدارک مورد نیاز اطلاعات کافی را کسب نمایید:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی آلمان
  • مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی (کپی از صفحات اول و دوم به همراه ترجمه)
  • گذرنامه معتبر
  • آدرس محل کار و محل سکونت به صورت کاملا دقیق

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی آلمان

مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای توریستی المان مورد نیاز است عبارت هستند از:

  • مدارکی که نشانگر موقعیت شغلی متقاضی باشد.
  • دانشجویان باید کارت دانشجویی بین المللی و اعضای هیئت علمی باید کارت عضویت هیئت علمی را ارائه دهند.
  • متقاضی ویزای توریستی آلمان باید بیمه نامه مسافرتی 3 ماهه تهیه نماید.
  • رزرو بلیت رفت و برگشت به آلمان نیز نیاز است.

مراحل درخواست ویزای توریستی آلمان

فرآیند درخواست ویزای گردشگری آلمان (شینگن ویزای آلمان) به گونه ای است که متقاضیان با کمترین زحمت و سختی می توانند به این ویزا دست یابند. منتها به شرطی که آنها شرایط زیر را مدنظرشان قرار دهند:

  • مرحله 1: تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن آلمان
  • مرحله 2: جمع آوری مدارک لازم
  • مرحله 3: تعیین وقت سفارت آلمان
  • مرحله 4: پرداخت هزینه ویزای گردشگری آلمان
  • مرحله 5: انتظار برای رسیدگی و پاسخ به درخواست ویزای شینگن آلمان

جاذبه های گردشگری در آلمان

تاریخ، فرهنگ، طبیعت بکر همراه با جنگل های انبوه و بناهای تاریخی آلمان، این کشور را به یکی از بهترین کشورهای گردشگری تبدیل کرده است. در آلمان گردشگرانی که تمایل دارند از بناهای هنری و تاریخی دیدن کنند، بهتر است به شهرهایی چون مونیخ، فرانکفورت و یا هامبورگ بروند. افرادی که دنبال فعالیت های تفریحی هستند، به مکان هایی چون آلپ باواریا، جنگل سیاه سر بزنند.

دروازه براندنبورگ: دروازه براندنورگ که از بنای آکروپولیس در آتن الگوبرداری شده، در سال 1791 ساخته شده است. این بنا اولین سازه نیوکلاسیک است که 26 متر ارتفاع دارد. دروازه براندنبورگ در جنگ جهانی دوم به شدت مورد آسیب قرار گرفته و برلین را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کرد.

  • کلیسای جامع کلن: کلیسای جامع کلن در سواحل راین قرار دارد و بدون شک چشم گیرترین مکان دیدنی کلن است.این بنا در سال 1248 ساخته شده است.
  • جنگل سیاه: جنگل سیاه با تپه های تیره و پر درخت یکی از پربازدیدترین مناطق مرتفع در تمام اروپا است.
  • قلعه نوی شوانشتاین: پادشاه لودویگ دوم با الهام از پارک والت دیزنی در سال 1869 شروع به ساخت این قلعه کرد.
  • جزیره موزه برلین: جزیزه موزه برلین، بین رودخانه اسپری و کوپفرگرابن قرار دارد و از قدیمی ترین و مهم ترین موزه های شهر شناخته می شود.

مکان های دیدنی در آلمان

سایر جاذبه های گردشگری آلمان

از دیگر جاذبه ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کاخ شهر پوستدام: پارک دیدنی سن سوسی در بین سال های 1744 تا 1765 ساخته شده است.
  • دیوار برلین: دیوار برلین زیباترین مکان موجود در آلمان نیست. اما یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری به جا مانده از جنگ جهانی دوم است.

وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان توصیه می نماید به هیچ عنوان به صورت تلفنی جهت وقت سفارت اقدام نفرمایید و اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید قبل از هر اقدامی انواع راه های مهاجرت به آلمان را بررسی نمائید.

سوالات مهم درباب ویزای توریستی آلمان

و حالا به بخش سوالات در خصوص شرایط درخواست ویزای توریستی کشور آلمان 2023 میرسیم:

  • ویزای گردشگری آلمان چه نوع ویزایی است؟ این ویزا از نوع ویزای شینگن کوتاه مدت (تایپ C) کشور آلمان قلمداد می شود.
  • بهترین تایم برای درخواست این ویزای آلمان کی است؟ حدود 1 ماه قبل از سفر به آلمان
  • مدت زمان رسیدگی به ویزای گردشگری آلمان چقدر است؟ بسته به شرایط مختلف از 15 تا 30 روز کاری متغیر است.
  • هزینه درخواست ویزای گردشگری آلمان چقدر است؟ هزینه این ویزای آلمان برای بزرگسالان حدود EUR 80 (یورو) و برای کودکان سنین 6 تا 12 سال نیز حدود EUR 40 (یورو) است.
  • در صورت ریجکتی ویزای توریستی آلمان چه باید کرد؟ ارائه استیناف یا بررسی مجدد و یا درخواست مجدد ویزای مذکور
  • آیا امکان تمدید ویزای توریستی آلمان وجود دارد؟ بله منتها در صورت وجود دلایل قانع کننده و نیز در صورت فورس ماژور بودن این امکان برای متقاضیان فراهم است.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *