ویزای تحصیلی

دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ

دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ

آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای قاره اروپا می باشد که در تمام رشته های تحصیلی از دانشگاه هایی با رتبه های بسیار خوب در رنکینگ جهانی برخوردار است. دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ آلمان از قدیمی‌ ترین دانشگاه ‌هاست که تمام رشته‌ های تحصیلی از جمله علوم انسانی، مهندسی و پزشکی را ارائه می دهد. قرار گرفتن این دانشگاه در شهر بادن وورتمبرگ به علاوه موفقیت‌های که این دانشگاه در زمینه‌های علمی به دست آورده است باعث شهرت جهانی دانشگاه هایدلبرگ شده است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ آلمان و شرایط اخذ پذیرش آن در سال تحصیلی 2023-2022 توضیحاتی ارائه شده است.

ویژگی های دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ آلمان

از سال 1901 میلادی این دانشگاه موفقیت های بسیاری در زمینه های حقوق، الهیات و دروس مربوط به فلسفه به دست آورد که باعث شد 11 دانشجو از این دانشگاه مفتخر به دریافت جایزه نوبل شوند. ویژگی های برجسته این دانشگاه عبارت اند از:

آیتمشرح
شعارThe book of learning is) always)
نوع دانشگاهعمومی
سال تاسیس1386
تعداد دانشجویان26,741
موقعیتهایدلبرگ-آلمان
وبسایتHeidelberg.de

رنکینگ دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ آلمان

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین دانشگاه های آلمان می باشد و همچنین یکی از قوی ترین و مشهورترین دانشکده های پزشکی در اروپا نیز به حساب می آید که بسیاری از مقالات پزشکی از این دانشگاه به چاپ رسیده است. این دانشگاه حتی در بعضی رشته های نیز دارای رتبه بالاتری نسبت به دانشگاه آکسفورد است. دانشگاه هایدلبرگ در سال 2016 رتبه 12 را در بین دانشگاه های برتر قاره اروپا و رتبه 72 در رنکینگ دانشگاه های برتر جهانی را داشت.

همچنین این دانشگاه سومین دانشگاه برتر کشور آلمان در 2 سال 2016 و 2017 میلادی شده است. رنکینگ این دانشگاه همچنان در سطح جهانی ممتاز است که در نمودار ذیل بهتر بررسی گردیده است:

رنکینگ دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ آلمان

دانشکده های دانشگاه هایدلبرگ آلمان

این دانشگاه از چندین دانشکده تشکیل شده است که در لیست زیر مختصراً از آن ها نام می بریم:

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی هایدلبرگ
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده زبان و ادبیات آلمانی و انگلیسی
  • دانشکده اختر شناسی و فیزیک
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده زمین شناسی و علوم طبیعی
  • دانشکده ریاضیات و کامپیوتر

معمولا ساختمان‌ های اصلی دانشگاه ها در مرکز شهرهای کشور آلمان قرار دارد اما دانشکده های وابسته به دانشگاه ها در حاشیه شهرها واقع می شوند. شروع نیمسال اول تحصیلی در دانشگاه های کشور آلمان از ابتدای ژوئن تا 15 جولای و برای نیمسال دوم تحصیلی از اول دسامبر تا 15 ژانویه می باشد که دانشجویان محترم در همین زمان فرصت ثبت نام دارند. پس از ثبت نام و اخذ پذیرش از دانشگاه، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی آلمان می رسد که حتی برای دانشجویان بین المللی هم با سقف 20 ساعت اجازه کار همراه است که مزیت خیلی بزرگی محسوب می شود و در برخی از کشورهای دنیا مثل ژاپن امکان پذیر نیست.

اخذ پذیرش از دانشگاه هایدلبرگ آلمان در 2023

به غیر از دانشجویانی که حداقل 24 واحد درسی در کشورهای دیگر و در دانشگاه‌ های معتبر گذرانده اند و مستقیماً می توانند وارد دانشگاه شوند، در سال 2023 شرایط پذیرش برای عموم دانشجویان یکسان است. از جمله مدارک مورد نیاز این دانشگاه برای ارائه پذیرش می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • مدارک دیپلم با معدل بالاتر از 15 یا ارائه مدرک دانشگاهی معتبر مبنی بر گذراندن 1 نیمسال تحصیلی که معادل حداقل 24 واحد درسی باشد.
  • ترجمه به آلمانی مدارک تحصیلی
  • گواهی سلامت پزشکی مبنی بر عدم ابتلا به بیماری های مسری مانند ایدز
  • گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی دانشجو یا والدین وی بر پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان
  • CV
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee و ارائه رسید

توجه داشته باشید که زبان رسمی کشور آلمان آلمانی می باشد و تنها در این مقطع است که دانشجویان می توانند به رایگان تحصیل کنند. بنابراین بزرگترین امتیاز شما نسبت به سایر متقاضیان می تواند ارائه مدارکی مبنی بر تسلط کامل شما به زبان آلمانی باشد. دانشگاه هایدلبرگ برای پذیرش دانشجویان مدرک قبولی در آزمون زبان DSH را طلب می‌کند. دانشجویان می توانند در اواخر سپتامبر و اواخر مارس هر سال در بخش شفاهی و کتبی این آزمون شرکت کنند. علاوه بر موارد ذکر شده نمره تافل اینترنتی 80 و بالاتر، تافل کامپیوتر 230 و بالاتر، تافل کتبی 570 و بالاتر از دانشجویان اخذ می شود.

هزینه زندگی و تحصیل در دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ آلمان

درخواست ویزا برای تحصیل در دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ آلمان

پس از اتمام مرحله پذیرش تحصیلی و اخذ نامه از دانشگاه مذکور، دانشجویان چند ماه فرصت خواهند داشت تا برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان درخواست دهند. ویزایی که از نوع ویزاهای بلند مدت و یا نوع D کشور آلمان محسوب می شود. و شروط اصلی برای دریافت آن نیز شامل ارائه نامه پذیرش از دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ، نامه تمکن مالی کافی و نیز مدرک زبان آلمانی است.

متقاضیان برای درخواست این ویزا بایستی یکسری مدارک به شرح ذیل را مهیا کنند و آنها را به سفارت آلمان تحویل دهند:

  • گذرنامه معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست تکمیلی
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • تاییدیه ای بر اسکان در کشور آلمان
  • نامه پذیرش از دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ
  • مدارک آکادمی
  • مدارک هویتی
  • رسید پرداخت هزینه این ویزا

شرایط کار دانشجویی در دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ آلمان

درست همانند دانشجویان در دیگر نقاط آلمان، دانشجویان در شهر هایدلبرگ نیز با داشتن ویزای تحصیلی آلمان و بدون نیاز به مجوز کاری می توانند به انواع کارهای پاره وقت بپردازند. آنها مجاز هستند تا در هفته ماکسیمم تا 20 ساعت کار بکنند. از این طریق بخشی از هزینه های تحصیلی را درآورند. جالبتر اینکه آنها حتی به محض فارغ التحصیلی از دانشگاهی مثل دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ نیز می توانند با دریافت اقامت پس از تحصیل به مدت حداکثر 18 ماه در این کشور مانده و به جستجوی کار در این کشور برپردازند. این ویزا به آنها کمک می کند تا به راحتی تمام اقامت تحصیلی خودشان را به اقامت کاری آلمان تبدیل کنند.

هزینه زندگی و تحصیل در دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ آلمان

به طور کلی تحصیل در دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ آلمان رایگان می باشد و تنها هزینه ای که دانشجویان باید پرداخت کنند مبلغی در حدود 30€ (یورو) برای هر نیم سال بابت بیمه دانشجویی و سلف تغذیه دانشجویی می باشد که در ابتدای هر ترم دریافت می شود. عمده هزینه های دانشجویان در کشور آلمان مربوط به بحث اقامتگاه می باشد. زیرا خوابگاه های دانشجویی از ظرفیت‌های کافی برای تمام دانشجویان برخوردار نیستند و تنها حدود 15% از دانشجویان می توانند موفق به اقامت در خوابگاه ها شوند.

به طور کلی بخش اصلی هزینه های دانشجویان مربوط به اجاره مسکن در کشور آلمان می باشد به طوری که اجاره مسکن می‌تواند ماهیانه 180€ تا 250€ (یورو) برای دانشجویان هزینه داشته باشد. هزینه زندگی در شهر برلین آلمان که پایتخت این کشور می‌باشد به نسبت سایر شهرها بالاتر خواهد بود به طوری که اجاره 1 آپارتمان یک خوابه در شهر برلین حدود 650€ (یورو) اما در حاشیه شهر حدود 500€ (یورو) خواهد بود.

هزینه غذا و خوراک در کشور آلمان به طور میانگین برای یک شخص دانشجو حدود 150€ الی 230€ (یورو) به صورت ماهانه خواهد بود که این مبلغ بسیار بستگی به سبک زندگی شما دارد. در بحث حمل و نقل تهیه بلیت ماهانه نامحدود برای استفاده از اتوبوس و مترو در کشور آلمان حدود 80€ (یورو) می باشد. هزینه حمل و نقل در آلمان با استفاده از تاکسی ها که نرخ کرایه آزاد دارند می‌تواند افزایش پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به آلمان و دانشگاه های کشور آلمان با شرایط پذیرش و در زمینه امور مهاجرتی برای اخذ انواع ویزا با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *