ویزای تحصیلی

دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان

دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان

دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان (technische universität Darmstadt) یک دانشگاه تحقیقاتی در شهر دارمشتات آلمان است که در سال 1877 تاسیس شد. این دانشگاه اولین دانشگاه در سطح جهانی است که گروه مهندسی برق را دایر کرد. پردیس اصلی این دانشگاه در داخل شهر دارمشتات و پردیس دیگر که لیشوایس (Lichtwiese) نام دارد در حاشیه شهر واقع شده اند. دانشگاه دارمشتات حدود 26300 نفر دانشجو دارد که حدود 8000 نفر از آن ها دانشجوی بین المللی از سراسر دنیا هستند. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی را راجع به دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان از جهات مختلف مثل رنکینگ بین المللی، مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و غیره ارائه می نماید.

ویژگی های دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان

این دانشگاه همچنین عضو انجمن TU9 می باشد که متشکل از 9 دانشگاه فنی در آلمان است و از نظر بودجه فنی این دانشگاه در رشته هایی مانند برق در مقام چهارم دنیا قرار دارد. ویژگی های برجسته این دانشگاه عبارت اند از:

  • نوع دانشگاه: دولتی
  • سال تاسیس: 1877
  • تعداد دانشجویان: بیش از 25000
  • موقعیت : دارمشتات- آلمان
  • وبسایت: www.tu-darmstadt.de

رنکینگ دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان

دانشگاه صنعتی دارمشتات رتبه 29 در کشور آلمان 2016 و رتبه 324 جهانی در سال 2016 را دارا می باشد. همچنین این دانشگاه رتبه 250 جهانی در سال 2017 و رتبه 100 جهانی در زمینه مهندسی و تکنولوژی را کسب نموده است. در سال 2023 مطابق قوانین آلمان دانشجویان، حتی دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا تا سقف 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند. با توجه به جایگاه خوب دانشگاه صنعتی دارمشتات دانشجویان چه حین تحصیل و چه پس از فارغ التحصیلی برای یافتن شغل در آلمان که نرخ بیکاری آن زیر 5% است با مشکلی مواجه نخواهند بود. دانشگاه صنعتی دارمشتات همچنان جایگاه بین المللی خوبی دارد که در نمودار ذیل بررسی شده است:

رنکینگ دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان

دانشکده های دانشگاه دارمشتات آلمان

دانشگاه صنعتی دارمشتات برای رشته های فنی-مهندسی ایجاد شده است و در این زمینه دوره های مختلف تحصیلی را به زبان های انگلیسی یا آلمانی ارائه می نماید. علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه باید بررسی کنند آیا رشته و مقطع تحصیلی مورد نظرشان به زبان انگلیسی هم ارائه می شود یا حتما باید به زبان آلمانی مسلط باشند. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشکده معماری
  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده علوم شیمی
  • دانشکده مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده ریاضیات
  • دانشکده مهندسی راه و ساختمان و زمین شناسی
  • دانشکده مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  • دانشکده تاریخ و علوم اجتماعی
  • دانشکده کامپیوتر
  • دانشکده علوم زمین شناسی و جامدات
  • دانشکده حقوق و علوم اقتصادی
  • دانشکده فیزیک

اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان در 2023

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه در سال 2023 باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و به دانشگاه ارائه نماییم. آگاهی از شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش روند انجام کار را تسریع می بخشد. مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه اشتوتگارت آلمان عبارتند از:

  • معدل مطلوب متقاضی
  • آخرین مدارک تحصیلی متقاضی (دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد)
  • گواهی تائیدیه زبان خارجی (اگر رشته مورد نظر افراد انگلیسی محور است نیاز به تائیدیه زبان آلمانی نیست)

نمره زبان انگلیسی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه اشتوتگارت آلمان در مقطع کارشناسی آیلتس 6 و در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس 6.5 می باشد. دقت نمایید برای مقطع دکترا به آیلتس 7 نیاز می باشد. متقاضیان اخذ پذیرش از دانشگاه اشتوتگارت همچنین باید آزمون زبان آلمانی A2 را زیر نظر CEFR پاس کنند و در آزمون DHS-2 نمره قبولی کسب نماید. کسانی که واجد شرایط گذراندن این آزمون نیستند باید در کلاس های آموزش آلمانی شرکت کنند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی دارمشتات در ترم زمستان باید از 1 جولای اقدام گردد. همچنین در ترم تابستان از 15 ژانویه درخواست های لازم باید ثبت شود.

اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان

فرآیند پذیرش از دانشگاه صنعتی دارمشتات

اصولا پذیرش از هر دانشگاهی از جمله دانشگاه صنعتی دارمشتات دارای مراحل مختلفی است. از همین رو نیز پذیرش از این دانشگاه نیز همانند یک پروسه یا فرآیند می باشد. پروسه ای که از مراحل مختلف زیر تشکیل می شود:

فرآیند پذیرش از دانشگاه صنعتی دارمشتات

پس در مرحله اول لازم است تا متقاضی دانشگاه و برنامه تحصیلی خود را انتخاب بکند. سپس وارد مرحله دوم یعنی تکمیل فرم ثبت نام از دانشگاه صنعتی دارمشتات شود. در مرحله سوم از این فرآیند نیز بایستی مدارک مورد نیاز را ارائه کرده و اخذ پذیرش بکند. نهایتا در مرحله چهارم نیز با در دست داشتن تاییدیه پذیرش و با مراجعه به سفارت آلمان درخواست ویزای تحصیلی کند.

شهریه تحصیل در دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان

شهریه تحصیل در دانشگاه دارمشتات به ازای هر ترم مبلغ 266€ (یورو) است و ممکن است تا سقف 296€ (یورو) نیز افزایش پیدا کند. دانشجویان مهمان این دانشگاه شهریه ای برای تحصیل در دانشگاه پرداخت نمی کنند. دانشگاه دارمشتات کمک هزینه ای را برای دانشجویان در نظر نمی گیرد، اما دانشجویان می توانند از بورسیه های بین المللی آلمان مانند DAAD استفاده کنند. به منظور استفاده از این بورسیه ها باید قبل از ثبت نام در دانشگاه برای ثبت نام بورسیه ها اقدام کنند.

کمک هزینه DAAD در کشور آلمان

کمک هزینه DAAD که مخفف Deutscher Akademischer Austauschdienst می باشد به دانشجویان ممتاز اعطا می گردد و توسط وزارت آموزش و پرورش آلمان حمایت می شود. این شرکت بورسیه های مختلفی را به طیف وسیعی از کشورهای سراسر جهان، شامل اکثر کشورهای انگلیسی زبان ارائه می کند. کمک هزینه تحصیلی ترمیک بر اساس کشور محل تحصیل دانشجویان، دانشگاه مبلغی بین 22000€ تا 78000€ (یورو) را برای پوشش هزینه های تحصیلی در نظر می گیرد. همچنین امکان استفاده از کمک هزینه های کوتاه مدت برای فارغ التحصیلی وجود دارد. به این صورت که دانشجویانی که قصد انجام پایان نامه در خارج از کشور را دارند مجاز به استفاده از این کمک هزینه هستند. هدف اقامت در خارج از کشور تحقیق روی پایان نامه است.

شرایط اقامت پس از تحصیل در دانشگاه صنعتی دارمشتات

تقریبا بیش از 90% دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در دانشگاه های آلمان خواستار اقامت پس از تحصیل هستند. برای این منظور نیز دولت آلمان به این دانشجویان مجوز اقامتی با عنوان ویزای جاب سیکر (ویزای جستجوی کار) صادر می کند. معمولا نیز مدت زمان اعتبار این ویزا نیز تا 18 ماه می باشد. به محض یافتن پیشنهاد کاری توسط کارجویان (متقاضیان) آنها می توانند ویزای تحصیلی آلمان را به ویزای کاری این کشور تبدیل کنند. منتها به شرطی که جاب آفر خوبی پیدا کنید.

حالا با این توضیح گزینه های ویزایی پیش روی شما عبارت خواهند بود از:

نوع ویزاشرایط درخواست
مجوز کار عمومیاولا یافتن شغل در آلمان، دوما عدم تکمیل آن پست شغلی توسط شهروند اروپایی و سوما عدم نیاز به مهارت خاص
مجوز کارگر خیلی ماهربا اثبات داشتن سابقه کاری و سطح درآمدی بالا
بلوکارت اتحادیه اروپاییدر صورت داشتن حداقل سطح درآمدی €56400 (یورو) در سال و یا  €43992 (یورو) در سال البته در یک شغل کمبود دار
مجوز کاری برای فریلانسرهادر صورت اثبات فریلانسری و داشتن کلاینت

اقامتگاه های دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان

دانشگاه دارمشتات اقامتگاه های متنوعی را برای دانشجویان در نظر گرفته است که مجموع ظرفیت اقامتگاه ها حدودا 2570 نفر است. اتاق های یک نفره و اتاق هایی مخصوص زوج ها به همراه فرزندان با اثاثیه کامل و مجهز، قیمت اجاره این اتاق ها بین 205€ تا 404€ (یورو) بر اساس امکانات متغیر است. سایر اقامتگاه ها نیز با اتاق های یک و چند نفره و مبلغ اجاره 200€ تا 400€ (یورو) آماده پذیرش دانشجویان هستند.

هزینه زندگی در آلمان به طور کلی ماهانه 700€ تا 950€ (یورو) می باشد که اگر دانشجویان مشغول به کار پاره وقت شوند می توانند بخشی از آن را تامین نمایند. چرا که درآمد حاصل از کار پاره وقت ضمن تحصیل در آلمان ساعتی 9€ تا 15€ (یورو) می باشد. اخذ اقامت از طریق تحصیل در آلمان ویژگی های خاص خود را داراست که دانشجویان می توانند با دیدگاهی نسبت به پوشش هزینه زندگی در آلمان و شرایط اقامت برای این امر اقدام نمایند. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *